Kävipä hassusti.
Olin pysähtynyt liikennevaloihin ja pari auto minun edellä. Yhtäkkiä joku ajaa suoraan minun takapuskuriin niin että auto tärähtää ja kuuluu kauhea lasin ja pellin kolina.
Ajoin viereiselle bensasemalle ja ruvettiin katsomaan autoja. Päälle ajaneen auto oli etupää aika lommoilla, lamput rikki ja etupelti vinossa.
Minun Avensiksen takapuskurissa pieni reikä ja maalivauriota. Hyvä Toyota!!
Päälle ajaneen auton kuski oli vanha rouvashenkilö.
Olisiko pitänyt kutsua poliisi paikalle? Minulla on yksi todistaja joka lupasi todistaa puolestani.
Pitääkö tämä rouva tehdä ilmoituksen vakuutusyhtiölleen vai miten tässä olisi paras toimia? Haluan autoni kuntoon.
Eden2
Peräänajo
9
1793
Vastaukset
- seuraavat:
- Poliiseita ei tarvitse, eikä yleensä kannatakkaan kutsua paikalle ellei henkilövahinkoja ole sattunut,
sillä jos kutsutaan paikalle, niin sakottavat yleensä molempia osapuolia.
- Riittää kunhan tehdään paperi jossa syyllinen myöntää syyllisyytensä, ja lapussa on paikka, aika ja tapahtuman kuvaus.
- Kyllä syyllisen pitäisi ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöönsä, mutta jos ei ota niin sinun vakuutusyhtiösi kyllä sen tekee.
- Ja mitä noihin vaurioihin tulee, niin oman Chevyni perään ajoi uudehko Corolla... Tulos: Chevyyn aivan olematon tuskin havaittava lommo, ja Corolla lunastukseen...- ne tuossa
tilanteessa sakota molempia, kun toinen seisoo valoissa? Oletan siis, ettei aloittaja tehnyt mitään äkkijarrutuksia.
- jos vain toinen on syyllinen
Olen ollut kahdessa kolarissa joissa toinen osapuoli oli syyllinen. Molemmilla kerroilla poliisit tulivat paikalle.
1) Ensimmäinen ajoi punaisia päin autoni keulaan ja vain hän sai sakot. Hän ei ollut edes varma että oli ajanut punaisia päin. Onneksi paikalla oli useita silminnäkijöitä
2) Vastapuoli ajoi autoni perään, en saanut sakkoa, vastapuolesta en tiedä, mutta hänen vak. yhtiönsä korvasi kaiken. - The Rat
Kutsuttiin vastaavassa tilanteessa poliisi paikalle (kun vastapuolen pikkuauto oli sen verran pahasti rutussa).
Poliisi vain ilmaisi oman näkemyksensä syyllisestä ja teki raportin. Vahinkoilmoitukset vakuutusyhtiöille omasta puolesta ja homma sillä selvä.
Ei sakkoja kellekään.
- isompiakin vaurioita
"Minun Avensiksen takapuskurissa pieni reikä ja maalivauriota. Hyvä Toyota!!"
Tuohon tarkastukseen ei kannata tukeutua... saattaa olla että kasaan painunut muovipuskuri palautui siististi muotoonsa, sen takana olleet pellit eivät...- Sikkuralla
Ei pian lasten vaunut mahdukkaan peräkonttiin,niin kuin ennen! hjyyvä tojota!
- Eden2
Päälleajanut henkilö soitti omalle vakuutusyhtiölleen ja ilmoitti onnettomuudesta ja ne oli minuun yhteydessä. Homma järjestyi niinkuin piti.
Eden2 - pehmokeula
Autojen perässä ei ole kokoonpainuvia vyöhykkeitä, kuten keulassa. On siis ihan normaali suoritus, että peräänajossa peräänajajan auto on paljon pahemmin rutussa kuin peräänajettu. Nykyautojen kaulat ovat aika "pehmeitä" mm. jalankulkijaturvallisuuden vuoksi.
- Eden2
Hyvä pointti, ei tullut mieleen, mutta näin taitaa olla.
Eden2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803