Miten OP:sta luottokortti?

Siis häh?

En ymmärrä näistä korttien luotoista oikein mitään joten anteeksi jos kyselen typeriä.

Minulla on tavallinen Osuuspankin Visa Electron jota voi käyttää ihan vain rahan nostamiseen tai kaupassa vaikka ruoan maksamiseen.

Pitääkö minun laittaa jokin hakemus OP:lle jotta voin käyttää korttia luottokorttina ja maksaa luottokunnalle sitten kaikki kamat jotka olen luottokortilla ostellut. Veljelläni on Visa Electron jota hän käyttää ostaakseen ulkomailta tavaraa ja saa kuukausittain laskun luottokunnalta jolle sitten maksaa velkansa luottokortin käytöstä. Haluan saada oman korttini toimimaan samaan tyyliin, eli itsekin haluaisin ostaa ulkomailta tavaraa luottokortille. Joten mitä minun pitää tehdä?

Kiitos oikein paljon!

4

1504

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikas.

Kun saat korttisi,
      pitää olla varovainenkin.
      Kyllä harmittaa ja kaikki ulkomaan kaupan hyöty menee yhdestäkin ongelmasta,
      ei lohduta vaikka olisi 50 onnistunutta tapahtumaa.

Myös ihme ja kumma, tavara on kuin huonompaa ja takuut ei pelaa.

Ei teknisiä laitteita ainakaan kannata ostaa ulkomailta.

Tietysti pitää tehdä pankissa anomus,
      jos olet nuori,
      Tapiolassa oli 3 v maksutta Visa, kotivakuutuksen ottajalla,
      aivan nyt.

En erityisemmin kyllä ole Tapiolan kannattaja, mutta edut kannattaa käyttää.

• by Visa

Sinun pitää liittää korttisi Verified by Visa -palveluun, joko nettipankissa itse tai pankin konttorissa. Lue lisää www.op.fi tai www.nordea.fi.

• kortti pois!

Niin, Visa Electronilla ei oo mitään tekemistä Kultakortin kanssa- ne ovat kaksi eri tuotetta. Kultakortti on pankkikortti, jolla voit maksaa kotimaassa ostoksia ja nostaa rahaa, ihan kuin Electron, mutta toimintavarmempi. Kultakortilta ei tehdä yleensä katevarausta joka ostoksen yhteydessä, siksi se käy kotimaassa kaikkialla, jotka nyt ylipäänsä kortteja ottavat maksuvälineenä vastaan. Kultakortilla ei osteta ulkomailta mitään.

Visa Electron käy joissain nettikaupoissa, tsekkaa kelvolliset maksuvälineet sivustoilta. Eclectroniin pitää lisäksi liittää tämä maksuominaisuus, ei ole yleensä valmiina. Electron ei ole luottokortti, vaan katevaraus tehdään asap. Et siis koskaan saa laskua kotiisi Electronin kera.

Jos taas haluat laskun kotiisi, niin silloin sinun pitää anoa Visa-korttia, sen myöntää Luottokunta ja siinä on erilaisia ehtoja (säännölliset tulot, luottotiedot kunnossa)

Toisaalta, jos olet näin ulkona korttien maailmasta, niin kannattaisko vielä muutama vuosi makselle Electronilla sen minkä kate sallii. Sitten kun kasvat vähän vanhemmaksi ja menet vakituisiin töihin, niin Visaakin voidaan harkita.

• Siis häh?

"Toisaalta, jos olet näin ulkona korttien maailmasta, niin kannattaisko vielä muutama vuosi makselle Electronilla sen minkä kate sallii. Sitten kun kasvat vähän vanhemmaksi ja menet vakituisiin töihin, niin Visaakin voidaan harkita."

Tietty olen ulkona korttien maailmasta kun en niitä ole koskaan käyttänyt!!! Miten sä voit olettaa että mä tietäisin luottokorteista mitään ellen ensiksi opettele niistä? Tässähän minä kysyin että oppisin niistä jotakin! Pakkohan mun on kysyä jos en tiedä korteista mitään, ja sä siinä alat sitten viisastelemaan kun en kerta jo tiedä niin en saisi niitä käyttääkään. Olitkos sinä jo joku seppä syntyessäsi?

Ja toiseksi, ikää on 28v ja minä olen töissä. Että äläs ala siinä olettelemaan yhtään mitään. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin tuollainen olettelu vaikka ei toista henkilöä edes tunne.

Ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, vain typeriä vastauksia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      783
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      724
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    Aihe