Uskoon tuleminen.

Basker

Joillekin ihmisille uskoon tuleminen on hidas ja vähittäinen prosessi. He vain lapsuudenkotinsa opetuksen kautta jonain päivänä tajuavat olevansa uskossa. Toisille se on nopea ja kertakaikkinen oivallus. Miten sinä tulit uskoon? Minä tulin nopean kaavan kautta. Uskonasiat selkisivät yht'äkkiä.

34

1168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O.Velin

Suosittelen hakeutumista hoitoon.

• Jos sen noin haluat nähdä, että uskoon tuleminen on mielisairautta, niin mikäs siinä. Ainakaan minun psyykkistä kuntoani ei vielä tähän mennessä ole pidetty työhönottotilaisuuksissa kovinkaan huonona, päin vastoin.

• Nimetön
        Basker kirjoitti:

Jos sen noin haluat nähdä, että uskoon tuleminen on mielisairautta, niin mikäs siinä. Ainakaan minun psyykkistä kuntoani ei vielä tähän mennessä ole pidetty työhönottotilaisuuksissa kovinkaan huonona, päin vastoin.

Itse kierrän uskovaiset ja raivoraittiit mahdollisimman kaukaa.

Mielenterveysongelmiin kuuluu suvaitsemattomuus. Siitä johtuvaa rettelöintiä vierastan oikein paljon. Terveisin

Oke

• todé
        Nimetön kirjoitti:

Itse kierrän uskovaiset ja raivoraittiit mahdollisimman kaukaa.

Mielenterveysongelmiin kuuluu suvaitsemattomuus. Siitä johtuvaa rettelöintiä vierastan oikein paljon. Terveisin

Oke

suvaitsemattomuus kuuluu mielenteveysongelmiin? äkkiseltään kuultuna varsin rasistinen ajatus tuollainen.

• Nimetön
        todé kirjoitti:

suvaitsemattomuus kuuluu mielenteveysongelmiin? äkkiseltään kuultuna varsin rasistinen ajatus tuollainen.

Suvaitsemattomuus on oire. Terveisin

Oke

• paikanetsijä
        Nimetön kirjoitti:

Suvaitsemattomuus on oire. Terveisin

Oke

on oire!!

mikä sitten on mielenterveyttä!?

• Katsos vaan2

Tulin uskoon yöllä. Asait olivat minulle teoriassa päivän selviä, mutta omakohtaisen ratkaisuni tein niin, ettei siihen kulunut aikaa juuri nimeksikään.

Joku veisteli, että uskoon tulo on alkavaa mielenterveyden ongelmia. Se ei pidä paikkaansa! Myös minut töihin otossa todettiin henkisesti terveeksi ja hyvinvoivaksi. Ja sitä olen edelleenkin!

• vonb

pitää sanoa, että usko tuli minuun. Koska niinhän asia todellisuudessa onkin. Kaikki on Jumalan työtä ja hän muuttaa ihmisen sydämeen.

• uskossa tänään
        vonb kirjoitti:

pitää sanoa, että usko tuli minuun. Koska niinhän asia todellisuudessa onkin. Kaikki on Jumalan työtä ja hän muuttaa ihmisen sydämeen.

-niin se on että me saamme lahjavanhurskauden, lahjaksi, uskoontullessamme !
        -kyl se vaan niin ihmeellist on että ihminen vastustaa, omaa, parastaan ja usein loppuun saakka..
        -monet narkkarit, alkoholistit tupakan orjat ja vaitka mitkä venkulatkin, on löytäneet, vapauden Jeesuksessa ja heistä on tullut raittiita, uuden elämän, ihmisiä jotka myös kantavat, yhteiskuntavastuunsa jne..myöskin tyonantja arvostaa tällaista, kunhan se on rehellistä, toimintaa jne..
        -mikä voi olla parempaa, ihmiselle kuin löytää,Rauha Jumalan kanssa,ihmisten ja olla sopusoinnussa itsensä ja tämän, mailman kanssa ?
        -itsekkin monista elämän vaikeista tilanteista uskoontulon kautta selvinneenä, voin tämän, todistaa !

