Päätin jo vuosia sitten, etten osta minkäänlaista digiboxia, mutta olen jo vähän alkanut katsella siihen suuntaan...
Asun Welho-talossa. Käytössäni on Panasonicin aivan upea DVD-soitin kovalevyllä. Siinä on hyvät mahdollisuudet ohjelmien editoimiseen, high speed etc. Kovalevyltä poltan hyväksi katsomani leffat editoituina(=mainokset pois) dvd-levyille.
Mutta, millainen digiboxi kannattaa hankkia? Ainakin kahdella virittimellä oleva. Tarvitsenko tallentavan? En kai. Mihin muihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota? Mitä merkkiä suosittelette. Jos tallennan ohjelman digiboxin kovalevylle, kopioituuko se ainoastaan ns. normaalinopeudella dvd-levylle? Vai onko jossain mallissa high speed-ominaisuuksia.
Millaista digiboxia
8
1249
Vastaukset
- joopa juu
*Mutta, millainen digiboxi kannattaa hankkia? Ainakin kahdella virittimellä oleva. Tarvitsenko tallentavan? En kai.*
Mitäpä meinasit tehdä kahdella virittimellä, jossa ei ole tallennusta? (Ja mistä ajattelit sellaisen löytää?). Kahden virittimen boksilla ulos saa ainoastaan yhden virittimen kuvaa kerrallaan (poislukien PiP). Toinen taltioi levylle. Toppyllä voit tallentaa kahta kanavaa, katsoa kolmatta/vanhaa tallennetta kuvaa kuvassa ja vielä tietokoneella kolmatta eri kuvaa... Suosittelen sitä. Kahden virittimen bokseissa on aina kovalevy. Sen toisen virittimen hyöty tulee juuri sen kovalevyn kautta.
Kopiointi digiboksin kovalevyltä DVD-laitteen kovalevylle tapahtuu scartin kautta ei aina tietenkin reaaliajassa. Mitään highspeediä ei voi olla. Kopioinnin aikana ei myöskään voi katsoa muuta paitsi ehkä DVD-laitteen kovalevyltä. Kopiointi kannattaakin tehdä katselun aikana tai sitten öisin/päivisin. Jälkimmäisessä auttaa, jos boksissa on soittolistat (Topfieldissä kisättääkseni on). Toisissa malleissa voi ohjelmat myös siirtää tietokoneelle ja polttaa siellä.
Minä pidän outona. että viitsit tallennella DVD:lle analogilähetyksiä. Se on kuin ajaisi Ferrarilla metsäpolkuja.
Tallentava digiboksi kahdella virittimellä (ei Handan) on aivan edoton. Se vapauttaa katsojan ajasta. Lisäksi voit tallentaa kahta kanavaa yhtäaikaa. Lisäksi digiboksi on ainoa tallennussysteemi, jossa laatu ei laske pätkääkään. Minä katsonkin yleensä juuri kovalevyn kautta.- ei se niin outoa ole
"Minä pidän outona. että viitsit tallennella DVD:lle analogilähetyksiä. Se on kuin ajaisi Ferrarilla metsäpolkuja."
No, satun asumaan ihan lähetysmaston vierellä ja
analogiakuvakin on veitsenterävä eikä haamuja ole. - `´´´´´´´´´´´´´´´
ei se niin outoa ole kirjoitti:
"Minä pidän outona. että viitsit tallennella DVD:lle analogilähetyksiä. Se on kuin ajaisi Ferrarilla metsäpolkuja."
analogiakuvakin on veitsenterävä eikä haamuja ole.Asut lähetysmaston juurella ja mainitsit olevasi "welhotalossa", siis kaapelissa.
Minkähänlaisen maston vierellä sitten oikein asut? ei se niin outoa ole kirjoitti:
analogiakuvakin on veitsenterävä eikä haamuja ole.Näinhän sitä sanoo. Kokeilepa opttaa DVD:lle kuvaa analogisena ja diginä ja sitten vertaa niitä still-kuvina tietokoneella. On kohinassa eroa. 16:9 lähetykset sitten ovat oma lukunsa.
- Aku_boy
Itsellä on Humax PVR 9200 C ja siihen olen tyytyväinen. Tällä hetkellä se on huomattavasti halvempi kuin topfield ja ei häviä ominaisuuksissa. HUMAXIN hinta on 450€ eli about sataviiskymppiä alle toppyn ja ainakin mulle se oli yksi merkittävä tekijä kun laadussa ei ole normikäyttäjälle eroja. Täällä (siis keskustelupalstalla) tuntuu moni ylistävän tuota topfieldiä, mutta ei se mielestäni oli sentään 'niin hyvä' että maksaisin siitä niin paljoa enemmän.
Synaptic-niminen firma myy sitä kai halvimmalla tällä hetkellä (siis netin kautta). - jatkokysymys
Kiitoksia kommenteista!
Eli ainakin tarvitsen kahdella virittimellä olevan systeemin. Se, että niissä on aina kovalevy, on uutta tietoa minulle:-)
Olen täysin tyytyäinen analogisten lähetysten kopiointiin DVD:lle ja kuvan laatuun. Panasonicin dvd on aivan huippuluokkaa, kaapelitaloudessa myös luvan laatu on hyvä! Ne eivät juuri häviä kaupasta ostetulle DVD:lle. Lisäksi tallennustiheyden (vai pitäisikö sanoa nopeuden) voi valita. EP:lläkin tallennettu kuva on hyvä. Digiboxeissa ei taida moista ominaisuutta edes olla?
Niin, vielä semmoinen tarkentava kysymys: Mitä pitää huomioida, että saan sen digibosin kytkettyä vahvistimeen? Että saa noista kotiteatteri-kilkkeistä jotain hyyötyä?
Sorry, jos kyselen asioita väärillä termeillä... en ole mikään tekniikan ihme-neitonen. - onnistuuko?
Kahden virittimen boxista hyötyä, jos toista katsellee ja toinen tallentaa erilliselle laitteelle kuten DVD tai VIDEO. Onnistuuko näin, vai olenko väärässä? Pitääkö muka aina olla kovalevy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594703
- 653808
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2133241- 1143061
- 482894
- 232558
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482003- 1081872
- 361865