Vanhan hevosen sapuskat?

Nimetön

Mitä ehdottaisitte 19-vuotiaan pienen lämppäriruunan sapuskaksi heinän lisäksi? Hevonen on kevyessä käytössä, ja sillä on lievä pölyallergia, joten kaurat eivät ole ykkösratkaisu.

6

3030

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,

Voihan kauran kastella.Joillain talleilla kaura rikotaan ja kastellaan, myös heinät/purut kostutetaan pölyämisen estämiseksi.Useimmista hevoskaupoista löytyy monenmoisia ravinteita säkeissä ja niistä löytyy myös selosteet, kannattaa kokeilla.

• polle1

Itselläni aikas samanlainen polle, on vain suokki (ja HYVIN kevyellä käytöllä). Mä en anna ollenkaan kaura tms. rehua, koska pärjää muutenkin. Heinän/tuoreen ruohon lisäksi omenia, porkkanoita ym. monipuolistamaan ruokaa. Sekä tietty suolakivi. Niillä on mennyt jo monta vuotta vallan mainiosti :)

• glowy

ei välttämättä tarvitse muuta kuin runsaasti hyvää heinää ja kivennäiskiven... mikäli alkaa laihtua, niin kannattaa kokeilla joko litistettyä ja kasteltua kauraa tai sitten prixiä yksinään.

• mistymaarit

Mulla on 26v. tamma. Sen ruokinnassa oon välillä käyttänyt racing prixiä. Mutta viime vuosina oon syöttänyt leipää (saatu isoja määriä) ja jos ei oo ollut leipää, niin oon antanut ohraa jonka oon turvottanut yön yli kuumassa vedessä. Ohraa oon antanut 0.5-1 litraa päivässä. Leipää oon antanut silmämääräisesti puoli sangollista (4-5 lit/pv) Heppa voi mainiosti. (kaura kuumentaa mun hepan)

• on aina tehty

Vanha harrasteratsu tms. ei todellakaan tarvitse kauraa!!!käsittämätöntä miten toiset syöttää sitä vaikkei hevosella olisi mitään kummempaa käyttöäkään,sitten ihmetellään kaviokuumetta ja ähkyä ja ties mitä hermovaurioita yms.
      Meillä on eläkepolleille tai muuten kevyellä käytöllä oleville aina annettu perusasiat siis heinää ja vettä suolakivi,näiden lisäksi porkkanoita aamuin illoin sekä jonkin verran talvikautena blac horse-rehua(ei sis.kauraa).
      kesällä vihreä ruoho ja porkkanat suolakivi vesi on ollut ihan riittävät!

• mie vaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      117
      2294
    2. 130
      1835
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      96
      1168
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      77
      975
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      955
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe