Uusi katsastusasema ja vaikuttava statistiikka, avattu vuonna 2006. Asemalla on Suomen 254:stä asemasta 15. uusin autokanta ja ylivoimaisesti suurin hylkyprosentti 35,5 % vuonna 2006 kuukaudet 1.-6.2006 (lähde: AKE:n nettisivut : http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/F6CBEB96-F491-46E6-B4B5-7A4F8F3187DD/0/Mahylkpros2002162006.xls.)
Boikottiin koko roska.
Kirkkonummen autokatsastus
9
7394
Vastaukset
- siitä...
että ko.alueen autot on aiemmin katsastettu A-katsastuksessa ja siellähän tunnetusti hylkäysprosentti on tunnetusti alhaisempi kun ns. yksityisillä kätsastusasemilla. (kts. aken tilasto)
- Lski
Minä en usko "ko. alueen autojen" olleen ennen katsastettu missään tietyssä paikassa.
Eikä keskimäärin 9 ja alle vuotiaita autoja saa mikään muu katsastusasema lähellekään tuollaisella prosentilla jäämään kiinni.
Tai siis tarkemmin ottaen MINKÄÄN MUUN katsastusaseman hylkäysprosentti Suomessa ei ole 2006 noin suuri riippumatta autojen keski-iästä.
Useamman vuoden otannallakin vain harva on saanut moisen hylkäysprosentin aikaiseksi, tuolla autojen keski-iällä (9-vuotta) ei yksikään.
Onneksi kuluttaja voi EU:ssa valita katsastusasemansa.
Ja suosittelenkin kaikille, jotka haluavat vertailla katsastusasemia ja niiden hylkyprosentteja käymään AKE:n sivuilla vertaamassa.
Erot ovat isoja. - ammattitaitoisia
Lski kirjoitti:
Minä en usko "ko. alueen autojen" olleen ennen katsastettu missään tietyssä paikassa.
Eikä keskimäärin 9 ja alle vuotiaita autoja saa mikään muu katsastusasema lähellekään tuollaisella prosentilla jäämään kiinni.
Tai siis tarkemmin ottaen MINKÄÄN MUUN katsastusaseman hylkäysprosentti Suomessa ei ole 2006 noin suuri riippumatta autojen keski-iästä.
Useamman vuoden otannallakin vain harva on saanut moisen hylkäysprosentin aikaiseksi, tuolla autojen keski-iällä (9-vuotta) ei yksikään.
Onneksi kuluttaja voi EU:ssa valita katsastusasemansa.
Ja suosittelenkin kaikille, jotka haluavat vertailla katsastusasemia ja niiden hylkyprosentteja käymään AKE:n sivuilla vertaamassa.
Erot ovat isoja.Perusteettahan ei autoa voi hylätä, siitä joutuu vastuuseen. Korkea hylkäysprosentti kertookin siis katsastajan ammattitaidosta. Sen verran kallis on tuo katsastus nykyään, että minä ainakin odotan katsastusmiehen tarkistavan autoni kunnolla, jotta voin sitten turvallisin mielin ajella. Sinäkö haluaisit maksaa tyhjästä?
- Kirkkonummi
ammattitaitoisia kirjoitti:
Perusteettahan ei autoa voi hylätä, siitä joutuu vastuuseen. Korkea hylkäysprosentti kertookin siis katsastajan ammattitaidosta. Sen verran kallis on tuo katsastus nykyään, että minä ainakin odotan katsastusmiehen tarkistavan autoni kunnolla, jotta voin sitten turvallisin mielin ajella. Sinäkö haluaisit maksaa tyhjästä?
kyse ole halusta saada 18e lisämaksu kattamaan uuden avatun aseman kuluja.
on näitä nähty aiemminkin. - aksavo
Kirkkonummi kirjoitti:
kyse ole halusta saada 18e lisämaksu kattamaan uuden avatun aseman kuluja.
on näitä nähty aiemminkin.Kyseisellä asemalla jälkitarkastus maksaa 16€ ja sitäpaitsi pikkuhommissa(esim. valot) annetaan JT monesti ilmaiseksi. Ei kukaan voi olla niin typerä, että yrittäisi nostaa juuri avatun katsastusaseman tulosta hylkäämällä autoja lainvastaisesti jälkitarkastusmaksujen vuoksi. Jollain monopoliasemassa olevalla asemalla, jossa kysyntä ylittää tarjonnan tuo voisi olla mahdollista.
Eiköhän ko. asemalla ole ennemminkin kyse ole siitä, että henkilökunta on keskimääräistä huolellisempaa ja tunnollisempaa. Lisäksi kun määrät ovat pieniä, ei se tunnu tilipussissa vaikka aikaa käyttäisi hiukan enemmän per auto(huom. provisiopalkkaus). - aksavo
aksavo kirjoitti:
Kyseisellä asemalla jälkitarkastus maksaa 16€ ja sitäpaitsi pikkuhommissa(esim. valot) annetaan JT monesti ilmaiseksi. Ei kukaan voi olla niin typerä, että yrittäisi nostaa juuri avatun katsastusaseman tulosta hylkäämällä autoja lainvastaisesti jälkitarkastusmaksujen vuoksi. Jollain monopoliasemassa olevalla asemalla, jossa kysyntä ylittää tarjonnan tuo voisi olla mahdollista.
Eiköhän ko. asemalla ole ennemminkin kyse ole siitä, että henkilökunta on keskimääräistä huolellisempaa ja tunnollisempaa. Lisäksi kun määrät ovat pieniä, ei se tunnu tilipussissa vaikka aikaa käyttäisi hiukan enemmän per auto(huom. provisiopalkkaus).Sinänsä yrityksenä HAKUS(johon ko. asema kuuluu) on perseestä, enkä mitenkään halua sitä puolustella. Erityisesti tiettyjen henkilöiden(ei katsastajien) mielenterveys vaikuttaa minusta varsin kyseenalaiselta.
- mDo2
aksavo kirjoitti:
Sinänsä yrityksenä HAKUS(johon ko. asema kuuluu) on perseestä, enkä mitenkään halua sitä puolustella. Erityisesti tiettyjen henkilöiden(ei katsastajien) mielenterveys vaikuttaa minusta varsin kyseenalaiselta.
Asema on todella hyvä. Siellä ei tarvitse jonottaa vaan katsastukseen pääsee nopeasti. Asialliset viat merkittiin ja korjautin ne. Olen tyytyväinen kun autoni on nyt kunnossa :)
- mDo2
mDo2 kirjoitti:
Asema on todella hyvä. Siellä ei tarvitse jonottaa vaan katsastukseen pääsee nopeasti. Asialliset viat merkittiin ja korjautin ne. Olen tyytyväinen kun autoni on nyt kunnossa :)
Olen todella ihmeissäni joidenki asenteesta. Eli tullaan katsastaa auto pelkästään sen leiman takia. Pitäisi varmaan miettiä että täytyyhän se auto katsoa kunnolla ja viat korjata että sillä on turvallista ajaa liikenteessä.
- ergonautti
Olen aksamon kanssa samaa mieltä, eli konttori on vasta aukaistu ja automäärät ovat vielä pieniä, eli hylkäysprosentti voisi liikkua 10-90 % välillä. Aika näyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779