Mitenkä yrityksen tulos lasketaan? Mitenkä varasto otetaan tuloksessa huomioon vai otetaanko sitä mitenkään? Olen nyt alkumetreillä joutunut tekemään hankintoja ja eli varaston arvo on kuukauden myyntiin nähden melko suuri. Ja vielä hinnoittelusta-olen pitänyt tuotteet edullisena ja tällä tavoin olen ajatellut saada asiakkaita ja niitä on tullutkin. Markkinointi on vasta alussa. Olisiko järkevä pitää menekkituotetta edullisena ja myydä siinä sivussa kalliimpaa vai pitää kaikki hinnat kohtuullisena? Jos ostohinta on 5 €, niin onko myyntihinta 22 € liian pieni?
yrityksen tulos-mitenkä lasketaan?
2
1998
Vastaukset
- killis
Kyllähän tuo varastonarvo tulokseen vaikuttaa. Ensimmäisen tilikauden päättyessä lisääntyy tulos varastonarvon verran. Seuraavan tilikauden päättyessä kirjataan varaston muutos jos arvo on pienenpi kuin alkusaldo, pienenee tulos jos taas suurempi lisääntyy tulos. tilinpäätökseen siis lasketaan sen hetkinen varasto,tuotteet lasketaan ostohinnan mukaan ilman arvonlisäveroa.
- Miguel1983
Yksi tärkeä seikka; tuloslaskelmista putsataan aina ALV pois! Eli kyseessä ompi valtiolle menevä erä, joka peritään tuotteen hinnassa. Arvonlisäveroa ei kuitenkaa pidä unohtaa, kun hinnoittelee tuotteita. Pitää aina muistaa se, että normaaleista tuotteista menee siitä myyntihinnasta 22 % valtiolle, miinustaen ostohinnan ALV:n tilitettävästi erästä.
Myyntihinta miinus ostohinta = kate
Kaikki tulot miinus kaikki menot = tulos
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971339?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=tuloslaskelma
Tuossa tuloslaskeman kaavaa, ethän kauhistu ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604736Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362169Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti541773- 1841732
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1671557Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2811401Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2011242- 881169
- 2061158
- 651104