Takapihassani on aina ollut jonkin verran sammakoita, tänä vuonna entistä enemmän.
Nyt syksyn tullen olen muutaman kerran säikähtänyt oikein kunnolla kun sammakot ovat olleet etupihan puolella aivan oven edessä! Paikka on katoksessa ja oven edessä on noin 80cmx150cm kokoinen muovinen "piikki"matto, johon voi pyyhkiä jalat. Sammakot viihtyvät tässä (siihen ei pääse vettä, eli eivät tule kosteuden takia) tai sitten ns. astinlaudalla, joka on harmaa.
Onko jollakin kertoa keinoa, jolla pääsisin sammakoista eroon?
En siis halua tappaa niitä, muttei niiden nyt ihan ovella tarvitsisi olla...
Hätistellessä eivät liiku mihinkään, vaan ne pitää harjalla tönäistä pois, jotta pääsee sisään.
Sammakot ovella
Ei kiitos
1
448
Vastaukset
- skäribo
ostaisit uuden, vähän toisenlaisen kynnysmaton? Ne eivät maksa paljon. Vanhan maton voisit laittaa jonnekin, missä sammakot eivät sinua häiritse. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741