Adventistitilastoja

Suomen adventtikirkko pienenee vuosi vuodelta.

Vuosi 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004
jäsenet vuoden alussa 6,038 5,972 5,890 5,849 5,788 5,752 5,677 5,589 5,546 5,445 5,350
jäsenet vuoden lopussa 5,972 5,890 5,849 5,788 5,752 5,677 5,589 5,546 5,445 5,350 5,264
jäsenlisäys 138 115 243 266 156 118 143 144 105 128 105
jäsenmenetys 204 197 284 327 192 193 224 188 207 223 191

jäsenkasvu prosentteina (miinuksella joka vuosi) -1.09% -1.37% -0.70% -1.04% -0.62% -1.30% -1.55% -0.77% -1.82% -1.74% -1.61%


Otettu Adventtikirkon pääkonferenssin sivuilta:
http://www.adventiststatistics.org/view_Summary.asp?FieldID=U10047
mutta jos www-sivu taas vanhenee, niin
http://adventistyearbook.org/default.aspx?page=ViewAdmField&AdmFieldID=FNUC
:lta pääsee sinne, kohdasta online statistics

10

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuo aloituksessa mainitut luvut olivat Adventtikirkon Pääkonferenssin USA sivuilta, mutta suomen väestörekisterin luvut ovat alhaisempia:

      Väestörekisterikeskus
      Rekisteröityjen uskonnollisten yhdyskuntien
      jäsenmäärät:

      31.12.2003 Suomen Adventtikirkko 4091
      (vrt 5,350 Pääkonferenssin tieto)

      http://www.vrk.fi/vrk/files.nsf/files/15CBD02158FA4D73C2256FEA0046AE15/$file/rek.uskonnolliset yhdk vrk 31.12.2003.htm

      31.12.2004 Suomen Adventtikirkko 4030
      (vrt. 5,264 Pääkonferenssin tieto)

      http://www.vrk.fi/vrk/files.nsf/files/9F361FCA95908895C2256FE80043312C/$file/rek.uskonnolliset yhdk 31.12.2004.htm

      31.12.2005 Suomen Adventtikirkko 3998

      http://www.vrk.fi/vrk/files.nsf/files/8C40FF333A489025C22571A4004B1DB4/$file/rekuskonnolliset_yhd_vrk31122005.htm


      Vielä naisjäset vs. miesjäsenet:

      "Lähes kaikissa uskonnollisissa yhdyskunnissa Suomessa
      naisten osuus oli korkeampi kuin miesten. Rekisteröidyistä uskonnollisista
      yhdyskunnista miesten osuus oli korkeampi ainoastaan
      islamilais- ja juutalaisseurakunnissa sekä metodistikirkoissa.
      Korkein naisten osuus oli adventtikirkoissa, joissa 59 % jäsenistä
      on naisia. Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäsenistä 52,5 %
      oli naisia. Uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomista 41,9 %
      oli naisia."

      http://www.evl.fi/kkh/ktk/nelivuotiskertomus2000_2003/kertomus.pdf

      • happy,,,

        Sinun kirkkosi kasvaa, kun entiset adv ryntää sinne aivan kilvan, kysyn viellä mikä sinua kiinostaa noin kovasti advensisteissa, kun ulkomaita myöten otat selkoa niitten asoioista? ettet vaan ole pian menossa adventistiksi itsekin, minulla oli kerran ystävä joka aina haukkui helluntalaisia ja sitten äkkiä hän liittykin heihin, minä en käsittänyt lainkaan sitä, kun niin pian muuttaa mielensä,ettei käy sinullekin samoin, kun olet aina adventistien niskassa.


      • happy,,, kirjoitti:

        Sinun kirkkosi kasvaa, kun entiset adv ryntää sinne aivan kilvan, kysyn viellä mikä sinua kiinostaa noin kovasti advensisteissa, kun ulkomaita myöten otat selkoa niitten asoioista? ettet vaan ole pian menossa adventistiksi itsekin, minulla oli kerran ystävä joka aina haukkui helluntalaisia ja sitten äkkiä hän liittykin heihin, minä en käsittänyt lainkaan sitä, kun niin pian muuttaa mielensä,ettei käy sinullekin samoin, kun olet aina adventistien niskassa.

        Voisihan Uskova1 tietysti samalla kun kertoo adventikirkon tilastoista vertailla myös muiden kirkkokuntien tilastoja. Mutta kun hän nimenomaan tuntee tehtäväkseen adventtikirkon esiintuomisen, niin suotakoon se hänelle. Kalevi Lehtinen ennusteli jo 80-luvulla, että kaikki kristilliset kirkot vanhalla mantereella tulevat menettämään kannatustaan. Kun taas suuntaus "kolmansissa" maissa on sitävastoin päinvastainen.


      • oo0oo
        PikkuKonna kirjoitti:

        Voisihan Uskova1 tietysti samalla kun kertoo adventikirkon tilastoista vertailla myös muiden kirkkokuntien tilastoja. Mutta kun hän nimenomaan tuntee tehtäväkseen adventtikirkon esiintuomisen, niin suotakoon se hänelle. Kalevi Lehtinen ennusteli jo 80-luvulla, että kaikki kristilliset kirkot vanhalla mantereella tulevat menettämään kannatustaan. Kun taas suuntaus "kolmansissa" maissa on sitävastoin päinvastainen.

        Johtuu kulttuureista.
        Tietämätöntä on helpointa taluttaa sivupoluille.
        Matteuksen evankeliumi:
        22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.


      • PikkuKonna kirjoitti:

        Voisihan Uskova1 tietysti samalla kun kertoo adventikirkon tilastoista vertailla myös muiden kirkkokuntien tilastoja. Mutta kun hän nimenomaan tuntee tehtäväkseen adventtikirkon esiintuomisen, niin suotakoon se hänelle. Kalevi Lehtinen ennusteli jo 80-luvulla, että kaikki kristilliset kirkot vanhalla mantereella tulevat menettämään kannatustaan. Kun taas suuntaus "kolmansissa" maissa on sitävastoin päinvastainen.

        Kyllä PikkuKonna tietää.


      • oo0oo kirjoitti:

        Johtuu kulttuureista.
        Tietämätöntä on helpointa taluttaa sivupoluille.
        Matteuksen evankeliumi:
        22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Tarkoitatko sivupoluilla kristinuskoa??? Kuinka sitten lainaat raamatusta Jeesuksen sanoja?


      • taisin vastata toiseen asiaan.
        PikkuKonna kirjoitti:

        Tarkoitatko sivupoluilla kristinuskoa??? Kuinka sitten lainaat raamatusta Jeesuksen sanoja?

        Taisin vastata tuohon asiaan, jossa kerrottiin adventismin menestyksestä kolmannessa maailmassa.
        Onhan adventismin levittäminen helpompaa niiden joukkoon joilla on jo mies profeettansa.
        Varsinkin kun eivät tunne Raamattua ennestään.


    • uskovainen_1

      Jäsenmenetys johtuu lähinnä jäsenten korkeasta keski-iästä. Kuolleisuus on suurta yli 80 vuotiaiden ryhmässä. Tilalle ei tule tarpeeksi uusia, kuten ongelma kaikissa (vapaissa)seurakunnissa.

      • Väitätkö siis, että adventisteja kuolee
        jäsenmenetyksen verran vuodessa, eli 204 197 284 327 192 193 224 188 207 223 191 /per vuosi.


      • kirjoitettu on
        uskova_1 kirjoitti:

        Väitätkö siis, että adventisteja kuolee
        jäsenmenetyksen verran vuodessa, eli 204 197 284 327 192 193 224 188 207 223 191 /per vuosi.

        Juu yli sata eippaasti vuodessa. Tarkemmat laskelmat jätän sinun tehtäväksi. Meiilä adventisteilla on tärkeämpää tekemistä kuin kuolleiden laskeminen. Jeesus pitää kyllä huolen kuolleistamme.

        Jäsenmäärällä ei ole merkitystä lopputuloksen kanmnalta. Tärkeintä on julistaa iankaikkinen evankeliumi ja kolmen enkelin sanoma koko maailmaan. Se ei tarkoita sitten että jokaiselle ihmiselle erikseen, vaan niin että jokaisella on mahdollisuus päästä sanoman piiriin. Radio- ja TV-työ on menestyksekästä erityisesti Aasiassa ja muslimimaissa.

        Kun ihmisne saa tiedon ilosanomasta hän voi tehdä ratkaisun. Lopputuloksen näemme sitten taivaan juhlissa tuhannen vuoden aikana!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe