Voiko kotiviinin laittaa pullottamisen jälkeen pariksi kuukaudeksi huoneenlämpöön? Jääkaappi/kylmäkaappi ovat aika täynnä, joten sinne ei montaa pulloa saa mahtumaan ja varasto on varmaan liian kylmä, kun nykyään jo öisin saattaa pakkastakin olla.
Ohjeissa luki että mieluummin huoneenlämpö, kuin liian kylmä säilytyspaikka.
Pulloina ovat ohkaset muovipullot ja alkoholipitoisuus on 12%.
Kotiviinin säilyttäminen huoneenlämmössä?
3
2054
Vastaukset 3
- timokkk
Se vissii pysyy hyvänä jos sinne ei pääse happee ... jos sinne pääsee happee alkoholi muuttuu etikaks ja on vitun paskan makusta .... mä oon pitäny tos kiljuu käymis astias aika kauan (muutama viikko) se menee vähä huonommaks (kai), ku ei oo tapeeks tiivis se kansi ... mut kyl sen pulloissa pitäs varmaan säilyä
- Viinin tekijä
Säilytä pulloja makuuasennossa, jos olet laittanut luonnonkorkit niihin. Eiköhän se huonelämpötilakin silloin käy. Itselläni on kellari, jossa lämpö vaihtelee 20 - 10 välillä.
- viinit
Olen säilyttänyt omia väkeviä kotiviinejäni jopa vuosia vaatehuoneen lattialla vaaka-asennossa noin 20 asteen lämpötilassa eikä maku ole mielestäni ainakaan huonontunut. Miedoista ei ole itselläni kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12721- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494