VT-Seuran hedelmää

9

736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siltä

Kaveri näyttää hylänneen vanhempansa ja laittaa sitä nyt vanhempiensa piikkiin. Aika outoa. He yrittävät ottaa yhteyttä ja toinen ei vastaa. Voin vain kuvitella millaista huolta vanhemmat tuntevat kun toinen pitää heitä epätietoisuudessa.

• >>Kaveri näyttää hylänneen vanhempansa ja laittaa sitä nyt vanhempiensa piikkiin. Aika outoa.

Outoa se on minunkin mielestä. Ajattelehan asiaa siltä kannalta jos heidän sukunsa ei olisi missään tekemisissä jehovantodistajuuden kanssa. Vastailisiko puheluihin kenties? Olisiko mitään syytä olla vastaamatta, näillä tiedoilla?

Syy ja seuraus kannattaa aina muistaa. On mitä helpointa vierittää syytä tässä tapauksessa kokemuksensa purkaneelle, joka ei pysty vastaamaan puhelimeen kun omaa suuret henkiset paineet asiasta, kuten hän antoi jo ymmärtääkin.

• sinäkin
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Kaveri näyttää hylänneen vanhempansa ja laittaa sitä nyt vanhempiensa piikkiin. Aika outoa.

Outoa se on minunkin mielestä. Ajattelehan asiaa siltä kannalta jos heidän sukunsa ei olisi missään tekemisissä jehovantodistajuuden kanssa. Vastailisiko puheluihin kenties? Olisiko mitään syytä olla vastaamatta, näillä tiedoilla?

Syy ja seuraus kannattaa aina muistaa. On mitä helpointa vierittää syytä tässä tapauksessa kokemuksensa purkaneelle, joka ei pysty vastaamaan puhelimeen kun omaa suuret henkiset paineet asiasta, kuten hän antoi jo ymmärtääkin.

Se on kuitenkin niin, että monet vastaavassa tilanteessa olevat eivät tuolla tavalla kiusaa vanhempiaan. Ties mitä kuvittelevat, kun ajattelevat toisen olevan masentunut ja mitään yhteyttä ei saa. On tietysti terapeuttista syyllistää, myönnän sen.

Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse. Tämä on aivan päivän selvä asia, josta näen esimerkkejä jatkuvasti. Kirjoittaja märehtii asiaa etukäteen.

• sinäkin kirjoitti:

Se on kuitenkin niin, että monet vastaavassa tilanteessa olevat eivät tuolla tavalla kiusaa vanhempiaan. Ties mitä kuvittelevat, kun ajattelevat toisen olevan masentunut ja mitään yhteyttä ei saa. On tietysti terapeuttista syyllistää, myönnän sen.

Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse. Tämä on aivan päivän selvä asia, josta näen esimerkkejä jatkuvasti. Kirjoittaja märehtii asiaa etukäteen.

>>Kirjoittaja märehtii asiaa etukäteen.

Kas syytäkin on, eikö totta.

Kertoihan hän kuinka oli isältään kysynyt joskus kuinka hän suhtautuisi mahdolliseen eroonsa. Vastaus ei jättänyt tulkinnalle varaa.

• Markku_Meilo
        sinäkin kirjoitti:

>>Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse.

Hieman toisella tavalla sanailtuna: "Jokainen perheenjäsen määrittelee suhtautumisensa Vartiotorniseuran karttamissääntöön itse."

Toki karttamissääntö on laajimmin rikottu erotusperusteinen sääntö.

• fffffffffffffff
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse.

Hieman toisella tavalla sanailtuna: "Jokainen perheenjäsen määrittelee suhtautumisensa Vartiotorniseuran karttamissääntöön itse."

Toki karttamissääntö on laajimmin rikottu erotusperusteinen sääntö.

>> >>Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse.

Juu ja erotetulla/eronneella ei ole asiaan sananvaltaa eli on alenpaa kastia ts pallo on jahveteilla.

• fffffffffffffff kirjoitti:

>> >>Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse.

Juu ja erotetulla/eronneella ei ole asiaan sananvaltaa eli on alenpaa kastia ts pallo on jahveteilla.

>>Juu ja erotetulla/eronneella ei ole asiaan sananvaltaa eli on alenpaa kastia ts pallo on jahveteilla.

Näinhän tuo on. Mutta ohjeet siitä kuinka eronneisiin sukulaisiinkin tulisi suhtautua ovat selkeät.

• selkeät
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Juu ja erotetulla/eronneella ei ole asiaan sananvaltaa eli on alenpaa kastia ts pallo on jahveteilla.

Näinhän tuo on. Mutta ohjeet siitä kuinka eronneisiin sukulaisiinkin tulisi suhtautua ovat selkeät.

>Mutta ohjeet siitä kuinka eronneisiin sukulaisiinkin tulisi suhtautua ovat selkeät.

Ja seuraukset karttamisohjeen noudattamatta jättämisestä selvät. Jos jatkaa normaalia yhteydenpitoa todistajista erotettuun tai eronneeseen sukulaiseen, menettää palvelusetunsa seurakunnassa, esimerkiksi.

• sööpäri.
        selkeät kirjoitti:

>Mutta ohjeet siitä kuinka eronneisiin sukulaisiinkin tulisi suhtautua ovat selkeät.

Ja seuraukset karttamisohjeen noudattamatta jättämisestä selvät. Jos jatkaa normaalia yhteydenpitoa todistajista erotettuun tai eronneeseen sukulaiseen, menettää palvelusetunsa seurakunnassa, esimerkiksi.

Minua asioassa huvittaa ja ärsyttää se, miten erotetut/eronneet syyllistetään.

Isosiskoni koitti tappaa itsensä huonolla menestyksellä. Kun asiasta oli sitten puhetta ex-vaimon (jt) kanssa, hän muisti mainita että tuollainen elämän repeäminen on loogista seurausta uskonnon hylkäämisen kanssa. Hän ei ollenkaan ajatellut asiaa siten, että kaikkien ystävien ja tuttujen hylkääminen voisi myös vaikuttaa. Jos oma äiti sylkee kirjaimellisesti silmille niin kyllä se saattaa masentaa vaikka olisi kuinka voimakas persoona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3607
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      64
      3232
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2533
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe