Nimikristityistä

Huhhahhei

ja tosiuskovista on pidetty tälläkin palstalla kovasti elämää. Voisiko joku arvon uskovista pistää listan nimistä, historiallisesti tms tunnetuista, oikeauskoisista? Ne teidän nimikristittynne tiedetään jo. Siis nimiä merkkihenkilöistä, jotka noudattivat raamatun sanaa 100%. Kiitos.

11

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mesesman

      Ei ketään.

      Tosiuskovainen tajuaa että ei saa kurotella tähtiin...

      Aito kristitty tyytyy omaan pienuuteensa ja kuolee tuntemattomana, mutta onnellisena.

      • Huhhahhei

        joltisenlaistakaan isompaa julkista näkyvyyttä saanut ihminen ei voi olla aito kristitty?


      • kghld

        Kirkon jäsenet ovat ihan oikeita kristittyjä.


      • mesesman
        Huhhahhei kirjoitti:

        joltisenlaistakaan isompaa julkista näkyvyyttä saanut ihminen ei voi olla aito kristitty?

        Enpä uskalla tuomita ketään julkkista huonoksi kristityksi... Sehän tekis musta itsestäni sellaisen.

        Jokainen tallatkoon tyylillään.


    • Harras Ihminen

      Ennen vuotta 1980 ei ole ollut yhtäkään oikeaa uskovaa. Nykyään tämän tosiuskovaisuuden täyttää helluntailaiset. Taivaassa on paljon tilaa.

      • mihin arviosi perustuu?


      • Huhhahhei

        Tuohon kun vaihtaa kirjoittajan, vuosiluvun ja lahkon nimen, niin saa jokainen omansa. Ei mitään uutta... vieläkään.


    • Huhhahhei

      Tosiuskovia ei siis taida olla. Tästähän voisi päätellä vaikka mitä.

      • "Tosiuskovaisuus" ei perustu tuollaiseen määritelmään,
        että "noudattaa 100% raamattua". Tosiuskovainen on se,
        joka on nöyrtyen käynyt Jeesuksen ristin juurelle, tunnustaen
        syntisyytensä, tahtoen hylätä syntiset elämänkuvionsa, on saanut
        kaikki syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan
        hengen voimasta, joka on tullut uskovaa johtamaan ja
        asumaan hänen hengellisessä minässään, joka on siihen
        saakka ollut kuolleessa tilassa, ilman yhteyttä Jumalaan.


      • wayofcross kirjoitti:

        "Tosiuskovaisuus" ei perustu tuollaiseen määritelmään,
        että "noudattaa 100% raamattua". Tosiuskovainen on se,
        joka on nöyrtyen käynyt Jeesuksen ristin juurelle, tunnustaen
        syntisyytensä, tahtoen hylätä syntiset elämänkuvionsa, on saanut
        kaikki syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan
        hengen voimasta, joka on tullut uskovaa johtamaan ja
        asumaan hänen hengellisessä minässään, joka on siihen
        saakka ollut kuolleessa tilassa, ilman yhteyttä Jumalaan.

        Osoita meille, että edes yksi antamasi määritelmän mukainen ihminen on oikeasti olemassa. Sinä et kelpaa, koska olet muka-kristitty.

        By the way, tee jotain tälle sanahirviölle:
        "Tosiuskovainen on se, joka on nöyrtyen käynyt Jeesuksen ristin juurelle, tunnustaen syntisyytensä, tahtoen hylätä syntiset elämänkuvionsa, on saanut kaikki syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan hengen voimasta, joka on tullut uskovaa johtamaan ja asumaan hänen hengellisessä minässään, joka on siihensaakka ollut kuolleessa tilassa, ilman yhteyttä Jumalaan."
        Huomaatko? Ihan liikaa pilkkuja.


      • Huhhahhei
        wayofcross kirjoitti:

        "Tosiuskovaisuus" ei perustu tuollaiseen määritelmään,
        että "noudattaa 100% raamattua". Tosiuskovainen on se,
        joka on nöyrtyen käynyt Jeesuksen ristin juurelle, tunnustaen
        syntisyytensä, tahtoen hylätä syntiset elämänkuvionsa, on saanut
        kaikki syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan
        hengen voimasta, joka on tullut uskovaa johtamaan ja
        asumaan hänen hengellisessä minässään, joka on siihen
        saakka ollut kuolleessa tilassa, ilman yhteyttä Jumalaan.

        teistä kovin mielellään luokittelee itsensä oikeauskoiseksi. Kukas sen kissan hännän nostaisi jne... Mutta eikö kenessäkään ole munaa heittämään ilmoille jotakuta laajemmalti tunnettua? Tottahan teillä nyt täytyy joku olla mielessä, vai oletteko niin narsisteja, että pidätte vain itseänne täydellisenä uskovana?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe