VEHOn mainokset törkeitä

OstakaaVolvo

Vi ses igen ;)

Ajattelin tässä esittää mielipiteeni ks. maahantuojan mainonnasta.

MBn C-sarjaa on verrattu esim Volvo S60n ja V70n siten että, kiihtyvyydet on otettu automaati-mallista, samoin kulutus, mutta huippunopeus ja hinta taas manuaalista!
Eihän tällaisessa ole mitään järkeä.

Varmaan joku asioihin perehtymätön saattaa mennäkin halpaan, mutta minusta homma haiskahtaa vähintäänkin palaneelta pähkinäpuulta.

Asiasta toiseen.

Lueskelin "Autopokkaria" tuossa taannoin. Ja Vehon myymälässä olevien muitten kuin MB merkkisten autojen ajonvakautusjärjestelmät on sitten laitettu "ESP"ksi, vaikka se kyllä Volvolla on DSTC (Ilmoituksessa -98 S80ssä). Ja se ei ole mitään sukua ESPlle.

Että näin.

48

2671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieselflosse

      Terve!

      Tuo on tuota normaalia mainostoimiston innovatiivisuutta. Saataisi olla kiva kokeilla joskus tuota mainosalaa... ;-)

      • OstakaaVolvo

        Mutta mainosmiehen työssä Henkinen kärsimys tulee luontaisetuna kun harrastaa erimerkkiä kuin mitä mainostaa, varsinkaan jos päällepäsmärinä on hauska setä joka ei ymmärrä käänteishuumorin arvoa mainonnassa :)

        Näin se vaan on...


    • LT5

      Nehän tekee Volvo-Autolta Veholle siirtynyt mainosnikkari. Tietää varmasti miten vedättää entistä työnantajaa koko rahalla.

    • whee

      Ei varmaan pitäisi kirjoittaa mitään, mutta..

      Aluksikin myös Volkswagen käyttää lyhennettä ESP omasta ajonvakautusjärjestelmästään: "das Elektronische Sicherheitsprogramm kurz ESP". Mercedeksen lyhenteen tarkkaa sisältöä en tiedä, mutta kaipa se tuon saman asian kuitenkin ilmaisee. Ja ajonvakautuksena toimii myös Volvon DSTC. Joten luulen yhteisten asioiden ja sukulaisuuden olevan aika ilmeistä! Eiköhän siellä ole samat anturit mittaamassa samoja asioita yms.

      Nii.

      (Myös lyhenne ASR on käytössä sekä mersulla että volkkarilla "luistoneston" lyhenteenä. Pieniä yksityiskohtaeroja voi toki olla?)

      Saksalaiset käyttävät mielellään omankielisiä ja ymmärrettäviä lyhenteitä asioista:

      Esim. Und für alle Fälle gibt es dann noch die Antischleuderhilfe ESP, die bei Volvo DSTC heißt. Näin todetaan S60:n varusteista. (Optiokin vielä halvemmissa malleissa..?)

      Jos et ymmärrä saksankielisiä sitaatteja, käännän ne sinulle mielelläni. :)

      • OstakaaVolvo

        Ach
        Minä EN OLE opiskellut kuin korkkari saksaa!

        På engelska olisi parempi näin takapajuisen volvoilijan näkökulmasta.

        Minä nyt en tiedä mistä sanoista tämä DSTC tulee? Katselin tuossa äsken Volvocarssin sivulta Volvon turvallisuuden kehityslistaa ja huomasin että 2002 on ilmestynyt ROPS niminen järjestelmä.

        Mikäs se tämäkin on?


      • OstakaaVolvo

        Minä EN OLE opiskellut kuin korkkari saksaa!

        På engelska olisi parempi näin takapajuisen volvoilijan näkökulmasta.

        Minä nyt en tiedä mistä sanoista tämä DSTC tulee? Katselin tuossa äsken Volvocarssin sivulta Volvon turvallisuuden kehityslistaa ja huomasin että 2002 on ilmestynyt ROPS niminen järjestelmä.

        Mikäs se tämäkin on?


      • OstakaaVolvo
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Minä EN OLE opiskellut kuin korkkari saksaa!

        På engelska olisi parempi näin takapajuisen volvoilijan näkökulmasta.

        Minä nyt en tiedä mistä sanoista tämä DSTC tulee? Katselin tuossa äsken Volvocarssin sivulta Volvon turvallisuuden kehityslistaa ja huomasin että 2002 on ilmestynyt ROPS niminen järjestelmä.

        Mikäs se tämäkin on?

        Siis ROPS on kierähdyksen esto järjestelmä v97.
        Mistäköhän sekin tulee?

        "Roll over ???? ????"


      • OstakaaVolvo
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Minä EN OLE opiskellut kuin korkkari saksaa!

        På engelska olisi parempi näin takapajuisen volvoilijan näkökulmasta.

        Minä nyt en tiedä mistä sanoista tämä DSTC tulee? Katselin tuossa äsken Volvocarssin sivulta Volvon turvallisuuden kehityslistaa ja huomasin että 2002 on ilmestynyt ROPS niminen järjestelmä.

        Mikäs se tämäkin on?

        :P


      • whee
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Minä EN OLE opiskellut kuin korkkari saksaa!

        På engelska olisi parempi näin takapajuisen volvoilijan näkökulmasta.

        Minä nyt en tiedä mistä sanoista tämä DSTC tulee? Katselin tuossa äsken Volvocarssin sivulta Volvon turvallisuuden kehityslistaa ja huomasin että 2002 on ilmestynyt ROPS niminen järjestelmä.

        Mikäs se tämäkin on?

        Käännänhän toki mahtavalla saksallani... :)
        Ethän vaan v.....llut minun kustannuksella?

        Eka lause: Elektroninen turvallisuusohjelma, lyhenne ESP.

        Ja toinen: Ja kaikkiin tilanteisiinhan on "ajonvakautusjärjestelmä*" ESP, joka on Volvolla DSTC niminen. (epälinkoapu* suoraan suomennettuna! hih.)

        Pointti oli näiden järjestelmien yhteneväisyys.


      • OstakaaVolvo
        whee kirjoitti:

        Käännänhän toki mahtavalla saksallani... :)
        Ethän vaan v.....llut minun kustannuksella?

        Eka lause: Elektroninen turvallisuusohjelma, lyhenne ESP.

        Ja toinen: Ja kaikkiin tilanteisiinhan on "ajonvakautusjärjestelmä*" ESP, joka on Volvolla DSTC niminen. (epälinkoapu* suoraan suomennettuna! hih.)

        Pointti oli näiden järjestelmien yhteneväisyys.

        No asiahan tuli selväksi.Näytti kyllä monimutkaisemmalta. :P


      • OstakaaVolvo
        whee kirjoitti:

        Käännänhän toki mahtavalla saksallani... :)
        Ethän vaan v.....llut minun kustannuksella?

        Eka lause: Elektroninen turvallisuusohjelma, lyhenne ESP.

        Ja toinen: Ja kaikkiin tilanteisiinhan on "ajonvakautusjärjestelmä*" ESP, joka on Volvolla DSTC niminen. (epälinkoapu* suoraan suomennettuna! hih.)

        Pointti oli näiden järjestelmien yhteneväisyys.

        No asiahan tuli selväksi.Näytti kyllä monimutkaisemmalta. :P


      • roope

        Lähes käsittämättömillä lyhenteillä halutaan muodostaa asiakkaille mielikuvaa jostain aivan ainutkertaisesta. Siitä se vaan on kyse.

        DSTC - Dynamic Stability Traction Control (Volvo) = DSC - Dynamic Stability Control (BMW) = ESP (MB)

        ABS - Antilock Braking System (lukkiutumattomat jarrut)
        ASR - Antriebsschlupfregelung (vetävien pyörien luistonesto)
        ESP - Electronic Stability Program (elektroninen ajovakauden hallinta), joka on käytännössä sama asia kuin FDR - Fahrdynamikregelung (ajodynamiikan säätö).

        ESP on Boschin ja Mercedesin yhdessä kehittämä systeemi ja se on rekisteröity tavaramerkiksi, jonka vuoksi siihen liitetään (R)-merkki. Systeemi perustuu anturitekniikan ja ajotietokoneen yhteiskäyttöön.

        ABS ja ASR vaikuttavat auton pituusakselin suunnassa ja ESP huomioi lisäksi poikittaissuuntaiset voimat, liikkeet ja kiihtyvyydet. ESP liittyy tietokoneohjattuun ajoneuvon hallintaan. Suunnittelussa on määritelty matemaattinen malli - oletusarvo, jonka puitteissa auton tulee koko ajan pysyä. Oloarvoa verrataan koko ajan oletusarvoon ja jos auto, esim. kaarteessa, poikkeaa oletusarvosta, antaa tietokone säätöjärjestelmälle ohjeet tilanteen muuttamiseksi oletusarvoiseksi.


    • T.K

      Joo samaa mieltä. Luin tossa tuulilasia ja huomasin siinä tämmäsen:"MB:ssä sekin on puuta mikä esim. Volvossa on muovia". Tuo oli minusta törkeä!

    • T.K

      Joo samaa mieltä. Luin tossa tuulilasia ja huomasin siinä tämmäsen:"MB:ssä sekin on puuta mikä esim. Volvossa on muovia". Tuo oli minusta törkeä!

    • Henkka Jii

      Automainonta on viime aikoina muuttunut huomattavasti hyökkäävämmäksi kuin aikaisemmin.

      Ennen olisi ollut ennenkuulumatonta röyhkeyttä edes mainita kilpailijan nimi mainoksessa, enintään näki joskus jotakin taulukkoja malliin "hevosvoimat - kiihtyvyys - kulutus -hinta" jossa oli pari pahinta kilpailijaa mukana, tietysti nuhaisimmilla malleillaan tai vastaavasti öljysheikkivarustellulla mopomoottorisella jonka hinta oli huikea omaan verrattuna...

      Nyt on ihan toisin. Mazda6 mainonnassa käytettiin erittäin onnistuneella mutta sangen törkeällä tavalla kilpailijoitten nimiä jopa niin, ettei mainoksessa puhuttu itse Mazdasta mitään. Mersu on hyökkäillyt Volvoa vastaan mainonnallaan jo moneen otteeseen, näin Mersuilijan kannalt katsottuna lapsellisella ja raukkamaisella tavalla. Vastaavia esimerkkejä näkee harva se päivä.

      Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo eteen vielä automainonnassakin.

      Itse markkinoinnin ammattilaisena tulee heti mieleen että mikäs härskimpää olisi kuin että vaikka mersulla laittaisivat mainokseen kuvan totaalisen mällääntyneestä Volvosta. Mielellään sellainen kahtia revennyt tai palokunnan "korkkaama" josta ei erota kuin takaluukusta että mikä auto on kyseessä.
      Oheen "lehdestä revityn" näköinen (aito)lehtileike jossa jotakin malliin:
      "3-lapsinen perhe menehtyi kolarissa. Perhe oli matkustamassa Pudasjoelta Etelä-Houtskariin Volvo V40 -henkilöautollaan, kun..."
      Sitten kuva C-sarjan mersun turvatyynyistä ja testinukeista sekä joku toteamus törmäystestien tähdistä.

      Härskiä kuin kuukauden vanha silli kesäpäivänä ja totuutta vähemmän kuin OstosTV:n mainoksessa. Vaan siihen se vielä menee.

      Henkka
      "O tempora, o mores"

      Kaapo, kommenttia?

      • OstakaaVolvo

        Mutta kyllä MBn mainokset ovat aika pahoja, esim tuo "puulista" mainos mihin T.K viittaa. Ei mikään muu merkki mene tuolla tavoin vähättelemään toisten autoja. Ja onko tuolla väliä?

        Eikös nykyään mainonnassa pyritäkin manipuloimaan käsityksiä omasta ja myös kilpailevasta merkistä? Volvon omistajille ehkäpä turvallisuus on autossa tärkeintä, niin kyllä tuollainen "mällääntymis" juttu varmaan tehoaisikin. :]

        Mikäs MBn omistajille Mesessä on tärkeintä? :)


      • dieselflosse

        Terve!

        Oli noin periaatteessa kuinka törkeä tahansa tai muuten vain puutaheinää, niin Hondan TV-mainos oli hyvä. Tarkoitan sitä, jossa kaveri toivoi kaikille vieraille ja naapureille Volvoa, puhaltaessaan synttärikakun kynttilöitä.

        Mainos toimisi muunkin merkkisen auton kanssa. Asia vielä korostui, kun vastassa oli aivan eri autoluokan bilika.

        Tosin en ole vielä rynnännyt Vehoon tilaamaan Hondaa, joten toimikohan mainos sittenkään ;-)


      • MB=paras
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Mutta kyllä MBn mainokset ovat aika pahoja, esim tuo "puulista" mainos mihin T.K viittaa. Ei mikään muu merkki mene tuolla tavoin vähättelemään toisten autoja. Ja onko tuolla väliä?

        Eikös nykyään mainonnassa pyritäkin manipuloimaan käsityksiä omasta ja myös kilpailevasta merkistä? Volvon omistajille ehkäpä turvallisuus on autossa tärkeintä, niin kyllä tuollainen "mällääntymis" juttu varmaan tehoaisikin. :]

        Mikäs MBn omistajille Mesessä on tärkeintä? :)

        Eiköhän Mercedeksessä kiehdo eniten täysipainoinen,pieniinkiin yksityiskohtiin ulottuva laadukkuus,se pitää sisällään tuon mainitsemasi turvallisuuden,ja tietty ylläpitää ko.auton haluttavuuden ja sitä kautta jälleenmyyntiarvon.

        PS.Minkäläisen myllytyksen uskoisit Volvolla olevan nyt käynnissä,jos sillä olisi yhtään viiden tähden autoa NSCAP;n testeissä..mutta kun ei ole,nyt täytyy rummuttaa tuota turvallisuuselementtiä muulla tavoin..


      • MB
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Mutta kyllä MBn mainokset ovat aika pahoja, esim tuo "puulista" mainos mihin T.K viittaa. Ei mikään muu merkki mene tuolla tavoin vähättelemään toisten autoja. Ja onko tuolla väliä?

        Eikös nykyään mainonnassa pyritäkin manipuloimaan käsityksiä omasta ja myös kilpailevasta merkistä? Volvon omistajille ehkäpä turvallisuus on autossa tärkeintä, niin kyllä tuollainen "mällääntymis" juttu varmaan tehoaisikin. :]

        Mikäs MBn omistajille Mesessä on tärkeintä? :)

        LUOTETTAVUUS ON MERSUN TÄRKEIN OMINAISUUS,AINAKIN MINULLE.


      • OstakaaVolvo
        MB kirjoitti:

        LUOTETTAVUUS ON MERSUN TÄRKEIN OMINAISUUS,AINAKIN MINULLE.

        Eiköhän uudemmissa MBssäkin ole ongelmia alihankkijoiden -joita varmaan silläkin on-, kanssa.

        Ainakin TLssä oli joskus juttu muuan onnettomasta C-sarjan omistajasta joka joutui vaitamaan autoa pari-kolme kertaa ennen kuin sai suht toimivan pelin alleen. Siitäkin rupesi jutun tekemisen jälkeen vuotamaan vedet etuovesta sisään. Oli kajarin kiinnityksessä jotain häikkää.

        Ja nykyiselläänhän kaikki autot kestävät ajaa lähemmäs miljoonaa, ainakin mikäli ei ihan maanantaikappale satu olemaan. Saahan sitä kymmenen vuoden päästä ihmetellä että miten sen Mesen laatu nyt siinä 2k-luvun alussa niin pääsi huononemaan :)


      • MB
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Eiköhän uudemmissa MBssäkin ole ongelmia alihankkijoiden -joita varmaan silläkin on-, kanssa.

        Ainakin TLssä oli joskus juttu muuan onnettomasta C-sarjan omistajasta joka joutui vaitamaan autoa pari-kolme kertaa ennen kuin sai suht toimivan pelin alleen. Siitäkin rupesi jutun tekemisen jälkeen vuotamaan vedet etuovesta sisään. Oli kajarin kiinnityksessä jotain häikkää.

        Ja nykyiselläänhän kaikki autot kestävät ajaa lähemmäs miljoonaa, ainakin mikäli ei ihan maanantaikappale satu olemaan. Saahan sitä kymmenen vuoden päästä ihmetellä että miten sen Mesen laatu nyt siinä 2k-luvun alussa niin pääsi huononemaan :)

        Olen kyllä lukenut saman jutun autolehdestä aikanaan minäkin.
        Ajelemme vuoden 1988 mallisella 124 sarjan 200D:llä.(Ajettu kohta 600000km.Ei kuluta öljyä)
        On ajeltu jo toistakymmentä vuotta.
        Tallissa lepää Saksasta tuotu 300D automatic.
        (On huippukuntoinen ja erikoisvarusteltu)
        Autoa ei ole vielä rekisteröity,eikä veroja maksettu.(Auto voidaan myydäkkin)
        Kyllä mersun laatu on nykyäänkin huippuluokkaa.
        Autotoimittajat ovat vuosi vuodelta valinneet sen maailman parhaaksi.(Ässä)
        Mercedes on arvostetuin automerkki maailmalla,mutta minulle ei statuksella ole merkitystä,ainoastaan luotettavuudella.


      • Henkka Jii
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Eiköhän uudemmissa MBssäkin ole ongelmia alihankkijoiden -joita varmaan silläkin on-, kanssa.

        Ainakin TLssä oli joskus juttu muuan onnettomasta C-sarjan omistajasta joka joutui vaitamaan autoa pari-kolme kertaa ennen kuin sai suht toimivan pelin alleen. Siitäkin rupesi jutun tekemisen jälkeen vuotamaan vedet etuovesta sisään. Oli kajarin kiinnityksessä jotain häikkää.

        Ja nykyiselläänhän kaikki autot kestävät ajaa lähemmäs miljoonaa, ainakin mikäli ei ihan maanantaikappale satu olemaan. Saahan sitä kymmenen vuoden päästä ihmetellä että miten sen Mesen laatu nyt siinä 2k-luvun alussa niin pääsi huononemaan :)

        "Ja nykyiselläänhän kaikki autot kestävät ajaa lähemmäs miljoonaa, ainakin mikäli ei ihan maanantaikappale satu olemaan"

        Ettei nyt olisi jonkin sortin desimaalivirhe tullut? Monellako nykyautolla voi kuvitella ajettavan miljoona - tai edes puoli miljoonaa - kilometriä edes venakoppaa avaamatta?

        Henkka


      • Kaapo

        Mersun mainonta oli "vetäjän" vaihdoksen jälkeen hakusessa ja pahasti. Linja haparoi aikaisempien vieläkin säälittävämpien vertailujuttujen kautta nykyiseen tyyliin. Mutta kaikkiaan vertailu ei kyllä kuulu millään muotoa Mersun mainontaan.

        Jokainen tämän hintaluokan uutta autoa hankkiva määrittelee varmasti omat arvostuksensa itse, eikä siihen tarvita "vetoapua" markkinoijan puolelta.

        Lisäksi toisen merkin mollaaminen, vaikka rivien välistä, ei istu kokonaisuuteen. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun esim. Volvo on juuri se toinen vaihtoehto. En nyt pidä mitenkään fiksuna ottaa esille kilpailijan ominaisuuksia - vaikka "vetäjä" entisenä volvolaisena tietääkin taustoja tavallista enemmän.

        Veholla pitäisi olla riittävästi munaa luottaa Mersun ominaisuuksiin sellaisenaan ja jättää vertailut muille.

        Ja näitä sammakoita on lennellyt äskenkin. Tai en ole varma, mutta epäilen tätäkin mainoslauselmaa: "Mercedes-Benz on laskenut hintoja". Voi tietenkin olla, että tehdashinnat ovat laskeneet, mutta kyllä se on Veho joka ne hinnat laski. Tästä taas yksi viäräleukainen ns. väärä johtopäätös - eikö mene Mersu kaupaksi, kun tehtaan pitää laskea hintaa, laskeeko laatukin. Näin saatetaan äkkiseltän ajatella, sillä ihmiset eivät niin syvällisesti näitä viestejä tulkitse. Asia on aivan toinen, jos puhutaan maahantuojasta tai verojen vaikutuksesta.

        Tästä MB-mainonnasta voisi vääntää juttua enemmänkin ja on joskus väännetykin, mutta olkoon näin ensi kommenttina.


      • Eemeli
        Kaapo kirjoitti:

        Mersun mainonta oli "vetäjän" vaihdoksen jälkeen hakusessa ja pahasti. Linja haparoi aikaisempien vieläkin säälittävämpien vertailujuttujen kautta nykyiseen tyyliin. Mutta kaikkiaan vertailu ei kyllä kuulu millään muotoa Mersun mainontaan.

        Jokainen tämän hintaluokan uutta autoa hankkiva määrittelee varmasti omat arvostuksensa itse, eikä siihen tarvita "vetoapua" markkinoijan puolelta.

        Lisäksi toisen merkin mollaaminen, vaikka rivien välistä, ei istu kokonaisuuteen. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun esim. Volvo on juuri se toinen vaihtoehto. En nyt pidä mitenkään fiksuna ottaa esille kilpailijan ominaisuuksia - vaikka "vetäjä" entisenä volvolaisena tietääkin taustoja tavallista enemmän.

        Veholla pitäisi olla riittävästi munaa luottaa Mersun ominaisuuksiin sellaisenaan ja jättää vertailut muille.

        Ja näitä sammakoita on lennellyt äskenkin. Tai en ole varma, mutta epäilen tätäkin mainoslauselmaa: "Mercedes-Benz on laskenut hintoja". Voi tietenkin olla, että tehdashinnat ovat laskeneet, mutta kyllä se on Veho joka ne hinnat laski. Tästä taas yksi viäräleukainen ns. väärä johtopäätös - eikö mene Mersu kaupaksi, kun tehtaan pitää laskea hintaa, laskeeko laatukin. Näin saatetaan äkkiseltän ajatella, sillä ihmiset eivät niin syvällisesti näitä viestejä tulkitse. Asia on aivan toinen, jos puhutaan maahantuojasta tai verojen vaikutuksesta.

        Tästä MB-mainonnasta voisi vääntää juttua enemmänkin ja on joskus väännetykin, mutta olkoon näin ensi kommenttina.

        Periaatteessa samaa mieltä,mutta niinkuin joku tuolla kirjoitteli,muutoksia paremmasta kyllä havaittavissa,paranemassa toivottovasti,kuten meikäläisen hirveä flunssa.

        Nuo parissa sunnuntai-HS;ssä olleet "Autoilun historia"-mainokset juuri oikeansuuntaisia MB-mainoksia,sopivan itsevarmoja,ei siihen mitään vertailua tarvita,etenkään Volvoon.

        Eihän Volvo ole edes se todellinen vaihtoehto,ainakaan E-sarjan ostajakandinaateille,hintaluokkakin tyystin eri kategoriasta,C ehkä,en tiedä,itselle "C-kauden"aikana merkittävin vaihtoehto BMW,joka minusta se tärkein "kilpakosija".

        Eiköhän se siitä,toivon mukaan tuo nyt hahmottunut linja jatkuu..

        "Maailma tarvitsee esikuvia"-se oli minusta napakymppi,niin,eikä edelleenkään "Osteta Volvoa"! ;)


      • OstakaaVolvo
        Henkka Jii kirjoitti:

        "Ja nykyiselläänhän kaikki autot kestävät ajaa lähemmäs miljoonaa, ainakin mikäli ei ihan maanantaikappale satu olemaan"

        Ettei nyt olisi jonkin sortin desimaalivirhe tullut? Monellako nykyautolla voi kuvitella ajettavan miljoona - tai edes puoli miljoonaa - kilometriä edes venakoppaa avaamatta?

        Henkka

        Halvemmat merkit:
        Nissan Sunnylla on ajettu 80 luvun lopun mallillakin jo 880.000km koneeseen koskematta.

        Ford Fiesta dsl 80-luvun mallia yli 900.000 mutta en muista varmaksi oliko venttiileille tehty jotain?!

        Volvo:
        Suomessa taksina liikennöivä viimeisen mallivuoden 240 2.3i, ajettu viimekesänä 1.220.000km ilman koneen avausta.

        Sitten vielä tuo Irv Gordonin USAssa oleva "Pyhimys", vm66 jolla on alkuperäisellä koneella ja vaihteistolla ajettu 2.000.000 mailia.Tämä auto on eniten ajettu sarjavalmisteinen auto. Löytyy ennätystenkirjasta.

        Kuvia kyseisestä yksilöstä löytyy osoitteesta:

        www.swedespeed.com

        Kyllä ainakin Volvon B200/B230 sarjan koneilla ajetaan reippaasti ilman koneremontteja.


      • Henkka Jii
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Halvemmat merkit:
        Nissan Sunnylla on ajettu 80 luvun lopun mallillakin jo 880.000km koneeseen koskematta.

        Ford Fiesta dsl 80-luvun mallia yli 900.000 mutta en muista varmaksi oliko venttiileille tehty jotain?!

        Volvo:
        Suomessa taksina liikennöivä viimeisen mallivuoden 240 2.3i, ajettu viimekesänä 1.220.000km ilman koneen avausta.

        Sitten vielä tuo Irv Gordonin USAssa oleva "Pyhimys", vm66 jolla on alkuperäisellä koneella ja vaihteistolla ajettu 2.000.000 mailia.Tämä auto on eniten ajettu sarjavalmisteinen auto. Löytyy ennätystenkirjasta.

        Kuvia kyseisestä yksilöstä löytyy osoitteesta:

        www.swedespeed.com

        Kyllä ainakin Volvon B200/B230 sarjan koneilla ajetaan reippaasti ilman koneremontteja.

        PAkko nyt vielä saivarrella että nuo esimerkkisi ovat mitälie 80-luvun malleja kun puhe oli juurikin nykyautoista, ja jos automerkille 800 tuhannen kilometrin kulkeminen on niin ihmeellinen asia että siitä kirjoitetaan oikein monen sivun lehtiartikkeli värikuvilla ja präntätään lukema Guinessin ennätysten kirjaan niin se tuskin sopii tuohon yleistykseesi johon aikaisemmin puutuin?

        Jos sanot jollekin että "Tässä on Nissan jolla ajettu 800,000 km niin kaikilta loksahtaa suu auki ja luulevat että siitä on mittaria ruuvattu vahingossa ylöspäin.

        Jos sanot jollekin että "Tässä on Mersu jolla ajettu 800,000 km niin ihmiset sanovat että "entäs sitten?" koska se on niin arkipäiväinen ja itsestäänselvä asia että Mesellä sitä verta pääsee ja yleensä aika tavalle enemmänkin.

        Henkka


      • OstakaaVolvo
        Henkka Jii kirjoitti:

        PAkko nyt vielä saivarrella että nuo esimerkkisi ovat mitälie 80-luvun malleja kun puhe oli juurikin nykyautoista, ja jos automerkille 800 tuhannen kilometrin kulkeminen on niin ihmeellinen asia että siitä kirjoitetaan oikein monen sivun lehtiartikkeli värikuvilla ja präntätään lukema Guinessin ennätysten kirjaan niin se tuskin sopii tuohon yleistykseesi johon aikaisemmin puutuin?

        Jos sanot jollekin että "Tässä on Nissan jolla ajettu 800,000 km niin kaikilta loksahtaa suu auki ja luulevat että siitä on mittaria ruuvattu vahingossa ylöspäin.

        Jos sanot jollekin että "Tässä on Mersu jolla ajettu 800,000 km niin ihmiset sanovat että "entäs sitten?" koska se on niin arkipäiväinen ja itsestäänselvä asia että Mesellä sitä verta pääsee ja yleensä aika tavalle enemmänkin.

        Henkka

        Kai niillä nykyautoilla nyt ajaa vielä helpommin tuon määrän?!

        Mihin MBn koneen kestävyys perustuu?
        -Onko sen rakenteessa merkittäviäkin eroja verrattuna Esim Volvoon tms.?
        -Eiköhän sitä nyt muillakin osata ja kyllä Saksasta ja Ruotsista tulevat maailman laadukkaimmat autot. Ehkä japani ja usa ovat siinä pistämässä lusikkaa soppaan mutta kuitenkin...

        Enkä nyt tiedä ovatko nuo kilometrit esim. Nissanissa kovinkaan ihmeellisiä. Taitaa se olla niin että Sunny on muuten jo niin "pehmeässä" kunnossa että se laitetaan romuttamoon, vaikka kone olisikin iskussa.

        Tarkasteltiin tuossa taannoin VW LTn diesel-Volvon konetta ja puolimiljoonaa ajettu ja eihän tuossa kulumaa ollut näkyvissä. Sillä ajelee vielä satoja tuhansia. Että eiköhän tuohon kestävyyteen vaikuta näillä ajomäärillä myös pito. On niitä Mesejäkin remontoitu jo ennen puoltamiljoonaa, vai olenko lukenut tällä palstalla väärin joskus????!!!!


      • Eemeli
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Kai niillä nykyautoilla nyt ajaa vielä helpommin tuon määrän?!

        Mihin MBn koneen kestävyys perustuu?
        -Onko sen rakenteessa merkittäviäkin eroja verrattuna Esim Volvoon tms.?
        -Eiköhän sitä nyt muillakin osata ja kyllä Saksasta ja Ruotsista tulevat maailman laadukkaimmat autot. Ehkä japani ja usa ovat siinä pistämässä lusikkaa soppaan mutta kuitenkin...

        Enkä nyt tiedä ovatko nuo kilometrit esim. Nissanissa kovinkaan ihmeellisiä. Taitaa se olla niin että Sunny on muuten jo niin "pehmeässä" kunnossa että se laitetaan romuttamoon, vaikka kone olisikin iskussa.

        Tarkasteltiin tuossa taannoin VW LTn diesel-Volvon konetta ja puolimiljoonaa ajettu ja eihän tuossa kulumaa ollut näkyvissä. Sillä ajelee vielä satoja tuhansia. Että eiköhän tuohon kestävyyteen vaikuta näillä ajomäärillä myös pito. On niitä Mesejäkin remontoitu jo ennen puoltamiljoonaa, vai olenko lukenut tällä palstalla väärin joskus????!!!!

        "Saksata ja Ruotsista tulevat maailman laadukkaimat autot"-jaaha;

        -Entäs sitten nämä Hollanissa ja Belgiassa tehdyt Volvot,jos olen oikein ymmärtänyt,Volvoista tehdään nykyään suurin osa muualla kuin Svea-Mamman maalla.

        Tuosta koneiden rakenteista;eihän polttomoottorissa voikkaan olla mitään "merkittäviä eroja",Ladan moottorin ja Volvon moottorin toimintaperiaate aivan sama,erot löytyvät käytetyissä materiaaleissa,eli laadussa!

