kun nostetaan arjen yläpuolelle maasta,
pää-alaspäin- kulkemisesta ja mielen
matalista maisemista
toisenlaiselle tasolle
ylemmäs;
näkyväisyys paranee
katselemiset muuttuvat erilaisiksi
silmät katsovat taivasta
ja valoa;
jotakin herää ihmisessä henkiin
taas
maan vetovoima vetää mielet maahan,
taivas vetää ylös
maasta
korkeuksien mahdollisuuksiin
mahdottomuudenkin keskellä
se on elävää toivoa:
toivoo
vaikka ei toivoa ole
se on arjen kuoleman voittamista
uskoa
joka kantaa uskosta uskoon
alimmalta rappuselta koko matkan
kerros kerrokselta
vaikka väsyy
silti jaksaa
tätä on elämä
että jaksaa elää
kun Elämän Herra kantaa
meitä
jotka emme muuten jaksa
Aamutuimiin
2
137
Vastaukset
- Hatujeva
ylistykseen yhtymistä täälläkin.
"...tätä on elämä
että jaksaa elää
kun Elämän Herra kantaa
meitä
jotka emme muuten jaksa."
----
Vuorisaarnassaan (Matt. 5-7. luvut) Jeesus julistaa autuaiksi merkillisen joukon ihmisiä:
hengellisesti köyhät, murheelliset, hiljaiset, vanhurskautta isoavat ja janoavat, laupiaat, puhdassydämiset, rauhantekijät ja vanhurskauden tähden vainotut.
He saavat lohdutuksen, he saavat periä maan, heidät ravitaan, he saavat laupeuden, he saavat nähdä Jumalan, heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman ja ennen kaikkea heidän on taivasten valtakunta (Matt. 5:3-12).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909