Mikähän mahtaisi olla hyvä aihio (isohkon?) purjeveneen moottoriksi, tehoa saisi olla sellaiset 120~150 hp ja vääntöä sitäkin enemmän.
Moottorissa ei tarvitsisi olla liikaa härpäkkeitä, esim. ohjauselektroniikkaa, "yksinkertainen on kaunista..tai ainakin toimivaa".
Varaosia pitäisi ko. moottoriin saada ympäri maailmaa, ja luotettavuuskin pitäisi olla huippuluokkaa (taitaa se olla kaikissa..)
Mistähän tuollaisia marinointisarjoja voisi kysellä ?
Käytetty kuorma-auton moottori veneeseen ?
10
2262
Vastaukset
- Selänteen Teemu
kaikkien persaukisten taivaasta, Bilipalista.
Honkkarista, tai Motonetistä. - Nallekotka
Piikkiön Venevarustaja Oy
Kiirlantie 69, PL 32 21501 PIIKKIÖ 02 4726275- autosta
Scania tai Mersu
- Startteri
autosta kirjoitti:
Scania tai Mersu
Minkäslaisia mersun koneita on olemassa ? Joku 4L kone varmaan riittäisi...
- R K-S
120-150 hv. tuntuu aika hurjalta. Kerropa vähän veneestäsi, niin katsotaan mikä kone voisi olla sopiva.
Kuorma-auton koneista sen verran:
- Ne on yleensä tosi paljon ajettuja.
- Täysremontin tekeminen tulee aika kalliiksi.
- Marinointiosat maksaa enemmän kuin se peruskone.
- Merikytkin on tosi tärkeä komponentti.
- Sopiva käytetty merikone ja siihen remontti voi olla edullisin ratkaisu.- Startteri
No ehkä 110 hv:kin hätätapauksessa riittää, veneen paino on yli 30tn.
Yksi tärkeä tekijä on moottorin ääni, ilmeisesti jonkinlaista (~melkoista) kehitystä on tapahtunut sitten 60-70 luvun..
...ahtamaton 6 litrainen 6 sylinterinen 120 hv
Iveco ZF / Hurth-vaihteella..? Vääntöä ja kestävyyttä ilman elektroniikka-krumeluureja.
Sopiva potkuri sitten vielä kokonaisuuteen.
Jenkeistä en tiedä, mutta vanhalla mantereella
huolto ainakin pelaa.
Kysyppä tarjousta!- kestomoottori
Mistä asti italialaiset on mitään kestävää oppineet rakentamaan? On sellainen käsitys, että autotkin toimii sen 5 v takuuajan ja siten niillä ei mitän arvoa enää olekkaan. Eikös Volvoilla ole kuhtuullinen maine, mikä näkyy hinnassa.
Sattuipa myös silmiin ikivanha mainos, jossa GM:n meridiseleitä mainostettiin käyttökustannuksiltaan edullisena kun niihin menee vain 4 litraa öljyä. Tuotahan kannattaa mainostaakkin :) kestomoottori kirjoitti:
Mistä asti italialaiset on mitään kestävää oppineet rakentamaan? On sellainen käsitys, että autotkin toimii sen 5 v takuuajan ja siten niillä ei mitän arvoa enää olekkaan. Eikös Volvoilla ole kuhtuullinen maine, mikä näkyy hinnassa.
Sattuipa myös silmiin ikivanha mainos, jossa GM:n meridiseleitä mainostettiin käyttökustannuksiltaan edullisena kun niihin menee vain 4 litraa öljyä. Tuotahan kannattaa mainostaakkin :)Taitaa olla, että Italia ja Espanja ovat aika isoja merimoottoreiden valmistajia.
Minulla on ollut aiemmin Volvoja ja Yanmareita
enkä minä niitä haukukaan.
Kokemukset (omat, kuullut, selvitykset) ovat
olleet kuitenkin Ivecosta myönteisiä. Nythän haettiin konetta, jota ei sen painonsa puolesta jokaiseen paattiin voi edes asentaa.
Valmistusmaan lisäksi vaikuttaa varmaan myös se,
minkä tekniikan mukaan masiina on valmistettu.
Ivecoa pidän hinta-laatusuhteeltaan varteenotettavana vaihtoehtona muutamiin muihin isotilavuuksisiin ja raskaisiin koneisiin verrattuna (mm. Caterpillar, Peninsular ja
tietty Sisukin).
Myös ammattilaiset tuntuvat luottavan aika
lailla Ivecoon...kestomoottori kirjoitti:
Sattuipa myös silmiin ikivanha mainos, jossa GM:n meridiseleitä mainostettiin käyttökustannuksiltaan edullisena kun niihin menee vain 4 litraa öljyä. Tuotahan kannattaa mainostaakkin :)Valitettavasti olen kuullut suhteessa aivan liian paljon ongelmia esimerkiksi uusista kompressori-Volvoista mm. niiden elektroniikan osalta. Samoin päämiehen ja jälleenmyyjien asenne on ollut välttävän heikkoa ongelmatilanteissa.
Ei se hinta aina välttämättä ole 'laadun' tae...
Luulisin itse päätyväni tietyntyyppistä venettä
kalustaessani mieluummin Yanmariin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241