• frihet
        uskossa tänään kirjoitti:

-niin se on että me saamme lahjavanhurskauden, lahjaksi, uskoontullessamme !
        -kyl se vaan niin ihmeellist on että ihminen vastustaa, omaa, parastaan ja usein loppuun saakka..
        -monet narkkarit, alkoholistit tupakan orjat ja vaitka mitkä venkulatkin, on löytäneet, vapauden Jeesuksessa ja heistä on tullut raittiita, uuden elämän, ihmisiä jotka myös kantavat, yhteiskuntavastuunsa jne..myöskin tyonantja arvostaa tällaista, kunhan se on rehellistä, toimintaa jne..
        -mikä voi olla parempaa, ihmiselle kuin löytää,Rauha Jumalan kanssa,ihmisten ja olla sopusoinnussa itsensä ja tämän, mailman kanssa ?
        -itsekkin monista elämän vaikeista tilanteista uskoontulon kautta selvinneenä, voin tämän, todistaa !

Näin olen itsekin asiat nähnyt ja kokenut.

Eräässä työpaikka haastattelussa kerroin hiukan taustojani ja ystävä, joka opasti sinne tuumi, et nyt et kyllä hommia saa kun tuon kerroit.
        Työnantaja otti heti.
        Uskoon todella synnytään, eikä niinkään tulla, joten sekin on armoa, eikä johdu meidän tekemisistä.
        Siunatut päivän alut palstalaisille.

• vonb kirjoitti:

Eikä vähiten siksi, että olin 2-3 kk rukoillut Jumalaa antamaan syntini anteeksi ja luin raamattua ihmetellen kaikkea, mitä Jeesus oli puhunut ja tehnyt.

17.7.1971 olin kuuntelemassa Tampereella Kalevi Lehtisen raamattutuntia Jeesuksesta. Aihetta en muista, mutta kesken tuon raamattutunnin sydämessäni syntyi usko puolestani kuolleeseen ja ylösnousseeseen Kristukseen. "Näin kaiken aivan selvästi ja kirkkaasti". Ja vastaanotin Hänet saamani uskon perustuksella.

Aloitukseen voisin siis vastata, että tulin uskoon yhtäkkiä, mutta etsin kyllä syntien anteeksisaamista 2-3 kk sitä ennen. Ennen sitä olin ateisti.

Usko on Jumalan lahja ja tulee Kristuksen Sanan kuulosta. Evankeliumin voimasta saamme uskon katsoa Häneen ja Herra on sanonut: "Katsokaa Minuun ja pelastukaa te maan ääret kaikki, sillä Minä olen Jumala eikä toista ole!"

• M@k3
        jukka.finland kirjoitti:

Eikä vähiten siksi, että olin 2-3 kk rukoillut Jumalaa antamaan syntini anteeksi ja luin raamattua ihmetellen kaikkea, mitä Jeesus oli puhunut ja tehnyt.

17.7.1971 olin kuuntelemassa Tampereella Kalevi Lehtisen raamattutuntia Jeesuksesta. Aihetta en muista, mutta kesken tuon raamattutunnin sydämessäni syntyi usko puolestani kuolleeseen ja ylösnousseeseen Kristukseen. "Näin kaiken aivan selvästi ja kirkkaasti". Ja vastaanotin Hänet saamani uskon perustuksella.

Aloitukseen voisin siis vastata, että tulin uskoon yhtäkkiä, mutta etsin kyllä syntien anteeksisaamista 2-3 kk sitä ennen. Ennen sitä olin ateisti.

Usko on Jumalan lahja ja tulee Kristuksen Sanan kuulosta. Evankeliumin voimasta saamme uskon katsoa Häneen ja Herra on sanonut: "Katsokaa Minuun ja pelastukaa te maan ääret kaikki, sillä Minä olen Jumala eikä toista ole!"

Ateistit eivät rukoile vapautusta synneistään 2-3 kuukautta putkeen, koska:

Raamatullinen käsitys synnistä ja pelastuksesta ovat keskeisimmät osat kristinuskon opeissa. Kristinusko ensin luo ongelman (synti) ja tarjoaa tähän "ratkaisua" (pelastus). Tämä toimii kuin mafia; sinä joko ostat "suojelua" -- tai muuten!

- "Rev." Donald Morgan

Voin kyllä uskoa että jos hakkaa päätä seinään useamman kuukauden niin lopulta sekoaa.

• Trubaduuri

Minä sain uskoni syntymälahjana, niin kuin sen melkein kaikki ihmiset saavatkin. Sillä sehän on luomakunnan Luojan, Kaikkivaltiaan, taivaallisen Isän tekoa, siis aivan alusta asti, ja näin se on ollut aivan aikojen alusta asti, ja tulee myös selaisena pysymään. Herääminen valheen orjuudesta ja raadollisuudesta onkin sitten kokonaan toinen juttu, ilmeisesti kerroit vain juuri siitä!

• todé

uskomuksessasi on se, kuinka juuri sinut valittiin saamaan tuollainen syntymälahja. jonkinlaisesta seulonnastahan on ilmeisesti kysymys, koska kerta jotkut ovat jääneet paitsi.

• Trubaduuri
        todé kirjoitti:

uskomuksessasi on se, kuinka juuri sinut valittiin saamaan tuollainen syntymälahja. jonkinlaisesta seulonnastahan on ilmeisesti kysymys, koska kerta jotkut ovat jääneet paitsi.

Arvostelet jo suoraan näemmä luomakuntamme Luojaa, taivaallista Isää, ja samalla asetat myöskin kyseenalaiseksi Hänen harkintakykynsä ja Hänen itsenäisyytensä päätöksien tekijänä. Mutta sinähän oletkin vain tuollainen törkeä riidanhaastaja ja vihanlietsoja, mutta siitä huolimatta vastaan sinulle tälläkin kertaa, tosin se on nytkin hieman vastenmielistä minulle. Olepa siis tarkkana nyt: Harvassa ovat; He kaikki valitut!

Sinun kiintoisin puoli puolestaan tuntuu olevan tuo pinttyneen kiihkeä tapa, jolla käyt kaikkien niiden uskovien ihmisten kimppuun hampaat irvessä ja suu suuresti vaahdoten verenväristä ivasanaa, jotka eivät ole, eivätkä milloinkaan suostu olemaan helluntailaisaatteen kannattajia täällä, kuinka sen selität ja onko tuo omaksumasi käytös sinun mieletäsi puhtaaseen kristillisyyteen perustavaa, vai jotakin muuta? Jos olet jäänyt jotakin vaille, niin eihän se ole muiden uskovien ihmisten vika sekään!

• todé
        Trubaduuri kirjoitti:

Arvostelet jo suoraan näemmä luomakuntamme Luojaa, taivaallista Isää, ja samalla asetat myöskin kyseenalaiseksi Hänen harkintakykynsä ja Hänen itsenäisyytensä päätöksien tekijänä. Mutta sinähän oletkin vain tuollainen törkeä riidanhaastaja ja vihanlietsoja, mutta siitä huolimatta vastaan sinulle tälläkin kertaa, tosin se on nytkin hieman vastenmielistä minulle. Olepa siis tarkkana nyt: Harvassa ovat; He kaikki valitut!

Sinun kiintoisin puoli puolestaan tuntuu olevan tuo pinttyneen kiihkeä tapa, jolla käyt kaikkien niiden uskovien ihmisten kimppuun hampaat irvessä ja suu suuresti vaahdoten verenväristä ivasanaa, jotka eivät ole, eivätkä milloinkaan suostu olemaan helluntailaisaatteen kannattajia täällä, kuinka sen selität ja onko tuo omaksumasi käytös sinun mieletäsi puhtaaseen kristillisyyteen perustavaa, vai jotakin muuta? Jos olet jäänyt jotakin vaille, niin eihän se ole muiden uskovien ihmisten vika sekään!

muistelen joskus aikaisemminkin saaneeni sinulta samatapaisen vaahtoryöpyn silmilleni, kun olen erehtynyt kyselemään uskomuksiesi raamatullisuuden perään.

en halua uskoa sellaiseen Jumalaan, joka on jo aikojen alussa päättänyt, kuka on sovelias Hänen lapseuteensa ja kuka ei. luulisin tämän ajattelutavan olevan yleiskristillisyyttä, ei yksin helluntailaisuutta.
        huomautettakoon tässä, että Jumalan ennaltatietäminen ja ennaltamäärääminen ovat aivan muita juttuja, vaikka sivuavatkin pelastussuunnitelmaa.

• Trubaduuri
        todé kirjoitti:

muistelen joskus aikaisemminkin saaneeni sinulta samatapaisen vaahtoryöpyn silmilleni, kun olen erehtynyt kyselemään uskomuksiesi raamatullisuuden perään.

en halua uskoa sellaiseen Jumalaan, joka on jo aikojen alussa päättänyt, kuka on sovelias Hänen lapseuteensa ja kuka ei. luulisin tämän ajattelutavan olevan yleiskristillisyyttä, ei yksin helluntailaisuutta.
        huomautettakoon tässä, että Jumalan ennaltatietäminen ja ennaltamäärääminen ovat aivan muita juttuja, vaikka sivuavatkin pelastussuunnitelmaa.

Olen aijemminkin ollut huolissasi sinun kyvystäsi ymmärtää kaikkea lukemaasi ja ennen kaikkea sinun heikkoa havainto kykyäsi ja muistiasi. Mutta sinähän oletkin vain sellainen ihmisiä syyttelevä reppana, joten se lienee kuuluu pysyvänä osana tuohon persoonaasi. Ja sen ovat saaneet tuta muunmuassa esim. luterilaiset, mormoonit, jehovan todistajat, ynnä muut uskonnoliset ryhmät, ja tietenkin itse Jumala, taivaallinen Isä, jota tunnut vihaavan oikein sydämesi pohjasta, siihen syyksi epäilen, jotta teet sitä siksi, kun olet syntynyt naiseksi!

• todé
        Trubaduuri kirjoitti:

Olen aijemminkin ollut huolissasi sinun kyvystäsi ymmärtää kaikkea lukemaasi ja ennen kaikkea sinun heikkoa havainto kykyäsi ja muistiasi. Mutta sinähän oletkin vain sellainen ihmisiä syyttelevä reppana, joten se lienee kuuluu pysyvänä osana tuohon persoonaasi. Ja sen ovat saaneet tuta muunmuassa esim. luterilaiset, mormoonit, jehovan todistajat, ynnä muut uskonnoliset ryhmät, ja tietenkin itse Jumala, taivaallinen Isä, jota tunnut vihaavan oikein sydämesi pohjasta, siihen syyksi epäilen, jotta teet sitä siksi, kun olet syntynyt naiseksi!

se heikko muisti: naiset hiljaa! sehän se olikin. lähdenkin tästä kyökkiin...
        ...anteeksi Jumala, että olen olemassa, mutta eihän se sinun syytäsi tietysti ole..

• Trubaduuri
        todé kirjoitti:

se heikko muisti: naiset hiljaa! sehän se olikin. lähdenkin tästä kyökkiin...
        ...anteeksi Jumala, että olen olemassa, mutta eihän se sinun syytäsi tietysti ole..

Ja, vain muistin virkistämiseksi, niinhän ne edesmenneet langenneet enkelitkin pukivat itsensä päälle, ne itse valmistetut valkeuden vaatteensa. Ja samalla tuonkin voi ottaa, pähkinänä.

• L.J.Salmela
      • että L.J.Salmela on hypnologi ja harrastaa mm. joogaa ja "itämaista ajattelua". Tällaisen kuvan olen saanut tutustuessani hänen kirjoituksiinsa myös muualla, kuin tällä palstalla.

Salmelan kirjoituksista ja kertomistaan teoista voin päätellä, että hän on hyvä ihminen, mutta tässä tapauksessa hyvä on parhaan vihollinen. Monet yrittävät rakentaa yhteiskunnasta "parempaa ja inhimillisempää" paikkaa elää, mutta Jumalan Sanassa maailmalle lausutaan ehdottomat ja peruuttamattomat tuomiot.

Tämän maailmanjärjästyksen ihmisoppeineen ja ihmisyrityksineen on väistyttävä Jumalan Valtakunnan tieltä. Vapaehtoisesti se ei tule tekemään tätä, vaan syvimmiltään sotii Jeesuksen Lunastusta, Ristiä ja Hänen Ainoan Herrautta vastaan. Mutta tämän maailman järjästys, jonka takana on Saatana, tulee saamaan tuomionsa ja hävitetään Jumalan Valtakunnan tieltä Jumalan voiman pakosta.

• L.J.Salmela
        jukka.finland kirjoitti:

että L.J.Salmela on hypnologi ja harrastaa mm. joogaa ja "itämaista ajattelua". Tällaisen kuvan olen saanut tutustuessani hänen kirjoituksiinsa myös muualla, kuin tällä palstalla.

Salmelan kirjoituksista ja kertomistaan teoista voin päätellä, että hän on hyvä ihminen, mutta tässä tapauksessa hyvä on parhaan vihollinen. Monet yrittävät rakentaa yhteiskunnasta "parempaa ja inhimillisempää" paikkaa elää, mutta Jumalan Sanassa maailmalle lausutaan ehdottomat ja peruuttamattomat tuomiot.

Tämän maailmanjärjästyksen ihmisoppeineen ja ihmisyrityksineen on väistyttävä Jumalan Valtakunnan tieltä. Vapaehtoisesti se ei tule tekemään tätä, vaan syvimmiltään sotii Jeesuksen Lunastusta, Ristiä ja Hänen Ainoan Herrautta vastaan. Mutta tämän maailman järjästys, jonka takana on Saatana, tulee saamaan tuomionsa ja hävitetään Jumalan Valtakunnan tieltä Jumalan voiman pakosta.

jo Jeesuksen ja raamatun opetukset.

• M@k3
      • Huonompi homma, että olet joutunut uskonnon uhriksi. Kaikki ei kuitenkaan tapahdu manipuloinnin kautta. Voidaan jopa kysyä, onko ihminen edes tullut uskoon, jos hän on vapauden hengen sijasta vastaanottanut aivopesun ja pelon hengen.

• M@k3
        Basker kirjoitti:

Huonompi homma, että olet joutunut uskonnon uhriksi. Kaikki ei kuitenkaan tapahdu manipuloinnin kautta. Voidaan jopa kysyä, onko ihminen edes tullut uskoon, jos hän on vapauden hengen sijasta vastaanottanut aivopesun ja pelon hengen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkollisvero

Lue kokonaan ja tarkasti.

• M@k3 kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkollisvero

Lue kokonaan ja tarkasti.

Kirkkoon kuuluminen ei ole pakko. Jokainen voi erota jo ennen kuin ensimmäisessä työpaikassaan maksaa ensimmäistäkään lanttia kirkollisveroa. Ne, jotka maksavat, tekevät sen siis vapaaehtoisesti. Se, onko kirkollisvero eettisesti oikein, onkin jo toinen juttu. Mielestäni sitä pitäisi periä ainoastaan kirkon uskovaisilta, ei muilta.

• M@k3
        Basker kirjoitti:

Kirkkoon kuuluminen ei ole pakko. Jokainen voi erota jo ennen kuin ensimmäisessä työpaikassaan maksaa ensimmäistäkään lanttia kirkollisveroa. Ne, jotka maksavat, tekevät sen siis vapaaehtoisesti. Se, onko kirkollisvero eettisesti oikein, onkin jo toinen juttu. Mielestäni sitä pitäisi periä ainoastaan kirkon uskovaisilta, ei muilta.

Kirkollisvero on varmasti uskontojen rahastus keinoista sieltä 'kesyimmästä' päästä.

Törkeimpiä on varmasti painostaminen testamenttaamaan kirkolle tai 'ihmeparantumisien' myyminen.

Sitten kun mietitään että mitä kirkko antaa vastineeksi tuosta rahastuksesta?

Lupaus kuolemattomuudesta on varmasti se maksajalle tärkein juttu, mutta kirkko ei pysty antamaan mitään vakuuksia sille että heidän lupauksensa todella toteutuvat.

Kun jokin uskonto kuolee esim viikinkien, niin ovatko siihen uskoneet nyt juhlimassa valhallan saleissa, vai ovatko papit nauttineet ilmaisista aterioista koko elämänsä ja jättäneet sukulaisilleen huomattavat maa omistukset?

Luultavasti vain jälkimmäinen ja siksipä voidaankin sanoa että uskonnot ovat tyhjää myyviä firmoja.

Ja pliis älä sano että usko ja uskonto ovat eri asia.

• todé

minut aivopestiin eräisiin pitkäaikaisiin kirkkotalkoisiin ja kuinka ollakaan, aloin kaipaamaan muullakin tavalla mukaan tuon porukan kuvioihin.
      lapsuuden ajan lämpöiset muistot edesauttoivat varmaankin tuossa prosesissa, jossa ei ollut mitään senkummmepaa dramatiikkaa tai pärskettä. tiesin, mitä minun osaltani oli tehtävissä, jotta pääsisin sisälle seurakuntayhteisöön ja ennenkaikkea "sisälle Jumalan valtakuntaan".

seurakuntaperhe on minulle edelleen rakas.

• Uskova

Olen pitkän tien kulkija. Jo hyvin nuoresta olen etsinyt totuutta ja ryhdyin ottamaan selvää, onko sitä Jumalaa mistä lapsena kotona pyhäkoulussa jo opetettiin todella olemassa ja mikä on se uskonto- tai kirkkokunta, jossa Hän toimii. Tämän etsinnän tuloksena Herra puhui hyvin selkeästi psalmin kautta. Tuon hetken jälkeen en ole kertaakaan epäillyt Raamatun todenperäisyyttä, enkä kuvitellut kuuluvani muuhun kuin Herramme Jeesuksen suureen, kaikille häneen uskoville avoimeen perheeseen.

• Uskova

• M@k3
        Uskova kirjoitti:

Miksi enää etsisin? Ehkä sinäkin vielä. Sanotaanhan, että: "Kyllä sokeakin kana jyvän löytää". Onnea etsintääsi!

Etsimistä joudun jatkamaan, sinun totuutesi kävin jo läpi ja huomasin sen mutuudeksi.

Kun on kerran huomannut jonkin totuuden mutuudeksi niin sen jälkeen ei usko enää niin helposti jotain asiaa totuudeksi, vaan haluaa kunnon todisteet.

Mutu = musta tuntuu

• paikanetsijä

mulle on ollu lapsesta asti selvää että Jumala on,enkä ole osannut aikuisenakaan kauheesti epäillä Raamattuun kirjoitettua..se mikä on kirjoitettu niin on kirjoitettu

se,että kerran joku kertoi,että tarvii tehdä ratkaisu,sai mut pois tolaltaan ja lähdin hakemaan sitä tosissaan..olen hakenut totuutta sen jälkeen vähän joka seurakunnasta, enkä vieläkään tiedä minne kuulun...antoisaa se kyllä on ollut, olen saanut nähdä ja kokea niin monenlaista jota nyt täälläkin seikkaillessani edelleen puntaroin

se,että Jeesus vapautti minutkin syntivelasta, on tosiasia, jota minun on edelleen välillä vaikea ymmärtää...Jumalan armollisuutta ja suuruutta on aina vaikeampi ja vaikeampi käsittää mitä kauemmin tällä tiellä kuljen

• Anonyymi00029

Itsekin olen nuoresta saakka etsinyt elämän syvempää tarkoitusta. Useat tuntemani ihmiset kokevat tällaisen raskaaksi, ja niin varmaan itsekin, mutta se on mielestäni kuitenkin asia joka olisi tehtävä jos mielii jotain ymmärtää.
      Ateismia ja evoluutiotakin kokeilin, ja siitä jäi sellainen tieteellinen maailmankatsomus vaikuttamaan joka myöhemmin yhdessä Raamatun tutkimisen kanssa vaikutti uskoon tulemisen, eli Jeesuksen hyväksymisen henkilökohtaiseksi Vapahtajakseni.

Kristinusko on todisteisiin perustuva, eli näyttöön perustuva usko, se ei ole sokeaa uskoa. Jeesuksen esimerkkiin uskon ja luottamuksen herättämiseksi sisältyykin ihmeelliset teot joilla Hän todisti olevansa se minkä Hän väittikin olevansa. Tiede samalla lailla on työkalu joka niin ikään todistaa todeksi sen, mitä Raamattu kertoo luomisesta ja ihmisen henkisestä tilasta. Maailmankaikkeuden synty, ja luonnonvakioiden hienosäätö, elämän olemassaolo, ihmisen moraalikäsitys ja uskonnollisuus todistavat yhteenääneen Luojan olemassaoloa ja Raamatun sanan todeksi. Toki iso osa ihmisistä väittää edelleen silti vastaan, mutta eikös kyse olekin totuuden etsimisestä ja sen edessä nöyrtymisestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      79
      1525
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      14
      1004
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      912
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      95
      902
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      724
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      139
      674
    7. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      651
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      641
    10. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      74
      633
    Aihe