Hellarit on kovia

Lukijainen

Eivät tunne mitään armoa sille, joka uskaltaa olla eri mieltä asioista! Eronneita vainoavat ihan loputtomiin saakka keksien kaikenlaisia valheita takana päin! Kavahtakaa heitä!!!

20

3341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulla varmaan sellainen kok...

      Itse kuulun Helluntaiseurakuntaan enkä kyllä vainoaisi sinua henkilökohtaisten asioitesi vuoksi. Liioin en tuomitsisi. Ihmiset ovat inhimillisiä ja näin ollen tekevät virheitä. Eikös Jeesus meitä neuvonut antamaan toisillemme anteeksi ? Mitä voi kostolla saavuttaa ?
      En tiedä taustaasi, joten en myöskään tiedä kaikkia faktoja.. mutta koko Helluntailiikkeen syyllistäminen ei mielestäni ole oikeutettua tässä tapauksessa.

      • Lukijainen

        esimerkisksi tuolla helluntalaisuus palstalla. Kaikki siellä melkein haukkuu toisiaan ja ovat kärkkäitä tuomitsemaan! Että turha väittää etteivät ole kovia!


      • aivot mukaan
        Lukijainen kirjoitti:

        esimerkisksi tuolla helluntalaisuus palstalla. Kaikki siellä melkein haukkuu toisiaan ja ovat kärkkäitä tuomitsemaan! Että turha väittää etteivät ole kovia!

        Siellä kirjoittelevat kaikenlaiset häiriköt, jotka eivät ole helluntailaisia.
        Ahdasmieliset luterilaiset tuomitsevat toisia.


      • Hiljainen todistaja
        aivot mukaan kirjoitti:

        Siellä kirjoittelevat kaikenlaiset häiriköt, jotka eivät ole helluntailaisia.
        Ahdasmieliset luterilaiset tuomitsevat toisia.

        Teillä lahkolaiset ei ole mitään asiaa uhrienne auttamispalstoille. TÄMÄ palsta on tarkoitettu uhrien vertaistukeen, ei teillä ole oikeutta täälläkin painostaa pakenevia. Lahko tekee elämästä helvetin, joten lahkolaiset painukaa helvettiinne takaisin.

        Tänne teillä ei ole mitään asiaa.

        Ettekö tunne mitään rajoja?


    • Slagar

      sontaa kyllä tulee niskaan ihan helvetisti, kun lähtee. noh.. me luopiot mennään helvettiin niin että kolisee, joten parempi vaan, että tekevätki selväksi. ei edes tee mieli palata takas. samassa paikassa nähdään. oli se paikka sitten helvetti tai taivas.

      • tahallaan

        Mulle on käynyt siten, että olen tullut helluntaiseurakunnassa uskoon, sitten mennyt toiseen seurakuntaan ja palannut puolisoni kanssa takaisin helluntaiseurakuntaan. Nyt on käynyt niin, että tietyt helluntailaiset tahot ovat erottaneet meidät asenteellaan, puheillaan ja käytöksellään toisistamme ja olemme ajautuneet asumaan erillämme. Puolisostani, joka on seurakunnassa toimija, on tullut nykyisin minua kohtaan kylmä, piittaamaton, välinpitämätön. En saa häneltä mitään, rakkautta, huolenpitoa, taloudellista tukea. Sama on, vaikka olisin kuollut täällä työpaikkakunnallani, sillä hän mieluummin pitää perheenjäseninään pientä piiriä helluntailaisessa yhteisössä. Siellä on eräs nainen, joka selkäni takana pitää häneen jatkuvasti yhteyttä ja heidän henkinen suhteensa on lämmintä ystävyyttä, vaikka nainen on itsekin naimisissa henkisen sairauden takia työstä poisjääneen miehen kanssa. Nyt olen toipunut tästä täällä eropaikkakunnalla ja mietin, miten tämä jatkuu. Pitäisikö ottaa ratkaiseva askel ja erota kokonaan ja etsiä uusi uskovainen puoliso, joka etsii ihmistä rinnalleen vai pitäisikö vielä odottaa ja katsoa. En tiedä, nytkään en ole tätä jääuskovaista puolisoani nähnyt kolmeen viikkoon ja hän ei soita minulle lainkaan, lähetä sähköpostia, vastaa tekstiviesteihini ja käyttäytyy siten, kuin en olisi olemassakaan. Että se siitä helluntailaisuudesta, sen uhriksi olen joutunut, mutta nyt olen jälleen kalliolla - Kristus-kalliolla, aamen ja siitä minua ei pudota edes helluntailainen juoruilija ja pahapuhuja.


      • en helluntailainen
        tahallaan kirjoitti:

        Mulle on käynyt siten, että olen tullut helluntaiseurakunnassa uskoon, sitten mennyt toiseen seurakuntaan ja palannut puolisoni kanssa takaisin helluntaiseurakuntaan. Nyt on käynyt niin, että tietyt helluntailaiset tahot ovat erottaneet meidät asenteellaan, puheillaan ja käytöksellään toisistamme ja olemme ajautuneet asumaan erillämme. Puolisostani, joka on seurakunnassa toimija, on tullut nykyisin minua kohtaan kylmä, piittaamaton, välinpitämätön. En saa häneltä mitään, rakkautta, huolenpitoa, taloudellista tukea. Sama on, vaikka olisin kuollut täällä työpaikkakunnallani, sillä hän mieluummin pitää perheenjäseninään pientä piiriä helluntailaisessa yhteisössä. Siellä on eräs nainen, joka selkäni takana pitää häneen jatkuvasti yhteyttä ja heidän henkinen suhteensa on lämmintä ystävyyttä, vaikka nainen on itsekin naimisissa henkisen sairauden takia työstä poisjääneen miehen kanssa. Nyt olen toipunut tästä täällä eropaikkakunnalla ja mietin, miten tämä jatkuu. Pitäisikö ottaa ratkaiseva askel ja erota kokonaan ja etsiä uusi uskovainen puoliso, joka etsii ihmistä rinnalleen vai pitäisikö vielä odottaa ja katsoa. En tiedä, nytkään en ole tätä jääuskovaista puolisoani nähnyt kolmeen viikkoon ja hän ei soita minulle lainkaan, lähetä sähköpostia, vastaa tekstiviesteihini ja käyttäytyy siten, kuin en olisi olemassakaan. Että se siitä helluntailaisuudesta, sen uhriksi olen joutunut, mutta nyt olen jälleen kalliolla - Kristus-kalliolla, aamen ja siitä minua ei pudota edes helluntailainen juoruilija ja pahapuhuja.

        Onkohan elämäsi ihan terveellä pohjalla?Mene psykologin juttusille tai perheneuvolaan.Se ei pois sulje sitä mitä olet uskovaisena.Etäisyys auttaa usein.


      • ateistinen
        en helluntailainen kirjoitti:

        Onkohan elämäsi ihan terveellä pohjalla?Mene psykologin juttusille tai perheneuvolaan.Se ei pois sulje sitä mitä olet uskovaisena.Etäisyys auttaa usein.

        Varmaan olisi psykologialle tilausta, olen itsekin opiskellut psykologiaa ja se on auttanut ymmärtämään. Sillehän ei voi mitään, että syntyy esim. puolihelluntailaiseen perheeseen, jossa näistä asioista ei ole oikeastaan koskaan tervettä kuvaa uskovaisuudesta. Toinen vanhemmista on äärifundamentalisti ja toinen epäilijä ja eli lähes itsetuhoista elämää, miten siinä saa terveen kuvan helluntailaisuudesta? Näitä nuoria ja vanhempia henkilöitä tällaisesta taustasta on paljon, miten helluntaiherätys hoitaa tällaiset tapaukset ehjiksi? Eihän se yleensä ole ns. virallisen helluntaiherätyksen politiikkaa särkeä avioliittoja vaan pitää ne kasassa. Sen sijaan se on aika tavallista helluntaikirkon ulkopuolisissa lahkoissa, joissa on johtajavetoinen systeemi. Siellä saatetaan puolisot erottaa ja naittaa uudelleen oman srk:n jäsenen kanssa, koska ei-kuuliainen puoliso on muka henkisesti "kuollut" pois yhteydestä. Näin on tapahtunut esim. lahkoontuneissa amerikkalaisen fundamentalismin omanneissa vapaakirkollis-, baptisti-, helluntai- tai pienissä luterilaisissa yhteisöissä, joissa johtaja-auktoriteetti on erittäin suuri, lähes erehtymätön. Sitten saa taas terveyskeskuslääkärit asiakkaita, joita ohjataan terapiaan, jossa opetellaan elämään normaalia elämää ilman uskontoa tai laittamaan uskonnolle sopiva osa elämään ilman, että se haittaa toisia ja itseä.


    • mallikansalainen

      Hellarit on tosi kovia ihmisiä.Puistattaa oikein se ajatus maailma ja arvot mitä he edustavat.Voin ihan fyysisesti pahoin näiden vääräuskoisten lähettyvillä.

      • *Mirella*

        Sääli että sinulla on niin huono kuva helluntalaisista. Minä olen kasvanut uskovaisesa kodissa (vanhempani kuuluvat helluntai seurkuntaan)
        Ikinä minua ei ole kukaan painostanut mihinkään tai koittanut aivopestä tms. Itse tulin uskoon jo nuorena, mutta jossain elämänvaiheessa maailma rupesi kiinnostamaan ja jonkun vuoden tuolla maailmalla vietin, mutta kaipuu Jeesuksen luo oli kova eikä ollut rauhaa maailmassa. Onneksi sain palata Jeesuksen tykö jolla on paljon anteeksi antamusta. Mikään seurakunta tai ihminen ei minua siihen painostanut tms, vaan ihan itse halusin takaisin tälle Jeesus tielle...eikä sitä ole tarvinnut katua.Omassa seurakunnassani en ole koskaan kuullut että ketään olisi kohdeltu väärin tms.On ihana mennä seurakuntaan kokoukseen jossa aina toivotetaan tervetulleeksi ja voit tuntea että sinusta välitetään.Ihmisiä on monenlaisia, mutta ne jotka käyttäytyvät väärin, niin sehän ei kuitenkaan ole Jumalan tahto Meidän tulisi rakastaa jokaista ihmistä, eikä tuomitseminen kuuulu meille, vaan Jumalalle.Olen pahoillani että olet törmännyt tuomitseviin ja väärin käyttäytyviin ihmisiin oli ne sitten hellareita tai mistä muusta tahansa seurakunnasta. Siunausta elämääsi ja muista että Jeesus rakastaa sinua kuitenkin sellaisena kuin olet.


    • yks toinen

      Olen eri mieltä kanssasi. Et mainitse missä ja mitä on tapahtunut? Eihän eroaminen saa olla elämän tarkoitus? Mutta kuka voi tapahtuneelle usein mitään. EN allekirjoita väitettättäsi.

      Helluntaiseurakunnissa kaikki tilaisuudet ovat avoimia ja jokainen voi käydä toteamassa väitteesi täysin vääräksi. Julistamme täydellistä anteeksiantamusta Jeesuksen nimen kautta, ja Jumala on voimallinen eheyttämään avioliiton tai ihmisen, joka on avioeron kokenut. Myös esirukousta voi pyytää, jokaisesta Helluntaiseurakunnasta esim. avioliitto-ongelmien tähden ja myös kaikilla mahdollista osallistua "paremman avioliiton päiville" ja vastaaville leireille. Myös erilaisia naisten ryhmiä löytyy, missä voi ongelmiaan jakaa ja niiden puolesta rukoillaan.

      Jumalalle on jokainen ihminen arvokas ja korvaamaton, siksi näemme siunaamme sinua, jolla on elämssäsi vaikeuksia, Jumalan avulla sinä saat voiton niistä.

      Jumalan siunausta ja tervetuloa kaikille avoimiin tilaisuuksiin. Voit lähettää rukousaiheesi kirjeitse, puh. tai netin kautta www.netmission.fi (vaikka täysin nimettömänä Jumala tietää asiasi ja sinut)

      • Lukijainen

        Oli tarkoitukseni sanoa. Ei siis avoiliitosta eronneit! Ei tosin niitäkään pitäisi vainota! Se vaan näyttää olevan hellareitten tapa!


      • Sinne kuuluu

        sun juttusi ei tänne! Opeta hellareita anteeksi antamiseen ja ennen kaikkea anteeksi pyytämiseen. Ja tekemään parannusta juoruilusta, pahan puhumisesta, panettelusta, kieroilusta, valehteluata, ahneudesta!


      • syyttää?
        Sinne kuuluu kirjoitti:

        sun juttusi ei tänne! Opeta hellareita anteeksi antamiseen ja ennen kaikkea anteeksi pyytämiseen. Ja tekemään parannusta juoruilusta, pahan puhumisesta, panettelusta, kieroilusta, valehteluata, ahneudesta!

        Et kertonut tapaustasi, oletko uskovana jättänyt vaimosi ja ottanut uuden? Ja kuinka monta kertaa olet jättänyt vaimosi lapsineen ja lähtenyt uuden matkaan?

        Jos odotat, että kaikki hyväksyy, kaiken, olet väärässä. Ei edes ateistit hyväksy sellaista toimintaa. Sinultako pitäisi tulla pyytämään anteeksi? Ehkä hyljätty vaimosi kokee tulleensa uskonuhriksi sinun käytöksesi takia, joka yrität saarnata muille parannusta. Tiedät hyvin, että kun jätät vaimosi joudut kantamaan myös sen seuraukset.


      • yks toinen
        Lukijainen kirjoitti:

        Oli tarkoitukseni sanoa. Ei siis avoiliitosta eronneit! Ei tosin niitäkään pitäisi vainota! Se vaan näyttää olevan hellareitten tapa!

        Olen todella ihmeissäni moisesta väitteestä, en ole koskaan moista kuullutkaan, vaikka minun jos jonkun pitäisi asia tietää, siksi uskallan väittää väitteesi olevan täysin perätön tai yksittäinen henkilökohtainen riita ja väärinkäsitys.

        Tai olet varmaan erehtynyt seurakunnasta.

        Tarkoitat varmaan jt:a, mutta kerranko sitä ihminen erehtyy.


      • jankkaaja
        syyttää? kirjoitti:

        Et kertonut tapaustasi, oletko uskovana jättänyt vaimosi ja ottanut uuden? Ja kuinka monta kertaa olet jättänyt vaimosi lapsineen ja lähtenyt uuden matkaan?

        Jos odotat, että kaikki hyväksyy, kaiken, olet väärässä. Ei edes ateistit hyväksy sellaista toimintaa. Sinultako pitäisi tulla pyytämään anteeksi? Ehkä hyljätty vaimosi kokee tulleensa uskonuhriksi sinun käytöksesi takia, joka yrität saarnata muille parannusta. Tiedät hyvin, että kun jätät vaimosi joudut kantamaan myös sen seuraukset.

        En ole eonnut vaan luonnollisella tavalla elomme on yhdessä päättynyt. Rakas aviopuolisoni on siirtynyt ajan rajan taakse varsin nuorena uskovana! En kerro yksityiskohtia enempi, mutta hän menehtyi onnettomuudessa. Siksi on syvä loukkaus ja vääryys myös sinun taholtasi tuollainen kirjoittelu vastaani. Mutta mitäpä muuta voikaan noilta helluntailaisilta odottaa, kuin tuomitsemista ja valheellista juoruilua. Ja minun ei tarvitse sulle eikä muillekaan alkaa kertomaan


      • kokoontuu
        yks toinen kirjoitti:

        Olen todella ihmeissäni moisesta väitteestä, en ole koskaan moista kuullutkaan, vaikka minun jos jonkun pitäisi asia tietää, siksi uskallan väittää väitteesi olevan täysin perätön tai yksittäinen henkilökohtainen riita ja väärinkäsitys.

        Tai olet varmaan erehtynyt seurakunnasta.

        Tarkoitat varmaan jt:a, mutta kerranko sitä ihminen erehtyy.

        siis nykyisin hellaridseurakuntien tiloissa. En minä sentää sokea ole että näin kyltiostä porukan nimen! Vaan et todellakaan ymmärrä menehurskastelemaan hellareittesi joukkoon. Minä pysyn niistä entistäkin kauempana!


      • Enhän ole lesbo
        syyttää? kirjoitti:

        Et kertonut tapaustasi, oletko uskovana jättänyt vaimosi ja ottanut uuden? Ja kuinka monta kertaa olet jättänyt vaimosi lapsineen ja lähtenyt uuden matkaan?

        Jos odotat, että kaikki hyväksyy, kaiken, olet väärässä. Ei edes ateistit hyväksy sellaista toimintaa. Sinultako pitäisi tulla pyytämään anteeksi? Ehkä hyljätty vaimosi kokee tulleensa uskonuhriksi sinun käytöksesi takia, joka yrität saarnata muille parannusta. Tiedät hyvin, että kun jätät vaimosi joudut kantamaan myös sen seuraukset.

        joten en minä ole koskaan vaimoa omistanut! Kyllä pitää olla sairas mielikuvitus ja hyvin kieroutunut sekä likainen! Hyh hyh! Sellaisiahan ne hellarit ovat!


      • yks toinen
        Sinne kuuluu kirjoitti:

        sun juttusi ei tänne! Opeta hellareita anteeksi antamiseen ja ennen kaikkea anteeksi pyytämiseen. Ja tekemään parannusta juoruilusta, pahan puhumisesta, panettelusta, kieroilusta, valehteluata, ahneudesta!

        Siis sinusta virheellisiä juttuja ei saisi oikaista?

        Mielestäni oikeaan sanavapauteen kuuluu väärien ja perättömienen tietojen oikaisu, niin kuin tämän pääotsikon suhteen on, mikä on suuri valhe.

        Jumalan Siunausta sinulle!


      • Anonyymi
        yks toinen kirjoitti:

        Siis sinusta virheellisiä juttuja ei saisi oikaista?

        Mielestäni oikeaan sanavapauteen kuuluu väärien ja perättömienen tietojen oikaisu, niin kuin tämän pääotsikon suhteen on, mikä on suuri valhe.

        Jumalan Siunausta sinulle!

        Hellarit....
        Hyi olkoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe