Sen lauloi Jari Sillanpää...
"Valkeaa unelmaa valtakuntaa valoisaa...tuulisina öinä täällä kaipaan vaan.Valkeaa unelmaa tähdet nuo mulle heijastaa, sinä tuot lohdun tummaan maisemaan.
Joka puu, joka kuvastuu, virran varjoihin vain. Mua saa siitä muistuttaa: olet kallein haaveistain. Valkeaa unelmaa kohti kulkee askeleeni, myrsky-yö raivoten pauhatkoon. Valkeaa unelmaa;piilotan sut sydämeeni- valkeiden öiden unta sä oot.
Tiedäthän sen, yksin mä vain kulkenut oon nyt matkallain, kaiken tuon muistan mistä puhuttiin.
Unohtaa en kai voisikaan mikä on kallein päällä maan, ilman sua täällä jäisin eksyksiin. Joka tie sinun luokses vie, sinut löytää mä saan. Joka yö, jonka sydän lyö, toiveen kantaa mukanaan. Valkeaa unelmaa, kohti kulkee askeleeni, myrsky-yö raivoten pauhatkoon." Se oli niin kaunis laulu että ajattelin tuoda sen tälle palstalle kuunneltavaksi. Varsinkin, kun olen ymmärtänyt, että te pidätte enemmän mm. Lordista...(ku ns.hengellisestä?)tämäkin on entinen euroviisukappale. Paitsi että putos sitten karsinnoissa.
Löysin ihanan
18
2669
Vastaukset
- RitariOlevainen
tuossa laulaa, .... kaveristaanko ?
Se on hieman vanhempi kuin Sillanpään, Lordista nyt puhumattakaan. Sen sanat menivät jotenkin näin:
Ristin tietä näin
kuljen eteenpäin
se suora on valon tie.
Jos mä harhailen, tieltä poiketen
Isän luo ei mun matkain vie.
Tie Golgatan kotiin vie,
tie Golgatan kotiin vie.
Kotimatkallain mul on vakuus ain
tie Golgatan kotiin vie.
Kaikki jäädä saa
humut, riemutkin maan
en kulje sitä tietä, en.
Veren tiellä vaan
osakseni saan
lunastettujen autuuden.
Nyt kaikille palstalaisille: hyvää yötä, Jeesus myötä.- Hirvas
muistui mieleen Kari Tapion esittämä Valoon päin.
Kuunnelkaa, hienot sanat.
- tässä laulussa
Yksin Jeesus Kristus on Herra
Hän on voimallinen
Golgatalla voitti Hän kerran vallat pimeyden
Veressään on valtava voima
voima taivaallinen
veressään on valtava voima
voima rakkauden!
Veri punasi ristinpuuta
veri puhdas ja viaton
ei tarvittu uhria muuta
se syntien lunnaana on.
Veressään on valtava voima
voima taivaallinen
veressään on valtava voima
voima Rakkauden!- ihanaa on
veressä? Juicella esimerkiksi on todella hyviä sanoituksia. Niissä ei esiinny kertaakaan sana veri.
Miten veri voi olla ihanaa? Yök. - RitariOlevainen
Ja voi toki laulaakkin, on yksi lempilauistani.
Löytyy "Hengellinen laulukirja" Nr: 187
"Golgatan veressä voima on,
voima niin siunattu verraton,
Pyhässä veressä Jeesuksen,
voima on suuuri ja ihmeellinen.
Golgatan veressä voima on,
voima niin siunattu verraton.
veri voi ouhdistaa syntisen,
veri voi uudistaa jokaisen.
voima on suuri ja ihmeellinen.
Veri voi puhdistaa syntisen,
Väsyneet kulkijat tulla saa,
sairaat ja heikot Hän parantaa.
Väsyneet sielut nyt tulla saa,
sairaat ja heikot Hän parantaa."
-Andres C.Ruström 1707-
-Saksalainen kansansävelmä/Wittenberg 1533- - RitariOlevainen
ihanaa on kirjoitti:
veressä? Juicella esimerkiksi on todella hyviä sanoituksia. Niissä ei esiinny kertaakaan sana veri.
Miten veri voi olla ihanaa? Yök.Ja tämä ihana ja ihmeellinen veri on Jeesuksen veri, vuodatettu sinunkin syntien sovitukseksi.
Etkö todella ole koskaan kuullut, ihmettelvästä kysymyksestäsi päätellen ?
Osta Raamattu, ja lue, aloita Johanneksen evankeliumista. Siunausta ! - Ossila
RitariOlevainen kirjoitti:
Ja voi toki laulaakkin, on yksi lempilauistani.
Löytyy "Hengellinen laulukirja" Nr: 187
"Golgatan veressä voima on,
voima niin siunattu verraton,
voima on suuuri ja ihmeellinen.
Golgatan veressä voima on,
voima niin siunattu verraton.
veri voi ouhdistaa syntisen,
Veri voi puhdistaa syntisen,
Väsyneet kulkijat tulla saa,
sairaat ja heikot Hän parantaa.
Väsyneet sielut nyt tulla saa,
sairaat ja heikot Hän parantaa."
-Andres C.Ruström 1707-
-Saksalainen kansansävelmä/Wittenberg 1533-Ihana on myos Darlene Zschechin 'Shout to the Lord". Tunteekohan sita Suomessa kukaan, muualla uskovassa maailmassa on yksi eniten laulettuja ylistyksia.
Ja tämä ihana ja ihmeellinen veri on Jeesuksen veri, vuodatettu sinunkin syntien sovitukseksi.
Etkö todella ole koskaan kuullut, ihmettelvästä kysymyksestäsi päätellen ?
Osta Raamattu, ja lue, aloita Johanneksen evankeliumista. Siunausta !Perehtyisit fysiologian alkeisiin, niin oppisit tietämään, mitä on veri ja mikä sen funktio elimistön toiminnassa on. Veren vuodattaminen liittyy muinaisiin uhrirituaaleihin ja sotatoimiin.
Paitsi, että helluntailaisten pitää jokeltaa hurmoksessa omia sönkötyksiään, pitää heidän väen väkisin yrittää turmella oikea kielikin. Miksi näiden uskonsalaisuuksien kertomiseen ei höpöhöpö-kieli kuitenkaan riitä?
Miten mahtanet ymmärtää käsitteet verenpaine, verisolu, verisuoni, verenkierto, verensiirto, verenvuototauti...
Jos laulun aiheena on veren vuotaminen, ei sanoitus ole silloin terveellä pohjalla.- Suomalainen.
Työmies2 kirjoitti:
Perehtyisit fysiologian alkeisiin, niin oppisit tietämään, mitä on veri ja mikä sen funktio elimistön toiminnassa on. Veren vuodattaminen liittyy muinaisiin uhrirituaaleihin ja sotatoimiin.
Paitsi, että helluntailaisten pitää jokeltaa hurmoksessa omia sönkötyksiään, pitää heidän väen väkisin yrittää turmella oikea kielikin. Miksi näiden uskonsalaisuuksien kertomiseen ei höpöhöpö-kieli kuitenkaan riitä?
Miten mahtanet ymmärtää käsitteet verenpaine, verisolu, verisuoni, verenkierto, verensiirto, verenvuototauti...
Jos laulun aiheena on veren vuotaminen, ei sanoitus ole silloin terveellä pohjalla.Erehdyt, ei täällä "oikeaa" kieltä eli paremman kansanosan ruotsia turmella. Eli nuku yösi rauhassa, 5 % vähemmistö hallitsee yhä...
Olipa mukava aloittaa päivä rukoillen ja laulun sanat lukien.
"...ei tarvittu uhria muuta, se syntien lunnaana on!"- RitariOlevainen
Työmies2 kirjoitti:
Perehtyisit fysiologian alkeisiin, niin oppisit tietämään, mitä on veri ja mikä sen funktio elimistön toiminnassa on. Veren vuodattaminen liittyy muinaisiin uhrirituaaleihin ja sotatoimiin.
Jos laulun aiheena on veren vuotaminen, ei sanoitus ole silloin terveellä pohjalla.ei ole sovitusta, eikä anteeksiantoa, Jumalan säätmä, uhriveren merkitys.
periaatteessa, koska verssä on elämä, veressä on elävän olennon sielu, veri on elväväksi tekevä, elävä solu, ilman verta ei ole elämää.
Sama pätee Jeesuksen veren voimaan, vain Hänben verensä kautta voi olla hengellistä elämää.
Sen syvin olemus on vain Jumalan tiedossa, miksi Jeesuksen piti vuodattaa verensä, täytyy olla jotain aivan ainutlaatuinen , Jumalan lakiin perusuva ominaisuus, koska Jumalallakaan ei ollut muita vaihtoehtoja sovittaa Aadamin syntiä,jos olisi ollut, Hän olisi käyttänyt sitä.
Jeesuksen veressä on jotain Jumalaakin suurempaa, koska Jumalakin oli voimaton synnin voiman edessä, koska vain ja ainoastaan Jeesuksen veri oli ainut mahdollisuus pelastaa ihminen täydellisetä tuholta, takaisin Jumalan yhteyteen.
Yksi perus syy on se, että millään muulla tavalla ei Jumalan sydämen syvin rakkaus ei olisi tullut ihmisten ja kaikkien taivaan avaruuksissa olevien valtojen ja hallitusten tietoon, Jeesuksen verellä on koko maailaman kaikkeutta ravisteleva vaikutus. ihanaa on kirjoitti:
Miten veri voi olla ihanaa? Yök.Juicen lauluissa ei ehkä mainita sanaa veri (en kuuntele hänen enkä juuri kenenkään muunkaan musiikkia), mutta Suomen Punaisen Ristin veripalvelun tiedostteissa ja kampanioissa sana veri mainitaan usein.
Tiesitkö, että suomalaisetkin verenluovuttajat ovat pelastaneet tuhansien ja taas tuhansien ihmisten hengen.
Mitä tulee Jeesuksen vereen, jonka Hän vuodatti puolestamme tarkoittaa sitä, että Hän antoi henkensä syntiemme lunnaiksi. "Ihmisen elämä on hänen veressään ja sen Minä olen antanut teille alttarille, että veri tuottaisi sovituksen, sillä veri tuottaa sovituksen koska elämä on siinä". Tässä raamatunkohdassa voidaan sana elämä kääntää myös sanalla sielu, mutta käänsin sen nyt elämäksi, jotta sen voisi helpommin ymmärtää, jos ei ole raamattua tutkinut.
Jeesuksen risti ja Hänen kuolemansa eivät ole mikään "yök-juttu" vaan koko pelastuksemme perusta. Risti ei ole myöskään mikään surkuteltava asia vaan se on ylistettävä asia ja Jumalan rakkauden huipennus syntistä ja Hänelle vihamielistä maailmaa kohtaan.- testamentissa
ei ole sovitusta, eikä anteeksiantoa, Jumalan säätmä, uhriveren merkitys.
periaatteessa, koska verssä on elämä, veressä on elävän olennon sielu, veri on elväväksi tekevä, elävä solu, ilman verta ei ole elämää.
Sama pätee Jeesuksen veren voimaan, vain Hänben verensä kautta voi olla hengellistä elämää.
Sen syvin olemus on vain Jumalan tiedossa, miksi Jeesuksen piti vuodattaa verensä, täytyy olla jotain aivan ainutlaatuinen , Jumalan lakiin perusuva ominaisuus, koska Jumalallakaan ei ollut muita vaihtoehtoja sovittaa Aadamin syntiä,jos olisi ollut, Hän olisi käyttänyt sitä.
Jeesuksen veressä on jotain Jumalaakin suurempaa, koska Jumalakin oli voimaton synnin voiman edessä, koska vain ja ainoastaan Jeesuksen veri oli ainut mahdollisuus pelastaa ihminen täydellisetä tuholta, takaisin Jumalan yhteyteen.
Yksi perus syy on se, että millään muulla tavalla ei Jumalan sydämen syvin rakkaus ei olisi tullut ihmisten ja kaikkien taivaan avaruuksissa olevien valtojen ja hallitusten tietoon, Jeesuksen verellä on koko maailaman kaikkeutta ravisteleva vaikutus.vain veren kautta tuli syntien sovitus. mutta nyt uuden liiton aikana Jeesuksen Kristuksen uhri, Golgatalla vuodatettu kallis veri, puhdistaa kaikesta synnistä ne, jotka turvautuvat koko sydämestään Jeesukseen Kristukseen.
Heprealaiskirje 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
aivan kuten vanhassa liitossa veri oli merkkinä Israelilaisten taloissa ovien pihtipieliin siveltynä(vertauskuvallisesti virheettömän karitsan veri), samoin kun Jeesus tulee noutamaan omiaan, on veri oleva merkkinä Jeesuksen omissa. tuo kohta 2.Mooseksen kirjasta on hyvin puhutteleva. voi käsittää myös vertauskuvallisesti hengellinen egypti ja israel. Pyhä Henki on paras Opettaja.
2. Mooseksen kirja 12:12 Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.
13 Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata. - RitariOlevainen
testamentissa kirjoitti:
vain veren kautta tuli syntien sovitus. mutta nyt uuden liiton aikana Jeesuksen Kristuksen uhri, Golgatalla vuodatettu kallis veri, puhdistaa kaikesta synnistä ne, jotka turvautuvat koko sydämestään Jeesukseen Kristukseen.
Heprealaiskirje 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
aivan kuten vanhassa liitossa veri oli merkkinä Israelilaisten taloissa ovien pihtipieliin siveltynä(vertauskuvallisesti virheettömän karitsan veri), samoin kun Jeesus tulee noutamaan omiaan, on veri oleva merkkinä Jeesuksen omissa. tuo kohta 2.Mooseksen kirjasta on hyvin puhutteleva. voi käsittää myös vertauskuvallisesti hengellinen egypti ja israel. Pyhä Henki on paras Opettaja.
2. Mooseksen kirja 12:12 Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.
13 Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.Samasta asiasta on kyse. Veren voimasta,syntiseen ihmiseen nähden.
Raamattukaan vaan, ei kerro, miksi se on ainopastaan veri, joka puhdistaa, ja nimenomaan täysin puhdas ja synnitön veri, ja miksi piti olla Jeesuksen veri, joka piti uhrata, vaikka eläinuhrin verikin puhdisti ajaksi, joka kuitenkin piti uusia määräajoin, Jeesuksen uhriveri sensijaan on iäti kestävä, jota ei enää, Jumalalle kiitos, tarvitse milloinkaan enää toistaa, vaan Jeesuksen veri on iäti voimassa.
veren syvintä merkitystä Jumalalle, ei ole Raamatussa määritelty, sen me saamme tietää sitten, jos ja kun olemme perillä kotona taivaassa ! - ihmetellä.
ei ole sovitusta, eikä anteeksiantoa, Jumalan säätmä, uhriveren merkitys.
Yksi perus syy on se, että millään muulla tavalla ei Jumalan sydämen syvin rakkaus ei olisi tullut ihmisten ja kaikkien taivaan avaruuksissa olevien valtojen ja hallitusten tietoon, Jeesuksen verellä on koko maailaman kaikkeutta ravisteleva vaikutus.Te ihannoitte verisiä lauluja ja toivotuksenne on: jeesuksen nimessä ja VERESSÄ.
Ei hevirokki, jota pidätte saatanan musiikkina, ole puoliksikaan noin veristä.
Olette kumman ristiriitaista porukka. Hyi. - hirttäminen ja
jukka.finland kirjoitti:
Juicen lauluissa ei ehkä mainita sanaa veri (en kuuntele hänen enkä juuri kenenkään muunkaan musiikkia), mutta Suomen Punaisen Ristin veripalvelun tiedostteissa ja kampanioissa sana veri mainitaan usein.
Tiesitkö, että suomalaisetkin verenluovuttajat ovat pelastaneet tuhansien ja taas tuhansien ihmisten hengen.
Mitä tulee Jeesuksen vereen, jonka Hän vuodatti puolestamme tarkoittaa sitä, että Hän antoi henkensä syntiemme lunnaiksi. "Ihmisen elämä on hänen veressään ja sen Minä olen antanut teille alttarille, että veri tuottaisi sovituksen, sillä veri tuottaa sovituksen koska elämä on siinä". Tässä raamatunkohdassa voidaan sana elämä kääntää myös sanalla sielu, mutta käänsin sen nyt elämäksi, jotta sen voisi helpommin ymmärtää, jos ei ole raamattua tutkinut.
Jeesuksen risti ja Hänen kuolemansa eivät ole mikään "yök-juttu" vaan koko pelastuksemme perusta. Risti ei ole myöskään mikään surkuteltava asia vaan se on ylistettävä asia ja Jumalan rakkauden huipennus syntistä ja Hänelle vihamielistä maailmaa kohtaan.mestaus ovat sitten teidän mielestänne ihailtavia ja hyviä asioita. Verihän niissä vuotaa, mutta väliäkö sillä.
Verrrrta pakkiin, sanoi Tuntematon Sotilas. Siunaatte siis sodan ja verenvuodatuksen, kunhan se on tehty "oikeassa" tarkoituksessa. Tarkoitus pyhittää keinot, sanoivat jo jesuiitat.
samaan kastiin, kuin vaikka "soi kunniaksi luojan", joka on vapaamuurarin omalle jumalalleen tekemä viisu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811