Gigantin nettikauppa

GiG

Ostin Gigantin nettikaupasta 10.9. tuotteen, jolle sain samana päivänä tilausvahvistuksen, rahat veloitettiin VISAlta 12.9., tänään 21. päivä sain tiedon, että tilaamani tuote on loppunut ja palauttavat rahat. Mitenköhän tuo nyt juridisesti menee? Eikös tuo tilausvahvistus ole vahvistus ja sopimus siitä, että Gigantti pystyy toimittamaan tuotteen (2-10 arkipäivän kuluessa). Eikös tässä pitäisi olla oikeus vastaavaan tuotteeseen ? Melko kauan noille kesti todeta, että tuote on loppunut mutta melko nopeasti ne osasivat luottokorttia laskuttaa!

13

7899

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Patrick...

      En usko että tuosta olisi mitään lakia. Mutta sait rahasi takaisin, joten et ole hävinnyt mitään. Paha lähteä vaatimaan...

      Moni muu nettikauppa tekee ihan samaa. Jostain syystä saldot eivät kai päivity tarpeeksi ajoissa. Itse tilasin Pixmaniasta ja Hobbyhallista tuotteita, joissa oli sama kohtalo. Ilmoitettiin että ei tiedetä edes milloin niitä tulee lisää.

      • GiG

        Tuohan saattaa olla ihan kannattavaa liiketoimintaa. Rahastetaan asiakkaan tilitä rahat, siiretään ne omalle tilille pariksi viikoksi kasvamaan korkoa tai sijoitetaan ne sopivasti. Sitten palautetaan rahat ja pahoitellaan.

        ja jos nyt en rahojani olisi saanut takaisin niin kyseesähän oli ollut jo ryöstö...


    • dfgd

      Gigantin verkkokauppa on harvinaisen paska!!

      Ei muuten kannata soittaa niitten asiakaspalveluun, maksaa ihan helvetisti.

      Sähköposteihin ei vastata.

      Eli ei kannata ostaa sieltä mitään.

      • TMac

        Molemmilla sama omistaja, brittiläinen DSG. Ja Markantalolla myös toimitusjohtaja.

        Kaapivat pikku hiljaa markkinat taskuunsa megakampanjoilla. Kunnon katteita kannattaa odottaa nykyisillä myynnin kasvuluvuilla muutama vuosi.

        Vaatikaa Markantalolta ostoksillenne asiallinen TAKUUKUITTI. Kirjoittelevat muuten nollakuitteja.

        Markantalolta turha pyytää sähköpostipalautetta valitukseen. Eivät vastaa vaikka mitä teet. Kokeile ellet usko!


      • markantalot
        TMac kirjoitti:

        Molemmilla sama omistaja, brittiläinen DSG. Ja Markantalolla myös toimitusjohtaja.

        Kaapivat pikku hiljaa markkinat taskuunsa megakampanjoilla. Kunnon katteita kannattaa odottaa nykyisillä myynnin kasvuluvuilla muutama vuosi.

        Vaatikaa Markantalolta ostoksillenne asiallinen TAKUUKUITTI. Kirjoittelevat muuten nollakuitteja.

        Markantalolta turha pyytää sähköpostipalautetta valitukseen. Eivät vastaa vaikka mitä teet. Kokeile ellet usko!

        on ostanu ihan suomalainen tradeka jo tämän vuoden alussa...

        eli markantalot alkavat suurimmilla paikkakunnilla pikkuhiljaa siirtymään euromarkettien yhteyteen jnejne

        Ainakin tavat rupeavat muuttumaan...

        Gigantti nyt on samaa paskaa mitä aijemminkin...


      • TMac
        markantalot kirjoitti:

        on ostanu ihan suomalainen tradeka jo tämän vuoden alussa...

        eli markantalot alkavat suurimmilla paikkakunnilla pikkuhiljaa siirtymään euromarkettien yhteyteen jnejne

        Ainakin tavat rupeavat muuttumaan...

        Gigantti nyt on samaa paskaa mitä aijemminkin...

        Kysymys ei ole omistajajärjestelyistä vaan yhteistyöstä. Markantaloja availlaan Tradekan myymälöiden yhteyteen.

        http://www.tradeka.fi/tradeka/ipub.nsf/sivut/aineistopalvelupohja?OpenDocument&cid=ContentE4664

        Vaikuttaako tämä sitten Markantalon palvelulinjaan on toinen kysymys. Toiminnan laatu mielletään tästä lähtien koskemaan siis myös Tradekaa.
        Katstotaan miten käy!


    • GiGAntti

      Mulla suunnilleen samanlainen kokemus.

      Tilasin tavaran, tuli tilausvahvistus. Parin viikon jälkeen aloin pommittamaan niitä kyselyin kun ei tavaraa näkynyt. Vihdosta viimein lukuisien meilien lähetyksen jälkeen tuli vastaus, jossa kerrottiin, että porukkaa ollut lomilla eikä ole ehtineet/voineet vastata. Sen jälkeen meni taas tovi, kunnes tuli tiedote tuotteen loppumisesta. Pyysivät tilinumeroa lähettääkseen rahat takaisin.

      Meni n. 2kk ennenkuin sain rahani takaisin, mutta sain joka tapauksessa, niinkuin varmistuksen siihenkin olla tekemättä enää Gigantin kanssa nettikauppoja!!!!

      • Gunslinger

        ÄLKÄÄ OSTAKO SIITÄ PULJUSTA MITÄÄN!

        Isukki osti sieltä mm. puhelimen, digiboxin, television ja vahvistimen (en muista merkkiä).

        Jokainen noista tuotteista on ollut kohtuuttoman pitkässä huollossa, osa noista monta kertaa (kännykkä, digiboxi ja televisio). Vahvistin on toiminut mutta käyttöliittymä on aivan outo ja säädöt suoraan sanottuan perseestä.

        kännykkään ei tietenkään annettu mitään varapuhelinta tilalle vaikka takuuhuolto viipyi yli kuukauden. digiboxi oli huollossa 2 kertaa, molemmat kerrat meni yli kuukauden. telkkari myös 2 kertaa.

        Avokki osti sieltä digikameran joka meni tilttiin (sananmukaisesti, mikään ei toiminut eikä kamera ollut saanut mitään kolhuja tms.) ja huollossa luvattiin 2vko, kesti 3kk. kävin 4 kertaa kyselemässä tuotteen perään ja aina tuli sama vastaus että tulee "ihan just". lopulta meni hermot ja otin yhteyden kuluttasuojeluasiamieheen.

        Yllätys-yllätys, kamera tuli takaisin vähän yli 3kk jälkeen ja vielä TOIMIVANA!

        Nyt kameran ostamisesta on hieman yli vuosi ja takuu on mennyt umpeen. Tänään puolisoni kuvasi sillä muutaman kuvan ja kamera meni taas tilttiin eikä mikään auta. takuu on ummessa.

        Tuo kyllä täytyy mennä valmistusvirheen piikkiin jos kerran sama vika tulee samanmerkkiseen uuteen vaihdettuun kameraan suurinpiirtein yhtä pitkän käyttöjakson jälkeen kuin ensimmäiseen.

        Näyttää siltä että tuotteet ovat suunniteltu kestämään 4-5kk, -> takuuhuoltoon jossa kestää 3-4kk ja tämän jälkeen tuote kestää 4-5kk jolloin vuoden takuu on ummessa ja tuote menee rikki.

        vähän reilu vuosi on hieman liian lyhyt aikaväli digikameran kestoajalle, ja aion yrittää purkaa kauppaa ja samalla laukaista mahdollisimman laajan gigantin vastaisen kampanjan netissä ja puskaradiossa.

        Pitävät meitä ilmeisesti saksassa tyhminä ihmisinä kelle voi myydä melkein mitä tahansa paskaa. Tämä peli ei vetele suomessa, itse aloitin boikotin jo yli vuosi sitten ja kantani vaan vahvistuu mitä enemmän aikaa kuluu.

        kavereilla samantyylisiä tapauksia yli puolentusinaa mitä edellä mainittiin, eikä minulla niitä kavereita niin paljoa ole ;)

        mutta pointtiin: -> GIGANTTI ON PERSEESTÄ!


      • ensinmäinen ostos ja viimeinen

        Ostin netistä oli kohta mihin sai laittaa koska tuote tuodaan tavara ei tullut sovittuun aikaan soitin asiakas palveluun vastaus oli se on väärä tieto ei siellä sellaista pitäis olla ei oo enään kun poistivat heti puhelun jälkeen asiakaspalvelia totesi et tavarat tulee joskus HYVÄ PALVELU!!!


      • ssssssssssssssssssss

        Joensuun gigantin henkilökunta on todella osaavaa ja ystävällistä porukkaa. Jos sinua YLIMIELISTÄ ei miellytä,ÄLÄ KÄY SIELLÄ!!


      • FUCK YOU ALL
        Gunslinger kirjoitti:

        ÄLKÄÄ OSTAKO SIITÄ PULJUSTA MITÄÄN!

        Isukki osti sieltä mm. puhelimen, digiboxin, television ja vahvistimen (en muista merkkiä).

        Jokainen noista tuotteista on ollut kohtuuttoman pitkässä huollossa, osa noista monta kertaa (kännykkä, digiboxi ja televisio). Vahvistin on toiminut mutta käyttöliittymä on aivan outo ja säädöt suoraan sanottuan perseestä.

        kännykkään ei tietenkään annettu mitään varapuhelinta tilalle vaikka takuuhuolto viipyi yli kuukauden. digiboxi oli huollossa 2 kertaa, molemmat kerrat meni yli kuukauden. telkkari myös 2 kertaa.

        Avokki osti sieltä digikameran joka meni tilttiin (sananmukaisesti, mikään ei toiminut eikä kamera ollut saanut mitään kolhuja tms.) ja huollossa luvattiin 2vko, kesti 3kk. kävin 4 kertaa kyselemässä tuotteen perään ja aina tuli sama vastaus että tulee "ihan just". lopulta meni hermot ja otin yhteyden kuluttasuojeluasiamieheen.

        Yllätys-yllätys, kamera tuli takaisin vähän yli 3kk jälkeen ja vielä TOIMIVANA!

        Nyt kameran ostamisesta on hieman yli vuosi ja takuu on mennyt umpeen. Tänään puolisoni kuvasi sillä muutaman kuvan ja kamera meni taas tilttiin eikä mikään auta. takuu on ummessa.

        Tuo kyllä täytyy mennä valmistusvirheen piikkiin jos kerran sama vika tulee samanmerkkiseen uuteen vaihdettuun kameraan suurinpiirtein yhtä pitkän käyttöjakson jälkeen kuin ensimmäiseen.

        Näyttää siltä että tuotteet ovat suunniteltu kestämään 4-5kk, -> takuuhuoltoon jossa kestää 3-4kk ja tämän jälkeen tuote kestää 4-5kk jolloin vuoden takuu on ummessa ja tuote menee rikki.

        vähän reilu vuosi on hieman liian lyhyt aikaväli digikameran kestoajalle, ja aion yrittää purkaa kauppaa ja samalla laukaista mahdollisimman laajan gigantin vastaisen kampanjan netissä ja puskaradiossa.

        Pitävät meitä ilmeisesti saksassa tyhminä ihmisinä kelle voi myydä melkein mitä tahansa paskaa. Tämä peli ei vetele suomessa, itse aloitin boikotin jo yli vuosi sitten ja kantani vaan vahvistuu mitä enemmän aikaa kuluu.

        kavereilla samantyylisiä tapauksia yli puolentusinaa mitä edellä mainittiin, eikä minulla niitä kavereita niin paljoa ole ;)

        mutta pointtiin: -> GIGANTTI ON PERSEESTÄ!

        mitä te kuohuutte täällä?! "älkää ostako gigantista mitään!" no eiköhän se ole jokaisen oma asia ostaako vai ei!! teillä on AIKA pieni maailma


    • Nimetön

      Tilasin kaksi viikkoa sitten Markantalon nettikaupasta digikameran, en saanut tilausvahvistusta sähköpostiini joten soitin as.palv. numeroon seuraavana päivänä, siellä sanottiin ettei tilaukseni ollut jostain syystä heille mennyt joten he ottivat tiedot ylös ja sanoivat asian olevan kunnossa, rahat kyllä lähti tililtä heti. Olen soittanut yhteensä 6 kertaa as.palv. numeroon ja pyytänyt nettikaupalta yhteydenottoa jotta tietäisin edes missä mennään, eli saanko tilaamaani tuotetta kenties joskus? Mitään vastausta en ole nettikaupan puolelta saanut, tässä menee pian hermot...... Varoitus vaan kaikille!!!! Markantalon nettikauppa on ihan PERSEESTÄ!!!!

      • The_Gam3r

        GIgantti kusee. Hankkisin enemmmin pelit jostain muualta, sillä ensinnäkin, pieni ps3 valikoima. Toiseksi, siellä veloitetaan enemmän kuin muualla. Kolmanneksi, palvelu kusee.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marja sulkee liikkeen

      Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5101
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4553
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1324
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1320
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

      Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

      Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      923
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

      Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      793
    10. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe