Nukkuuko hevonen seisaaltaan vai makaako se nukkuessa?
Hevosen nukkuminen
7
4304
Vastaukset
- alfatamma
Hevonen nukkuu yleensä seisaaltaan.Se saa lukittua nivelensä jotta pysyy pystyssä.Jos se tuntee olonsa hyvin turvalliseksi se voi nukkua myös makuullaan.Hevonen on saaliseläin luonnossa ja sen on pystyttävä nopeasti pakenemaan.Luonnonlaumassa yleensä muutama hevonen vartioi että muut voivat nukkua rauhassa.
- ....
Mutta hevoset usein nukkuvat makuultaan myös laitumella/tallissa (ainakin omien kokemuksieni mukaan).
- polle1
Kyllä ne NUKKUVAT makuultaan. Seisaaltaan ne voivat levätä/torkkua ja lähestulkoon nukkua, mutta eivät siis oikeaa syvää unta.
- janzu
Kyllähän hevoset yleensä seisovat nukkuessaan, ellei niillä ole mitään "vaivoja".
- Suppuraa
Isoa hevosta ei ole tehty makaamaan, joten ne suuret yleensä nukkuvat seisaaltaan.
- _katherine_
Hevonen tosiaan useimmiten nukkuu seisaallaan, polvien lukittuminen mahdollistaa sen ilman kaatumista. Tämä juuri siksi että heppa pääsee nopeasti pakoon.
Makuultaankin hevonen voi nukkua, jos se kokee olonsa turvalliseksi. Hevonen ei kuitenkaan voi maata pitkiä aikoja, sillä se ei tee hyvää vatsalle. Jos hevonen nukkuu useita tunteja vuorokaudessa makuullaan, on sillä yleenswä jokin vikana (pikkuvarsat on asia erikseen). - Miumaumiuku
Mun ponit nukkuvat usein makuultaan, ihan pitkin pituuttaan ja välillä vain kuorsaus käy :)
Varsa nukkuu vielä enemmäkin. Joskus näkee myös tarhassa ne makuullaan, mutta tämä harvinaisempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 621164
- 701162
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii86970Onkohan nyt niin, että kärvistellään kumpikin tykönämme
Toisiamme miettien ja ikävöiden. Miettien kuinka ihanaa olisi vaan olla sen toisen lähellä.. Mitä luulet mies?48848Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p56762Siksi meidän suhteesta
Ei koskaan tule mitään. Ei ikinä vaikka rakastettiin toisia. Olet uskomaton valehtelija. Säälin sua että olin niin pakko72728Mä unohdan kyllä
Sut ajallaan. Mitä enemmän aikaa kuluu niin olet muisto. Toki tämä yhteys hankaloittaa mut et sä jaksa kovin pitkään vai25707Minulla on edelleen
ikävä sinua mies. En itsekään pysty ymmärtämään, mistä tämä tunne vielä näiden vuosien jälkeen kumpuaa. Olisipa meillä o28685- 56682
Näin paljon somalian kielen tulkki tienaa
Istu ja hämmästy. Ammatti jota ei edes tarvittaisi Suomessa ilman maahanmuutto bisnestä. Tulkin keskimääräinen palkka ol149672