        Olet kyllä aikamoinen velikulta noissa asioiden kääntelyissä;"Tarkasteltiin tuossa VW;N diesel-Volvo konetta"!!
        Siis;Volvohan osti vuosikymmenet ha-dieselit VW-konsernilta,ei tosiaankaan toisinpäin,nythän vasta Volvo on esitellyt uudet ha-dieselinsä,jotka luvalla sanoen vaikuttavat aika prototyypeiltä,no,kaikilla ei voi olla ha-dieseleistä yli 70 vuoden kokemusta kuten MB,llä.

        Varmasti on remontoitu joskus alle puoli miljoonaa ajettuja Mersuja,huonolla hoidolla katkeaa rautakankikin.Enomieheltä korkkasi muuten aikoinaan Volvo 343 ajettuaan 30 tuhatta,oli uutena ostanut ja huollattanut,siinä ei edes "pito" auttanut.


      • 124
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Kai niillä nykyautoilla nyt ajaa vielä helpommin tuon määrän?!

        Mihin MBn koneen kestävyys perustuu?
        -Onko sen rakenteessa merkittäviäkin eroja verrattuna Esim Volvoon tms.?
        -Eiköhän sitä nyt muillakin osata ja kyllä Saksasta ja Ruotsista tulevat maailman laadukkaimmat autot. Ehkä japani ja usa ovat siinä pistämässä lusikkaa soppaan mutta kuitenkin...

        Enkä nyt tiedä ovatko nuo kilometrit esim. Nissanissa kovinkaan ihmeellisiä. Taitaa se olla niin että Sunny on muuten jo niin "pehmeässä" kunnossa että se laitetaan romuttamoon, vaikka kone olisikin iskussa.

        Tarkasteltiin tuossa taannoin VW LTn diesel-Volvon konetta ja puolimiljoonaa ajettu ja eihän tuossa kulumaa ollut näkyvissä. Sillä ajelee vielä satoja tuhansia. Että eiköhän tuohon kestävyyteen vaikuta näillä ajomäärillä myös pito. On niitä Mesejäkin remontoitu jo ennen puoltamiljoonaa, vai olenko lukenut tällä palstalla väärin joskus????!!!!

        Sähän olet ihan pihalla. Volvohan osti dieselinsä volkkarilta kun ei itse niitä osannut tehdä. Monen Volvo miehen naama venähti kun löysi koneen kyljestä Audin renkaat.
        Ja samoin käy Volvon uuden dieselin kanssa. Muutama vuosi hakataan päätä seinään kun ihmetellään miksei saada luotettavuutta koneeseen, sitten aletaan hieromaan kauppoja jonkun kanssa joka niitä osaa tehdä.
        Volvo on tosiaan sekasikiö, joka on koottu eri valmistajien osista. Ikävä tosiasia.


    • MB=paras

      Myönnetään tuo tiettyjen Vehon mainosten epäasiallisuus,mutta minusta nyt aivan viimeiset,nämä;"autoilun historia yhtä kuin MB;n historia"-on kyllä olleet ihan asiallisia.

      Mutta herranjestas,osataan se asioiden tahallinen harhaanjohtaminen Volvo-leirissäkin;"Jokainen Volvo valmistetaan mittatilaustyönä",aivankiun Volvo olisi ainoa merkki joka niin valmistetaan,nii-iin,Mersut on iänkaiken tehty niin,ja nämä suureelliset "Volvo sitä,Volvo tätä",joissa aika harvoin on totuutta mukana kuin siemeneksi.

      • OstakaaVolvo

        Mikäs niissä Volvon mainoksissa mättää?

        Eihän se nyt ole piikki MBn suuntaan jos Volvo sanoo että "Valmistetaan vain tilauksesta."

        Saahan sitä minun puolestani sanoa mistä autosta tahaansa NIIN, eikä se minua haittaa.

        Ja jos Setä-henkilö mainoksessa sanoo että " XXX, johon vain Volvo pystyy!" niin ei senkään pitäisi Teitä haitata. Kyllä MBn omistajat tietävät millaisella autolla ajavat ja niin tietävät Volvonkin omistajat millainen Volvo on. Ainoastaan näiden välillä keskenään on erimielisyyksiä.
        - Ja jos käyt joskus ajamassa uudella "isolla-Volvolla" niin kyllä siinä nyt on sitä mihin vain Volvo pystyy, koska se tuntuu Volvolta, EI MBltä tai joltain muulta.

        Turvallisuus teemaa Volvo osasi ensimmäisenä käyttää mainonnassaan hyväksi, ja nyt sitä käyttää MBkin kun kerta pärjää testissä.

        Mikäs siinä...


      • OstakaaVolvo

        Ei niissä Volvon Mainoksissa mitään sellaista ole mistä MB kuskien pitäisi ottaa itseensä. Jos on niin silloin on luottamus omaan merkkiin kateissa!

        Ei ketään pitäisi haitata jos Volvo valmistetaan vain tilauksesta, tai jos se tarjoaa "suorituskykyä johon vain Volvo pystyy". Eivätkä ne ketään harhaan johda. Jos johtavat niin Mesemanneja jotka provosoituvat niistä ;)

        Kyllä MB kuskit tietävät oman autonsa ominaisuudet suhteessa toisiin ja niin tietävät Volvoilijatkin mihin Volvo "pystyy" suhteessa muihin.

        On vain eriasia arvostetaanko näitä ominaisuuksia vastustajan leirissä. (Ilmeisesti ei kun katsoo Volvo-palstaa)

        Jos MB haluaa korostaa turvallisuuttaan "tähdillä" niin mikäs siinä. Kyllä Volvon kokonaisturvallisuus on vakuuttavaa jos testiin lisätään vielä perään ajo ja ympäripyörähdys.

        No tästä on jo jauhettu aiemminkin...

        Mistäs lähtien Volvo on ollut MBlle niin paha kilpailija että sitä vastaan pitää avoimesti hyökätä "jalopuu" jutuilla?
        Autojen hintaluokka huomioon ottaen tilanne näyttää kyllä hieman erikoiselta.


      • MB=paras
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Mikäs niissä Volvon mainoksissa mättää?

        Eihän se nyt ole piikki MBn suuntaan jos Volvo sanoo että "Valmistetaan vain tilauksesta."

        Saahan sitä minun puolestani sanoa mistä autosta tahaansa NIIN, eikä se minua haittaa.

        Ja jos Setä-henkilö mainoksessa sanoo että " XXX, johon vain Volvo pystyy!" niin ei senkään pitäisi Teitä haitata. Kyllä MBn omistajat tietävät millaisella autolla ajavat ja niin tietävät Volvonkin omistajat millainen Volvo on. Ainoastaan näiden välillä keskenään on erimielisyyksiä.
        - Ja jos käyt joskus ajamassa uudella "isolla-Volvolla" niin kyllä siinä nyt on sitä mihin vain Volvo pystyy, koska se tuntuu Volvolta, EI MBltä tai joltain muulta.

        Turvallisuus teemaa Volvo osasi ensimmäisenä käyttää mainonnassaan hyväksi, ja nyt sitä käyttää MBkin kun kerta pärjää testissä.

        Mikäs siinä...

        MB on kyllä aina pärjännyt testeissä,jo paljon ennen Volvoa,nyt aletaan päästä itse aiheeseen..


      • MB=paras
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Ei niissä Volvon Mainoksissa mitään sellaista ole mistä MB kuskien pitäisi ottaa itseensä. Jos on niin silloin on luottamus omaan merkkiin kateissa!

        Ei ketään pitäisi haitata jos Volvo valmistetaan vain tilauksesta, tai jos se tarjoaa "suorituskykyä johon vain Volvo pystyy". Eivätkä ne ketään harhaan johda. Jos johtavat niin Mesemanneja jotka provosoituvat niistä ;)

        Kyllä MB kuskit tietävät oman autonsa ominaisuudet suhteessa toisiin ja niin tietävät Volvoilijatkin mihin Volvo "pystyy" suhteessa muihin.

        On vain eriasia arvostetaanko näitä ominaisuuksia vastustajan leirissä. (Ilmeisesti ei kun katsoo Volvo-palstaa)

        Jos MB haluaa korostaa turvallisuuttaan "tähdillä" niin mikäs siinä. Kyllä Volvon kokonaisturvallisuus on vakuuttavaa jos testiin lisätään vielä perään ajo ja ympäripyörähdys.

        No tästä on jo jauhettu aiemminkin...

        Mistäs lähtien Volvo on ollut MBlle niin paha kilpailija että sitä vastaan pitää avoimesti hyökätä "jalopuu" jutuilla?
        Autojen hintaluokka huomioon ottaen tilanne näyttää kyllä hieman erikoiselta.

        Tuo jalopuu juttuhan on jo aika vanha stoori,mutta kaiketi siinä korostettiin juuri MB;n kokonaislaatua.
        Turvallisuudella Volvon on melkoisen turha yrittää briljeerata,jokainen autoilun historiaa aidosti tunteva tietää Mercedeksen panostuksen ko.asiaan,sitä "jähinää"nähtävästi yrität taas lämmitellä,muistaakseni sinulle viimeksi jo viisasti sanottiin,että tämä on tyystin väärä foorumi yrittää jauhaa Volvon ylivertaisuudesta/turvallisuudesta,aika monella nykyisellä MB-ihmisellä on ollut Volvo jossakin aiemmin,joten tiedetään kyllä mistä puhutaan..

        Eihän Volvo mikään huono tuote ole,muttei minusta ainakaan mikään kovin ihmeellinenkään,ja takavetoisen vankkumattomana kannattajana en todellakaan koe niitä houkutteleviksi,joten nimimerkkisi lähinnä herättää vastareaktion..

        Niin,onko keskustelu siellä Volvo-palstalla niin puisevaa,että tänne läksit,aihehan oli Vehon mainonta,johon meistä ei nähtävästi kukaan pysty vaikuttamaan,kuten et sinäkään Volvon mainonnan päättömyyksiin!


      • MB=paras
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Ei niissä Volvon Mainoksissa mitään sellaista ole mistä MB kuskien pitäisi ottaa itseensä. Jos on niin silloin on luottamus omaan merkkiin kateissa!

        Ei ketään pitäisi haitata jos Volvo valmistetaan vain tilauksesta, tai jos se tarjoaa "suorituskykyä johon vain Volvo pystyy". Eivätkä ne ketään harhaan johda. Jos johtavat niin Mesemanneja jotka provosoituvat niistä ;)

        Kyllä MB kuskit tietävät oman autonsa ominaisuudet suhteessa toisiin ja niin tietävät Volvoilijatkin mihin Volvo "pystyy" suhteessa muihin.

        On vain eriasia arvostetaanko näitä ominaisuuksia vastustajan leirissä. (Ilmeisesti ei kun katsoo Volvo-palstaa)

        Jos MB haluaa korostaa turvallisuuttaan "tähdillä" niin mikäs siinä. Kyllä Volvon kokonaisturvallisuus on vakuuttavaa jos testiin lisätään vielä perään ajo ja ympäripyörähdys.

        No tästä on jo jauhettu aiemminkin...

        Mistäs lähtien Volvo on ollut MBlle niin paha kilpailija että sitä vastaan pitää avoimesti hyökätä "jalopuu" jutuilla?
        Autojen hintaluokka huomioon ottaen tilanne näyttää kyllä hieman erikoiselta.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=573&posting=20500000000350596
        Taitaa olla sun lupauksiisi yhtä vähän luottamista kuin Volvon mainontaan...

        Edellinenkin valistustyösi sai muuten aika nolon lpoun mielestäni..


    • 124

      Volvo on melkoisen ainutlaatuinen.
      Konepellin alta saattaa nimittäin löytyä ranskalainen tai saksalainen kone.
      Ja myyntipuheissa ollaan niin ruotsalaista, niin ruotsalaista.

    • kyllästynyt!!!

      Esim Vito: ...tärkein ominaisuus on jälleenmyyntiarvo!!!!... Luulis tossa hintaluokassa tärkeimmän ominaisuuden olevan laatu jota ei kyllä ainakaan Vitosta löydä!!!

    • OstakaaVolvo

      Nimimerkkini puolesta olen vähän väärässä foorumissa, ja korostan edelleen etten ole täkäläisen palstan vakiokirjoittajia. Satunnaisesti tulee jotain heitettyä.
      -------------------------------------------
      S-sarjahan nyt voidaan valita maailman parhaaksi autoksi, mutta eivät ne MBn ominaisuudet kaikkia kiinnosta. Se on totuus.
      -Joskin, kuka täällä nyt uutta Ässää on ostamassa?

      Kuten autolehdistön vertailut osoittavat, MB ei kuulu parhaimmistoon ohjauksessa eikä istuin mukavuudessa. Nämä nyt ovat makuasioita, mutta kuitenkin...

      Toinen seikka, kuten aikaisemmin olen todennut, ovat takavedon vaikeudet näissä "pahoissa paikoissa", joihin minä en uskaltaisi jotain Ässää edes viedäkään!

      • Eemeli

        Kuulehan itse;
        Arvuutteleppas sinä puolestasi,kiinnostaako ketään tällä palstalla kovinkaan paljoa minkään Volvon ominaisuudet tai omituisuudet?
        Taikka vielä vähempää se mitä mieltä sinä olet MB;n ominaisuuksista?

        Ajattelemasi vastaus ihan oikein,ja toivotetaan nyt sinulle kerran vielä hyvää kotimatkaa Volvo-palstoille!


      • Eemeli

        Kuulehan itse;
        Arvuutteleppas sinä puolestasi,kiinnostaako ketään tällä palstalla kovinkaan paljoa minkään Volvon ominaisuudet tai omituisuudet?
        Taikka vielä vähempää se mitä mieltä sinä olet MB;n ominaisuuksista?

        Ajattelemasi vastaus ihan oikein,ja toivotetaan nyt sinulle kerran vielä hyvää kotimatkaa Volvo-palstoille!


      • OstakaaVolvo
        Eemeli kirjoitti:

        Kuulehan itse;
        Arvuutteleppas sinä puolestasi,kiinnostaako ketään tällä palstalla kovinkaan paljoa minkään Volvon ominaisuudet tai omituisuudet?
        Taikka vielä vähempää se mitä mieltä sinä olet MB;n ominaisuuksista?

        Ajattelemasi vastaus ihan oikein,ja toivotetaan nyt sinulle kerran vielä hyvää kotimatkaa Volvo-palstoille!

        Olitkos se sinä vai joku muu joka aikoinaan kertoi miettineensä MBn tai BMW ostoa?

        No kumipikin ovat status-symboli merkkejä. Volvon imago/status tuskin niille riittää, mutta laatussa tuskin on eroa, vaikka muuta luulettekin, ja talviominaisuuksissa nyky "Isot-Volvot" ovat aivan omaa luokkaansa sekä "E- että 5-sarjaan verrattuna". Näin se vain on...

        Kyllä sinulla taitaa auton valintaan vaikuttaa aikapaljon auton arvostus, ei mikään muu, joskin että onhan siinä nyt järkeäkin jos bemun tai mesen ostaa, mutta kuitenkin...


      • Ei kiinnosta
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Olitkos se sinä vai joku muu joka aikoinaan kertoi miettineensä MBn tai BMW ostoa?

        No kumipikin ovat status-symboli merkkejä. Volvon imago/status tuskin niille riittää, mutta laatussa tuskin on eroa, vaikka muuta luulettekin, ja talviominaisuuksissa nyky "Isot-Volvot" ovat aivan omaa luokkaansa sekä "E- että 5-sarjaan verrattuna". Näin se vain on...

        Kyllä sinulla taitaa auton valintaan vaikuttaa aikapaljon auton arvostus, ei mikään muu, joskin että onhan siinä nyt järkeäkin jos bemun tai mesen ostaa, mutta kuitenkin...

        Olisitko ystävällinen ja painuisit vittuun täältä. Meitä ei kiinnosta paskaakaan ruotsalaisen hinttipulkan "ominaisuudet"

        Kävin siellä teidän homolandiassa heittämässä "ystävälliset" terveiset teille volvo kuskeille!

        ps. Kerro jerrylle terveisiä perseestä!


      • MBsimpson
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Olitkos se sinä vai joku muu joka aikoinaan kertoi miettineensä MBn tai BMW ostoa?

        No kumipikin ovat status-symboli merkkejä. Volvon imago/status tuskin niille riittää, mutta laatussa tuskin on eroa, vaikka muuta luulettekin, ja talviominaisuuksissa nyky "Isot-Volvot" ovat aivan omaa luokkaansa sekä "E- että 5-sarjaan verrattuna". Näin se vain on...

        Kyllä sinulla taitaa auton valintaan vaikuttaa aikapaljon auton arvostus, ei mikään muu, joskin että onhan siinä nyt järkeäkin jos bemun tai mesen ostaa, mutta kuitenkin...

        eli et siis mitenkään aliarvosta mersuja ja kehu volvoja yli kaiken mutta, "nyky "Isot-Volvot" ovat aivan omaa luokkaansa sekä "E- että 5-sarjaan verrattuna". Näin se vain on." !!!

        joo no ite oon meinnannut jossain vaiheessa vaihtaa autoa uudempaan (nyk 124 250 D -89-) ja käynyt monia dieseleitä ajamassa ja voin sanoa et ainakaan v-60 tai v70 ei oo paras auto ajaa (on kyllä hyvä ja hieno ajella mut onkin aivan uusi) ku vertaa muihin merkkeihin esim just bmv 5-srj tai c-srj puhumattakaan e-srj: sta jopa opelin omega on mielestäni yhtä hyvä kuin volvo (vaikka en muuten opelia kovin korkealle arvosta ) ja omalla on lähes yhtä hyvä ajaa, tosin kiihtyvydestä ei voi samana päivänä puhua , volvon hyväksi ,uusi kun on

        sit on paljon sellaisia autoja (uusi nissan 116 hv autom bensa vehe) jonka jälkeen tuntu ku olis "rakettiin" istunu ku omalla laiskalla marsulla lähti !!

        en hauku volvoa , se on helkutin hyvä ja varmasti turvallinen mut on ajomukavuudessa parempiakin autoja löytyy ja viime kädessä se ajomukavuus löytyy jokaiselta henk kohtaisesti !!


      • Eemeli
        OstakaaVolvo kirjoitti:

        Olitkos se sinä vai joku muu joka aikoinaan kertoi miettineensä MBn tai BMW ostoa?

        No kumipikin ovat status-symboli merkkejä. Volvon imago/status tuskin niille riittää, mutta laatussa tuskin on eroa, vaikka muuta luulettekin, ja talviominaisuuksissa nyky "Isot-Volvot" ovat aivan omaa luokkaansa sekä "E- että 5-sarjaan verrattuna". Näin se vain on...

        Kyllä sinulla taitaa auton valintaan vaikuttaa aikapaljon auton arvostus, ei mikään muu, joskin että onhan siinä nyt järkeäkin jos bemun tai mesen ostaa, mutta kuitenkin...

        Sitkeitä ovat kuin Pentin Leenat pikkupirut nämä..
        Minä olen aikoinani kahlannut läpi ensin kaksi Toyotaa Crownin ja Corollan,sitten Volvo-kausi,244 parikin 360,sitten BMW-kausi 316 520i,87 alkoi MB-kausi,nyt alla 6.Mercedes,ja ei ole pienintäkään aikomusta palata aikaisempiin kokeiluihin.

        Galluppiin aikanaan vastasin,jos olisi asiat niin kolkosti ettei laadukkainta sarjatuotantoautoa,merkiltään Mercedes-Benz enää olisi,ainoa vaihtoehto olisi sille BMW,ja näin on mielipide edelleenkin.

        Noista "talviominaisuuksista"en pääse kiistelemään,en ole ajanut uusinta S80;ä enkä uusinta 500-sarjalaistakaan,omat kokemukset E-sarjalaisesta m/2001 kyllä pelkästään hyviä.Oletkos sinä ajanut kaikilla niillä,kun noin rohkeasti julistat?

        Muistaakseni olen vastannut jo aiemminkin tähän iänikuiseen status-hölinään.Oikeastaan tilanne oli alun pitäen päinvastoin,Mersun vähän liiankin korkea status pidätteli siihen siirtymistä,mutta jokikisen tutun MB;n omistajan hyvät kokemukset autosta ratkaisivat asian,eikä ole valintaa tarvinnut katua.

        Mercedeksessä minua ainakin henk.koht eniten miellyttävät asiat ovat;loistava käyttövarmuus(16 vuotta ja n.750 tuhatta täysin huoletonta kilometriä)jyhkeän turvalliset ajo-ominaisuudet,etenkin matka-ajossa,mercedesmäinen pieniinkin yksityiskohtiin ulottuva laadukkuus ja asioiden toteutus "viimeisen päälle",tuossa viimeksimainitussa esim.Volvolla vielä pitkä tie kuljettavanaan,erinomainen jälleenmyyntiarvo,hyviä käytettyjä Mersuja on aina vähemmän tarjolla kuin kysyntä olisi,summa summarum=Yleinen laadukkuus!

        Korkea laatutaso poikii joka asiassa ikäänkuin kylkiäisenä aina tuotteelle tietyn statuksen,halusipa sitä tai ei.Totuuden nimissä;eiköhän jokainen uuden MB;n,niinkuin Bemarin tai Volvonkin ostaja hae pikkaisen,vaikka salaa sisimmässään,autoltaan jotakin muutakin kuin siirtymisvälineen paikasta A paikkaan B.

        Onko Volvo-ihmisillä tahi ainakin sinulla jonkinasteinen alemmuuskompleksi,kun tuota statustelua koko ajan hoet kuin Mantraa.Siinä asiassa tilanne on kannaltasi lohduton,kyllä näiden vertailtavien merkkien niin laadussa kuin statuksessa on eroa,ja Volvon tappioksi...

        Ja muuten;BMW;T kiinnostaa aina,sille jäi joku kulma sydämestä sykkimään,Volvolle jos jotakin jäi,viimeinen kipinä hiipui kun Volvo siirtyi etuvetoon.Sillä vetotavalla varustettua autoa en tosiaankaan aio ostaa!eli
        EiTaatustiOstetaVolvoa!


      • Volvomies
        Eemeli kirjoitti:

        Sitkeitä ovat kuin Pentin Leenat pikkupirut nämä..
        Minä olen aikoinani kahlannut läpi ensin kaksi Toyotaa Crownin ja Corollan,sitten Volvo-kausi,244 parikin 360,sitten BMW-kausi 316 520i,87 alkoi MB-kausi,nyt alla 6.Mercedes,ja ei ole pienintäkään aikomusta palata aikaisempiin kokeiluihin.

        Galluppiin aikanaan vastasin,jos olisi asiat niin kolkosti ettei laadukkainta sarjatuotantoautoa,merkiltään Mercedes-Benz enää olisi,ainoa vaihtoehto olisi sille BMW,ja näin on mielipide edelleenkin.

        Noista "talviominaisuuksista"en pääse kiistelemään,en ole ajanut uusinta S80;ä enkä uusinta 500-sarjalaistakaan,omat kokemukset E-sarjalaisesta m/2001 kyllä pelkästään hyviä.Oletkos sinä ajanut kaikilla niillä,kun noin rohkeasti julistat?

        Muistaakseni olen vastannut jo aiemminkin tähän iänikuiseen status-hölinään.Oikeastaan tilanne oli alun pitäen päinvastoin,Mersun vähän liiankin korkea status pidätteli siihen siirtymistä,mutta jokikisen tutun MB;n omistajan hyvät kokemukset autosta ratkaisivat asian,eikä ole valintaa tarvinnut katua.

        Mercedeksessä minua ainakin henk.koht eniten miellyttävät asiat ovat;loistava käyttövarmuus(16 vuotta ja n.750 tuhatta täysin huoletonta kilometriä)jyhkeän turvalliset ajo-ominaisuudet,etenkin matka-ajossa,mercedesmäinen pieniinkin yksityiskohtiin ulottuva laadukkuus ja asioiden toteutus "viimeisen päälle",tuossa viimeksimainitussa esim.Volvolla vielä pitkä tie kuljettavanaan,erinomainen jälleenmyyntiarvo,hyviä käytettyjä Mersuja on aina vähemmän tarjolla kuin kysyntä olisi,summa summarum=Yleinen laadukkuus!

        Korkea laatutaso poikii joka asiassa ikäänkuin kylkiäisenä aina tuotteelle tietyn statuksen,halusipa sitä tai ei.Totuuden nimissä;eiköhän jokainen uuden MB;n,niinkuin Bemarin tai Volvonkin ostaja hae pikkaisen,vaikka salaa sisimmässään,autoltaan jotakin muutakin kuin siirtymisvälineen paikasta A paikkaan B.

        Onko Volvo-ihmisillä tahi ainakin sinulla jonkinasteinen alemmuuskompleksi,kun tuota statustelua koko ajan hoet kuin Mantraa.Siinä asiassa tilanne on kannaltasi lohduton,kyllä näiden vertailtavien merkkien niin laadussa kuin statuksessa on eroa,ja Volvon tappioksi...

        Ja muuten;BMW;T kiinnostaa aina,sille jäi joku kulma sydämestä sykkimään,Volvolle jos jotakin jäi,viimeinen kipinä hiipui kun Volvo siirtyi etuvetoon.Sillä vetotavalla varustettua autoa en tosiaankaan aio ostaa!eli
        EiTaatustiOstetaVolvoa!

        No BMW on Baskaa Maantien Warrella omassa volvossa on miksi ostaa bmw kun pituus riittää Volvo tarra a myös tarra äijä kusee baskan päälle, bemarit, mersut voi painua syvälle suohon!!!!!


    • MB S900

      TRAKTORI MIEHEN HÖPINÄÄ

    • MB 4ever

      Mielestäni tämä väittely mersun ja volvon välillä on aivan turhaa höpinää. Volvolla (V70) olen näitä suomen ja ruotsin teitä ajellut yli 300tkm. Ei siinä mitään onhan volvo ihan hyvä auto ja paikasta A paikkaan B pääsee ihan luotettavasti. Laatukin on volvossa ihan hyvä.

      Eräs aika oleellinen ominaisuus volvossa häiritsee minua. Se on se vetotapa etuveto ei miellytä millään tavalla, jotkut ehkä tykkää siitä, minä en. Kun heteromies olen ja sänky hommissakin suurinta nautintoa saan takatuuppari asennosta (doggiestyle), niin mielestäni etuvetoinen auto soveltuu loistavasti naisille, uskovaisille ja muuten vaan hieman aroille autoilijoille jotka eivät edes tiedä mitä tarkoittaa urheilullisuus autoilussa.

      Juurikin tuosta syystä ostin vuonna 2006 kakkosautokseni BMW E34 520i:n ei ehkä mikään urheiluauto, mutta silti siinä on kuitenkin paljon enemmän sitä jotain jota voi sanoa ajonautinnoksi.

      Veljelläni on ollut ja on vieläkin W124 200d mese joka on vähintäänkin yhtä luotettavasti palvellut kuin oma volvoni. Myös toinen veljeni ajelee mersulla W203 oliskohan ollut 230 kompura. Tämän lisäksi on ns. yhteisenä autona moottoriurheilu harrastus kaluston kuljettamista kisoihin ja reeneihin palvellut useita vuosia mersun 410d, en muista tai tiedä mikähän on korimalli noissa pakuissa/kuorkeissa.

      Viime vuonna (2011) päätin sitten että ostan mersun koskapa veljilläni ja myös itsellänikin on hyvät kokemukset kyseisestä merkistä ja olen itsekkin pitkään harkinnut mersun ostoa. Kun en mikään kroisos ole ja en tahdo tukea millään tavalla vehoa, päätin suunnata auto ostoksille saksaan.

      Tausta työn kun tein huolellisesti, niin hampuri, tuo turkkilaisten auto koijareiden paratiisi jäi kauas taakse. vaikkakin hampurin ohi paluu matkalla tulinkin, silti en sinne halua auto ostoksille mennä. Lennot oli Frankfurttiin, jossa minua odotti vaihtoehto numero 1. W220 S-ryhmäläinen V8 koneella.
      Auto oli aivan viimeisen päälle muutenkin kuin pinnallisesti joten olihan se ostettava pois.

      Kyllä tässä näiden kuukausien aikana jotka olen mersun omistanut voi vain ihmetellä kuinka mersun insinöörit ovat miettineet kaiken viimeisen päälle ja toteutuskin on onnistunut loistavasti. Joka ikinen päivä kun ajan mersullani, tulee kasvoilleni hymy, ihan vaan siitä syystä että sillä on niin uskomattoman hyvä ajaa. Mersuni kulkee tiellä kuin juna kiskoilla ja jos haluaa vähän leikkiä niin kojetaulusta löytyy nappuloita joilla saa ajoavustimia kytkettyä pois.
      Vielä senkin jälkeen auto ei vetele mihinkään suuntaan. Kaasua höräyttämällä saa auton lähtemään aikamoiseen kiitoon kunnes onkin himmattava vauhtia kun jäi nämä suomen nopeusrajotukset jo kauas taakse. siltikin saksassa tuli kokeiltua että vaikka vauhtia on yli 200km/h on ajo ominaisuudet vielä aivan loistavat ja saa auton menemään juuri sinne minne kuljettaja sen haluaa menevän.

      Mersua ei voi sanoa autoksi, sitä pitää kutsua THE AUTOksi. tuo aikoinaan mersujen takalasissa ollut tarra " maailman tarvitsee esikuvia" on loistava kuvaus siitä mitä mersu on.

      Olen toki kuullut maailmalla kiertäessäni myös negatiivistä palautetta mersun nykylaadusta. Mutta jos asiaa tarkkaillaan niin se on kyllä selitettävissä sillä, kun mersu on sen virheen tehnyt ja myöntänyt turkkilaisille ja espanjalaisille lisenssin valmistaa tiettyjä automalleja. Kun asia on näin ei niihin mersuihin kannata mennä sekaantumaan.

      Suosittelen kaikille, Ostakaa itsellenne mersu, saksalainen mersu.

      • Maantie tuttu

        Etuvetoisesta saa helposti kohtalaisen hyvän ajettavan. Erittäin hyvää siitä ei saa. Pitää olla takavetoinen. Vaan takavetoisesta ei saa helpolla kohtalaisen hyvää. Kehnot takavetoiset ovat pilanneet takavetoisten maineen. Ajan ammatikseni Suomen teitä. Ajellut sellaisen miljoonan kilometriä. Jos vain voin valita, otan takavetoisen.

        Takavetoisissa on muuten aina nelipyöräohjaus, jos oikeasti osaa ajaa autoja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe