VT-Seuran hedelmää

9

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siltä

      Kaveri näyttää hylänneen vanhempansa ja laittaa sitä nyt vanhempiensa piikkiin. Aika outoa. He yrittävät ottaa yhteyttä ja toinen ei vastaa. Voin vain kuvitella millaista huolta vanhemmat tuntevat kun toinen pitää heitä epätietoisuudessa.

      • >>Kaveri näyttää hylänneen vanhempansa ja laittaa sitä nyt vanhempiensa piikkiin. Aika outoa.

        Outoa se on minunkin mielestä. Ajattelehan asiaa siltä kannalta jos heidän sukunsa ei olisi missään tekemisissä jehovantodistajuuden kanssa. Vastailisiko puheluihin kenties? Olisiko mitään syytä olla vastaamatta, näillä tiedoilla?

        Syy ja seuraus kannattaa aina muistaa. On mitä helpointa vierittää syytä tässä tapauksessa kokemuksensa purkaneelle, joka ei pysty vastaamaan puhelimeen kun omaa suuret henkiset paineet asiasta, kuten hän antoi jo ymmärtääkin.


      • sinäkin
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Kaveri näyttää hylänneen vanhempansa ja laittaa sitä nyt vanhempiensa piikkiin. Aika outoa.

        Outoa se on minunkin mielestä. Ajattelehan asiaa siltä kannalta jos heidän sukunsa ei olisi missään tekemisissä jehovantodistajuuden kanssa. Vastailisiko puheluihin kenties? Olisiko mitään syytä olla vastaamatta, näillä tiedoilla?

        Syy ja seuraus kannattaa aina muistaa. On mitä helpointa vierittää syytä tässä tapauksessa kokemuksensa purkaneelle, joka ei pysty vastaamaan puhelimeen kun omaa suuret henkiset paineet asiasta, kuten hän antoi jo ymmärtääkin.

        Se on kuitenkin niin, että monet vastaavassa tilanteessa olevat eivät tuolla tavalla kiusaa vanhempiaan. Ties mitä kuvittelevat, kun ajattelevat toisen olevan masentunut ja mitään yhteyttä ei saa. On tietysti terapeuttista syyllistää, myönnän sen.

        Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse. Tämä on aivan päivän selvä asia, josta näen esimerkkejä jatkuvasti. Kirjoittaja märehtii asiaa etukäteen.


      • sinäkin kirjoitti:

        Se on kuitenkin niin, että monet vastaavassa tilanteessa olevat eivät tuolla tavalla kiusaa vanhempiaan. Ties mitä kuvittelevat, kun ajattelevat toisen olevan masentunut ja mitään yhteyttä ei saa. On tietysti terapeuttista syyllistää, myönnän sen.

        Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse. Tämä on aivan päivän selvä asia, josta näen esimerkkejä jatkuvasti. Kirjoittaja märehtii asiaa etukäteen.

        >>Kirjoittaja märehtii asiaa etukäteen.

        Kas syytäkin on, eikö totta.

        Kertoihan hän kuinka oli isältään kysynyt joskus kuinka hän suhtautuisi mahdolliseen eroonsa. Vastaus ei jättänyt tulkinnalle varaa.


      • Markku_Meilo
        sinäkin kirjoitti:

        Se on kuitenkin niin, että monet vastaavassa tilanteessa olevat eivät tuolla tavalla kiusaa vanhempiaan. Ties mitä kuvittelevat, kun ajattelevat toisen olevan masentunut ja mitään yhteyttä ei saa. On tietysti terapeuttista syyllistää, myönnän sen.

        Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse. Tämä on aivan päivän selvä asia, josta näen esimerkkejä jatkuvasti. Kirjoittaja märehtii asiaa etukäteen.

        >>Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse.

        Hieman toisella tavalla sanailtuna: "Jokainen perheenjäsen määrittelee suhtautumisensa Vartiotorniseuran karttamissääntöön itse."

        Toki karttamissääntö on laajimmin rikottu erotusperusteinen sääntö.


      • fffffffffffffff
        Markku_Meilo kirjoitti:

        >>Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse.

        Hieman toisella tavalla sanailtuna: "Jokainen perheenjäsen määrittelee suhtautumisensa Vartiotorniseuran karttamissääntöön itse."

        Toki karttamissääntö on laajimmin rikottu erotusperusteinen sääntö.

        >> >>Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse.

        Juu ja erotetulla/eronneella ei ole asiaan sananvaltaa eli on alenpaa kastia ts pallo on jahveteilla.


      • fffffffffffffff kirjoitti:

        >> >>Jokainen perheenjäsen määrittelee oman suhtautumisen erotettuun itse.

        Juu ja erotetulla/eronneella ei ole asiaan sananvaltaa eli on alenpaa kastia ts pallo on jahveteilla.

        >>Juu ja erotetulla/eronneella ei ole asiaan sananvaltaa eli on alenpaa kastia ts pallo on jahveteilla.

        Näinhän tuo on. Mutta ohjeet siitä kuinka eronneisiin sukulaisiinkin tulisi suhtautua ovat selkeät.


      • selkeät
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Juu ja erotetulla/eronneella ei ole asiaan sananvaltaa eli on alenpaa kastia ts pallo on jahveteilla.

        Näinhän tuo on. Mutta ohjeet siitä kuinka eronneisiin sukulaisiinkin tulisi suhtautua ovat selkeät.

        >Mutta ohjeet siitä kuinka eronneisiin sukulaisiinkin tulisi suhtautua ovat selkeät.

        Ja seuraukset karttamisohjeen noudattamatta jättämisestä selvät. Jos jatkaa normaalia yhteydenpitoa todistajista erotettuun tai eronneeseen sukulaiseen, menettää palvelusetunsa seurakunnassa, esimerkiksi.


      • sööpäri.
        selkeät kirjoitti:

        >Mutta ohjeet siitä kuinka eronneisiin sukulaisiinkin tulisi suhtautua ovat selkeät.

        Ja seuraukset karttamisohjeen noudattamatta jättämisestä selvät. Jos jatkaa normaalia yhteydenpitoa todistajista erotettuun tai eronneeseen sukulaiseen, menettää palvelusetunsa seurakunnassa, esimerkiksi.

        Minua asioassa huvittaa ja ärsyttää se, miten erotetut/eronneet syyllistetään.

        Isosiskoni koitti tappaa itsensä huonolla menestyksellä. Kun asiasta oli sitten puhetta ex-vaimon (jt) kanssa, hän muisti mainita että tuollainen elämän repeäminen on loogista seurausta uskonnon hylkäämisen kanssa. Hän ei ollenkaan ajatellut asiaa siten, että kaikkien ystävien ja tuttujen hylkääminen voisi myös vaikuttaa. Jos oma äiti sylkee kirjaimellisesti silmille niin kyllä se saattaa masentaa vaikka olisi kuinka voimakas persoona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe