Taas kysyn neuvoa

Telle

Miten saan yhteyden ylläpitoon? Ei minulla valittamista ihmisistä ole suinkaan, vaan ihan toisenlaista ihmettelyä. Ihan niin kuin olessani Jaanakka, nytkään mahdollisuus poistaa oma viestini ei avaudu minulle. Ja sinällään jo se, että yhtäkkiä en päässytkään sisään rekisteröityneenä Jaanakkana on mysteeri. Näitä kyselisin. Ei niin, että olisin ryntäämässä poistelemaan viestejäni, haluaisin vain tietää, miksi luvatut palvelut eivät ole minun käytettävissäni...Kävin palautesivulla, but no help! Urrrg!!

13

3044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • [email protected]

      Tuosta sähköpostista olen kerran vastauksen saanut omaani -en tiedä onko tuo toiminnassa vielä, mutta kannattaa kokeilla.

      • Telle

        Koetanpa sitä! Huomasin juuri, että minunhan pitää valvoa ma-ti välinen yö, joten taidanpa säästää yhteydenottoni sinne; yritän kasata itselleni mahdollisimman paljon aktiviteettia, että jaksan valvoa ;)

        Ainakin noissa minulle kotiin tulleissa unideprivaatio EEG-ohjeissa sanottiin, ettei saisi nukkua edeltävänä yönä yhtään, ei edes mikrounosia :(( Kesällä valvominen ei ollut mikään ongelma, mutta nyt näin pimeänä vuodenaikana, yhyy. Ja, eihän se kukko käskien laula...

        Tämäkin palsta on öiseen aikaan ihan ymmärrettävästi hiljainen, siis ei apuja...ehkä muilta palstoilta??

        Ps. Onkohan kenelläkään kokemusta unideprivaatio-EEG:stä? Minulle sanottiin sen kestävän 2 h; mutta pitääkö mun vielä ti-aamuna klo 8, kun testi alkaa, yrittää pysyä koko aika hereillä??? Puuuh!


      • Telle kirjoitti:

        Koetanpa sitä! Huomasin juuri, että minunhan pitää valvoa ma-ti välinen yö, joten taidanpa säästää yhteydenottoni sinne; yritän kasata itselleni mahdollisimman paljon aktiviteettia, että jaksan valvoa ;)

        Ainakin noissa minulle kotiin tulleissa unideprivaatio EEG-ohjeissa sanottiin, ettei saisi nukkua edeltävänä yönä yhtään, ei edes mikrounosia :(( Kesällä valvominen ei ollut mikään ongelma, mutta nyt näin pimeänä vuodenaikana, yhyy. Ja, eihän se kukko käskien laula...

        Tämäkin palsta on öiseen aikaan ihan ymmärrettävästi hiljainen, siis ei apuja...ehkä muilta palstoilta??

        Ps. Onkohan kenelläkään kokemusta unideprivaatio-EEG:stä? Minulle sanottiin sen kestävän 2 h; mutta pitääkö mun vielä ti-aamuna klo 8, kun testi alkaa, yrittää pysyä koko aika hereillä??? Puuuh!

        tuohon tutkimukseen liittyen:

        "Potilaan esivalmistelu

        Tutkittava valvoo rekisteröintiä edeltävät 24 tuntia. Valvomista varten potilas on syytä ottaa sairaalaan, jolloin voidaan olla varmoja siitä, että tutkittava todella valvoo. Toisaalta etuna on myös, että tutkittava voi mennä tutkimuksen jälkeen osastolle nukkumaan. On muistettava, että epileptisten kohtausten riski on unideprivaation jälkeen lisääntynyt ja siksi potilaan on syytä olla osastolla ennen ja jälkeen tutkimuksen. Poikkeustapauksissa tutkittava voi valvoa kotonakin, mutta tällöin on syytä huolehtia, että hän todella pysyy koko ajan hereillä ennen tutkimusta ja että hän pääsee turvallisesti kotiin tutkimuksen jälkeen. Tutkimusta edeltävänä valvomisjaksona ei saa juoda kahvia, teetä eikä kolajuomia".

        Lainattu:

        http://66.249.93.104/search?q=cache:YRhRTt1nC50J:www.tyks.fi/fi/dokumentit/618/KNF-tutkimusten ohjeita.htm unideprivaatio-EEG&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a

        Tuo teksti löytyy tälläisen otsikon alta:

        ELEKTROENKEFALOGRAFIA, UNIDEPRIVAATIO

        Ihmettelen etteivät Sinua ottaneet osastolle, kun tuossa tekstissäkin kerrotaan kohtausten riskin kasvaneen ko. testin jälkeen.


      • Telle
        Pärre kirjoitti:

        tuohon tutkimukseen liittyen:

        "Potilaan esivalmistelu

        Tutkittava valvoo rekisteröintiä edeltävät 24 tuntia. Valvomista varten potilas on syytä ottaa sairaalaan, jolloin voidaan olla varmoja siitä, että tutkittava todella valvoo. Toisaalta etuna on myös, että tutkittava voi mennä tutkimuksen jälkeen osastolle nukkumaan. On muistettava, että epileptisten kohtausten riski on unideprivaation jälkeen lisääntynyt ja siksi potilaan on syytä olla osastolla ennen ja jälkeen tutkimuksen. Poikkeustapauksissa tutkittava voi valvoa kotonakin, mutta tällöin on syytä huolehtia, että hän todella pysyy koko ajan hereillä ennen tutkimusta ja että hän pääsee turvallisesti kotiin tutkimuksen jälkeen. Tutkimusta edeltävänä valvomisjaksona ei saa juoda kahvia, teetä eikä kolajuomia".

        Lainattu:

        http://66.249.93.104/search?q=cache:YRhRTt1nC50J:www.tyks.fi/fi/dokumentit/618/KNF-tutkimusten ohjeita.htm unideprivaatio-EEG&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a

        Tuo teksti löytyy tälläisen otsikon alta:

        ELEKTROENKEFALOGRAFIA, UNIDEPRIVAATIO

        Ihmettelen etteivät Sinua ottaneet osastolle, kun tuossa tekstissäkin kerrotaan kohtausten riskin kasvaneen ko. testin jälkeen.

        Minut on kutsuttu Laakson sairaalaan tuohon testiin (Mäntytien neurologisen kuntoutusklinikan toimesta), Meikussakin ihmeteltiin, että valvon kotona...Minua onkin erityisesti pelottanut kohtausten tuleminen ; entäs jos sellainen tulee jo ennen kuin pääsen paikalle?? Ja joudun mennen tullen kulkemaan taksilla. En uskalla luottaa itseeni niin paljon, että lähtisin ratikalla seikkailemaan!

        Kukaan, varsinkaan neurologini Mäntytiellä, jota en ole vielä koskaan nähnyt, kuullut vain, ei ole kertonut minulle muuta kuin, että edeltävänä yönä ei saa nukkua. Tuo 24 h:n valveillaolovaatimuskin oli uutta, minä kun olin ajatellut nukkua ma-aamuna mahdollisimman pitkään :(((

        Kiitos linkistä :))


      • Telle
        Telle kirjoitti:

        Minut on kutsuttu Laakson sairaalaan tuohon testiin (Mäntytien neurologisen kuntoutusklinikan toimesta), Meikussakin ihmeteltiin, että valvon kotona...Minua onkin erityisesti pelottanut kohtausten tuleminen ; entäs jos sellainen tulee jo ennen kuin pääsen paikalle?? Ja joudun mennen tullen kulkemaan taksilla. En uskalla luottaa itseeni niin paljon, että lähtisin ratikalla seikkailemaan!

        Kukaan, varsinkaan neurologini Mäntytiellä, jota en ole vielä koskaan nähnyt, kuullut vain, ei ole kertonut minulle muuta kuin, että edeltävänä yönä ei saa nukkua. Tuo 24 h:n valveillaolovaatimuskin oli uutta, minä kun olin ajatellut nukkua ma-aamuna mahdollisimman pitkään :(((

        Kiitos linkistä :))

        niin kysyisin teiltä, onko mitään vinkkejä pysyä hereillä? En uskalla lukea, sillä se on kautta aikain ollut unilääkkeeni iltaisin; aika usein mieheni tulee nukkumaan minua myöhemmin ja korjaa siinä sitten poskelleni läpsähtäneen romskun parempiin huomiin!

        Telkasta ei tule mitään koko yötä, well tai jos tulee, niin jotain typerää chat-tv -juttua ei jaksa, siihen nukahtaa heti. Pahinta on, kun ei voi pitää minkäänlaista mekkalaa; ukon tarttee nukkua! Jösses, vasta nyt tajuan tämän koko jutun! Lääkkeetkin väsyttää iiskatisti! Mä kuuluisin kyllä osastolle!

        Mutta sisulla ja uskolla! Olisikohan ulkoilu keskellä yötä hyvä? Ei kai siellä ainakaan nukahda??? Sitten taas pelottaa ne kohtaukset... Onpa tämä nyt!

        Minusta tuntuu, että minut on jätetty ihan yksin koko asian kanssa. Itse asiassa kaikki mitä Mäntytien neurologian kuntoutuspoli on antanut, on yksi vastaanotto neurologille, sen jälkeen pelkkiä soittoaikoja toiselle neurologille (joka luvalla sanoen on "leipäneuro"). Sitten yhtäkkiä tällainen kutsu ao. testiin, eikä muita ohjeita kuin ne epämääräiset!


      • Telle kirjoitti:

        niin kysyisin teiltä, onko mitään vinkkejä pysyä hereillä? En uskalla lukea, sillä se on kautta aikain ollut unilääkkeeni iltaisin; aika usein mieheni tulee nukkumaan minua myöhemmin ja korjaa siinä sitten poskelleni läpsähtäneen romskun parempiin huomiin!

        Telkasta ei tule mitään koko yötä, well tai jos tulee, niin jotain typerää chat-tv -juttua ei jaksa, siihen nukahtaa heti. Pahinta on, kun ei voi pitää minkäänlaista mekkalaa; ukon tarttee nukkua! Jösses, vasta nyt tajuan tämän koko jutun! Lääkkeetkin väsyttää iiskatisti! Mä kuuluisin kyllä osastolle!

        Mutta sisulla ja uskolla! Olisikohan ulkoilu keskellä yötä hyvä? Ei kai siellä ainakaan nukahda??? Sitten taas pelottaa ne kohtaukset... Onpa tämä nyt!

        Minusta tuntuu, että minut on jätetty ihan yksin koko asian kanssa. Itse asiassa kaikki mitä Mäntytien neurologian kuntoutuspoli on antanut, on yksi vastaanotto neurologille, sen jälkeen pelkkiä soittoaikoja toiselle neurologille (joka luvalla sanoen on "leipäneuro"). Sitten yhtäkkiä tällainen kutsu ao. testiin, eikä muita ohjeita kuin ne epämääräiset!

        heti huomenissa yhteyden Mäntytielle ja kerrot että suurella todennäköisyydellä et ehkä pysy hereillä.

        Jos ottavat Sinut sisälle, niin siellä ainakin on hoitajat vahtimassa ja pelaat heidän kanssa vaikka sököä, niin tulee ansaittuakin tuolla reissulla:))

        Muista pyytä lekurilta lappu taksin käyttöä varten.


      • p.tön
        Telle kirjoitti:

        Koetanpa sitä! Huomasin juuri, että minunhan pitää valvoa ma-ti välinen yö, joten taidanpa säästää yhteydenottoni sinne; yritän kasata itselleni mahdollisimman paljon aktiviteettia, että jaksan valvoa ;)

        Ainakin noissa minulle kotiin tulleissa unideprivaatio EEG-ohjeissa sanottiin, ettei saisi nukkua edeltävänä yönä yhtään, ei edes mikrounosia :(( Kesällä valvominen ei ollut mikään ongelma, mutta nyt näin pimeänä vuodenaikana, yhyy. Ja, eihän se kukko käskien laula...

        Tämäkin palsta on öiseen aikaan ihan ymmärrettävästi hiljainen, siis ei apuja...ehkä muilta palstoilta??

        Ps. Onkohan kenelläkään kokemusta unideprivaatio-EEG:stä? Minulle sanottiin sen kestävän 2 h; mutta pitääkö mun vielä ti-aamuna klo 8, kun testi alkaa, yrittää pysyä koko aika hereillä??? Puuuh!

        Käydessäni uni eeg,ssä,
        menin sinne aamulla taxilla.
        Onneksi ja vielä enemmän onneksi, että taksikuski kirjoitti minulle paperin menosta, siis en olut sitoumusta etukäteen saanut.Sain valosta kouristukset, että olin kuin lentävä matto. No siihen se sitten sen jälkeen melkein loppuikin, koska oli niin voimakas. Kävin juuri siellä, minne menet. En saanut lähteä sieltä, muulla kuin taxilla, joka sieltä tilattiin. Sain molemmista matkoista, Kelalta takaisin. 9 euroa, omavastuu, jonka joutuu itse maksamaan. Jos oikein muistan.


      • Telle
        Pärre kirjoitti:

        heti huomenissa yhteyden Mäntytielle ja kerrot että suurella todennäköisyydellä et ehkä pysy hereillä.

        Jos ottavat Sinut sisälle, niin siellä ainakin on hoitajat vahtimassa ja pelaat heidän kanssa vaikka sököä, niin tulee ansaittuakin tuolla reissulla:))

        Muista pyytä lekurilta lappu taksin käyttöä varten.

        Minä tollo kun en osaa itse ajatella!! ;)) Mulle vaan tuotiin määräys postissa ja minä kilttinä tyttönä...

        Kiitos neuvoista!


      • Telle
        p.tön kirjoitti:

        Käydessäni uni eeg,ssä,
        menin sinne aamulla taxilla.
        Onneksi ja vielä enemmän onneksi, että taksikuski kirjoitti minulle paperin menosta, siis en olut sitoumusta etukäteen saanut.Sain valosta kouristukset, että olin kuin lentävä matto. No siihen se sitten sen jälkeen melkein loppuikin, koska oli niin voimakas. Kävin juuri siellä, minne menet. En saanut lähteä sieltä, muulla kuin taxilla, joka sieltä tilattiin. Sain molemmista matkoista, Kelalta takaisin. 9 euroa, omavastuu, jonka joutuu itse maksamaan. Jos oikein muistan.

        Valvoit siis kotona? Onkohan heillä siellä edes mitään osastoa, on tuntunut niin omituiselta koko hoito! Mutta aion yrittää Pärren neuvoa ja sanoa että en pysy valveilla yksin!!! Kiitti taksi vinkistä!!

        t. kotizombie


      • Telle

        yksi asia ratkesi ihan vahingossa! Olen tähän mennessä seurannut uskollisesti Taavin ja Hugon aikoinaan lähettämiä neuvoja, kun saada näkyviin mahdollisuus 'poista oma viesti'. Kukaan vaan ei maininnut, että pitää olla sisäänkirjaantuneena. Minä yleensä kirjaudun sisään vasta, kun lähetän jotakin. Mutta, sieltähän se löytyi ;)))


      • solisti
        Telle kirjoitti:

        Minut on kutsuttu Laakson sairaalaan tuohon testiin (Mäntytien neurologisen kuntoutusklinikan toimesta), Meikussakin ihmeteltiin, että valvon kotona...Minua onkin erityisesti pelottanut kohtausten tuleminen ; entäs jos sellainen tulee jo ennen kuin pääsen paikalle?? Ja joudun mennen tullen kulkemaan taksilla. En uskalla luottaa itseeni niin paljon, että lähtisin ratikalla seikkailemaan!

        Kukaan, varsinkaan neurologini Mäntytiellä, jota en ole vielä koskaan nähnyt, kuullut vain, ei ole kertonut minulle muuta kuin, että edeltävänä yönä ei saa nukkua. Tuo 24 h:n valveillaolovaatimuskin oli uutta, minä kun olin ajatellut nukkua ma-aamuna mahdollisimman pitkään :(((

        Kiitos linkistä :))

        uni_eeg tutkimuksia tehty iät ja ajat kotoa päin.
        Itse olen valvonut lapsen kanssa useasti ja on leivottu piparkakkuja ja kerran ahvenanmaalaista mustaa leipää että pysyttiin hereillä. Jos asuu yksin on tietysti parempi että tehdään osastolta. Muuten kannattaa pyytää Kelan matkatodistukseen, jonka saat tutkimusyksiköltä, että saattaja on ollut välttämätön (meno paluu) koska ei kannata ainakaan lähteä yksin liikenteeseen valvomisen jälkeen. Täällä kun vielä voi mennä 1,5 - 2 tuntia matkoihin sairaalaan - pidä siellä sitt lapsi hereillä, toinen vanhemmista ajaa ja toinen pitää muksun väkisten hereillä takapenkillä. Siinä menee 2 ihmisen työpöivä ihan varmast. Eri se on teillä siellä pääkaupungissa missä kaikki on lähellä. Nyt menee jos asiat "sivuraiteelle". Anyway, kyllä tutkimus voi tehdä kotoa - ihan hvyin!


      • Telle
        solisti kirjoitti:

        uni_eeg tutkimuksia tehty iät ja ajat kotoa päin.
        Itse olen valvonut lapsen kanssa useasti ja on leivottu piparkakkuja ja kerran ahvenanmaalaista mustaa leipää että pysyttiin hereillä. Jos asuu yksin on tietysti parempi että tehdään osastolta. Muuten kannattaa pyytää Kelan matkatodistukseen, jonka saat tutkimusyksiköltä, että saattaja on ollut välttämätön (meno paluu) koska ei kannata ainakaan lähteä yksin liikenteeseen valvomisen jälkeen. Täällä kun vielä voi mennä 1,5 - 2 tuntia matkoihin sairaalaan - pidä siellä sitt lapsi hereillä, toinen vanhemmista ajaa ja toinen pitää muksun väkisten hereillä takapenkillä. Siinä menee 2 ihmisen työpöivä ihan varmast. Eri se on teillä siellä pääkaupungissa missä kaikki on lähellä. Nyt menee jos asiat "sivuraiteelle". Anyway, kyllä tutkimus voi tehdä kotoa - ihan hvyin!

        Omalta osaltani voin sanoa, että aika vastikään käyttöön otettu Keppra väsyttää peijoonisti; normaalisti olisin jo tähän aikaan päivästä ottanut kahdet päiväunet.

        Well, en halua marttyyria esittää,kerron vaan oman tilanteeni. Vaikeata on jo nyt, klo 21.20 tai jotain...Haahoilen ympäriini ja mietin, mitä seuraavaksi. Vielä on tuo yö edessä. Jotkut voivat sanoa, että se on lapsille vaikeampi, tiedä häntä, lapset sopeutuvat nopeammin kuin aikuiset. Toivottavasti en nyt väsyksissäni sanonut mitään pahaa, ainakaan mitään sellaista en tarkoita!!! Toivon vain kaikille kaikkea parasta!!!

        t. punasilmä ;)


    • Anonyymi

      Kauanko se koe kestää? Nukkua kuulemma saa, mutta kauanko?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe