KRISTILLISDEMOKRAATTIEN SIJOITTUMINEN POLIITTISEEN KENTTÄÄN!!

MARJUKKA78<3<33<3

tässä kysymykseni : kristillisdemokraattien sijoittuminen poliittiseen kenttään (vasemmisto, keskusta, oikeisto) ? AUTTAKAA MINUA TE IHMISET!!!! ;;(((((;(;(((

9

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI luokkapuolue

KD on vahvasti kansanpuolue eli siihen kuuluu ja sitä äänestää ihmisiä kaikista väestö-, ikä- ja ennen kaikkea sosiaaliryhmistä. Se ei ole kepun tapaan agraariluokan, ei demarien tapaan työväenluokan tai kokoomuksen tapaan omistavan luokan puolue.

KD:n vahvat kristillis-sosiaalis-demokraattiset arvot yhdistävät ihmisiä enemmän kuin muut tekijät erottavat. (Sama kuin kieli rkp:ssa.)

KD ei siis ole oikeisto-, keskusta- tai vasemmistopuolue. Sosiaalipolitiikassa se on perinteisen (ei nykyisen) vasemmiston linjoilla, eräiden arvojen (mm perhe-, kulttuuri- ym vast arvojen) osalta perinteistä oikeistoa lähellä (ei lähellä nykyistä kokoomusta, joka on linjaton), mutta vero-, talous- ja muussa yhteiskuntapolitiikassa KD on pääosin pohjoismaisen yhteiskuntajärjestelmän pohjalle nojaava keskustalainen puolue (ei kuitenkaan häilyvä kepu).

Älä yritäkään sijoittaa KD:ta mihinkään vanhanaikaiseen oikeisto-vasemmisto-keskustalokeroon, se ei onnistu.

• Johannes Erävalo

Kunnioitan suuresti edeltävän näkemystä. Se on täsmällinen. Mutta jos haluaa luokitella jotenkin KD:n niin se mielestäni kuuluu näkökannaltansa vasemmistoon (KESKUSTA?? Mikä aate sekin olisi? Maaseutupuolue joka kalastelee kaikkien muidenkin ääniä? Eikö keskusta määritellä oikeistopuolueeksi? Yleinen asettelu on oikeisto-vasemmisto, eduskunnassa oikealla istuu kokoomus ja vasemmalla vasemmisto ja muut niiden virtausten välillä sijoittuen. KD on melko keskellä.) mutta on poliittikassa historiallisesti ja ajaessaan asioitaan läheisessä yhteydessä oikeistopuolueiden kanssa.

Ajaa erilailla sosiaalisia asioita, täysin päinvastoin kuin SDP. Mutta sillä on selkärankaa todella paljon kertoessaan mistä ottaa pois.
        erapolku.vuodatus.net osoitteesta löytää eduskuntaryhmän pääsihteerin mietteitä.

• Anonyymi

Ps siis sama kuin kd

• kenttä

oikealta vasemmalle:RKP,KRISTILLISET,KOKOOMUS,SDP,KEPU,VASEMMISTOLIITTO,PERUSSUOMALAISET.Tämä on minun näkemykseni tänä päivänä.Aatteellista pohjaa ei ole yhdelläkään puolueella.

• on vasemmalla

???

• on eniten
        on vasemmalla kirjoitti:

???

tavallisen työntekijän puolella.

• KD:n kannattaja

Kristillisdemokraatit ovat muista puolueista poikkeava puolue. Me haluamme noudattaa Raamattuun pohjautuvaa kristillistä maailmankatsomusta.

• Johannes Erävalo

Tiedän että KD:ta tullaa yrittämään ajaa ahtaalle tänä vuonna luomalla ihmisille mielikuva että KD on sama kuin vastustava voima islamistisille maille. Mutta millään todellisella tasolla sillä ei ole pohjaa.

KD ajaa heikoimpien etuja, on ehkä kaikkeista vasemmistolaisin luodessaan sosiaaliyhteiskuntaa. Mutta KD:n paikkaa myönnettynä heikkojen edustajana pyritään nyt heikentämään koska hyvin monet puolueet kuten keskusta alvinsa kanssa pyrkii täyttämään tätä paikkaa.

Tämä paikka onkin hyvä täytettäväksi, mutta täytetäänkö sitä sen takia että siinä on tulevaisuus? Köyhiä tulee olemaan lisää, kun valtio joka tapauksessa antaa heille vain pieruja.

Tämän vaalin teemaksi onkin noussut sosiaaliyhteiskunta, ja köyhien tukeminen on paras tapa osoittaa olevansa mallipuolue.

Oikeistolaisia puolueita ovat: Kokoomus ja RKP, Kokoomus pelkästään määritelmänsä mukaan ja RKP sen takia että suomenruotsalaiset ovat keskimäärin parempi tuloisia ja pääomaisempia kuin suomalaiset.
        Keskusta, SDP ja vihreät ovat vahvasti puolia vaihtavia puolueita.
        KD ja vasemmistoliitto ovat ehkä vasemmistoon kuuluvaisimpia tietyissä asiayhteyksissä.

• Anonyymi

emt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe