omistustalossa oleva yksiö, jonka nuoripari vuokrasi. sossu maksoi kaiken, omistaja hieroi käsiään, varma vuokra tuli joka kuukausi. Nyt kolmen kuukauden asumisen jälkeen nuorelle parille tuli riita, ja poika laittoi vuokrayksiön liekkeihin kostoksi tytölle. koko kämppähän paloi. tämä tapahtui viime lauantaiyönä Raisiossa. poika on jo poliisien hallussa.
ei ole ensimmäinen kerta, kun omistustalossa olevat vuokralaiset aiheuttavat häiriötä. huutoja, metelöintiä, musiikin huudattamista, tappeluita, juoppojen örinöitä jne jne.
vaikka sossu maksaisi miten takuuvarmasti vuokrat, onko se omistajalle sen väärti, että aina on joku paikka rempattava tällaisten sosiaalitapausten jäljiltä? fiksuja vuokralaisia varmaankin on, mutta niitä tuntuu olevan todella vähän.
itse mietin kun asunto on velaton ja haluaisin sijoitusasunnon, mutta mistä saisi pitkäaikaiset ja kunnolliset vuokralaiset?
ei kaikista nuoristakaan voi päältäpäin katsoa, millaisia ovat ja maksavatko varmana vuokransa ajallaan.
miten itse olette ajatelleet asiaa?
helkutin vuokralaiset
16
3549
Vastaukset
- Helposti sanomista
Nuorillahan ei ole yleensä elämän perusasiat hallinnassa,poikeuksetta ainakin tulevat hallintaan jos haluavat sijoitusasunnossani asua. Viimeksi minulta lähteneet vuokralaiset olivat repineet tapettia n 3 vuodan alata ns ,normaali kulumista heidän mielestään, pidätin vakuutta asian takia.kova kuri on taloyhtiössämme sanomista tarvittaessa tulee minulle ja minulta vuokralaisilleni, hyvä niin.Vuokran ovat maksaneet opiskeliat minulle koska he saavat asuntotukena vuokrat, lähes kokonaan.Liian hyväkuntoisia asuntoja ei kannata antaa vuokralle.
- opiskelijoita
Minulla on 5 huoneistoa vuokrattuna ollut myös nuoria opiskelijoita jotka ovat olleet aivan asiallisesti. Sen sijaan sossu nuoret ovat huono kohde usein pallo hukassa ja tekevät vain vahinkoa. Kun eivät ole koskaan joutuneet (halunneet) mitään korvata.
- on sitä varten
Yleensä jos on mahdollista ostaa kämppä niin ihmiset ostavat se. Vuokralla asuminen on yleistä silloin kun vakuus tai maksukyky ei riitä omistusasuntoon.
Päihteet, ihmissuhteet sekä taloudellinen tilanne aiheuttavat ongelmia jotka voivat purkautua yhtä hyvin missä asumismuodossa vaan.
Laita vuokrailmoitukseen, että kunnolliselle tai jotain muuta vastaavaa. Uskovaiselle immelle :)
Ne joilla on varaa vuokrata kämppiä eivät tajua yleensä talosongelmista hevon mitään, joten mieti sitäkin puolta.- minä ainakin
Jos on pelkoa siitä, että ei osaa itse valita turvallisia vuokralaisia, kannattaa kääntyä asiantuntijapalvelun puoleen.
Vuokrauksen ammattilaisilla on kuitenkin paremmat mahdollisuudet selvittää vuokralaisten taustoja kuin yksityishenkilöillä.
- kyyninen
No, kannattaa antaa kämppä vuokralle tyypeille jonka vuokran maksaa sossu... :-)
Seuraava vaihe olisi vuokrata asuntoa mielenterveysongelmaisten ensisuojaksi. - aiemmin pettynyt
Minulla on 5 vuokrauskohdetta aiemmin jouduin vaikeuksiin oman tyhmyyteni vuoksi. Mutta siperia opettaa. Otan aina vuokratakuun selvitän taustat edellisistä kohteista ja naapureilta ym. Nyt minulla on suorastaan erinomaisia vukralaisia joita koetan tukeakkin kaikin keinoin (esim kunnostanut huoneistoja heidän toivomustensa mukaan.)Ja luottamus on säilynyt molemmin puolin. Sossun asiakkaat ovat vähän arvoitus aina.
- Entinen vuokralainen
Ota vuokralaiseksi vain naisopiskelijoita.
Itse en ole mikään maailman siistein ihminen, mutta opiskeluaikanani pahin sotku jonka kämppääni aiheutin olivat imurin puutteesta johtuneet pölykertymät (jotka luonnollisesti siivosin viimeistään lähtiessäni).
Valtaosa naisopiskelijoista on anaalisen siistiä väkeä. Poikkeuksia tietysti on, mutta koskaan en ole nähnyt kenenkään tytön aiheuttaneen niin karseata sellaista siivoa joka on normaalia missä tahansa poikamieskämpässä.- Helposti sanomista
Isälläni on ollut miesopiskelioita n30v vuokralla Tosin samassa talossa missä itsekkin asuu,miehet tyytyvät myös vähempään asunnon vaatimustasoon yleensä kuin naiset.Välillä on pojille joutunut sanomaan mikä on yön ja päivän ero, sen mitä olen heidän asunnossaan käynyt kyllä ne kohtuu siistejä ovat, tosin en siisteyttä erityisemmin ole tarkkaillutkaan.
- hoida laina
Kaupunki jopa maksaa extraa sitä että otat pahimpia itelles vuokralle.
Ne tekee niin paljon tuhoa kaupunginkin asunnoissa, että niitä majotetaan jopa halvoissa hotelleissa.
Kun on piikki auki, ei oo väliä.
Vinkki selvitä luottotiedot, ota kahden kuukauden vakuus. Ota työssäkäyviä, opiskelijoita ja tupakoimattomia.
On paljon halvempaa olla huolellinen, kun korjata aina paikat kun lähdetään karmit paukkuen.
Toimii yleensä, ei millään pahalla tupakoitsijoita vastaan.
-Polttelen itekkin.- Neuvoja kannattaa kuunnella
Neuvon tekemään sopimuksen jotta saat katkaista vuokralaisen sormen, jos aiheuttaa vahinkoa asunnolle. Kaveri teki ja asunto pysyi ehjänä.
- joo..
Neuvoja kannattaa kuunnella kirjoitti:
Neuvon tekemään sopimuksen jotta saat katkaista vuokralaisen sormen, jos aiheuttaa vahinkoa asunnolle. Kaveri teki ja asunto pysyi ehjänä.
se siitä
..sun hamurabin laista.
hyvät jatkot vaan - juristi65
Neuvoja kannattaa kuunnella kirjoitti:
katkaista sormea. Sopimus, jossa on kohtuuton ehto ei ole sitova. Eli voit joutua itse pitämään vuokralaista ilman sopimusta, koska olet itse laatinut sopimukseen kohtuuttoman ehdon. Näin vuokralainen saa asua asunnossasi ja lopettaa vuokranmaksamisen, etkä pääse siitä pikku perkeleestä eroon millään.
- excubitora
Konstit on monet sano pässi kun päätä leikattiin. Mullekin vanhalle ketulle tosin kävi kehnosti vuokralaisten kanssa (hyvä ettei talo palanut...) joten osaan nyt neuvoa ;))
Vaadi ehdottomasti vuokratakuu. Voi ottaa lisäksi jonkun ulkopuolisen henkilön takaamaan, esim. vuokralaisen vanhemmat tms.
Tarkista ulosotosta etukäteen (UL 1:31) onko tarjokkaalla velkaa ennestään, tai on enemmän ollut / varattomaksi todettu. Älä ota jos on. Saat tiedot helposti kahden vuoden ajalta. Maailman kätevin konsti ennakoida.
Vaadi että vuokralainen ottaa kotivakuutuksen. Tämä olisi pelastanut omaan lattiaani ilmaantuneet tupakanjäljet....
Nämä ovat ihan lain sallimia pikakonsteja.- Utelias
Miten muuten olette valvoneet tuota kotivakuutusehdon täyttymistä? Oletteko pyytäneet vakuutuskirjasta kopion tms. kirjallista todistetta?
Onko niin että jos kotivakuutuksen hankinta on vuokrasopimuksen ehtona mutta sitä ei ole hankittu ja jotain sitten sattuu niin vuokraisäntä saa yrittää periä vahinkoja vuokralaiselta oikeusteitse? Vai poikkeaako tilanne jotenkin siitä, että vakuutusehtoa ei olisi mainittu vuokrasopimuksessa? - ottaa
Vaadi että vuokralainen ottaa kotivakuutuksen. Tämä olisi pelastanut omaan lattiaani ilmaantuneet tupakanjäljet....
Mitä vuokralaisen kotivakuutuksesta muka olisi maksettu? Vahingossa tumpannut röökin lattiaan, niinkö? - ja lisää
ottaa kirjoitti:
Mitä vuokralaisen kotivakuutuksesta muka olisi maksettu? Vahingossa tumpannut röökin lattiaan, niinkö?Vuokranantaja ottaa itse kotivakuutuksen vuokralaisen puolesta , maksaa laskut, ja perii hinnan vuokrassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791