Olen ollut kauan uskoton

nainen33.

Olin noin puoli vuotta seksisuhteessa toisen miehen kanssa. Se oli upeaa ja kiihkeää aikaa enkä ole koskaan tuntenut kenenkään kanssa sellaista seksuaalista tyydytystä. Olin vain puutteessa ja minun piti päästä siitä eroon. Mieheni kanssa meillä ei ole enää seksielämää ja asumme yhdessä käytännössä vain lastemme takia.

Nyt kun olosuhteiden pakosta (rakastajani palasi kotiseudulleen opintojensa perässä) rakastajani ja minä lopetimme viikottaiset tapaamisemme, minua alkaa vasta nyt kaduttaa miten huolimattomasti olen elänyt. Monta kertaa unohtui ehkäisy ja kiinnijääminen on ollut usein hiuskarvan varassa. Ja myös moraalinen puoli askarruttaa. Miten jos joku todella olisi nähnyt ja nyt pelkään että jos joku vaikka aavistaa jotain. Tuntuu joskus töissäkin että selän takan puhuttaisiin. Mutta ehkä se on vain tunnontuskia?

Olen miettinyt, että pettäminen todella muodostui itselläni pakkomielteeksi jota piti saada lisää ja lisää. On minulla ollut muitakin satunnaisia seksikumppaneita, mutta tämän yhden kanssa se oli jotenkin niin erikoista olevinaan. Kai minä rakastuin häneen. Lähettelemme edelleen tekstareita ja varmasti ennen joulua tavataan.

13

2437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petetty mies

OLEN ITSE JOUTUNUT PEPTTYKSI JA KAIKKI KÄRSII NYT. ENITEN KÄRSII LAPSET. itse kärsin syvästä masennuksesta. Häpeä ja lopeta ajoissa ja älä kerro kenellekkään, tieto lisää tuskaa

• luppa

Salaaminenhan tekee siitä entistä tuomittavampaa. Kai sillä puolisollakin on oikeus jakaa elämänsä sellaisen kanssa, joka on sen arvoinen.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa ei liene ongelmaa, kun nainen itsekin tunnustautui huoraksi, joten kiinnijääminen on vain ajan kysymys.

• niin.

Milloinkahan aikuiset ihmiset oppii käsittelemään tällaisia asioita järjellä eikä tunteella. Sinäkin, aikuinen mies, ei ihmistä voi omistaa, pitää osata olla onnellinen siitä mitä saa, eikä itkeä menetettyä. Pettäminen, mitä se on, ei mielestäni kovin vakavaa kuitenkaan,itse en ajattele niin. Perhe on instituutio, ja sinällään säilyttämisen arvoinen, siitä pitää huolehtia. Elämään mahtuu kaikenlaista. Mutta ahdasmielisyys, se tuhoaa kaiken!!

• sinäkin petät
        niin. kirjoitti:

Milloinkahan aikuiset ihmiset oppii käsittelemään tällaisia asioita järjellä eikä tunteella. Sinäkin, aikuinen mies, ei ihmistä voi omistaa, pitää osata olla onnellinen siitä mitä saa, eikä itkeä menetettyä. Pettäminen, mitä se on, ei mielestäni kovin vakavaa kuitenkaan,itse en ajattele niin. Perhe on instituutio, ja sinällään säilyttämisen arvoinen, siitä pitää huolehtia. Elämään mahtuu kaikenlaista. Mutta ahdasmielisyys, se tuhoaa kaiken!!

Vai niin onko se ahdasmielisyyttä kun ei hyväksyy pettämistä?Sinä näköjään petät itse kun puolustat sitä ja on omasta mielestäsi niin kaunista.

• vaimo-

kekemistasi suhteista, Ei ihmistä voi omistaa, ja on tehtävä kuin oikeaksi näkee. Ainoastaan se ihminen joka pettää, tietää miksi pettää...usein omaa pahaa oloaan.

Suotta kadut elettyä kiihkeää aikaa elämästäsi, kaikkihan kuitenkin meni hyvin, ja ketään et satuttanut.

Mutta tutkippa tilannetta, ehkä löydät ratkaisun, nykyään harvoin tarvitee lasten takia yhdessä olla.

ehkäpä saat itsesi "vapaaksi naiseksi" jo ennen joulua, kukapa tietää. Rupeat vaan hakemaan asuntoa. kyllä se siitä.

Voimia sinulle joka tapauksessa, ja hyvää joulun odotusta

• no johan

Heräsi heti ihmetys: miten voi olla 33-v naisella (ja ilmeisesti myös noin samanikäisellä miehellä) seksielämä lopussa??? Siis ei voi olla ihan luonnollista tuo? Onko kyseessä toisesta vieraantuminen vai sairaus vai mikä?

Jokainen aikuinen tietty kaipaa sitä toisen ihmisen läheisyyttää ja seksiä myös. Se on todella surku, jos avioliitossa, etenkin noin suht. nuorilla vielä, ei ole sitä läheisyyttä ja seksiä. Se vie liiton onttoon tilaan ja sitten puolisot hakee sen lämmön jostain muualta kuten sinä teit. Ikävää on tietenkin se, että omatunto kolkuttelee jälkeenpäin ja ihan aiheesta ettenkö sanoisi. Reilumpaa olisi erota oikeasti, ettei tulisi loukanneeksi toista. Lapset kyllä sopeutuu yllättävän hyvin uusiin tilanteisiin, kunhan erosta ei tehdä dramaattista.

Mielestäni jokaisella on oikeus olla ja tulla onnelliseksi. Se ei vain saa tapahtua kenenkään kustannuksella tai kenenkään tunteita loukkaamalla.

• nainen33.

Siinäpä se. Olen ihmetellyt, että miksi juuri meillä näin. Eniten se kai johtuu siitä, että olemme henkisellä tasolla kasvaneet erilleen ja kyllästyneet toisiimme. Arkea pyöritetään yhdessä lasten ehdoilla ja esitetään kummankin perheille onnellista jossain määrin vielä. Mutta muuten elämme kuin sisko ja veli, ja kahdenkeskisistä asioista puhuminen tuntuu liian kipeältä. Ja miestä ei saa puhumaan.

Mies alkoi toisen lapsen syntymän jälkeen keskittyä uraansa ja kun itsekin palasin työelämään, konflikti oli valmis. Emme nähneet enää paljoa ja käytännössä kaikki kotityöt ja asiat jäivät minun harteilleni. Mies on todellinen työnarkomaani ja saattaa viettää jopa 12-13 tuntia päivästä toimistollaan. Olemme yrittäneet tehdä kompromisseja, mutta aina ne kaatuvat siihen että tuli se ja se palaveri, paperitöitä ja voitko sinä taas hakea lapsen tarhasta. Minulle kaikki jää loppujen lopuksi, enkä voi lapsia pettääkään kun heidän isänsä sen tekee niin usein. Sitten on ongelmaa anopista ja hänen asenteestaan minua ja sukuani kohtaan. Anoppi on kateellinen paska ja saattaa pillastua milloin mistäkin, yrittänyt manipuloida lapsiani minua vastaan jne.

Joten kaikki tälläinen on vienyt minut alamaihin. Viime vuonna aloin pelätä oikeasti, ettei kukaan minua enää halua naisena. En todella ole etsimässä uutta kumppania ja tuskin koskaan haluan sitoutua kehenkään, mutta fyysiset haluni ja läheisyyden kaipuuni tuntui sietämättömältä. Pettämällä sain edes jotain siitä vuorovaikutuksesta, mikä meiltä puuttuu täysin.

Tunsin itseni riittämättömäksi ja kelvottomaksi, aina olin väsynyt. Samaan aikaan 8-vuotiasta poikaamme käytettiin tutkimuksissa hieman poikkeavan sosiaalisen käyttäytymisensä vuoksi ja selvisi, että hänellä on aspergerin syndrooma. Siksi hän tarvitsisi hirveästi tasaista ja muuttumatonta eloa ja oloa, mikä on perussyy siihen etten ole saanut eroa aikaiseksi. Mietin päivittäin miten poika reagoi. Nuoremman kanssa ei niinkään olisi ongelmia eron suhteen. Ja sitten yksi pelonaihe on siinä että näkisivätkö lapset isäänsä yhtään eron jälkeen.

Tilanne meillä on nyt se, että olen kertonut miehelleni haluavani erota ja hän myöntää myös että kaikki ei ole kunnossa mutta enempää ei suostu puhumaan. On turha kuvitellakaan mitään ammattiauttajien apua, en jaksaisi järjestää kun tiedän ettei mieheni ottaisi sitä tosissaan ja ehkä en itsekään enää rakasta häntä tarpeeksi. Mies pitää minua edelleen itsestäänselvyytenä.

Olet todella oikeassa tuossa, että reilumpaa olisi erota ennen pettämistä. Mutta kai se niin on että kun meillä on erikoislapsi niin tilanne vaatii kypsymistä edelleen. Mitään en saanut takaisin mieheltä niistä lukemattomista uhrauksista, joita tein niin kotona kuin omalla työpaikallani. En kiitoksen kiitosta. Yritän pysytellä erossa pettämisen kiusauksista jo oman mielenterveyteni vuoksi. Katumus painaa mieltä sillä uskottomuus on ympäristön näkökulmasta ilmeisesti pahin rikos. Huomaa tälläkin palstalla, miten mustavalkoisesti suhtaudutaan.

• no johan
        nainen33. kirjoitti:

Siinäpä se. Olen ihmetellyt, että miksi juuri meillä näin. Eniten se kai johtuu siitä, että olemme henkisellä tasolla kasvaneet erilleen ja kyllästyneet toisiimme. Arkea pyöritetään yhdessä lasten ehdoilla ja esitetään kummankin perheille onnellista jossain määrin vielä. Mutta muuten elämme kuin sisko ja veli, ja kahdenkeskisistä asioista puhuminen tuntuu liian kipeältä. Ja miestä ei saa puhumaan.

Mies alkoi toisen lapsen syntymän jälkeen keskittyä uraansa ja kun itsekin palasin työelämään, konflikti oli valmis. Emme nähneet enää paljoa ja käytännössä kaikki kotityöt ja asiat jäivät minun harteilleni. Mies on todellinen työnarkomaani ja saattaa viettää jopa 12-13 tuntia päivästä toimistollaan. Olemme yrittäneet tehdä kompromisseja, mutta aina ne kaatuvat siihen että tuli se ja se palaveri, paperitöitä ja voitko sinä taas hakea lapsen tarhasta. Minulle kaikki jää loppujen lopuksi, enkä voi lapsia pettääkään kun heidän isänsä sen tekee niin usein. Sitten on ongelmaa anopista ja hänen asenteestaan minua ja sukuani kohtaan. Anoppi on kateellinen paska ja saattaa pillastua milloin mistäkin, yrittänyt manipuloida lapsiani minua vastaan jne.

Joten kaikki tälläinen on vienyt minut alamaihin. Viime vuonna aloin pelätä oikeasti, ettei kukaan minua enää halua naisena. En todella ole etsimässä uutta kumppania ja tuskin koskaan haluan sitoutua kehenkään, mutta fyysiset haluni ja läheisyyden kaipuuni tuntui sietämättömältä. Pettämällä sain edes jotain siitä vuorovaikutuksesta, mikä meiltä puuttuu täysin.

Tunsin itseni riittämättömäksi ja kelvottomaksi, aina olin väsynyt. Samaan aikaan 8-vuotiasta poikaamme käytettiin tutkimuksissa hieman poikkeavan sosiaalisen käyttäytymisensä vuoksi ja selvisi, että hänellä on aspergerin syndrooma. Siksi hän tarvitsisi hirveästi tasaista ja muuttumatonta eloa ja oloa, mikä on perussyy siihen etten ole saanut eroa aikaiseksi. Mietin päivittäin miten poika reagoi. Nuoremman kanssa ei niinkään olisi ongelmia eron suhteen. Ja sitten yksi pelonaihe on siinä että näkisivätkö lapset isäänsä yhtään eron jälkeen.

Tilanne meillä on nyt se, että olen kertonut miehelleni haluavani erota ja hän myöntää myös että kaikki ei ole kunnossa mutta enempää ei suostu puhumaan. On turha kuvitellakaan mitään ammattiauttajien apua, en jaksaisi järjestää kun tiedän ettei mieheni ottaisi sitä tosissaan ja ehkä en itsekään enää rakasta häntä tarpeeksi. Mies pitää minua edelleen itsestäänselvyytenä.

Olet todella oikeassa tuossa, että reilumpaa olisi erota ennen pettämistä. Mutta kai se niin on että kun meillä on erikoislapsi niin tilanne vaatii kypsymistä edelleen. Mitään en saanut takaisin mieheltä niistä lukemattomista uhrauksista, joita tein niin kotona kuin omalla työpaikallani. En kiitoksen kiitosta. Yritän pysytellä erossa pettämisen kiusauksista jo oman mielenterveyteni vuoksi. Katumus painaa mieltä sillä uskottomuus on ympäristön näkökulmasta ilmeisesti pahin rikos. Huomaa tälläkin palstalla, miten mustavalkoisesti suhtaudutaan.

Teille on käynyt / käymässä samoin kuin melkein kaikille pareille jotka pitkään ovat samaa polkua tallanneet. Arki puristaa harmaudellaan kaiken litteäksi, masentavaksi massaksi.

Elämä menee päivästä toiseen saman kaavan mukaan, mitään ylläreitä ei ole koskaan. Kumpikin puoliso kokee uhrautuvansa perheensä eteen, saamatta siitä mitään tunnustusta toiselta. Kumpikin on toiselle itsestäänselvyys.

Kovin on tuttu tilanne sinulla. Itse koin saman kohtalon oman vaimoni kanssa hiljattain. Tosin en uskonut meidän parisuhteen olevan niin huonossa jamassa että toista olisi tarvinnut pettää. Se tuli sitten kovin yllärinä, että vaimolla olikin toinen mies taustalla. Meillä ei ollut seksi-raha-kommunikaatiovaikeuksia, mutta niin arjen harmauttamaa tasaista elämää.

Siitä se sitten muuttui hyvinkin vaihtelevaksi ja ei niin tasaiseksi kun tilanteen karuus ja totuus paljastui. En voi käsittää saati ymmärtää että hän päätyi niin tekemään, mielestäni mitään syytä ei siihen ollut, siis että pistää koko pitkän avioliiton tuhon tielle. Mutta tehnyt mitä tehnyt, nyt on ero vireillä ja elämä pilalla.

Että kannattaa oikeasti miettiä mitä elämältään haluaa, eikä antaa vain tilanteen ajautua siihen pisteeseen josta ei ole paluuta. Tuskinpa se miehesikään haluaa ns. likaista loppupeliä teille etkä sinäkään? Lapset tietty on tärkeitä kummallekin, mutta jos aikuiset eivät saman katon alla voi hyvin, niin voiko lapsetkaan?

Toivon että elämäsi järjestyy parhain päin vielä.

• voi olla

enää toisten tunteita loukkaamatta. Niin on eletty omaa napaa tuijottaen ja äärimmäisen itsekeskeisesti. Kyllä niitä seksiongelmia voi hoitaa , kai sen jokainen valistunut nykyaikuinen tietää.

Jos liitto on muuten loppu, on silti epäreilua pettää toista. Muuten kyllä se ero on lapsille vaikeaa, sitä vaan ei ole kukaan isoon ääneen heidän suullaan aikuisenkielellä kertomassa.

Melkein mihin vaan sanotaan, että kyllä lapset sopeutuu helposti. Pakkohan niiden on!

• kaunokainen70

Olen 3 lapsen äiti ja pettänyt miestäni monien eri miesten kanssa nyt reilun vuoden ajan. Mukaan mahtuu niin 19-vuotiasta kuin 37-vuotiastakin. Meillä miehen kanssa "loppui" seksielämä 10 v sitten ekan lapsen odotukseen. Kauan kestinkin tätä seksittömyyttä mutta viime vuonna tilaisuuden tullen päätin katsastaa onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Mullakin tuntuu toi pettäminen olevan pakkomielle. Tuskin mä siinä juuri sitä seksiä haen, vaan toisen läheisyyttä ja oman pahan olon poistoa.

• nalle

tiedän tunteen josta kerroit itsellä ollut samanlaista joskus.mutta nauti päivistä.

• kyseessä

elämäsi suurin rakkaus vai elämäsi suurin munaus?

• nähty on

itsepä olet itsellesi kuoppaa kaivanut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe