Aluvanteet turhia

Pölykapselit kruunaavat auton

Näin ainakin Rolls Royce-autotehtaan mielestä ja he asentavatkin uusiin Phantom-malleihinsa hienot pölykapselit. Tjeu viime perjantain Iltalehti.

14

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemassa...

      laadukkaita pölykapseleitä ja yhdet löytyivät 99 saabista, jotaka olivat ruostumattomasta teräksestä

    • on turhin

      Kuviteltavissa oleva kapistus autoon. Miksi ihmeessä tehdä ensin vanteesta katseenkestämätön ja sitten pitää se irto-osalla ?.

    • kehvetti

      Uudet Phantomit ovatkin aivan perseestä. En ihmettele, että niihin on vielä pisteenä iin päälle päätetty laittaa pölykapselit ja pidetty tätä hyvänä ideana.

      Vastaavanlaiset 'hyvät' ideat ovat tehneet siitä autosta sen mitä se nykypäivänä on. Ruma, painava, pappamainen, ylihintainen PASKA, jonka saksalaiset edustusluokan autot pesevät kaikessa mennen tullen.

      Kyllä ihmetyttää miten BMW:n kaltainen laatu autojen valmistaja on antanut Rollsin vajota tuollaiseen alennustilaan.

    • Aluvanteet alla aina

      Turhuudesta ja turhuudesta voidaan olla montaa eri mieltä mutta mikäli autossa halutaan pitää ns. hyvä ulkonäkö renkaiden kohdalla turvallisesti niin aivan ehdoton valinta on kevytmetallivanne! (vai oletteko nähneet ojien penkoilla paljonkin autoista kesken ajon irronneita kevytmetallivanteita???)

      • Yrjö

        ole näkynyt peltivanteitakaan ojanpenkoilla.


      • vanteita..
        Yrjö kirjoitti:

        ole näkynyt peltivanteitakaan ojanpenkoilla.

        olen minä nähnyt 2kpl viimeisen 4kk:n aikana ja siihen paikkaan jäänyt myös auto, koska ilmeisesti pultit kadonneet! Toinen noista oli siirtokilvissä oleva tuontiauto


      • Alut alla aina
        Yrjö kirjoitti:

        ole näkynyt peltivanteitakaan ojanpenkoilla.

        Et sitten viitsinyt lukea tota kirjoittamaani! Puhuin nimenomaan että mikäli halutaan pitää auto edes jonkinmoisen näköisenä turvallisesti niin silloin ainoat renkaansisustat ovat ns. alut, ei peltivanteet koska peltivanteitahan ei tehdä hyvännäköisinä!


      • luulee näin
        Alut alla aina kirjoitti:

        Et sitten viitsinyt lukea tota kirjoittamaani! Puhuin nimenomaan että mikäli halutaan pitää auto edes jonkinmoisen näköisenä turvallisesti niin silloin ainoat renkaansisustat ovat ns. alut, ei peltivanteet koska peltivanteitahan ei tehdä hyvännäköisinä!

        "mikäli halutaan pitää auto edes jonkinmoisen näköisenä"

        Ah ah ah, ja ikää on...?


    • miksi pitää retostella peltivanteilla, jo kun tammipuiset vanteet on aivan yhtä hyvät. tämä todistettiin jo -20 luvulla.

    • spinnerit

      Rollssin spinnerit ovat valitettavasti kielletty suomessa. Suomeen tulevissa (tilattu 1) tulee perinteiset rollssin vanteet.

    • mr.tampax+

      Ensimmäiset vanteet oli nelis-kanttisia sitten saksalaiset teki niihin parannuksen ja teki niistä kolmion muotoiset...jympsähtää yhden kerran vähemmän.

    • leluja...

      Itsellä parissa autossani nyt ollut alut alla, nykyisessä pienessä sportissakin vakiona 17-alut ja tuo matalaprofiilikoko on maamme teille aivan älytön: meluisa, uraherkkä ja täryyttävä. Lisäksi aluvanteet paska ominaisuus on todella äkkiä tapahtuva jarrupölystä likaantuminen, niitä saisi pestä joka toinen päivä kuivalla kelilläkin. Pölykapseli ei siihenkään juuri reagoi. Ja ainakin omassa autossani joutuu talvialuvanteille laittamaan eri kiinnityspultit, sekin lisää monimutkaisuutta. Aikoinaan peltivanteet sekä kesä-että talvipyörissä ja samat pultit, oli helppoa ja nopeaa tuo renkaan vaihto. Lisäksi nuo ison tuumakoon aluvanteella olevat renkaat ovat perhanan painavia ja isoja kannella renkaanvaihtoaikana ja talon säilytyskomeroon sopimiseen tulee kohta vaikeuksia kun tuumakoot kasvaa koko ajan.

      Itse en näe niissä mitään oleellista hyötyä, en edes ulkonäössä verrattuna nätttiin kapselisarjaan, ne ovat noiden bisnes-markkinamiesten vouhotuksia rahojen saamiseksi hurahtaneilta autoilijoilta...

      • Aluminium

        On aluvanteiden vika kun niissä on eri pultit kuin peltivanteissa - voi jesus mikä mäntti. Miksi käytät sitten niitä peltivanteita talvella - eikö rahat riittänyt ostaa vastaavia vanteita talveksi?
        Ja miksi ostat auton missä on 17" vanteet jos ne ovat epämielyttävät - ei paskaa ole pakko ostaa jos ei siitä pidä :)
        Vanteiden paino riippuu niiden laadustakin, halvat yleensä ovat painavia. Useimmat laadukkaat aluvanteet ovatkin sitten kevyempiä kuin vastaavan kokoiset peltivanteet - tosin suuremmat aluvanteet ovat usein leveämpiä kuin vastaavan tuumakoon peltivanteet, joten suurempi paino selittyy sillä. Mutta harvoin halvalla saa hyvää vanteissakaan.

        Eipä ole aluvanteiden puhdistus ollut mitenkään vaikeata ainakaan itselle. Ihan automaattipesuri ne tuntuu pesevän riittävän hyvään kuntoon ja vahaus pari kertaa vuodessa pitää vanteet omasta mielestäni hyvässä kunnossa.

        Mutta sitten se, että onko noista aluvanteista jotain hyötyä on toinen juttu. Omasta mielestäni ei, mutta eipä noista haittaakaan ole. Vakionakin vielä olivat molemmissa autoissani, niin mitäs niitä peltisiinkään vaihtamaan.


      • Automiekkonen
        Aluminium kirjoitti:

        On aluvanteiden vika kun niissä on eri pultit kuin peltivanteissa - voi jesus mikä mäntti. Miksi käytät sitten niitä peltivanteita talvella - eikö rahat riittänyt ostaa vastaavia vanteita talveksi?
        Ja miksi ostat auton missä on 17" vanteet jos ne ovat epämielyttävät - ei paskaa ole pakko ostaa jos ei siitä pidä :)
        Vanteiden paino riippuu niiden laadustakin, halvat yleensä ovat painavia. Useimmat laadukkaat aluvanteet ovatkin sitten kevyempiä kuin vastaavan kokoiset peltivanteet - tosin suuremmat aluvanteet ovat usein leveämpiä kuin vastaavan tuumakoon peltivanteet, joten suurempi paino selittyy sillä. Mutta harvoin halvalla saa hyvää vanteissakaan.

        Eipä ole aluvanteiden puhdistus ollut mitenkään vaikeata ainakaan itselle. Ihan automaattipesuri ne tuntuu pesevän riittävän hyvään kuntoon ja vahaus pari kertaa vuodessa pitää vanteet omasta mielestäni hyvässä kunnossa.

        Mutta sitten se, että onko noista aluvanteista jotain hyötyä on toinen juttu. Omasta mielestäni ei, mutta eipä noista haittaakaan ole. Vakionakin vielä olivat molemmissa autoissani, niin mitäs niitä peltisiinkään vaihtamaan.

        No ei niistä sen enempää hyötyä ole, mutta onpahan vähän paremman näköiset. Eli turha niitä on ruveta millään parantuneilla ajo-ominaisuuksilla markkinoimaan.

        Osaan aluvanteista tulee ne samat pultit/mutterit mitä auton omissa peltivanteissakin on.

        Ja jos ei tulekaan, niin se ei hidasta sitä renkaanvaihtoa YHTÄÄN, jos siinä on eri pultit/mutterit.

        Mitään kauhean tiheitä aluja en ottaisi, koska ne on hankalat pitää puhtaana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe