Inssi huomenna

helppp

Mulla inssi huomenna ja viimeiset pari ajotuntia mennyt hieman penkin alle. Olisiko kellään hyviä viimehetken neuvoja huomiselle. Kaikki apu olisi tarpeen

44

9575

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nana_

Minullakin on ajokoe huomenna 11:15... Tänään oli kirjallinen ja se meni ensimmäisellä kerralla läpi. Täytyi ottaa huomiseksi ajokoe, kun seuraava mahdollinen kerta olisi ollut vasta yli viikon päästä.
      Onneksi tuo ajokokeen aika ei ole ruuhka-aikaan.
      Oikeastaan ei ole syytä jännittää, olen harjoitellut opetusluvalla ja on lähes 50 ajokertaa ollut ja tiedän osaavani ajaa, peruuttaa ruutuun yms.

• Z22

No eipä siihen muuta voi sanoa, kun yritä parhaasi ja noudatat opettajasi antamia ohjeita...niiden avulla kokeesi menee varmasti hyvin!

• ggggggg

Mikä on mielestänne paras aika insille? Itsellä 8.50 aamulla. Saako tehdä montakin pientä virhettä?

• nohh

Miten meni?

• kaisa33

mulla oli inssi kanssa tänään ja meni huonosti. kun tutvosetä otti ratista heti 5min jälkeen tiesin että peli on menetetty.

tein tosi tyhmän virheen kaistoissa. loppuajan yritin ajaa kunnolla, mutta inssisetää se ei enää kiinnostanut. piti kunnon saarnan lopuksi ja ihmetteli mitä yleensä teen koko ajokokeessa.

jäi tosi paha maku koko hommasta.

• tuumo
        kaisa33 kirjoitti:

mulla oli inssi kanssa tänään ja meni huonosti. kun tutvosetä otti ratista heti 5min jälkeen tiesin että peli on menetetty.

tein tosi tyhmän virheen kaistoissa. loppuajan yritin ajaa kunnolla, mutta inssisetää se ei enää kiinnostanut. piti kunnon saarnan lopuksi ja ihmetteli mitä yleensä teen koko ajokokeessa.

Mä taas pääsin tänään inssistä läpi. Oli toinen yrittämä. Jännitti jonkun verran ja yöllä en saanut kunnolla nukutuksi. Mutta onneksi meni läpi rimaa hipoen.

• jani_86
        tuumo kirjoitti:

Mä taas pääsin tänään inssistä läpi. Oli toinen yrittämä. Jännitti jonkun verran ja yöllä en saanut kunnolla nukutuksi. Mutta onneksi meni läpi rimaa hipoen.

mulle tuli hylsy myös. auton käsittelyistä inssisetä antoi lisäksi 1:sen. en kyllä tiedä millä perusteella. kertaakaan en autoa sammuttanut, pääsin mäkilähdöt, vaihteitakin käytin hyvin. Osasin ryömittää myös hitaasti. mielestäni olisin siitä edes 2sen ansainnut. tais olla tutvolla huono päivä kun jo ajon alkuun oli veemäisellä tuulella.

• jani_861
        tuumo kirjoitti:

mulle tuli hylsy myös. auton käsittelyistä inssisetä antoi lisäksi 1:sen. en kyllä tiedä millä perusteella. kertaakaan en autoa sammuttanut, pääsin mäkilähdöt, vaihteitakin käytin hyvin. Osasin ryömittää myös hitaasti. mielestäni olisin siitä edes 2sen ansainnut. tais olla tutvolla huono päivä kun jo ajon alkuun oli veemäisellä tuulella.

• Nana_

Ei se sitten mennyt läpi. Väittelimme ajon jälkeen aika paljon, ärsyttää todellakin että sama tutvo ensi kerralla, joka on tasan viikon päästä.
        Syynä oli, että en hänen mielestään pysähtynyt stop-merkin kohdalla, vaikka omasta mielestä pysähdyin. Tilanne oli, että stop-merkki oli puskien edessä, siitä näki vain suojaatien, ei yhtään sivuille, eikä edes suojatien sivuja kokonaan, joten en pysähtynyt täysin sen merkin kohdalle, vaan ajoin hiljaa ihan vähän (merkki etuikkunan alun kohdalla) eteenpäin ja pysähdyin siihen, koska näin siitä mahdolliset jalankulkijat ja autot. No, tutvon mielestä se oli k-virhe, ehkäpä se olikin, mutta sen lisäksi paljon valitusta kyseisestä tilanteesta on minun mielestäni vähän ylireagointia, eri asia jos olisin selvästi ohittanut merkin.
        Sen lisäksi katsastusasemalla valittamisen jälkeen nousi vaan autosta, käski varata uuden ajan ja lähti kävelemään pois, ilman että minulla oli mahdolliisuutta kysyä mitään.
        Jäi todella huono maku tuosta ja ei huvita ollenkaan ajaa enäää.

