TV-ohjelman lataus laitonta?

Onko vai ei

Hesarissa (tai NYT -liitteessä) oli juttu, mitä jotkut ihmiset harrastaa. Yksi nainen on hurahtanut kauniit ja rohkeat sarjaan. Siinä hän kertoi imuroivansa aina jokapäivä uudet jaksot netistä, ollen näin vuosia suomen televisiota edellä. Siis käsitänkö oikein: netistä saa esim vaikka LimeWirellä impata tv-ohjelmia laillisesti? Onko nainen hullu vai onko tämä täysin laillista puuhaa? Tammikuussa alkaa jenkeissä 24H 6-kausi, tekisi katsoa ne jo heti tuoreeltaan.

9

1717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettiin laittomasti laitetun materiaalin imurointi on laitonta. Se tosin ei ole rangaistavaa, mutta on moitittavaa ja voi juotua maksamaan hyvitykset.

• oikeastaan

Jos se on siis laitonta, niin tottakai se on silloin rangaistavaa? Eikös lain rikkomisesta tule rangaistus? Hyvitysten maksu kuullostaa kyllä rangaistukselta...

• oikeastaan kirjoitti:

Jos se on siis laitonta, niin tottakai se on silloin rangaistavaa? Eikös lain rikkomisesta tule rangaistus? Hyvitysten maksu kuullostaa kyllä rangaistukselta...

Ei lain rikkominen välttämättä ole rikollista. Hyvitys ei ole rangaistus vaikka se yleensä onkin paljon suurempi kuin varsinainen rangaistus.

• boldbutnotbeauty
        okaro kirjoitti:

Ei lain rikkominen välttämättä ole rikollista. Hyvitys ei ole rangaistus vaikka se yleensä onkin paljon suurempi kuin varsinainen rangaistus.

Nyt sinä sekoat jo omaan näppäryytesi:))

• tulee jo

Luin saman jutun. Luulisi poliisin jo ratsanneen tämän aivottoman ämmän kodin ja koneen! Siis se todellakin tunnusti lehdessä, että latailen ja jokapäivä, hommaa jatkunut jo vuosia! Hehe naiset on tosi viisaita. Mutta oikeasti enpä usko, että poliisit ovat tehneet yhtään mitään, vaikka oikeastaan pitäisi. Sitten otetaan kiinni "suuria rikollisia", jotka tekee sitä samaa, jokapäivä kenties?

• nintyövaan

Lataan jokapäivä netistä kaikenlaista musiikkia ja elokuvia,et yks lainkoukero ei mua pelätä.ja toiseksi taitaa täällä olla riian ja ym puolustajien nuolioita?esim saarela tanja(rattijuoppo) karpela tai mikä nyt lieneekään vellinaama!.

• Uho

tällainen tekijänoikeusrikkomuskin olla asianomistajarikos, ei tarvitse poliisin lähteä tekemään mitään jos ei kaunareiden oikeuksien haltija tee tutkintapyyntöä.

• olen jo vanha

Ok, jos lataa netistä vaikka sillä LimeWirellä musiikkia ja/tai elokuvia, niin miten siitä jää kiinni? Jos pitää asian vain omana tietonaan, eikä levitä ja jakele niitä eteenpäin, niin miten poliisi saa siitä tiedon, että olen ladannut vaikka 5 leffaa...
      Anteeksi tämä tyhmä kysymys, mutta en oikein tiedä näistä jutuista.

• pena r0h0la

tuskin jäätkään kiinni!

kiinni jäämisen mahdollisuus on noin 1% luokkaa

r0h0lan suvulla on 200 gigaa leffoja ja 60 gigaa musiikkia ladattuna laittomasti p2p-ohjelmilla!

:hohohohoohooo:

hyvää joulua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      47
      2995
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      22
      2435
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2298
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2263
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1931
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      33
      1678
    7. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      78
      1628
    8. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      38
      1609
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1516
    10. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      30
      1415
    Aihe