Maria Kallio

sohvaperuna

Tuo vaikutti ihan hyvältä sarjalta. Täytyypä kattoo toisenki kerran. Ainoa mikä häiritsi oli ääni. Minkähän takia suomalaisissa sarjoissa/elokuvissa se on aina ongelma. Musiikki kuuluu kovalla, mutta puheesta ei saa kunnolla selvää, vaikka äänen taso on sama? Varsinkaan sen Jannen puheesta ei saanut kunnolla selvää...

21

4156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -!-

      ...kuulolaite!

      • -Maija-

        Mä tarvin ilmeisesti kans kuulolaitteen, meinaa en mäkään kuullu sen jannen puheita kunnolla! Aina sama juttu kaikissa suomalaisissa, puhetta ei kuule ja sit kun koventaa ja tulee musaa niin kuulohan siinä lähtee... (mä oon ilmeisesti sit kattonu liikaa suomalaisia ohjelmia/elokuvia kun kuulo on jo lähteny... )


      • miia
        -Maija- kirjoitti:

        Mä tarvin ilmeisesti kans kuulolaitteen, meinaa en mäkään kuullu sen jannen puheita kunnolla! Aina sama juttu kaikissa suomalaisissa, puhetta ei kuule ja sit kun koventaa ja tulee musaa niin kuulohan siinä lähtee... (mä oon ilmeisesti sit kattonu liikaa suomalaisia ohjelmia/elokuvia kun kuulo on jo lähteny... )

        ..ja auta armias ku mainokset alkaa.. jo löytyy ääntä!!!


      • into
        miia kirjoitti:

        ..ja auta armias ku mainokset alkaa.. jo löytyy ääntä!!!

        Mä oon huomannu ihan saman!! Tai kuullu..=)


      • Jp
        miia kirjoitti:

        ..ja auta armias ku mainokset alkaa.. jo löytyy ääntä!!!

        Mutta pitäähän niiden mainosten kuulua sinne jääkaapille saakka...


    • annuli

      Multakin meinas hermo mennä, kun yritin saada puheesta selvää. Päätin jo että sai jäädä viimeiseksi jaksoksi jonka katson. Joitakin kotimaisia sarjoja katson niin, että laitan teksti-tv:n tekstityksen päälle. Näin sain tolkkua esim. Juulian totuuksista. Kaikissa ohjelmissa tätä mahdollisuutta ei valitettavasti ole. Ja huom: minäkin olen normaalikuuloinen.

    • Pete

      Ei onnistunut Maria Kallio, suuresta mainonnasta huolimatta.
      Taas yksi kotimainen riemudraama lisää. Näyttelijät olivat ilmeikkäitä kuin viime keväiset variksenpelättimet. Poliisimiehistä tuli mieleen sana vieteriukko; he ponnahtivat esiin milloin mistäkin, vailla syytä ja persoonallisuutta. Vai näittekö yhtään poliisia, joka olisi tehnyt töitä? Sarjan replikointi oli kauttaaltaan epäselvää, äänitys kaikuva ja kuvaus mielenkiinnotonta. Onko muuten Pasilan poliisitalon valaistus keltainen? Valkoisia naamoja keltaisessa valossa?
      Löysin yhden hyvän näyttelijäsuorituksen. Sanna Saarijärvi. Hän oli ainoa, joka pystyi välittämään tunnetta ja oli tilanteen tasalla.

      Välillä rupesi naurattamaan kun poliisikaksikko Ohukainen ja Ohukainen ramppasi läpi rivitaloasuntoja kuulustelemassa epäiltyjä. sarjan nimeksi olisi voinut laittaa "Seitsemän talon vieraat."
      Luistelijanuorukaisen silmille oli selvästi siroteltu cayennenpippuria, sen verran tuhruisen näköinen hän oli. Tuli mieleen 20-luvun saksalainen ekspressionismi.
      Ja kaikilla nuorilla pareillahan on tietysti merinäköala panoraamaikkunasta tyyliin "Miami Vice."
      Missä se mainostettu draama muuten oli? Vai ajattelevatko tekijät, että "Kuka murhasi rouva Skroofin" riittää tämän päivän TV-sarjan jännitteeksi?
      Hei, tekijät. Katsokaa toisianne ja kysykää:
      "Ollaaks me hyviä?"

      • Stina.

