Missä viipyy Jari Laurila,

Riitta-Liisa

Täältä puuttuu vielä aika monia,eivät ole kai käyneet koneella vielä tänään,esimerkiksi Jari Laurila,hänen ystävällisiä kannanottojaan kaivataan!Jari on tainnutkin olla aika vähän Herätysliikkeen palstalla viimeaikoina?

En ole kyllä itsekkään ehtinyt paljon kirjoitella,mitä nyt silloin tällöin vähän selaillut.Ei ole oikein kiinostanut,kun on aina ollut niin paljon kaikkea riitaa ja väittelyä ilmassa,että ei ole näyttänyt todellinen raamatun tutkiminen kiinnostavan ketään.

Mutta nyt se sitten toivottavasti muuttuu?Niin toivon ja aion kirjoitellakkin vähän useammin raamatuun perustuvilla kysymyksillä.

17

958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odota vuoroasi

""Kyllä syntiä tehty aina on, ja itsekin saan pitää itseni kovassa kurissa että housut pysyy jalassa.

Siunausta
      Jari""

• Riitta-Liisa

Tuollaiset puheet kuuluvat aivan muualle kuin uskovien palstalle,vai haluatko vain häiriköidä?Minä olen kiinostunut ainoastaan Jarin kirjoituksista,en ole miestä vailla,sillä minulla on jo mies ja kolme ptraa poikaa.

• mikä niistä?
        Riitta-Liisa kirjoitti:

Tuollaiset puheet kuuluvat aivan muualle kuin uskovien palstalle,vai haluatko vain häiriköidä?Minä olen kiinostunut ainoastaan Jarin kirjoituksista,en ole miestä vailla,sillä minulla on jo mies ja kolme ptraa poikaa.

Jarlaun puhetta uskovien palstalla.
        On niitä syntisiä naisiakin adventisteissa, tämä ei ole luulo vaan tieto. Selkeää käskyn rikkomista.
        Hyi sentään, syntiä sapattisin.

• kasi
        Riitta-Liisa kirjoitti:

Jätetään ne omaan olemattomaan arvoonsa. :)
        Kunhan yrittävät sotkea itsensä aikuisten pariin (vaikka huonolla menestyksellä) ..

• Riitta-Liisa
        kasi kirjoitti:

Kunhan yrittävät sotkea itsensä aikuisten pariin (vaikka huonolla menestyksellä) ..

Ei se haittaa,voihan aina jättää huomioimatta tuollaiset.

• mulla on tosi ikävä
        kasi kirjoitti:

Ostaisit adventistiopetajallenne uudet housut jotka pysyvät paremmin jalassa.
        Kumma juttu kun adventistit eivät kestä synnistä puhua.
        "Älä välitä" kymmenestä käskystä.

• ole hyvä
        kasi kirjoitti:

###Haluttomuus avioliitossa
        Kirjoittanut: jarlau 26.6.2006 klo 12.24
           Hei

Ei ole väärin rakstaa, ja haluta avioliitossa.
        Rakkaus ja avioliiton intiimi elämä on Jumalan lahja josta voit nauttia.
        Rakasta paljon. Silloin haluat myös miehesi onnelliseksi.
        Siinä ei ole mitään väärää.###

• vanha,,,
        ole hyvä kirjoitti:

###Haluttomuus avioliitossa
        Kirjoittanut: jarlau 26.6.2006 klo 12.24
           Hei

Ei ole väärin rakstaa, ja haluta avioliitossa.
        Rakkaus ja avioliiton intiimi elämä on Jumalan lahja josta voit nauttia.
        Rakasta paljon. Silloin haluat myös miehesi onnelliseksi.
        Siinä ei ole mitään väärää.###

käärme on hypännyt tännekin palstalle.

• !!??!!
        mulla on tosi ikävä kirjoitti:

Ostaisit adventistiopetajallenne uudet housut jotka pysyvät paremmin jalassa.
        Kumma juttu kun adventistit eivät kestä synnistä puhua.
        "Älä välitä" kymmenestä käskystä.

ei ole enää Adventtikirkon jäsen. On sen itse sanonut.

• !!??!! kirjoitti:

ei ole enää Adventtikirkon jäsen. On sen itse sanonut.

Jari ei ole sanonut etteikö olisi Adventtikirkon jäsen. On vain todennut
        vetäytyneensä joksikin ajaksi hissukseen olemaan. Näin on hyvä joskus tehdä.

• Hei

Sain juuri tietää palstasta.
      Tuon Sinulle lähetetyn viestin ("housut jalassa") oli joku kirjoittanut.
      Varmaan olen nuo sanat jonnekin joskus laittanut kyllä nöyrydessä, ei muussa merkityksessä.

Olen myös halunnut olla poissa noista väittelyistä herätysliike palstalla, koska ne eiväö tole olleet rakentavia ja rakaudellisia.
      Koskaan ei enää tullut asiallista postia.

Siunausta
      jari laurila

• Riitta-Liisa

Tein juuri aloitusviestin tästä kyseisestä ongelmasta,mitä mieltä olet?Onko parempi,että otamme yhteyttä johdon taholle,vai miten hodamme tämän?Vai riittääkö aluksi kokeilu,ettei kukaan vastaa mihinkään epäasialliseen ja uskoamme loukkaaviin viesteihin?

• Riitta-Liisa kirjoitti:

Tein juuri aloitusviestin tästä kyseisestä ongelmasta,mitä mieltä olet?Onko parempi,että otamme yhteyttä johdon taholle,vai miten hodamme tämän?Vai riittääkö aluksi kokeilu,ettei kukaan vastaa mihinkään epäasialliseen ja uskoamme loukkaaviin viesteihin?

Ei minua loukkaa.
        Eikä ole mahdollisuuksia kontroloida näitä kuin ilmoittamalla asiattomasta´viestistä.
        Anna olla.

Siunausta
        jari laurila

• Jarin (ja Timon) hotelli ...ja muutaman muunkin - jo yli 13000 kävijää
      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/tekijanoikeus.html

Jari Laurilan raamattuopisto:
      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/oppikirjeet.html

Jarin elämäntarina:
      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/index.html

JARLAU OIKAISEE VÄÄRIÄ EGW:HEN KOHDISTUVIA SYYTÖKSIÄ
      -- "Joskus kuulee väitettävän että Ellen G. White tuomitsi kadotukseen, jos ihminen käyttää lihaa, kananmunia, voita, kahvia tai teetä?"

Kananmunat, voi ja maito:

“Maitoa ja kananmunia ei tulisi luokitella liharuokiin. Ei ole koettanut hetki sanoa että maidon ja kananmunien käytöstä olisi kokonaan luovuttava. Pian tulee aika jolloin ei ole turvallista käyttää kananmunia, maitoa, kermaa tai voita, koska eläinsairaudet lisääntyvät. (vaihtelee alueittain) Tulee aika, jolloin meidän on kenties hylättävä joitakin niistä ruokatarvikkeista joita käytämme, sellaiset kuin maito, kerma ja kananmunat; mutta meidän ei ole välttämätöntä saattaa itseämme vaikeuksiin ennenaikaisilla ja liiallisilla rajoituksilla. Odottakaa, kunnes olosuhteet vaativat sitä.” (Todistusarteita III, s. 132, 352)
      ( Lisää: http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/18a.html )

• !!??!!

ei ole kuule Timon raamishotelli. Ihan turhaan heität sitä Timon piikkiin. Se on vain ja ainoastaan Jarin. On sen tänne itse niin kertonut.

• !!??!! kirjoitti:

ei ole kuule Timon raamishotelli. Ihan turhaan heität sitä Timon piikkiin. Se on vain ja ainoastaan Jarin. On sen tänne itse niin kertonut.

Jari on itse enemmänkin kirjaava sihteeri siinä, voisi luonnehtia.
        Et voi pelkästään Jaria kiitellä, on siinä osuutensa Flinkilläkin.

Ihan hyvä on tuo Raamattuhotelli ja myös Jarin omat kotisivut.
        Tekijänoikeudellisessa osiossaan Jari toteaa lähdeaineistoksi mm. Timo
        Flinkin kirjallista aineistoa ja antaa media7 Raamattuopistolle vapaat
        kädet hotellin aineistoon.
        Kun lähdeaineistoon lukeutuu myös EGW, niin kyllä tuota raamattuhotellia
        voi adventistien tekeleeksi luonnehtia. Jari ansaitsee kiitokset mm. siitä,
        että oikaisee joitakin Elleniin kohdistuvia vääriä syytöksiä.
        MM. kananmunien, maitotuotteiden ja kahvin suhteen.

Tietty leimansa luonnollisesti Jarlaun sivustoilal on:

"" Pastoreiden Auvo Helminen, Olavi Rouhe,
        ja Timo Flink kirjallista aineistoa ""

• Hienosti oikaiset Raamattuhotellisi oppikirjeessä nekin väärät tiedot,
      että EGW tai Adventtikirkko sanoisi
      Jeesusta enkeliksi:

"" Useampikin teos mainitsee, että tässä Herran enkeli = Herra itse. Tämän valossa sanan "enkeli" käyttäminen Jeesuksesta ei tee hänestä luotua olentoa, vaan jumalallisen sanoman tuojan. ""
      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/1j.html

JARLAU KIRJOITTAA VIISAASTI VÄITTELEMISESTÄ

"" Sielunvihollisen päätarkoitus on saada ihminen pois evankeliumin vaikutuspiiristä. Väittelyihin herättäminen on paholaisen yksi keino. Kiivastuessaan ihminen ei kykene ajattelemaan enää johdonmukaisesti, eikä ymmärtämään asioita jotka on ymmärrettävä hengellisesti ja totuudessa eli Jumalan Hengen avulla. ""
      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/5k.html

Siunaten erityisesti Jari Laurilaa ja sitten myös kaikkia lukijoita!
      Antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6755
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2313
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1065
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      90
      963
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      850
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      152
      783
    Aihe