Autoja varastot pullollaan

Henkka Ford

Eikö kenellekään kelpaa enää käytetyt? Porukat ostavat vain uusia autoja ja jobbarit raahavat ulkomalta vielä lisää vanhoja auton raatoja ennestäänkin täysille markkinoille. Hullun hommaa ja sen huomaa viimeistään siinä kun käy kysymässä vaihtoautotarjousta juurihankitusta uudesta kärrystä. Maksavat 60% siitä mitä maksoit kärrystäsi eilen kun se sinulle uutena luovutettiin.

12

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raketti-ingengör

      ruudinkeksijä olet. Ostit eilen uuden auton ja jo nyt myymässä pois. :-D

      • Henkka Ford

        Autoni on Ford Mondeo vm-98.


    • rrrealisti

      Elämme markkinataloudessa. Asia ratkeaa tavalla tai toisella. Yleensä niin, että typeryksiä kuritetaan ja jo ennestään varakkaat korjaavat hillot.

      Se, että jotkut persaukiset haalivat nurkkiinsa kiiltävää uutta peltiä joka on pankin omistamaa, on vain heidän oma häpeänsä.
      Vittumaisen säälittävää yli varojen elämistä.
      Nordea rahoitus, GE-Money....jne...

      Ne jotka muistavat viimekertaisen laman, nauravat partaansa;
      omaisuusarvot romahtavat tavalla tai toisella, mutta velkapääoma PYSYY ja korkoa tulee LISÄÄ päivä päivältä.

      Minuakin on "hakattu" tällä palstalla kuin vierasta sikaa kertoessani ajavani 15 vuotta vanhalla autolla.

      Se parhaiten nauraa.......

      Hahhhah !

      • Wanhalla ajava

        22 vuotta vanhalla autolla... ei ole häppee sillä körötellä eteenpäin velattomana!


      • voi loppua

        ...lyhyeen kun vaimosi on tenavan kanssa autoilemassa ja tapahtuu onnettomuus. Monesti näet käy niin että siinä missä uudemmasta autosta onnettomuuden jälkeen kävellään omin jaloin ulos niin vanhasta autosta tullaan jalat edellä palokunnan avustuksella... Itse ajan ( emäntä ja pikkuheppu) mielummin uudella ja turvallisemmalla, jossa on suurempi mahdollisuus hengissä säilymiseen onnettomuustilanteessa - vaikka sitten olisi rahoituksella hankittu. Onko myös vittumaisen säälittävää asua pankin omistamassa asunnossa kuten iso osa omistusasunnoissa asuvista?


      • hehehe.
        voi loppua kirjoitti:

        ...lyhyeen kun vaimosi on tenavan kanssa autoilemassa ja tapahtuu onnettomuus. Monesti näet käy niin että siinä missä uudemmasta autosta onnettomuuden jälkeen kävellään omin jaloin ulos niin vanhasta autosta tullaan jalat edellä palokunnan avustuksella... Itse ajan ( emäntä ja pikkuheppu) mielummin uudella ja turvallisemmalla, jossa on suurempi mahdollisuus hengissä säilymiseen onnettomuustilanteessa - vaikka sitten olisi rahoituksella hankittu. Onko myös vittumaisen säälittävää asua pankin omistamassa asunnossa kuten iso osa omistusasunnoissa asuvista?

        nykypäivän alemman hintaluokan autot alkavat jo olla varustettuna airbageilla, sen verran on hinnat laskeneet (ylitarjonta käytetyistä). mieti vaikka 3000 -> 5000 euron hintahaarukkaa, siinä on jo airbag-autoja.. jos viiden tonnin auton pystyy ostamaan säästämällä itse rahaa, niin kyllä se tarjoaa jo vähintäänkin riittävää turvallisuutta.

        turvallisuuteen vaikuttaa tietenkin _ajotapasi_, uudella autolla otetaan helpommin riskejä (ylinopeus; ohitukset), kun luotetaan "turvallisuuteen". sitten löydetäänkin itsensä vastaantulevan rekan alta ja ihmetellään kun airbäkki ei pelastanutkaan minua.,


      • mutta
        hehehe. kirjoitti:

        nykypäivän alemman hintaluokan autot alkavat jo olla varustettuna airbageilla, sen verran on hinnat laskeneet (ylitarjonta käytetyistä). mieti vaikka 3000 -> 5000 euron hintahaarukkaa, siinä on jo airbag-autoja.. jos viiden tonnin auton pystyy ostamaan säästämällä itse rahaa, niin kyllä se tarjoaa jo vähintäänkin riittävää turvallisuutta.

        turvallisuuteen vaikuttaa tietenkin _ajotapasi_, uudella autolla otetaan helpommin riskejä (ylinopeus; ohitukset), kun luotetaan "turvallisuuteen". sitten löydetäänkin itsensä vastaantulevan rekan alta ja ihmetellään kun airbäkki ei pelastanutkaan minua.,

        ei se mielestäni ole mitenkään säälittävää vaikka nyt sattuisi olemaan rahoituksella hankittu auto, sama juttuhan se on kuin asunnon kanssa. Lainat ovat rahoitustuotteita joita kuluttajat ostavat siinä kuin maitoa ja leipääkin.

        Jos 15 vuotta vanhassa autossa on airbag mitä sitten, voi olla että se ei enään edes toimi. Bagit pitäisi vaihtaa 10 vuoden välein, monikohan vaihtaa, veikkaan ettei kukaan...

        Olen sitä mieltä että 10 vuotta vanhemmat autot pitäisi viedä paalaamoon. Näin ei tapahdu kiitos Suomen autoveron joka käytännössä estää autokannan nuortumisen.


      • hehehe. kirjoitti:

        nykypäivän alemman hintaluokan autot alkavat jo olla varustettuna airbageilla, sen verran on hinnat laskeneet (ylitarjonta käytetyistä). mieti vaikka 3000 -> 5000 euron hintahaarukkaa, siinä on jo airbag-autoja.. jos viiden tonnin auton pystyy ostamaan säästämällä itse rahaa, niin kyllä se tarjoaa jo vähintäänkin riittävää turvallisuutta.

        turvallisuuteen vaikuttaa tietenkin _ajotapasi_, uudella autolla otetaan helpommin riskejä (ylinopeus; ohitukset), kun luotetaan "turvallisuuteen". sitten löydetäänkin itsensä vastaantulevan rekan alta ja ihmetellään kun airbäkki ei pelastanutkaan minua.,

        3000-5000 euron auto? Että jaksat naurattaa. Mulla maksoi alumiinivanteet ja kesärenkaat jo enemmän. Enkä tarvinnut niiden ostamiseen GE-Rahoitusta, ihan perstaskurahoitus riitti.

        Joisit vähemmän kaljaa ja polttaisit vähemmän tupakkia ja kävisit enemmän töissä; rahaa jää kumman paljon käyttöön.

        Autona MB E320 CDI vuosimallia 2005. Heheh 3 tonnin auto... muistaakseni xenonvalot maksoivat tuon verran kun autoni tilasin :)


        Master Eq


      • Meikäpoika ajaa kans 14v autolla ja jopa 28v prätkällä. Pankki omistaa talosta jonkun osan.
        Meni ilme vähän totiseks muutama vuosi sitten, kun tuli ero ja kulissit kaatus.
        Kivitalossa ei ollutkaan asunut onnellinen perhe.
        Osituksessa mulle tuli kakkosauto ja se 3.0 V6 automaatti meni exälle ja sen lainat jäi mulle maksettavaksi.
        Pikkasen tässä pitemmällä sairaslomalla ollessani olen saanut laittaa noita arvoja uuteen uskoon.
        Näyttää siltä, että elämä jatkuu ja noita vanhoja muistellessa voi jo pikkasen hymähtääkin €:0)


      • ladaani
        MasterEq kirjoitti:

        3000-5000 euron auto? Että jaksat naurattaa. Mulla maksoi alumiinivanteet ja kesärenkaat jo enemmän. Enkä tarvinnut niiden ostamiseen GE-Rahoitusta, ihan perstaskurahoitus riitti.

        Joisit vähemmän kaljaa ja polttaisit vähemmän tupakkia ja kävisit enemmän töissä; rahaa jää kumman paljon käyttöön.

        Autona MB E320 CDI vuosimallia 2005. Heheh 3 tonnin auto... muistaakseni xenonvalot maksoivat tuon verran kun autoni tilasin :)


        Master Eq

        karvanopat saman verran kun sun karvalakki mersusi.
        HEH HEH!!!!!!


      • rrrealisti
        mutta kirjoitti:

        ei se mielestäni ole mitenkään säälittävää vaikka nyt sattuisi olemaan rahoituksella hankittu auto, sama juttuhan se on kuin asunnon kanssa. Lainat ovat rahoitustuotteita joita kuluttajat ostavat siinä kuin maitoa ja leipääkin.

        Jos 15 vuotta vanhassa autossa on airbag mitä sitten, voi olla että se ei enään edes toimi. Bagit pitäisi vaihtaa 10 vuoden välein, monikohan vaihtaa, veikkaan ettei kukaan...

        Olen sitä mieltä että 10 vuotta vanhemmat autot pitäisi viedä paalaamoon. Näin ei tapahdu kiitos Suomen autoveron joka käytännössä estää autokannan nuortumisen.

        Auto ja asunto ovat hankintoina kaksi täysin eri asiaa !!

        Auton arvo romahtaa samaan aikaan kun lainaa maksetaan. Helvetisti pääomakuluja.

        Asunnon arvo nousee tai pysyy vähintään samana samaan aikaan kun lainaa maksetaan takaisin.
        Kiinteistöjen ja asuntojen arvo jatkaa järkähtämätöntä nousuaan suhdannekuoppia lukuunottamatta.
        Tästä on olemassa järkähtämätöntä tilastotietoa


        Asunnon osto on ainoita järkeviä tekoja joita kannattaa velaksi tehdä.
        Kulutushyödykkeiden hankinnan eteen kannattaa säästää.

        Mutta tätähän ei nykyiset 20...30 vuotiaat uusavuttomat tajua.
        He huolehtivat siitä, että Björn Wahlroos rikastuu ja asuu leveästi kartanossaan harjoittaen samalla fasaanien metsästystä.

        "Nouseva" nykypolvi luulee, että ihmisen pitää heti, välittömästi saada omakotitalo, auto, lapinlomamökki, moottorikelkka, vene ja taulutelevisiot joka huoneeseen.

        Toivottavasti muut veronmaksajat eivät joudu näiden kusipäitten velkajärjestelyjen maksumiehiksi.
        Romahdushan on takuuvarma tapahtuma viiden vuoden sisällä.


      • rahat menneeee
        MasterEq kirjoitti:

        3000-5000 euron auto? Että jaksat naurattaa. Mulla maksoi alumiinivanteet ja kesärenkaat jo enemmän. Enkä tarvinnut niiden ostamiseen GE-Rahoitusta, ihan perstaskurahoitus riitti.

        Joisit vähemmän kaljaa ja polttaisit vähemmän tupakkia ja kävisit enemmän töissä; rahaa jää kumman paljon käyttöön.

        Autona MB E320 CDI vuosimallia 2005. Heheh 3 tonnin auto... muistaakseni xenonvalot maksoivat tuon verran kun autoni tilasin :)


        Master Eq

        Rahat menee veneeseen. Auto on vaan liikkumiseen paikasta a paikkaan b.

        Auto maksoi aikoinaan tonnin ja 100 000 ajettu ilman huolen häivää.

        Ps. Vene säilyttänyt arvonsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4384
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2375
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      181
      1127
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1066
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe