Ei millään pahalla mutta aion hiukan parodioida ajatusta että miksi maailmassa on pahaa jos on Jumala olemassa.
Mulla on yksi ärsyttävä työtoveri Jussi, mähän vedän sitä turpaan.Älkää nyt mua katsoko noin eihän se minun vikani ole jollei Jumala.
A)pysäytä minun nyrkkiäni ilmassa
B)tee Jussia vähemmän ärsyttäväksi
C)kasvata Jussille teräsleukaa
On Hänen syynsä että Jussi saa turpaan, ei minun.
Auton rattiin minulla on oikeus mennä missä kunnossa tahansa.Jos ajan jonkun päälle, se on Jumalan syy koska ei ole kiskaissut sitä pois tieltä,ei minun.
Lisäksi jos aion vähän leikkiä tulitikuilla ja bensiinillä huoneistossani ja talo syttyy tuleen on Jumalan vika, ettei antanut riittävästi älliä olla tekemättä niin.
Voisin vielä sitten soutaa pitkälle ulapalle josta en jaksa uida maihin.Enkä jaksa välttämättä soutaa takaisin, mutta mähän teenkin niin että kiskaisen tapin pois veneestä, katsokaas menen vieläkin pidemmälle. heitän sen tapin mereen.Nyt ollaan oikein kunnolla liemessä.
Ja Jumalan vika jos hukun, samaten se että heitin tapin menemään.
No mutta oikeasti vaikka Jumala onkin olemassa niin onhan ihmisellä oma-vastuu asioista.
Jumalan olemassaolo ja pahuus
11
456
Vastaukset
- Moraalinetsijä
”Ei millään pahalla mutta aion hiukan parodioida ajatusta että miksi maailmassa on pahaa jos on Jumala olemassa.
Mulla on yksi ärsyttävä työtoveri Jussi, mähän vedän sitä turpaan.Älkää nyt mua katsoko noin eihän se minun vikani ole jollei Jumala.
A)pysäytä minun nyrkkiäni ilmassa
B)tee Jussia vähemmän ärsyttäväksi
C)kasvata Jussille teräsleukaa
On Hänen syynsä että Jussi saa turpaan, ei minun. ”
Ehkä, mutta lyödessäsi Jussirukka leukaan saat rystysesi ikävästi ruvelle se on kyllä jo sit ainakin Jussin vika, eli voit aivan hyvin sitten lätkästä sitä juippia toistamiseen kostoksi, se jos mikä on oikeutettua.
”Auton rattiin minulla on oikeus mennä missä kunnossa tahansa.Jos ajan jonkun päälle, se on Jumalan syy koska ei ole kiskaissut sitä pois tieltä,ei minun. ”
Niimpä, katsoi vain pilvenreunalta että oho,kävipäs ohrasesti tolle pikkutytölle joka oli juuri ylittämässä suojatietä.
”Lisäksi jos aion vähän leikkiä tulitikuilla ja bensiinillä huoneistossani ja talo syttyy tuleen on Jumalan vika, ettei antanut riittävästi älliä olla tekemättä niin. ”
Niimpä
”Voisin vielä sitten soutaa pitkälle ulapalle josta en jaksa uida maihin.Enkä jaksa välttämättä soutaa takaisin, mutta mähän teenkin niin että kiskaisen tapin pois veneestä, katsokaas menen vieläkin pidemmälle. heitän sen tapin mereen.Nyt ollaan oikein kunnolla liemessä.
Ja Jumalan vika jos hukun, samaten se että heitin tapin menemään. ”
Ilmiselvästi juuri näin.
”No mutta oikeasti vaikka Jumala onkin olemassa niin onhan ihmisellä oma-vastuu asioista.”
Missä on Todellisen Jumalan vastuu ? onko sitä ensinkään, koskeeko vastuukysymykset Kaikkivoipaa Jumalaa joka tietää kaikesta kaiken ja jolta ei mikään ole salassa ?
Eikö Jumalalla ole edes moraalista vastuuta siitä että maailmassa on kärsimystä ?, eihän ilman hänen luomisiaan ihmistä edes olisi, jos sinulla olisi koira ja se koira tekisi pahuuksia naapurin puutarhassa tai pahimmassa tapauksessa raatelisi jonkun hengiltä, onko koira vastuussa vai sen omistaja….miten on ? - -----
Niin. tarkoitako sitä että sinulla ei ole minkäänlaista vastuuta omista tekemisistäsi?
Vastuuttomuus on oikeastaan lapsen ajattelua. Lapselle ei ole vielä kehittynyt ksäitystä vastuullisuudesta. Jos aikuinen ihminen vierittää syyn omasta typerästä käyttäytymisestään aina jonkun toisen niskoille, hän on infantiili, ja jäänyt henkisesti lapsen tasolle. Et kai sinä ole jäänyt henkisesti lapsen tasolle?
Jos lyöt jotakin tai ajat jonkun päälle tai käyttäydyt törpösti, niin kuule kyllä se on sinun vikasi, eikä kenenkään muun. Sinä olet vastuussa itse tekemisistäsi tai tekemättä jättämisistäsi, eikä kukaan muu.- :::
L.J.H kirjoitti:
En tosissani tai oikeasti aio tehdä noin.
Hyvä juttu! :)
- Jumala
haluaa testata valmistamiaan tuotteita, hän tekee sen oman testiohjelman mukaisesti.
- Mephistopheles.
Jumala on pelkkä raukkamainen, pateettinen runkkari, joka ie uskalla ottaa vastuuta teoistaan. Jos Jumala olisi halunnut estää syntiinlankeemuksen, hän olisi luonut ihmisen paremmin.
Mutta ehkäpä hän haluaakin nähdä ihmisten kärsivän?
Siinä tapauksessa siirryn sen toisen osoitteen kaverin puoleen...! Mephistopheles. kirjoitti:
Jumala on pelkkä raukkamainen, pateettinen runkkari, joka ie uskalla ottaa vastuuta teoistaan. Jos Jumala olisi halunnut estää syntiinlankeemuksen, hän olisi luonut ihmisen paremmin.
Siinä tapauksessa siirryn sen toisen osoitteen kaverin puoleen...!tiedoksi että Jumala antoi Jeesuksen Kristuksen puolestamme.Hän kuoli ristillä jotta ihmiset pelastuisivat.Jumala on rakkaus.
- Cain
Mephistopheles. kirjoitti:
Siinä tapauksessa siirryn sen toisen osoitteen kaverin puoleen...!Jos sitä paatua ylipäätäs on olemassa, ni tää on sen joku sairas kokeilu. Vähä niinku pikkupoika, suurennuslasi ja muurahaiset... Haistas paskan.
- on mikä
Cain kirjoitti:
Jos sitä paatua ylipäätäs on olemassa, ni tää on sen joku sairas kokeilu. Vähä niinku pikkupoika, suurennuslasi ja muurahaiset... Haistas paskan.
Mikä "tämä" on sen kokeilu? En usko että sä näet maailmaa sellaisena millaiseksi jumala sen loi... sulla on ihan sun oma maailmasi...
- hoitoon
idiootti
- on jumalan tahto
koska se on sinun tahtosi.
Jumala ei tuomitse ketään mistään pahasta.
Jumala toivoisi sinun löytävän jumaluus itsestäsi.
Jumala kuitenkin hyväksyy sinun tahtosi.
Kaikki maailmassa on luotu niin ettei kenenkään tarvitsuisi kärsiä.
Ihmiset eivät osaa käyttää näitä luotuja asioita niin ettei pahaa tapahtuisi.
Siksi että hyvälle on oltava vastakohta jotta voisimme kokea hyvän tunteen.
Jos olisi vain hyvää emme tietäisi mitä hyvä on.
Ei syntyisi kokemusta hyvästä.
Jos ei olisi kylmää ei olisi kuumaa.
Jos et olisi siellä en olisi täällä.
Mitä siinä välissä on?
Kaikki mitä ei ole on Jumala.
Jumala on ja ei ole.
Sinä itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205756Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222949Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1582647- 262469
- 821684
- 1461565
- 1341414
- 1351038
- 901022
- 91013