kaikille sivareille

tuleva sivari

armeijast ei oo mitää hyötyy nykyään, ainkaan suomelle. jos ei olis armeijaa, ei olis sotia.
joten siis ainut keino välttää sodat(tai niihin osallistuminen) on kieltäytyy armaijast ja edistää maailman rauhaa. ne ketkä käy armeijan ja sit pilkkaa sivareit, on vaa pelkureit, ketkä tekee niinku muutkii, eli menee armeijaa sen pelos et mitä muut muuten sanois.
mä en aio mennä armeijaa, koska en nää mitää syytä tappaa toisii ihmisii ja tuottaa surkeutta.
se on vaa ikävää, et sivareit moititaa ja pilkataa vaa oman kannan oton takii. ei kaikkien tarvii olla sotahullui ja valmiita juoksemaa päin tulitust ku joku komentaja käskee. et sivarit kunniaa, koska sivari aate edistää rauhaa ja hyvinvointii. jos maailmas ei olis sotii, niin nekii rahat voitais pistää vaikka ruoka-avustuksee.

12

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siv.

      Totta puhut mutta ei ne kaikki inttii menevät mee kuitenkaan yleisestä painostuksesta!
      Totuus kuitenkin on että sivareita katsotaan monella tapaa huonommiksi kun intin käyneitä!
      vaikka useinmiten sivarit tekee todellista työtä yleishyödyllisesti 12kk kun taasen intin pojat tuhlaa veronmaksajien rahoja 6-9-11jne kk!!!
      me tuotetaan hyvää työvoimaa ja edesautetaan työpanoksellamme!

      • Res. Vänrikki

        Voi teitä raukkoja... Ei muka armeijaan voi mennä. Tosiasiahan on se, että jokaisen terveen suomalaisen miehen tulisi käydä armeija. Teidän perustelunne on aivan naurettavia. Enkä jaksa edes tämän enempää haukkua teitä, niin naurettavia ovat. Kyllähän se siviilipalvelus on lähinnä homoille.


      • Silmalasipainen sivari
        Res. Vänrikki kirjoitti:

        Voi teitä raukkoja... Ei muka armeijaan voi mennä. Tosiasiahan on se, että jokaisen terveen suomalaisen miehen tulisi käydä armeija. Teidän perustelunne on aivan naurettavia. Enkä jaksa edes tämän enempää haukkua teitä, niin naurettavia ovat. Kyllähän se siviilipalvelus on lähinnä homoille.

        Mita tarkoitat etta siviilipalvelus on vain homoille? Minakaan en ole homo vaikka kavin sivarin joskus vuosia sitten.

        Armeijaanmeno on enemman uskonasia kuin siviilipalvelus.


      • tuleva sivari
        Res. Vänrikki kirjoitti:

        Voi teitä raukkoja... Ei muka armeijaan voi mennä. Tosiasiahan on se, että jokaisen terveen suomalaisen miehen tulisi käydä armeija. Teidän perustelunne on aivan naurettavia. Enkä jaksa edes tämän enempää haukkua teitä, niin naurettavia ovat. Kyllähän se siviilipalvelus on lähinnä homoille.

        kun sä sanoit et me ollaa pellei, ni sä todistit et sä ite oot pelle sanomal et me ollaa pellei.
        millä perusteel jokaisen "terveen" suomalaisen tulis käydä armeija?? mä oon terve, enkä silti aio käydä sitä. ja mä en oo myöskää homo.
        sitäpaitsi se, et kaikki "normaalit" käy armeijan, on vaan yhteisön asettama normi, ei niinkää pakko.
        ja toisekskin, suomi on vapaa maa, eli meil on oikeus olla sivaris,ettkä sä voi sille mitää.
        tol sun viestilläs sä loukkasit meidän oikeuksii haukkumal homoiks yms., eli sä vastustat suomen lakii vähättelemäl meidän oikeuksii ja loukkaamal meitä henkilöinä, eli vois sanoo et sä oot kauhee kommari ja vallankumouksellinen.
        mietipä sitä.


      • Lämäri
        tuleva sivari kirjoitti:

        kun sä sanoit et me ollaa pellei, ni sä todistit et sä ite oot pelle sanomal et me ollaa pellei.
        millä perusteel jokaisen "terveen" suomalaisen tulis käydä armeija?? mä oon terve, enkä silti aio käydä sitä. ja mä en oo myöskää homo.
        sitäpaitsi se, et kaikki "normaalit" käy armeijan, on vaan yhteisön asettama normi, ei niinkää pakko.
        ja toisekskin, suomi on vapaa maa, eli meil on oikeus olla sivaris,ettkä sä voi sille mitää.
        tol sun viestilläs sä loukkasit meidän oikeuksii haukkumal homoiks yms., eli sä vastustat suomen lakii vähättelemäl meidän oikeuksii ja loukkaamal meitä henkilöinä, eli vois sanoo et sä oot kauhee kommari ja vallankumouksellinen.
        mietipä sitä.

        Ei sinunlaista aivokääpiötä armeeja kaipaakkaan, jatka vaan pilvenpolttelua.


      • Octagon
        Lämäri kirjoitti:

        Ei sinunlaista aivokääpiötä armeeja kaipaakkaan, jatka vaan pilvenpolttelua.

        Joo, sinähän varmaan sit oot koko suomen puolustuksen toivo ja ylpeys! mieti jooko seuraavalla kerralla hetki ennenkuin kirjotat! jookos? en haluu silti dissaa ketään, en edes ketään junttipatrioottirasistii, joka luulee, että suomi on vääjäämättä ajautumassa sotaan veli venäläisen kanssa jos asevoimat eivät ole jatkuvassa valmiustilassa. mut tottahan se silti on et puolustusvoimat ovat kohtalaisen suuri menoerä valtion budjetissa. pakollisen asevelvollisuuden poistamisella voitaisiin ehkä säästää jokunen miljardi vuodessa ja käyttää se vaikka terveyskeskusjonojen lyhentämiseen tai työllisyyden parantamiseen! mietippä sitä hetki. ei intti kestään miestä tee, sen tekee ihan muut asiat. tosin itse sain intistä hyvän urheilukipinän, joka on vieläkin voimissaan. ja voihan sitä intissäkin polttaa pilveä! itellä ainakin oli monesti hauskaa poltella niin metsässä, kuin yksikössä, veksissä ja jopa kuivaushuoneessa!
        ps. olen myös res.vän.


      • Sivari
        Res. Vänrikki kirjoitti:

        Voi teitä raukkoja... Ei muka armeijaan voi mennä. Tosiasiahan on se, että jokaisen terveen suomalaisen miehen tulisi käydä armeija. Teidän perustelunne on aivan naurettavia. Enkä jaksa edes tämän enempää haukkua teitä, niin naurettavia ovat. Kyllähän se siviilipalvelus on lähinnä homoille.

        Itse olen sivari ja samaan aikaan 100% hetero.

        Tällaisten sotilasarvollaan kerrottujen stereotypioden ja vittuiluviestien jälkeen olen entistä varmempi valinnastani.


    • joku

      Enpä usko et soditaan vaan sen takii et on armeija, yleensä sotimisella on tarkoitus esim. uusien alueiden saaminen. Jos armeija kielletään niin joku varmana saa siitä tilaisuuden ja perustaa armeijan ja hyökkää muiden kimppuun. Kieltäytymällä minusta vain heikenntään oman maan armeijaa, jos tulee sota ja armeijaa ei oo niin jollain toisella voi olla ja se voi vallata tuollaisen helpon kohteen ja pistää ne vaikka keskitysleirille. Ei ne taida kysellä et ookko sivari, vaan yhtäkaikki sinne ojaa kaivamaan/teloitusryhmän eteen.
      Yleensä armeijaan mennään et halutaan puolustaa omaa maataan eikä olla niin itsekkäitä et vaan minä-minä-minä-ja-kaikki-mulle-nopesti-viis-muista. Samallahan puolustaa perheita ja muita puolustus kyvyttömiä maan asukkaita, joilla ei varmaan olis kovin kivaa asua miehitetys maas.
      Ja koskas armeijas on tapettu rauhan aikana? Sotatilas minä kyllä tapan ennemmin kuin kuolen.
      Onko se sotahulluutta, että haluaa suojella perhettään ja maataan? Ja kuka on sanonut ettei sivarit kuole siinä missä muutkin. Laittoihan saksalaisetki lapsia, naisia ja vanhuksia kävelemään edellään tiellä jotta huomattaisiin oliko siinä miinoja.
      Mailmas ei olis sotii jos kaikki olis samanlaisia mutta kaikki on erilaisia ja sitten tulee sotia. Valitettavasti.

      • tulevan sivarin tyttö

        "Yleensä armeijaan mennään et halutaan puolustaa omaa maataan eikä olla niin itsekkäitä et vaan minä-minä-minä-ja-kaikki-mulle-nopesti-viis- muista."

        Eiköhän sinne armeijaan yleensä mennä sen takia kun on pakko. Ei kovin moni mies/poika edes miettis koko armeijaa jos ei sinne ois pakko mennä. Sivari houkuttais monia, jotka kumminkin armeijaan menee, mutta se 'maine' minkä saa jos sivariin menee, pelottaa liikaa. Samoin tökkii se, että palvelusaika on pidempi. Armeijaan on 'helppo' mennä tekemään sitä mitä käsketään jne. ei tarvi sitte ite miettiä että mistä palveluspaikka jne.
        En oo useasti kuullu, että joku ois innoissaan menossa takas armeijaan lomien jälkeen tai alunperinkään. kyllä ne sitä yleensä vitun turhaksi ja paskaksi paikaksi luonnehtii.
        Jos sivari ois samat 6kk kuin armeija, niin varmasti ois sinnekin enemmän menijöitä.

        Mulle on henkilökohtasesti aivan sama onko joku käyny armeijan vai sivarin, pistää vaan aina vihaksi kun sivareita haukutaan. Tosin ei se yhtään parempi oo kun armeijan käyneitä haukutaan, sitä vaan sattuu reilusti harvemmin. Ite mun ei tarvi käydä kumpaakaan ja oon siitä onnellinen.


      • Anonyymi
        tulevan sivarin tyttö kirjoitti:

        "Yleensä armeijaan mennään et halutaan puolustaa omaa maataan eikä olla niin itsekkäitä et vaan minä-minä-minä-ja-kaikki-mulle-nopesti-viis- muista."

        Eiköhän sinne armeijaan yleensä mennä sen takia kun on pakko. Ei kovin moni mies/poika edes miettis koko armeijaa jos ei sinne ois pakko mennä. Sivari houkuttais monia, jotka kumminkin armeijaan menee, mutta se 'maine' minkä saa jos sivariin menee, pelottaa liikaa. Samoin tökkii se, että palvelusaika on pidempi. Armeijaan on 'helppo' mennä tekemään sitä mitä käsketään jne. ei tarvi sitte ite miettiä että mistä palveluspaikka jne.
        En oo useasti kuullu, että joku ois innoissaan menossa takas armeijaan lomien jälkeen tai alunperinkään. kyllä ne sitä yleensä vitun turhaksi ja paskaksi paikaksi luonnehtii.
        Jos sivari ois samat 6kk kuin armeija, niin varmasti ois sinnekin enemmän menijöitä.

        Mulle on henkilökohtasesti aivan sama onko joku käyny armeijan vai sivarin, pistää vaan aina vihaksi kun sivareita haukutaan. Tosin ei se yhtään parempi oo kun armeijan käyneitä haukutaan, sitä vaan sattuu reilusti harvemmin. Ite mun ei tarvi käydä kumpaakaan ja oon siitä onnellinen.

        Kun se nyt vaan on sillai ettei sivarin käyminen vaikka sen kävisi 100% kansasta, estä yhtään sotaa, ei yhtään valloitusta eikä mitään muutakaan asiaa. Ainoastaan armeija voi taata rauhan jatkumisen maassamme ja jos rauhaa ei halua puolustaa niin paras tae saada tänne vieraat sotavoimat alistamaan kansamme muiden käskettäväksi on mennä sivariin.


    • Anonyymi

      Ei sun kaltanen pelle uskaltais ketäänpäin edes ampua.
      Ei teitä haluta armeijaan, haitaksi olette vain.

    • Anonyymi

      Joopa joo. Jos ei olisi poliiseja niin ei olis rikoksiakaan. Jos ei olisi palokuntia niin ei olis tulipalojakaan. Jos ei olisi järjestysmiehiä niin ei olisi tappeluitakaan. Jos ei olisi lääkäreitä niin ei olisi sairauksiakaan.... Kuinka tyhmä pitää olla, että kirjoittelee aloittajan jaarituksia?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe