Olen tehnyt pelkällä css:llä navigoinnin mistä aukeaa alavalikoita kun menee hiirellä pääkohdan päälle. IE:ssä ei kuitenkaan toimi. Ilmeisesti jokin display tai joku määritelmä ei toimi. Apuja?
ul#navlist {
font-family: arial, sans-serif;
font-size: 13px;
}
ul#navlist a
{
font-weight: normal;
text-decoration: none;
}
ul#navlist, ul#navlist ul, ul#navlist li
{
margin: 0px;
padding: 0px;
list-style-type: none;
}
ul#navlist li {
float: left;
}
ul#navlist li a
{
color: #ffffff;
background-color: #666666;
padding: 3px;
border: 1px #ffffff outset;
}
ul#navlist li a:hover
{
color: #669900;
background-color: #cccccc;
}
ul#navlist li a:active
{
color: #ffffff;
background-color: #999;
border: 1px #ffffff inset;
}
ul#subnavlist { display: none; }
ul#subnavlist li { float: none; }
ul#navlist li:hover ul#subnavlist
{
display: block;
position: absolute;
font-size: 11px;
padding-top: 5px;
}
ul#navlist li:hover ul#subnavlist li a
{
width: 110px;
border: none;
}
ul#navlist li:hover ul#subnavlist li a:before { content: " >> "; }
IE:n navigointiongelmat
6
536
Vastaukset
- ainoastaan a tagissa
Luulen, että ongelma on tuo :hover, joka ei taida toimia IE:sä kuin tagissä. Voi olla, että ongelmia tuottaa myös tuo before(content...) määritelmä
- MiMa
Eli miten minun pitäisi muuttaa, jotta toimisi. Nyt ei oikeen kule... Joillakin on siis alavalikoita, joillakin ei ole vaan pelkkä yläotsikko joka toimii linkkinä. Alla xhtml-koodi:
Sivu1
Sivu2
Alaotsikko1
Alaotsikko2
Sivu3
Alaotsikko1
Alaotsikko2
Sivu4
Sivu5 - oisko javascript
MiMa kirjoitti:
Eli miten minun pitäisi muuttaa, jotta toimisi. Nyt ei oikeen kule... Joillakin on siis alavalikoita, joillakin ei ole vaan pelkkä yläotsikko joka toimii linkkinä. Alla xhtml-koodi:
Sivu1
Sivu2
Alaotsikko1
Alaotsikko2
Sivu3
Alaotsikko1
Alaotsikko2
Sivu4
Sivu5Olisko javascript vaihtoehto. en saanut toimimaan IE 6:lla
- MiMa
oisko javascript kirjoitti:
Olisko javascript vaihtoehto. en saanut toimimaan IE 6:lla
Päätin vaihtaa kokonaan navigointia ja nyt siinä on sitten javascripti mukana ie:tä varten. Ja toimii. Paitsi navigointi sivua ladattaessa välähtää. Siis näkyy alavalikot, joku css-bugi?
- display:block;
MiMa kirjoitti:
Päätin vaihtaa kokonaan navigointia ja nyt siinä on sitten javascripti mukana ie:tä varten. Ja toimii. Paitsi navigointi sivua ladattaessa välähtää. Siis näkyy alavalikot, joku css-bugi?
jonka JS muuttaa display:hidden;:ksi? Silloin ne välähtää, kunnes onload="piilotavalikot()" on latautunut, kun KOKO sivu on latautunut. Koodi pitäis nähdä, niin voi sanoa varmasti.
- MiMa
display:block; kirjoitti:
jonka JS muuttaa display:hidden;:ksi? Silloin ne välähtää, kunnes onload="piilotavalikot()" on latautunut, kun KOKO sivu on latautunut. Koodi pitäis nähdä, niin voi sanoa varmasti.
HTML:
Etusivulle
Valikko1
Alavalikko1
Alavalikko2
Javascript:
CSS:
#navigation{
position: absolute;
}
#navigation li a, #navigation dt a {
color: #000;
text-decoration: none;
height: 100%;
border: 0 none;
}
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456