Auton hankinta pikaisesti edessä. Xsara vaikuttaa varustellulta ja kohtuuhintaiselta. Todennäköisesti kiinnostavin vaihtoehto olisi
1.6 koneinen ja 5-ovinen versio. Mitä kokemuksia teillä on?
Kehukaa/moittikaa
18
2430
Vastaukset
- 1.8-16
Varusteltu ja kohtuuhintainen tuo auto onkin. Myös mukavimpia ja hiljaisimpia luokassaan. Ohjaus ei ole aivan Focuksen luokkaa mutta muutoin on ajettavuus kohdallaan. Ykskuutonen moottori on jopa urheilullisen pirteä vaikka tosin alavääntöä saisi olla aavistus enemmän. Sisätilat suurinpiirtein Astran tasolla, farmarissa yllättävän iso peräkontti (517/1512 l.) Itsellä ollut kaksi Xsaraa, joista nykyinen 1,6i-16 sx break -01 ja edellinen 1,8i-16 farkku -98. Laatuongelmia ei ole pahemmin ollut. Jotkut ns. tyyppiviat saatiin korjattua uuteen malliin, kuten pissapojan letku mutta ilmeisesti joitain yleisiä "vikoja" on vielä jäljellä. Ainakin ovenkahvat ovat kumassakin heikohkot ts. sadesäällä/pesun jälkeen saattaapi tuntua kahvan liike kumimaiselta tai jäädä pahimmassa tapauksessa kokonaan käteen.
Tyhjäkäynnin säätömoottori saattaa myös temppuilla, itsellä onkelmia edellisen auton kanssa.
Yleinen harmi, jota itsellä ei ole ilmennyt, on myös airbagin varoitusvalon satunnainen vilkkuminen.
Kovat pakkaset eivät ole aiheuttaneet ongelmia. Lukot yms. toimii normaalisti ja käynnistyi hyvin ilman lohkolämmitintä vielä - 27 c:ssa yön yli seisottuaan...juu, normaalisti kyllä letkun päässä...- make
älä osta xsaraa, lisää lainaa ja c5 alle
- sakari
Vaimon auto on juuri havittelemaasi mallia eli -Xsara 1,6 (vm -01). Auto hankittiin uutena 11.1.01 melkein heti mallin faceliftin jälkeen (myös vaihtoon mennyt auto oli Xsara).
Nyt sillä on ajettu 36 tkm. Takuuseen on laitettu
- uutta softaa (väitti moottorinlämpötilaa liian korkeaksi talvipakkasessa heti uutena)
- öljytikku (joka uudessa moottorissa oli jäänyt liian lyhyeksi)
- keskuslukituksen kaukosäädön ohjainyksikkö (kehno lopetti toimimisen kovalla pakkasella ja korjautui itsestään, mutta silti vaihdettiin)
- korjattu liitin etuistuimen alta (airbag-valo)
Huoleton peli, hyvä ajaa, kohtuullisen lämmin, bensapihi. Ainoa ..tuttava piirre on kojelaudasta aika ajoin kuuluva räminä, joka poistuu painelemalla.
Yhden kerran on jäänyt pihalle seistyään 2 vuorokautta lähes 40 asteen pakkasessa. Koska lämmitysmahdollisuutta ei ollut, niin tämä pakkanen oli liikaa. Vaan lähti lopulta, kun sai lisävirtaa samaan perheeseen kuuluvalta Xantialta..
jotta osta pois. - mixer
Itselläni Xsara 1.6 sx break -02 ajettu n. 20000 km. Auto on erittäin mukava ajettava ja hyvin varusteltu. Omani on ikävä kyllä heikompilaatuinen versio. Auto on nyt puoli vuotta vanha. Jätti tielle 1500 km:n jälkeen -> vaihdettiin softa. Vilkkuviiksi vaihdettu, takaovien lukot ja kuskin istuin korjattu ja huomenna vaihtuu takaluukon sähkölukko. Muutenkin autossa tuntuu riittävän mystisiä sähkövikoja.
Tuulilasin pyyhkijät päättivät olla toimimatta, pissapojasta kyllä tuli vettä, mikä aiheutti aamuhämärissä maantiellä ylimääräisiä sydämmen tykytyksiä. Elektroninen käynnistyksenesto (avaimessa) sekoilee aina välillä. Auto on vakuuttunut, että avain on virtalukossa eivätkä ovet suostu lukittumaan kauko-ohjaimella.
Itseltäni on usko loppunut kyseiseen autoon, mutta tuttujeni kokemukset Xsarasta ovat paljon paremmat. Mikäli onnistut välttämään Xsaran maanantaiversiot, tulet varmasti kokemaan nautinnollisia kilometrejä.- Ceeray
Ostaessani oli ajettu 89tkm, nyt 6 kk sen jälkeen on jo 102tkm. Sinä aikana tullut räminöitä kojelautaan, takaikkonoihin (taitaa pakkanen purra), tuuletin alkaa huutamaan pakkasella aika helvetisti.. Vaihtoon meni alapallonivelet ja pensaa valu kannelle, sen onneks sai halvalla laitettua. Moottori pyörii kylmänä, pitäs varmaan vaihtaa termari. Maskiin kun ei taida saada pahvia. Jätti kerran tielle kun jäätyi huohotinputki, uudet öljyt lensi pihalle ja tuli 175 € lasku uusista öljyistä , tulpista ja valohoidosta jota merkkiliike tarjosi. Alkaa jo vituttamaan koko hoito. Liikaa ongelmia ton ikäiseksi autoksi. Kesällä kiva ajaa ja mukavat penkit.. kun vaan toimisi talvellakin ja ei pitäisi niin sikamaista mekkalaa eikä joka viikko hajoaisi jotain uutta niin saattaisin pitääkin pitempään. Mutta ei meikäläistä ranskikset enää kiinnosta noilla näytöillä, taitaa joutua vaihtamaan Volvoon.
noh tulipas tilitettyä.. :) ainiin sitikat vie pensaa aika paljon tehoihin nähden.. - mixer
Ceeray kirjoitti:
Ostaessani oli ajettu 89tkm, nyt 6 kk sen jälkeen on jo 102tkm. Sinä aikana tullut räminöitä kojelautaan, takaikkonoihin (taitaa pakkanen purra), tuuletin alkaa huutamaan pakkasella aika helvetisti.. Vaihtoon meni alapallonivelet ja pensaa valu kannelle, sen onneks sai halvalla laitettua. Moottori pyörii kylmänä, pitäs varmaan vaihtaa termari. Maskiin kun ei taida saada pahvia. Jätti kerran tielle kun jäätyi huohotinputki, uudet öljyt lensi pihalle ja tuli 175 € lasku uusista öljyistä , tulpista ja valohoidosta jota merkkiliike tarjosi. Alkaa jo vituttamaan koko hoito. Liikaa ongelmia ton ikäiseksi autoksi. Kesällä kiva ajaa ja mukavat penkit.. kun vaan toimisi talvellakin ja ei pitäisi niin sikamaista mekkalaa eikä joka viikko hajoaisi jotain uutta niin saattaisin pitääkin pitempään. Mutta ei meikäläistä ranskikset enää kiinnosta noilla näytöillä, taitaa joutua vaihtamaan Volvoon.
noh tulipas tilitettyä.. :) ainiin sitikat vie pensaa aika paljon tehoihin nähden..oma xsarani (tuo pikkuvikainen 1.6 16v) vie maantiellä 5.7 litraa satasella ja kone on terhakkaampi kuin kilpailijoiden (lähinnä volkkari ja skoda vastaavat testattu henk.koht), joten en yhdy xsaran kulutukseen/tehoihin liittyvään kritiikkiin, mutta tuohon pikkuvikaisuuteen kylläkin (kts. ed. viestini).
Jos vaihdat volvoon, niin älä ainakaan 40:een, se kun ei laadultaan ranskalaisesta poikkea, tuo hollannissa mitsun päälle kyhätty rellu.
- rasa97
Vajaan vuoden kokemuksella (90tkm->117tkm) Xsara 1.6 5-ovinen vuosimallia 97.
Muutama ylimääräinen korjaamokäynti sattunut matkaan:
-100tkm kannentiiviste kärähti mystisesti :( Rekara hoitaa edullisesti, ei kuulemma yleistä.
-110tkm kampiakselintiiviste vuosi hieman öljyä, vaihdettiin Ritikossa edullisesti uuteen, tulee kuulemma jonkin verran noita korjattavaksi. Ei tietysti ihme onhan tolla jo ajettukin.
Muuten olen ollut saaraan tyytyväinen. Varustetaso riittävä (SX), huomattavasti mukavampi kuin esim. faijan Megane ja aavistuksen hiljaisempi. Bensaa menee 7-8 litraa satasella sekalaista ajoa raskaalla kaasujalalla, mielestäni ihan kohtalainen. Vanhempi 1.6 ei kyllä ole mikään raketti, mutta kyllä sillä toimeen tulee.
Mun mielestä Helsingissä Rekara ja Turussa Ritiko on hyviä ja edullisia paikkoja huoltaa. Vehoa en kokeillu kuin vakuutusyhtiön kustannuksella, pitkät jonot.
Positiiviset fiilikset Xsarasta päälimmäisenä ja vaimokin tykkää. Kyllä seuraavakin auto on Citroën.- Inssi
Eka oli Xsara HDi 90 Break vm 00, takuuseen korjattiin oikean joustintuen yläpään kolinat, jotka tulivat kiinnitysruuvien liiallisesta pituudesta. Muuten OK paitsi pissapojan heikkoteho. Ajelin sillä 85 tkm. Udempi Xsara HDi 110 Break vm 02 on nyt ajettu 30000 km teki temput aamulla - polttoaine loppui - mittarin merkkivalo ehti palaa 20 km! Tässä uudemmassa on muutenkin pientä huomautettavaa: kojelaudan sirinä, etupenkin narina, takapenkin selkänojan lukituksen natina, pissapojan täytön hankaluus (suojalevyn alla) helposti kuraantuvat ajovalot, äänekkäämpi kuin vm 00, joka oli todella hiljainen. Muuten OK.
- xsara 2001
Auto täyttää ihan kohta 2 vuotta.
Vikoja on piisannut enemmän kuin yhden kohdalle sallitaan.
vaihdelaatikko takerteli kolmoselle vaihtaessa heti kun kaupasta hain. Vaihdeltiin öljyjä ja kokeiltiin kaikkia vippaskonsteja kunnes hermo meni ja ne suostu vihdoin juuri takuun päättymisen edellä purkamaan askin ja vaihtamaan kolmosen synkronoinnin.
Ryppyyntynyt apukuskin verhoilu vaihdettu.
Ajovaloumpio vaihdettu, korkeudensäätöyksikkö jäi ajelemaan itsekseen.
Jatkuvia airbag hälyytyksia, juotettu ja vaihdettu liittimiä useaan kertaan.
Istuin lämmitin uusittu.
Pesun jälkeen kaikki varoitusvalot kiilu vuoron perään.
Ei lähteny pihasta käyntiin, hehkutus vika oli 2 päivää Veholla tutkittavana.
Jättäny 4 (neljä)..... kertaa tielle, rupesivat jo vakuutusyhtiöstä soittelemaan että mitä p.., vika ollut kulma ehkä löpöpumpussa tai johtojen liittimissä. Pahinta asiassa on se että ne ei osannu vieläkään sanoa mikä siinä on vikana.
Radio jää aina silloin tällöin päälle eikä sitä saa mitenkään sammutettua.
Muutaman kilometrin ajon jälkeen lämpöhälyytyksia..ei löytyny syytä.
Lämmityslaitteen puhallin jäi pyörimään täysille, ei voi edes sammuttaa, vika edelleen päällä, pitäis kulma vaihtaa koko puhallin.
Nitinää ja räminää riittää etenkin näin pakkasella.
Enkä enään edes muista mitä kaikkee pienempää siinä on ollu.
Vimosen kerran kun jätti matkalle, olin VW liikkeessä autonäyttelyssa kuhan vaan kumia potkimassa. Automyyjä halus tehdä tarjouksen ja kävi koeajamassa Xsaran... hah jätti sen tielle, tarjos kuitenkin kohtuullisesti citikasta ja anto vielä VW:n Xsaran korjauksen ajaksi lainaan joten viikon harkinnan jälkeen tilasin VW:n.
Joten elo on tällähetkellä mallillaan, auton saan helmikuussa.
Citikka oli laatuaan kolmas JA VIIMEINEN.
Tuskaisen tilitykseni päätteeksi haluan vielä kiittää VEHOA ajoittain osaavasta, mutta erittäin hitaasta palvelusta.
- VTS-02
Mulla ei ole kuin positiivista omasta Xsarastani.Kilometreja takana 24 000 ja olen ollut enemmän kun tyytyväinen autoon, varustelu, ajettavuus,suorituskyky ja kokonaisuus loistava. Kahdella kaverillani on farkkuxsarat, -99 ja -01 malliset 2.0 koneilla ja heiltä nimenomaan sain mielenrauhan Xsaran hankintaan kun kehuivat vähävikaisiksi ja hyviksi kokonaisuuksiksi. Eikä ole kaduttanut!
- Xsara Break
Ajettu vajaa 2000km ja toiminut hienosti. Ei pienintäkän valituksen aihetta. Tehoa on kuin pienessä kylässä (2.0) ja varustelu täydellinen (Exclusive). Kävin koeajamassa ainakin 20 eri autoa, joista vaihtoehdoiksi jäi Golf ja Xsara. Parempi voitti! Suosittelen lämpimästi (lämppärin tehot riitti hienosti -35 pakkasessa vaikka neljä ihmistä kyydissä)!
- zitikka
...te ajatte omia sitikoitanne kun on noin paljon vikaa...? itsellä on -98 saara ja ajettu päälle 200 tkm ja ei ikinä ole jättänyt tielle. Lähtenyt käyntiin kovimmillakin pakkasilla (-30,-35).joskus pakosta ei ole ollut roikan nokassa! Autolle ei muuta ole tehty kuin normaalit huollot ja kuluvat osat vaihdettu,,, mikä on ihan normaalia. Kun ostin auton aikoinaan, kuulin kommenttia tyyliin että pakkasella saat starttailla,sitikka on rapea, ja blaablaa... Olipas sitten naapurillakin ihmettelemistä kun volvo hyytyi parkkipaikalle nyt viime pakkasissa!
- xsara 2001
zitikka kirjoitti:
...te ajatte omia sitikoitanne kun on noin paljon vikaa...? itsellä on -98 saara ja ajettu päälle 200 tkm ja ei ikinä ole jättänyt tielle. Lähtenyt käyntiin kovimmillakin pakkasilla (-30,-35).joskus pakosta ei ole ollut roikan nokassa! Autolle ei muuta ole tehty kuin normaalit huollot ja kuluvat osat vaihdettu,,, mikä on ihan normaalia. Kun ostin auton aikoinaan, kuulin kommenttia tyyliin että pakkasella saat starttailla,sitikka on rapea, ja blaablaa... Olipas sitten naapurillakin ihmettelemistä kun volvo hyytyi parkkipaikalle nyt viime pakkasissa!
Kyllä käyttö on ihan normaalia perhe auto käyttöä, tosin ajan noin 50.000 km / vuosi. Ymmärtääkseni citikankin pitäisi moisesta suoriutua. Kuulin kyllä kommentteja autovalinnastani myös xsaraa ostaessani joten .. no olihan se edullisin vaihtoehto ja halvasta tavarastahan vasta riittääkin näppäriä tarinoita.
- zitikka
xsara 2001 kirjoitti:
Kyllä käyttö on ihan normaalia perhe auto käyttöä, tosin ajan noin 50.000 km / vuosi. Ymmärtääkseni citikankin pitäisi moisesta suoriutua. Kuulin kyllä kommentteja autovalinnastani myös xsaraa ostaessani joten .. no olihan se edullisin vaihtoehto ja halvasta tavarastahan vasta riittääkin näppäriä tarinoita.
ajan itsekin noin 40.000 km vuodessa, mittarissa on noin 230.000 km. ja on toiminut hyvin. onko ollut mulla sitten hyvää tuuria...;) edellinen auto oli rellu ja siinä ei möskään ei ollut mitäään vikaa.
- saaraman
Mun Xsara 1.9 TD-99 on pelannut mulla loistavasti.
Oon nyt ajanut n.20.000 km heinäkuusta alkaen, ja mitään ei ole ollut. Nykyisin ML.168.000 KM.
Huvittavaa lukee noita ns.tyyppivika listoja kun omassa ei ole ollut ainuttakaan, eli ei taida olla maanantaipäivän versio. Olen tutkinut aiemman omistajan muistiinpanoja ja mitään merkittävää ei ole tapahtunut.
Hehkut meni marraskuussa vaihtoon, siinä kaikki.
Ps.Pakkasella ovet voi jäädä auki -> ei mene kiinni.- hyvä
xsara 2.0 hdi preak -00 aj 90.tkm
ei muutaku pitää ja päästää.
ei oo viat vaivannu.
ja sitä ajomukavuuden riemua....
edullinen kulutuksen puolesta
- Anonyymi
Pääkipu sitä saa vapaasti ajaa leka korjatut romuautot Kärsämäki, Kunta rallia ajaa pääkipu osoita,
- Anonyymi
Sekavaa onmpa kirjoittaa osata teksti mitä tarkoittaa tämä oleva yllä teksti. Ymmärrä en🤪
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875