• helpp
        Nana_ kirjoitti:

Ei se sitten mennyt läpi. Väittelimme ajon jälkeen aika paljon, ärsyttää todellakin että sama tutvo ensi kerralla, joka on tasan viikon päästä.
        Syynä oli, että en hänen mielestään pysähtynyt stop-merkin kohdalla, vaikka omasta mielestä pysähdyin. Tilanne oli, että stop-merkki oli puskien edessä, siitä näki vain suojaatien, ei yhtään sivuille, eikä edes suojatien sivuja kokonaan, joten en pysähtynyt täysin sen merkin kohdalle, vaan ajoin hiljaa ihan vähän (merkki etuikkunan alun kohdalla) eteenpäin ja pysähdyin siihen, koska näin siitä mahdolliset jalankulkijat ja autot. No, tutvon mielestä se oli k-virhe, ehkäpä se olikin, mutta sen lisäksi paljon valitusta kyseisestä tilanteesta on minun mielestäni vähän ylireagointia, eri asia jos olisin selvästi ohittanut merkin.
        Sen lisäksi katsastusasemalla valittamisen jälkeen nousi vaan autosta, käski varata uuden ajan ja lähti kävelemään pois, ilman että minulla oli mahdolliisuutta kysyä mitään.

Hylsy tuli, kaikista arviointi jutuista 4, mutta ne yhet perhanan valot

• kaisa33
        Nana_ kirjoitti:

minulle tutvosetä teki samoin, kun oli aikansa läksyttänyt kunnolla, niin lähti vaan ovesta ulos.

lisäksi äijä vielä kiroili mua haukkuessaan. ei kyllä hyvää käytöstä vaikka olinkin mokannut, niin silti voisi olla asiallinen.

• roosa
        kaisa33 kirjoitti:

minulle tutvosetä teki samoin, kun oli aikansa läksyttänyt kunnolla, niin lähti vaan ovesta ulos.

lisäksi äijä vielä kiroili mua haukkuessaan. ei kyllä hyvää käytöstä vaikka olinkin mokannut, niin silti voisi olla asiallinen.

täällä kanssa yksi joka ei päässyt läpi.

kaiken lisäksi aloin vielä itkemään hylsystä. olen varmaan vähän tyhmä, mutta olo on ollut itkuinen asian takia jo useamman tunnin. ehkä mulla oli vaan liikaa paineita ku rahallisestikin toi on iso juttu.

miten te muut suhtaudutte ku ette pääse läpi?

• siinä
        roosa kirjoitti:

täällä kanssa yksi joka ei päässyt läpi.

kaiken lisäksi aloin vielä itkemään hylsystä. olen varmaan vähän tyhmä, mutta olo on ollut itkuinen asian takia jo useamman tunnin. ehkä mulla oli vaan liikaa paineita ku rahallisestikin toi on iso juttu.

miten te muut suhtaudutte ku ette pääse läpi?

varmaan on itku herkässä ja vi***us käyrä korkealla.Mulla inssi ens vkolla ja jotenkin oon ihan varma ettei tule menee läpi.Täytyy ainankin laittaa käsiin luntit oikea/vasen.

Mulla iskee varmaan kauhee paniikki ja sit menee sen sählingin takia keturalleen.Ikävä jos tutvoilla on tollanen pensee asenne.

Onnea teille hylätyille seuraavaan koetukseen.

• Nana_
        kaisa33 kirjoitti:

Jos kiroilikin, niin ihan hyvin voit tehdä hänestä valituksen, kun olet saanut ajokortin. Näköjään kyseisellä henkilöllä ongelmia asiakaspalvelun suhteen.
        Isäni ehdotti minun tekevän samoin, koska tutvon käytös oli kaukana korrektista.

Itse suhtauduin tuohon hylkäykseen todella vihaisesti, varsinkin kun olin täysin eri mieltä sen tutvon kanssa. Sekin sanoi, että taisin olla hermostunut koko ajan (mitä olikin), mutta ei silti näyttänyt ymmärtävän pieniä maailman typerimpiä virheitä.

Onnea meille kaikille sitten toiselle kerralle! :)
        Jos ei silloinkaan, niin sitten taidanpa suorittaa ajokokeen jossain täysin muualla. :)

• jos kiroili
        kaisa33 kirjoitti:

Jos tutvosetä kiroili ja/tai käyttäytyi jotenkin epäasiallisesti niin aina voit tehdä asiasta valituksen ja antaa palautetta. Se on huonoa asiakaspalvelua, ei se tutvo saa kiroilla siinä. Aika surkeasti tehty siltä, jos se teki sen oikeasti. Sillä varmaan huono päivä?

• se inssisetä
        kaisa33 kirjoitti:

Joo, sellasia ne inssisedät on, hylättyhän se on jos se joutuu puuttumaan ajoon esimerkiks ottamalla ratista kiinni tai painamalla jarrua. Mulla se inssisetä painoi yhdessä kokeessa jarrua. Oli tosi ärsyttävää kun oli kiree tunnelma sitten siinä autossa. Koitti se sentäs jotain hyviä puolia sillon kaivaa esille siinä palautteessa, mutta aika oli tylyä kommenttia. Mulla ollut kortti jo yli 6kk. No eihän se ole kuin yksi inssi, ja kyllä se aina tuntuu lompakossakin jos saa hylsyn.

• aloittanut-06/10
        kaisa33 kirjoitti:

MISSÄ kaupungissa te olette tehneet ajokokeen, KÄÄK, hirvittää jo nyt kun näitä lukee, vaikka autokoulu vasta alkumetreillä.
        Ekalla teorialla tuli jo tyhmä olo, kun ope kysyi ajokokemusta ja vastasin, ei yhtään, siis tuli sellainen olo, että pitääkö kaikkien osata jo valmiiksi ajaa kun menee autokouluun..Olen kyllä valmis maksamaan lisätunneista kunnes ope ja mä itse koetaan, että on valmis inssiin...

• ---
        tuumo kirjoitti:

Juu näin mullakin. Inssi meni tänään tokalla läpi rimaa hipoen. Nyt en sitten tosin tiedä uskallanko näillä taidoilla kauheasti tuonne liikenteen sekaan lähteä :(

• _____
        --- kirjoitti:

Juu näin mullakin. Inssi meni tänään tokalla läpi rimaa hipoen. Nyt en sitten tosin tiedä uskallanko näillä taidoilla kauheasti tuonne liikenteen sekaan lähteä :(

vaan rattiin mitä pidempään mietit sitä vaikeammaksihan se tulee.Ajelet hisukseen mahdollisesti hiljaisina aikoina.

Varmuutta ja kokemusta tulee lisää vaan ajamalla.

Itellä tänään inssi ja perhosia pyörii mahassa siihen malliin että tumpeloimiseksi taitaa mennä,jännittäjä tyyppi nääs....

• ____
        _____ kirjoitti:

vaan rattiin mitä pidempään mietit sitä vaikeammaksihan se tulee.Ajelet hisukseen mahdollisesti hiljaisina aikoina.

Varmuutta ja kokemusta tulee lisää vaan ajamalla.

Itellä tänään inssi ja perhosia pyörii mahassa siihen malliin että tumpeloimiseksi taitaa mennä,jännittäjä tyyppi nääs....

menny läpi :o( ,ei tuo nyt niin kauhea paikka ollutkaan.Eikun uutta yritystä ja kortti omaan taskuun.Seuraavan kerran ei jännitäkään niin paljon,toivottavasti... :o)

• oli...
        jani_86 kirjoitti:

tosi noloa. Itte jos laitto 2-4 arvioinniks, niin tutvo laitto aina pykälän, kaksi huonommin. Entä jos itse olis laittanut pelkkiä ykkösiä (nolon tilanteen välttämiseksi), niin sit se varmaan olis hylännyt sen takia, kun ei luota itsekään itseensä??

Kuka vitosen sitten saa? Joku jolla on ollut 10 vuotta kortti vai? Itse en ainakaan jättänyt YHTÄÄN MITÄÄN huomioimatta ja väistin kevyttä liikennettä jne oikein mallikkaasti. ja silti antoi vaan kolmosen siitä ja se tais olla paras..

• oli..
        oli... kirjoitti:

tosi noloa. Itte jos laitto 2-4 arvioinniks, niin tutvo laitto aina pykälän, kaksi huonommin. Entä jos itse olis laittanut pelkkiä ykkösiä (nolon tilanteen välttämiseksi), niin sit se varmaan olis hylännyt sen takia, kun ei luota itsekään itseensä??

Kuka vitosen sitten saa? Joku jolla on ollut 10 vuotta kortti vai? Itse en ainakaan jättänyt YHTÄÄN MITÄÄN huomioimatta ja väistin kevyttä liikennettä jne oikein mallikkaasti. ja silti antoi vaan kolmosen siitä ja se tais olla paras..

Ite rastittelin joka kohtaan sen "kultaisen keskitien", eli kolmosen..
        No inssi veti rastit joka kohtaan neloseks, ja sano että olis voinu laittaa vitoset mutta periaatteesta vaan neloset.. Kuulemma kukaan, tai varsinkaan vasta kortin saaneet ei voi sitä vitosta saada..

• Nana_

Ainoa hyöty tästä hylkäyksestä on, että tiedän, että seuraavalla (ja viimeisellä) kerralla ei jännitä niin paljoa. Onhan se tilanne jo täysin tuttu sitten.
      Toinen ehkäpä hyöty on jossain mielessä, että tämä oli ensimmäinen kerta, kun minut hylättiin missään.

• Nana_

Onko teillä viime viikolla hylätyillä jo ollut uusinta? Miten on mennyt?
      Itse odotan paljon uusintaa, haluaisin saada asian kokonaan päivänjärjestyksestä. Ärsyttää, kun pitää viikko odottaa ajokokeiden välillä, sen verran ruuhkaista tällä hetkellä.

• kt1

Mulla meni kanssa hylsyksi alkuviikosta, kolmella v-merkinnällä :( Seuraava on vasta kahen viikon päästä, alkaa hirvittää jos tulee huonoja kelejä ja pimeääkin vielä, kun ei ole noita juuri päässyt harjoittelemaan.

• ...

Itsellä hylättiin viime torstaina ja eilen oli uusinta... läpi meni, mutta mutta nyt tuntuu olevan yksi hailee koko kortti, en mä kuitenkaan mitään ajaa osaa :D

• ____
        ... kirjoitti:

Itsellä hylättiin viime torstaina ja eilen oli uusinta... läpi meni, mutta mutta nyt tuntuu olevan yksi hailee koko kortti, en mä kuitenkaan mitään ajaa osaa :D

höpö,rattiin vaan rohkeasti!

onnea kortista!

• ---

Onkos tuo ilkeä tutvosetä se inssinvalvoja?

• ____

riippuu hlöstä siis tutkinnonvastaanottajasta.Ei tuo mulla ainankaan mikään mikään kökkö ollut.Rentoa tunnelmaa yritti autoon luoda...

• afadfs

Huomenna uusimaan, toivottavasti nyt onnistuisi

• onnea sulle!

Toivotaan että nyt menee sulla paremmin että saat sen kortin sitten huomenna!

• Nana_

Huomenna se ajokoe on sitten uudestaan... Saa nähdä miten käy jännityksen takia...

• ____

täällä.Sai onneks näin nopeesti ajan uuteen inssiin.Tosin on toisaalta vähän kökkö aikaan kun aamulla 8 jälkeen mutta toisaalta hyvä kun on vähän ruuhkaa eipähän keretä ajelee niin pitkää matkaa :o) .

Onnea uusintaan!

• Nana_
        ____ kirjoitti:

täällä.Sai onneks näin nopeesti ajan uuteen inssiin.Tosin on toisaalta vähän kökkö aikaan kun aamulla 8 jälkeen mutta toisaalta hyvä kun on vähän ruuhkaa eipähän keretä ajelee niin pitkää matkaa :o) .

Onnea uusintaan!

Onnea sinullekin! Minulla on myös kahdeksalta... Mietin vain, että pitäisikö minulla olla uusi puhdas ajokokeen arviointikaavake? Eivät antaneet sitä varatessani uutta aikaa, enkä tajunnut kysyä.

• ___
        Nana_ kirjoitti:

Onnea sinullekin! Minulla on myös kahdeksalta... Mietin vain, että pitäisikö minulla olla uusi puhdas ajokokeen arviointikaavake? Eivät antaneet sitä varatessani uutta aikaa, enkä tajunnut kysyä.

Läpi meni :o).

Toivottavasti siellä myös!

Nyt kun sais tuon auton vielä....

• kortista
        ___ kirjoitti:

Läpi meni :o).

Toivottavasti siellä myös!

Nyt kun sais tuon auton vielä....

ja ajelemaan.

Itse muuten lähdin samana päivänä kun oli ollut inssi niin isän "panssarivaunu-volvolla" vähän ajelemaan ja voin sanoa että oli aika "kulttuurishokki" se kokemus siihen autokoulun pieneen toyotaan verrattuna. :D Sammutin auton kolme kertaa, vaihdoin 80kmh nopeudessa kakkosen vahingossa päälle (kierrokset lähti vähän laukkaamaan :D ) kun piti nelosvaihdetta tarjota ja meinasin ajaa katukivetykseen... Kai se siitä kuitenkin vielä lähtee :)

• no joo
        Nana_ kirjoitti:

Mun sukulaiseni pääsi läpi vasta viidennellä inssi kerralla=/
        Itselläni vasta inssi tulossa ja olenkin laittanut tavoitteeksi, että viimestään viidennellä kerralla on mentävä läpi.

• ___
        kortista kirjoitti:

ja ajelemaan.

Itse muuten lähdin samana päivänä kun oli ollut inssi niin isän "panssarivaunu-volvolla" vähän ajelemaan ja voin sanoa että oli aika "kulttuurishokki" se kokemus siihen autokoulun pieneen toyotaan verrattuna. :D Sammutin auton kolme kertaa, vaihdoin 80kmh nopeudessa kakkosen vahingossa päälle (kierrokset lähti vähän laukkaamaan :D ) kun piti nelosvaihdetta tarjota ja meinasin ajaa katukivetykseen... Kai se siitä kuitenkin vielä lähtee :)

Olin itekin liikenteessä meidän epäkuntoisella autolla joka suostu käynnistymään.Kyllä kerpele hävetti kun auto sammuui valoissa ja jäin siihen sahaamaan sitä käyntiin.Siinä kerkes monet valot vaihtua ja huidoin vaan takaa tuleville että ohi,ohi vaan ei käynnisty niin ei käynnisty.

Nyt loppu matkasta alkoi löytymään kytkin kaasu yhdistelmä oikein ajoitettuna ja auto ei luojan kiitos sammunut kertaakaan.Nyt biili korjaamolle niin sit ei haittaa vaikka sammuiskin kun ei joudu sahaamaan käyntiin minuutti kaupalla.

• *_*_*_*_

inssi ja eipä menny läpi. äijä joutu painaa kaks kertaa jarrut kii.

Kyl ny v****, seuraava inssi on ens keskiviikkon ja jotenki tuntuu et ei mee sekää läpi.
      Vielä ku ajotunnit on menny tosi hyvin mut sit ku siihe kokeesee lähtee nii tuntuu ku kaikki taidot ois pyyhkäisty ja itsevarmuus nollassa.

No toivotaa et ens kerral menis.

Onks kukaa ryssiny toista kertaa? pelottaa ajatuskin tosta, siin vaihees vois olla itsevarmuus aika huono.
      Mut onnee kaikille kortin saanneille, kaipa se joku päivä mullekki tulee

• ___

se sieltä tulee!

Tsemiä!

• Nana_

Tänään meni se inssi toisella kerralla läpi. Olikin eri tutvo ja hän puheli koko ajan ja käski vain ajaa tiettyihin paikkoihin, reitin sain itse valita enkä tehnyt mitään virhettä, paitsi että voisin kuulemma ajaa reunemmassa hyvin leveillä teillä.

• ____

Mulla oli myös eri tutvo se edellinen olikin toosi tarkka ja eikä siinä mitään itehän sen selkeen virheen tein.

Mutta tänään oli myös mulla tosi mukava,lepposa ja puhelias ukkeli.Mulla taas ainut huomautettava oli että ajoin liian lähellä pysäköityjä autoja.Muuten meni nappiin.

Mutta onnea kortista!

• Nana_
        ____ kirjoitti:

Mulla oli myös eri tutvo se edellinen olikin toosi tarkka ja eikä siinä mitään itehän sen selkeen virheen tein.

Mutta tänään oli myös mulla tosi mukava,lepposa ja puhelias ukkeli.Mulla taas ainut huomautettava oli että ajoin liian lähellä pysäköityjä autoja.Muuten meni nappiin.

Mutta onnea kortista!

Ilmeisesti sinäkin pääsit läpi ajokokeesta? Niin ainakin ymmärsin tekstin. Jos pääsit, onnittelut sinullekin, jos et vielä, niin onnea seuraavalle kerralle!

• ____
        Nana_ kirjoitti:

Ilmeisesti sinäkin pääsit läpi ajokokeesta? Niin ainakin ymmärsin tekstin. Jos pääsit, onnittelut sinullekin, jos et vielä, niin onnea seuraavalle kerralle!

joo,sitä jo hehkuttelin tosa vähän ylempänä otsikolla yes!.

Nyt ei kun lisää sitä ajokokemusta,tuo meidän huonosti käynnistyvä hoppa ei ole oikein eduksi aloittevalle kuskille jolta auto sammahtelee vähän väliä.No ens vkolla autokin pääsee korjaamolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe