Käytetäänkö kuohuviinin valmistuksessa hiivaa?
Hiivaa
3
315
Vastaukset
- !!!
Kaikissa viineissä on hiivaa. Eiväthän ne muuten olisi voineet käydä alkoholipitoisiksi! Useimpien laatuviinien rypäleiden pinnassa on jopa ihan omat luonnonhiivat, jotka riittävät käymisprosessin käynnistämiseen. Eli välttämättä "ulkopuolista" hiivaa ei aina lisätä, muttaa hiivaa kaikissa viineissä on yhtä kaikki. Kyse on sitten siitä, kuinka suuri on se hiivajäämä joka valmiissa viinissä on. Laatuviinissä se ei ole suuri, mutta kaikki on suhteellista. Eli riippuu missä mielessä kysyit: jos olet jotenkin allerginen, niin kannattaa puhua lääkärin kanssa missä määrässä "hiivakynnyksesi" on.
- se arvata
Kiitos vastauksesta!Taidan kuitenkin jättää
viinit muiden juotavaksi.
- ei kuulu olla
Laatuviineihin ei lisätä sokeria eikä hiivaa, ei kuohuviineihin sen enempää kuin muihinkaan.
Esimerkiksi eräässä ranskalaisessa viinikylässä tuottajan yhteen viiniin tuli liian vähän alkoholia. Alkoholiprosenttia ei ole lupa lisätä sokerilla ja hiivalla, vaan viini päätyi ravintoloihin pöytäviiniksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249