elokuvasta. Ihan 70-luvulta. Onko kenelläkään tietoa elokuvasta Varhain aamulla. Nimestä en ole lainkaan varma ja näin sen 12-vuotiaana 70-luvun alkupuolella jossain Helsingin elokuvateatterissa. Se kertoi ilmeisesti toisesta maailmansodasta ja oli kai rakkauselokuva. Muistan siitä vain vain, että nainen ratsasti valkoisella hevosella alasti rannalla. Ohjaajasta ei ole tietoa mutta luultavasti elokuva oli ranskalainen - tai sitten englanninkielinen.
Nyt kyse
4
418
Vastaukset
- Frank Armoton
- löysit
noin helposti vai oliko omakohtaista tietoa? Olen nimittäin enemmän tai vähemmän aktiivisesti etsinyt kys. elokuvaa eri lähteistä viimeiset parikymmentä vuotta.Oikein kovasti kiitoksia että sain tuonkin asian pois mieltäni vaivaamasta.
Ehkä se ei kumminkaan ollut elämää suurempi elokuva, ainakin minulle oli ihan tuntematon ohjaaja, mutta sehän nyt ei tietysti todista elokuvasta mitään. Samoihin aikoihin oli muuten uutuuksina Jan Troellin Maastamuuttajat/Uudisraivaajat ja Robert Bressonin Neljä yötä Pariisissa, hyviä molemmat. Kuinka sitä onkaan ollut kultivoitunut 12-vuotiaana. Kiitos, Frank! - Frank Armoton
löysit kirjoitti:
noin helposti vai oliko omakohtaista tietoa? Olen nimittäin enemmän tai vähemmän aktiivisesti etsinyt kys. elokuvaa eri lähteistä viimeiset parikymmentä vuotta.Oikein kovasti kiitoksia että sain tuonkin asian pois mieltäni vaivaamasta.
Ehkä se ei kumminkaan ollut elämää suurempi elokuva, ainakin minulle oli ihan tuntematon ohjaaja, mutta sehän nyt ei tietysti todista elokuvasta mitään. Samoihin aikoihin oli muuten uutuuksina Jan Troellin Maastamuuttajat/Uudisraivaajat ja Robert Bressonin Neljä yötä Pariisissa, hyviä molemmat. Kuinka sitä onkaan ollut kultivoitunut 12-vuotiaana. Kiitos, Frank!..helposti käyttämällä leffan nimeä elonetin haussa.Sieltä sain leffan alkuperäisen nimen,joka löytyi IMDB:n hausta....Kyseistä leffa en ole kyllä itse nähnyt,mutta pitää katsastaa jos vastaan sattuu.Laitan tuon elonetin linkin tuohon loppuun niin voit käydä katsastamassa sivut.Eli jos tiedät leffan suomen kielisen nimen niin elonetistä pitäisi löytyä aina jotain tietoa,ainakin alkuperäinen nimi selviää.Ja jos suomalaisista elokuvista haet tietoa niin elonetistä selviää periaatteessa kaikki suom.elokuvat/ohjaajat/näyttelijät/ jne jne....
www.elonet.fi
Toivottavasti saat leffan vielä joskus käsiisi... - minä vain
Frank Armoton kirjoitti:
..helposti käyttämällä leffan nimeä elonetin haussa.Sieltä sain leffan alkuperäisen nimen,joka löytyi IMDB:n hausta....Kyseistä leffa en ole kyllä itse nähnyt,mutta pitää katsastaa jos vastaan sattuu.Laitan tuon elonetin linkin tuohon loppuun niin voit käydä katsastamassa sivut.Eli jos tiedät leffan suomen kielisen nimen niin elonetistä pitäisi löytyä aina jotain tietoa,ainakin alkuperäinen nimi selviää.Ja jos suomalaisista elokuvista haet tietoa niin elonetistä selviää periaatteessa kaikki suom.elokuvat/ohjaajat/näyttelijät/ jne jne....
www.elonet.fi
Toivottavasti saat leffan vielä joskus käsiisi...voi etsiä myös suoraan suomalaisella nimellä kun menee sivulle osoitteella:
http://finnish.imdb.com ja sitten vain hakee nimellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1443641"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?722206Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p641938Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am971911- 191869
Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.91714Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m171581- 791564
Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111370Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!
Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu1251353