Olisi hienoa jos joku osaisi auttaa todellista alottelijaa ohjelmmoinnissa, tehtävänä olisi laskea ympyrän kehän pituus kun säde annetaan. Pitkän väännön jälkeen sain nanooni tämmöisen koodin pätkän eikä kääntäjä valita siitä mitään. Kun kuitenkin yritän ajaa ohjelmaa tulee säteen kysymisen jälkeen virheilmoitus "muistialueen ylitys", missäköhän vika?
#include
#define pii 3.14
int main(void) {
int sade;
float keha;
printf("Anna ympyran sade");
scanf("%d",sade);
keha = pii*2*sade;
printf("Ympyran kehan pituus on %f\n", keha);
}
Ympyrän kehän pituus
Hernenenä
4
2669
Vastaukset
- -------
muuta tätä
scanf("%d",sade);
tälläiseksi
scanf("%d",&sade);- ___....____
Vieläpä:
scanf("%f", &sade);
%f koska sade on float. - ___....____
___....____ kirjoitti:
Vieläpä:
scanf("%f", &sade);
%f koska sade on float.Eipäs se sade ollutkaan float, vaikka olisi kyllä parempi olla. (kuinka käy jos syöttää esim. 1.9 (kokeile: vertaa syötteeseen 1))
- Koodari
Mielellään määritellään nuo definet käyttäen isoja kirjaimia...
eli #define PII 3.14
Tällöin pomppaavat paremmin koodista esille, ettei sekoita muihin muuttujiin vahingossa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303