        Katsoin paljon mainostetun TV- sarjan "Maria Kallio" ja odotin ennakkomainonnnan perusteella paljon tältä uudelta sarjalta.
        Reaktioni oli lähinnä hämmentynyt, nolostunut tai jotain siltä väliltä. Aivan kuin tekijät olisivat lopettaneet kesken työnsä tai eivät olisi oikein olleet varmoja mitä ovat tekemässä.
        Replikoinnista en saanut välillä selvää ollenkaan. Liekö se sitten tietoisesti tehtyä se mumina, mutta minut se teki vihaiseksi.
        Toivon hyvää jatkoa sarjalle sekä sen tekijöille.
        Toivottavasti alun kömpelyys sulaa ja katsojat saavat sitä mitä Lehtolaisen dekkareilta on lupa odottaa.
        Sanna Saarijärvi teki hienon roolityön äidin roolissa. Kunpa keskeisiinkin rooleihin yltäisi samalla lailla inhimillisyyttä ja aitoutta.
        Muutoin vaihdan kanavaa tai katson Raidia videolta.


    • MilaRakas

      Itse en ole dekkari- enkä Leena Lehtolainen -fani. Häpeäkseni tunnustan, että olen saanut luettua vain kolme Lehtolaisen dekkaria. Näistä lähtökohdista minua kiinnosti eniten miten kiltti tyttö Minna Haapkylä selviää räväkän Maria Kallion roolissa. Tämähän on keskeistä sillä itse dekkareissakin Maria Kallion hahmo on mielenkiintoisin tekijä.

      Valitettavasti eilinen jakso ei herättänyt 15 minuuttia enempää mielenkiintoa, joten Minna Haapkylän arviointi jäi vähän kesken. Täten tyydyn sanomaa ihan ok, joskaan ei aivan minun Maria Kallioni näköinen. Tämä hieman häiritsi, koska sarjan muut keskeiset hahmot (miespuoliset kolleegat ja aviomies) ovat aivan täysiosumia.

      • Leenuska

        Kaikki Lehtolaiset lukeneena minullakin oli mielikuva Mariasta. Minna Haapkylä on siihen liian babyface. Outi Mäenpää, joka esitti Kalliota Tappavassa säteessä, taas on liian kova rooliin. Minusta Lehtolainen itse, vähän kauniimpana ja nuorempana versiona, on elävä Maria.

        Minulla sarjan katsominen jää ekaan jaksoon. Maikkarin ennakkorummutus oli aiheeton, sarja jäi teennäiseksi ja hutaisten tehdyn tuntuiseksi. Kaukana esimerkiksi ruotsalaisten ja varsinkin brittien vastaavanaiheisista. Huh, kun miettiikin jotakin Fitziä tai Tekoa ja tuomiota... ollaan valovuosien päässä.


      • MilaR
        Leenuska kirjoitti:

        Kaikki Lehtolaiset lukeneena minullakin oli mielikuva Mariasta. Minna Haapkylä on siihen liian babyface. Outi Mäenpää, joka esitti Kalliota Tappavassa säteessä, taas on liian kova rooliin. Minusta Lehtolainen itse, vähän kauniimpana ja nuorempana versiona, on elävä Maria.

        Minulla sarjan katsominen jää ekaan jaksoon. Maikkarin ennakkorummutus oli aiheeton, sarja jäi teennäiseksi ja hutaisten tehdyn tuntuiseksi. Kaukana esimerkiksi ruotsalaisten ja varsinkin brittien vastaavanaiheisista. Huh, kun miettiikin jotakin Fitziä tai Tekoa ja tuomiota... ollaan valovuosien päässä.

        Onhan se aika rankkaa hutilointia pakostakin, jos kokonainen kirja typistetään n.45 minuuttiin. Voiko se enää olla mielekästä katseltavaa?


      • iiiii
        MilaR kirjoitti:

        Onhan se aika rankkaa hutilointia pakostakin, jos kokonainen kirja typistetään n.45 minuuttiin. Voiko se enää olla mielekästä katseltavaa?

        Tarina jatkuu vielä eli ratkaisua ei tiedetä. Ei se 45 minuuttiin päättynyt!


      • Mila Rakas

        Tänää Hesarin kolumnisti myös äityi arvostelemaan Minna Haapkylän valintaa Maria Kallioksi. "Kalpea hiiri". Hänen mielestään Vuokko Hovatta olisi ollut parempi valinta Maria Kallioksi.


      • Telkku
        Mila Rakas kirjoitti:

        Tänää Hesarin kolumnisti myös äityi arvostelemaan Minna Haapkylän valintaa Maria Kallioksi. "Kalpea hiiri". Hänen mielestään Vuokko Hovatta olisi ollut parempi valinta Maria Kallioksi.

        HS:n kriitikko tarkoitti , että Hovatta tähän mennesssä paras KUULLUN perusteella. Eli oli kuullut Hovatan samassa roolissa mutta radio kuunnelmassa. Ei se vielä kerro minkälainen näyttelijä hän olisi ollut tuohon TV-sarjaan. Tuima ja vittumainen ainaskin ( siis roolissa..). En usko, että lämminhenkistä rempseyttä olisi löytynyt yhtään enempää kuin Haapkylältä. Ei se rock henkisyys auta , jos ei osaa katsoa asioita laajemmasta perspektiivistä.


    • Siiri

      Olen lukenut monia Lehtolaisen kirjoja ja
      pidän tyylistä. Minna Haapoja ei ole minun
      Mariani, ihan liian pliisu. Miehetkin on ihan
      toisenlaisia kuin kirjoissa; persoonattomia.
      Miten Lehtolainen on antanut tehdä tollasen??

      Kuka on valinnut noi näyttelijät osiinsa, metsään
      meni. Aineksia olisi tekstissä ollut loistosarjaan.

      Ehdotan, että sarja lopetetaan ja tehdään uusiksi uusin voimin.

      • iiro

        Haapkylä eikä Haapoja.


    • riina

      todella ilmeetön ja tylsä näyttelijä, ulkonäöltä ja äänestä. kuutamolla-leffassahan tämä samainen nainen oli pääosassa. sama juttu siinä. hikeä puski kun sitä katsoin, niin oli jotenkin noloa. eikö tästä maasta löydy yhtään parempia naisnäyttelijöitä? miehistä vielä on johonkin, mutta naisista ainoa oikea näyttelijä on irina björklund.

      • Lehtolais-fani

        Olen kyllä ihan eri mieltä Minna Haapkylästä kuin Riina, hän on yksi Suomen parhaista nuorista naisnäyttelijöistä ja ollut suosikkini alusta asti.

        Koska olen myös Leena Lehtolais-fani ja lukenut kaikki hänen kirjansa, odotin sarjaa tietysti innolla. Minusta siinä on muuten onnistuttu kohtalaisen hyvin, mutta Minna Haapkylä ei oikein fyysisiltä ominaisuuksiltaan vastaa sitä mielikuvaa, mikä naispoliiseista yleensä ja Maria Kalliosta erityisesti tulee. Hän on liian hentoinen ja pehmeän oloinen. Maria Kalliossahan on myös karski karriäärinaisen puolensa, jota sympaattisesta Minnasta on vaikea saada esiin. Joku hiukan rotevampi olisi ollut uskottavampi.


      • riina
        Lehtolais-fani kirjoitti:

        Olen kyllä ihan eri mieltä Minna Haapkylästä kuin Riina, hän on yksi Suomen parhaista nuorista naisnäyttelijöistä ja ollut suosikkini alusta asti.

        Koska olen myös Leena Lehtolais-fani ja lukenut kaikki hänen kirjansa, odotin sarjaa tietysti innolla. Minusta siinä on muuten onnistuttu kohtalaisen hyvin, mutta Minna Haapkylä ei oikein fyysisiltä ominaisuuksiltaan vastaa sitä mielikuvaa, mikä naispoliiseista yleensä ja Maria Kalliosta erityisesti tulee. Hän on liian hentoinen ja pehmeän oloinen. Maria Kalliossahan on myös karski karriäärinaisen puolensa, jota sympaattisesta Minnasta on vaikea saada esiin. Joku hiukan rotevampi olisi ollut uskottavampi.

        itse en ole lukenut ko. kirjaa. useinhan se on niin että kirjat on parempia kuin niistä tehdyt leffat. luin ensin kuutamolla-kirjan ja sitten katsoin leffan. voi olla että senkin vuoksi leffa ja roolisuoritukset oli niin laimean tuntuiset.

        pakko vastata tuohon "naispoliisit yleensä"-kuvaan joka sinulla on. tunnen naispoliisin ja olen myöskin hänen poliisiystäviään nähnyt ja eivät he ole mitään isoja ja pelottavia matameja. itseasiassa aika pieniä ja hoikkia ja kauniita naisia=) sen suhteen minulla siis ei ole mitään maria kalliota/minnaa vastaan, ei ole vastaan minun käsitystäni naispoliisista. mutta mielestäni näytellä hän ei osaa.


    • tää vaikka uusintakierrokselle ja mun mielestä esim maria kallion auto oli samara. eikä saab

    • Anonyymi

      Yleistä kaikissa suomi sarjoissa , pimputusta tai vinkutusta taustalla ja näyttelijöiden örinästä ei saa selvää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe