Luetteko?

Aika ajoittain luen Oswald Chambers´in kirjaa Parhaani hänelle, 1986 painosta (uusi painos on kuulemma huonompi).

Se on lähinnä uskoville tarkoitettu kirja, jossa on joka päivälle jokin Raamatun kohta ja siitä mietteitä. Mutta tuo kirja hyvin usein osuu juuri naulan kantaan siinä, mitä on muutenkin juuri tuolloin mietiskellyt.

17

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhvä

      Mikäli löydät jonkun sopivanmittaisen näytteeksi niin olisi mielenkiintoista nähdä!

      • No, otetaan nyt sitten näytteeksi 2. elokuuta. Kaikkihan ovat yhden sivun mittaisia.



        "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Joh 16:33.

        Tavallinen näkemys kristillisestä elämästä on, että se kirvoittaa kaikkinaisista kiusoista. Se on kirvoitusta kiusojen keskellä, mikä on kokonaan eri asia. "Joka Korkeimman suojassa istuu.. ei kohtaa sinua onnettomuus" siinä - ei minkäänlainen rutto voi lähestyä sitä kohtaa, missä sinä olet yhtä Jumalan kanssa.

        Jos olet Jumalan lapsi, saat varmasti käydä kiusoja kohti, mutta Jeeus sanoo: "Älä häkelly, kun niitä tulee. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: Minä olen voittanut maailman, teillä ei ole mitään peljättävää." Henkilöt, jotka ennen pelastumistaan pilkkaavat puhetta vastoinkäymisestä, muuttuvat usein ´mauttomiksi´ uudestisyntymisen jälkeen, koska heillä on väärä käsitys Herran pyhästä.

        Jumala ei anna meille voittavaa elämää; Hän antaa meille elämää voittaessamme. Ponnistus on voimaa. Ellei ole ponnistusta, ei ole voimaakaan. Pyydätkö Jumalaa antamaan sinulle elämää ja vapautta ja iloa? Hän ei voi sitä tehdä, ellet suostu ponnistamaan. Niin pian kuin ponnistat, saat sinä voimaa. Voita arkuutesi ja ota askel, ja Jumala antaa sinun syödä elämän puusta ja sinä tulet ravituksi. Jos kulutat itsesi loppuun ruumiillisesti, tulee sinusta uupunut; mutta kuluta itsesi hengellisesti, niin sinä saat enemmän voimaa. Jumala ei anna milloinkaan voimaa huomiseksi, tai edes seuraavaa tuntia varten, vaan ainoastaan tämän minuutin ponnistusta varten. Kiusaus on kohdistua vaikeuksiin ymmärryksen näkökulmasta. Pyhä on hilpeä vaikeuksien musertamana, koska tilanne on niin hassunkurisen ylivoimainen kaikille muille, paitsi Jumalalle.


      • lyhvä
        uskova_1 kirjoitti:

        No, otetaan nyt sitten näytteeksi 2. elokuuta. Kaikkihan ovat yhden sivun mittaisia.



        "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Joh 16:33.

        Tavallinen näkemys kristillisestä elämästä on, että se kirvoittaa kaikkinaisista kiusoista. Se on kirvoitusta kiusojen keskellä, mikä on kokonaan eri asia. "Joka Korkeimman suojassa istuu.. ei kohtaa sinua onnettomuus" siinä - ei minkäänlainen rutto voi lähestyä sitä kohtaa, missä sinä olet yhtä Jumalan kanssa.

        Jos olet Jumalan lapsi, saat varmasti käydä kiusoja kohti, mutta Jeeus sanoo: "Älä häkelly, kun niitä tulee. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: Minä olen voittanut maailman, teillä ei ole mitään peljättävää." Henkilöt, jotka ennen pelastumistaan pilkkaavat puhetta vastoinkäymisestä, muuttuvat usein ´mauttomiksi´ uudestisyntymisen jälkeen, koska heillä on väärä käsitys Herran pyhästä.

        Jumala ei anna meille voittavaa elämää; Hän antaa meille elämää voittaessamme. Ponnistus on voimaa. Ellei ole ponnistusta, ei ole voimaakaan. Pyydätkö Jumalaa antamaan sinulle elämää ja vapautta ja iloa? Hän ei voi sitä tehdä, ellet suostu ponnistamaan. Niin pian kuin ponnistat, saat sinä voimaa. Voita arkuutesi ja ota askel, ja Jumala antaa sinun syödä elämän puusta ja sinä tulet ravituksi. Jos kulutat itsesi loppuun ruumiillisesti, tulee sinusta uupunut; mutta kuluta itsesi hengellisesti, niin sinä saat enemmän voimaa. Jumala ei anna milloinkaan voimaa huomiseksi, tai edes seuraavaa tuntia varten, vaan ainoastaan tämän minuutin ponnistusta varten. Kiusaus on kohdistua vaikeuksiin ymmärryksen näkökulmasta. Pyhä on hilpeä vaikeuksien musertamana, koska tilanne on niin hassunkurisen ylivoimainen kaikille muille, paitsi Jumalalle.

        Oli hyvää tekstiä ja asiaa loppuun asti.
        Pitäiskin hankkia!Kiitos sinulle!


      • muita
        lyhvä kirjoitti:

        Oli hyvää tekstiä ja asiaa loppuun asti.
        Pitäiskin hankkia!Kiitos sinulle!

        ihmisten oman mielikuvituksen tuotteita.Pysy raamatun sanassa ja opetuksessa.Sinä joka toisia nuhtelet,etkö nuhtelisi myöskin itseäsi?


      • ei kuulu....
        muita kirjoitti:

        ihmisten oman mielikuvituksen tuotteita.Pysy raamatun sanassa ja opetuksessa.Sinä joka toisia nuhtelet,etkö nuhtelisi myöskin itseäsi?

        Viestisi ei liity tämän palstan puheenaiheisiin.
        Tämä on vilkasta hengellistä keskustelua varten itsekunkin rakentumiseksi.


      • ;) ;) ;)
        ei kuulu.... kirjoitti:

        Viestisi ei liity tämän palstan puheenaiheisiin.
        Tämä on vilkasta hengellistä keskustelua varten itsekunkin rakentumiseksi.

        Kylläpä on vilikasta keskustelua tällä palstalla!


      • lutherus
        uskova_1 kirjoitti:

        No, otetaan nyt sitten näytteeksi 2. elokuuta. Kaikkihan ovat yhden sivun mittaisia.



        "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Joh 16:33.

        Tavallinen näkemys kristillisestä elämästä on, että se kirvoittaa kaikkinaisista kiusoista. Se on kirvoitusta kiusojen keskellä, mikä on kokonaan eri asia. "Joka Korkeimman suojassa istuu.. ei kohtaa sinua onnettomuus" siinä - ei minkäänlainen rutto voi lähestyä sitä kohtaa, missä sinä olet yhtä Jumalan kanssa.

        Jos olet Jumalan lapsi, saat varmasti käydä kiusoja kohti, mutta Jeeus sanoo: "Älä häkelly, kun niitä tulee. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: Minä olen voittanut maailman, teillä ei ole mitään peljättävää." Henkilöt, jotka ennen pelastumistaan pilkkaavat puhetta vastoinkäymisestä, muuttuvat usein ´mauttomiksi´ uudestisyntymisen jälkeen, koska heillä on väärä käsitys Herran pyhästä.

        Jumala ei anna meille voittavaa elämää; Hän antaa meille elämää voittaessamme. Ponnistus on voimaa. Ellei ole ponnistusta, ei ole voimaakaan. Pyydätkö Jumalaa antamaan sinulle elämää ja vapautta ja iloa? Hän ei voi sitä tehdä, ellet suostu ponnistamaan. Niin pian kuin ponnistat, saat sinä voimaa. Voita arkuutesi ja ota askel, ja Jumala antaa sinun syödä elämän puusta ja sinä tulet ravituksi. Jos kulutat itsesi loppuun ruumiillisesti, tulee sinusta uupunut; mutta kuluta itsesi hengellisesti, niin sinä saat enemmän voimaa. Jumala ei anna milloinkaan voimaa huomiseksi, tai edes seuraavaa tuntia varten, vaan ainoastaan tämän minuutin ponnistusta varten. Kiusaus on kohdistua vaikeuksiin ymmärryksen näkökulmasta. Pyhä on hilpeä vaikeuksien musertamana, koska tilanne on niin hassunkurisen ylivoimainen kaikille muille, paitsi Jumalalle.

        Tämäntyyppiset kirjoitelmat ovat minunkin mieleeni.
        Näitä lukiessä henki elää ja mieleen tulee muita samaa aihepiiriä koskettavia Raamatunkohtia.

        """" Pyydätkö Jumalaa antamaan sinulle elämää ja vapautta ja iloa? Hän ei voi sitä tehdä, ellet suostu ponnistamaan. Niin pian kuin ponnistat, saat sinä voimaa. Voita arkuutesi ja ota askel, ja Jumala antaa sinun syödä elämän puusta ja sinä tulet ravituksi. Jos kulutat itsesi loppuun ruumiillisesti, tulee sinusta uupunut; mutta kuluta itsesi hengellisesti, niin sinä saat enemmän voimaa. """""

        Hengellisen elämisen ehtona on, että käytämme sitä "hengellistä leipää", jota opetuksen sana on, käytännön elämässämme omiin elämäntilanteisiimme.
        Sanan opetus on elämäämme varten. Ei ole oikein, että me pyydämme Jumalan auttavan meitä ja tekevän kaiken puolestamme.


      • olen lutherus
        uskova_1 kirjoitti:

        No, otetaan nyt sitten näytteeksi 2. elokuuta. Kaikkihan ovat yhden sivun mittaisia.



        "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Joh 16:33.

        Tavallinen näkemys kristillisestä elämästä on, että se kirvoittaa kaikkinaisista kiusoista. Se on kirvoitusta kiusojen keskellä, mikä on kokonaan eri asia. "Joka Korkeimman suojassa istuu.. ei kohtaa sinua onnettomuus" siinä - ei minkäänlainen rutto voi lähestyä sitä kohtaa, missä sinä olet yhtä Jumalan kanssa.

        Jos olet Jumalan lapsi, saat varmasti käydä kiusoja kohti, mutta Jeeus sanoo: "Älä häkelly, kun niitä tulee. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: Minä olen voittanut maailman, teillä ei ole mitään peljättävää." Henkilöt, jotka ennen pelastumistaan pilkkaavat puhetta vastoinkäymisestä, muuttuvat usein ´mauttomiksi´ uudestisyntymisen jälkeen, koska heillä on väärä käsitys Herran pyhästä.

        Jumala ei anna meille voittavaa elämää; Hän antaa meille elämää voittaessamme. Ponnistus on voimaa. Ellei ole ponnistusta, ei ole voimaakaan. Pyydätkö Jumalaa antamaan sinulle elämää ja vapautta ja iloa? Hän ei voi sitä tehdä, ellet suostu ponnistamaan. Niin pian kuin ponnistat, saat sinä voimaa. Voita arkuutesi ja ota askel, ja Jumala antaa sinun syödä elämän puusta ja sinä tulet ravituksi. Jos kulutat itsesi loppuun ruumiillisesti, tulee sinusta uupunut; mutta kuluta itsesi hengellisesti, niin sinä saat enemmän voimaa. Jumala ei anna milloinkaan voimaa huomiseksi, tai edes seuraavaa tuntia varten, vaan ainoastaan tämän minuutin ponnistusta varten. Kiusaus on kohdistua vaikeuksiin ymmärryksen näkökulmasta. Pyhä on hilpeä vaikeuksien musertamana, koska tilanne on niin hassunkurisen ylivoimainen kaikille muille, paitsi Jumalalle.

        ja pistä tupakaksi,että pysyt hilpeällä mielellä,käy välillä vieraissa,se, se vasta on oikeata uskoa.kerran pelastettu aina pelastettu,eihän teot pelasta ei ole väliä mitä tekee kun on kerran uskossa.


      • lutherus kirjoitti:

        Tämäntyyppiset kirjoitelmat ovat minunkin mieleeni.
        Näitä lukiessä henki elää ja mieleen tulee muita samaa aihepiiriä koskettavia Raamatunkohtia.

        """" Pyydätkö Jumalaa antamaan sinulle elämää ja vapautta ja iloa? Hän ei voi sitä tehdä, ellet suostu ponnistamaan. Niin pian kuin ponnistat, saat sinä voimaa. Voita arkuutesi ja ota askel, ja Jumala antaa sinun syödä elämän puusta ja sinä tulet ravituksi. Jos kulutat itsesi loppuun ruumiillisesti, tulee sinusta uupunut; mutta kuluta itsesi hengellisesti, niin sinä saat enemmän voimaa. """""

        Hengellisen elämisen ehtona on, että käytämme sitä "hengellistä leipää", jota opetuksen sana on, käytännön elämässämme omiin elämäntilanteisiimme.
        Sanan opetus on elämäämme varten. Ei ole oikein, että me pyydämme Jumalan auttavan meitä ja tekevän kaiken puolestamme.

        Oikein puhuit.


      • olen lutherus kirjoitti:

        ja pistä tupakaksi,että pysyt hilpeällä mielellä,käy välillä vieraissa,se, se vasta on oikeata uskoa.kerran pelastettu aina pelastettu,eihän teot pelasta ei ole väliä mitä tekee kun on kerran uskossa.

        Olet höpönassun pesältä tulossa höpisijä.


    • joka aamu

      ...tosiaan, uskoon tultuani luin 5 vuotta mainitsemaasi kirjaa joka aamu. Vaikka olin lukenut samat tekstit usamman kerran vuosien kuluessa, joka kerta löysin jotakin uutta. Samalla tavalla Jumalan Sana on rikas. Sitä lukiessa samat tekstit avautuvat eri kerroilla eri kulmista ja muutamaan sanaan sisältyy usein valtavia rikkauksia.
      Suosittelen Oswald Chambersin "Parhaani Hänelle" kirjaa lämpimästi päivittäiseksi hartauskirjaksi.
      Jos taidat englantia, niin tutustupa myös Edw. Heppenstallin kirjaan "In Touch With God", sen löydät netistä osoitteesta http://www.sdanet.org/atissue/books/in-touch/index.htm
      Muistaakseni Erik Ewalds mainitsi jossain kirjassaan parhaina lukemistaan kirjoista juuri tuon kirjan, joka on muuten käännetty ruotsiksikin, mutta vahinko ettei suomeksi.

      • Jaakko

        Annoin sisarelleni sen kirjan lahjaksi muutama vuosi sitten,pitää näköjään ostaa tai lainata tuo kirja alkoi kiinnostamaan.


      • Ron Skisti

        Lukemani perusteella on heti se vaikutelma, että jo tuo yksi kirja sisältää hengellistä rikkautta enemmän kuin EGWn koko kirjallinen tuotanto.


      • Pitääpä katsoa sitä Heppenstallia.

        Juuri noin minullakin käy tuon Chambersin kirjan kanssa. Ikäänkuin puhuisi suoraan minulle.

        Jostain syystä tuo kirja aina välillä hautautuu kirjahyllyyn ja sitten taas "löytyy" ja luen sitä jonkin aikaa joka aamu.


      • ei muita kirjoja saa
        Ron Skisti kirjoitti:

        Lukemani perusteella on heti se vaikutelma, että jo tuo yksi kirja sisältää hengellistä rikkautta enemmän kuin EGWn koko kirjallinen tuotanto.

        käyttää,nyt olette sortuneet miehen,tavallisen pulliaisen opetuksiin,ja pidätte,sitä esikuvananne,raamatusta ei löydy yhtäkään mainintaa siitä ukosta,joten nyt olette,menneet ohi,oman PUHDISTETUN OPPINNE,KUN KÄYTÄTTE MUITA KIRJOJA RAAMATUN RINNALLA.terveisin puhdas oppinen lutherus.


      • seuloo
        ei muita kirjoja saa kirjoitti:

        käyttää,nyt olette sortuneet miehen,tavallisen pulliaisen opetuksiin,ja pidätte,sitä esikuvananne,raamatusta ei löydy yhtäkään mainintaa siitä ukosta,joten nyt olette,menneet ohi,oman PUHDISTETUN OPPINNE,KUN KÄYTÄTTE MUITA KIRJOJA RAAMATUN RINNALLA.terveisin puhdas oppinen lutherus.

        Kyllä veli veljensä tuntee..

        Ja valheveli ei tunnu veljeltä lainkaan, vaikka kuinka yrittäisi vakuutella.

        Huomaatkos yhteyttä?


      • eräs vaan
        seuloo kirjoitti:

        Kyllä veli veljensä tuntee..

        Ja valheveli ei tunnu veljeltä lainkaan, vaikka kuinka yrittäisi vakuutella.

        Huomaatkos yhteyttä?

        sinut tuntemaan,olet teko uskovainen.oman hyvyytesi orja.Olen lähempänä sinua kuin luuletkaan.Opeta ensin niitä jotka ovat lähimpänä itseäsi,sinulla on siinä sarkaa ihan tarpeeksi,anna siis aikaa heille ensin,ei tarvitse lähteä merta edemmäksi kalaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe