Näin ainakin Rolls Royce-autotehtaan mielestä ja he asentavatkin uusiin Phantom-malleihinsa hienot pölykapselit. Tjeu viime perjantain Iltalehti.
Aluvanteet turhia
14
1772
Vastaukset
- olemassa...
laadukkaita pölykapseleitä ja yhdet löytyivät 99 saabista, jotaka olivat ruostumattomasta teräksestä
- on turhin
Kuviteltavissa oleva kapistus autoon. Miksi ihmeessä tehdä ensin vanteesta katseenkestämätön ja sitten pitää se irto-osalla ?.
- kehvetti
Uudet Phantomit ovatkin aivan perseestä. En ihmettele, että niihin on vielä pisteenä iin päälle päätetty laittaa pölykapselit ja pidetty tätä hyvänä ideana.
Vastaavanlaiset 'hyvät' ideat ovat tehneet siitä autosta sen mitä se nykypäivänä on. Ruma, painava, pappamainen, ylihintainen PASKA, jonka saksalaiset edustusluokan autot pesevät kaikessa mennen tullen.
Kyllä ihmetyttää miten BMW:n kaltainen laatu autojen valmistaja on antanut Rollsin vajota tuollaiseen alennustilaan. - Aluvanteet alla aina
Turhuudesta ja turhuudesta voidaan olla montaa eri mieltä mutta mikäli autossa halutaan pitää ns. hyvä ulkonäkö renkaiden kohdalla turvallisesti niin aivan ehdoton valinta on kevytmetallivanne! (vai oletteko nähneet ojien penkoilla paljonkin autoista kesken ajon irronneita kevytmetallivanteita???)
- Yrjö
ole näkynyt peltivanteitakaan ojanpenkoilla.
- vanteita..
Yrjö kirjoitti:
ole näkynyt peltivanteitakaan ojanpenkoilla.
olen minä nähnyt 2kpl viimeisen 4kk:n aikana ja siihen paikkaan jäänyt myös auto, koska ilmeisesti pultit kadonneet! Toinen noista oli siirtokilvissä oleva tuontiauto
- Alut alla aina
Yrjö kirjoitti:
ole näkynyt peltivanteitakaan ojanpenkoilla.
Et sitten viitsinyt lukea tota kirjoittamaani! Puhuin nimenomaan että mikäli halutaan pitää auto edes jonkinmoisen näköisenä turvallisesti niin silloin ainoat renkaansisustat ovat ns. alut, ei peltivanteet koska peltivanteitahan ei tehdä hyvännäköisinä!
- luulee näin
Alut alla aina kirjoitti:
Et sitten viitsinyt lukea tota kirjoittamaani! Puhuin nimenomaan että mikäli halutaan pitää auto edes jonkinmoisen näköisenä turvallisesti niin silloin ainoat renkaansisustat ovat ns. alut, ei peltivanteet koska peltivanteitahan ei tehdä hyvännäköisinä!
"mikäli halutaan pitää auto edes jonkinmoisen näköisenä"
Ah ah ah, ja ikää on...?
miksi pitää retostella peltivanteilla, jo kun tammipuiset vanteet on aivan yhtä hyvät. tämä todistettiin jo -20 luvulla.
- spinnerit
Rollssin spinnerit ovat valitettavasti kielletty suomessa. Suomeen tulevissa (tilattu 1) tulee perinteiset rollssin vanteet.
- mr.tampax+
Ensimmäiset vanteet oli nelis-kanttisia sitten saksalaiset teki niihin parannuksen ja teki niistä kolmion muotoiset...jympsähtää yhden kerran vähemmän.
- leluja...
Itsellä parissa autossani nyt ollut alut alla, nykyisessä pienessä sportissakin vakiona 17-alut ja tuo matalaprofiilikoko on maamme teille aivan älytön: meluisa, uraherkkä ja täryyttävä. Lisäksi aluvanteet paska ominaisuus on todella äkkiä tapahtuva jarrupölystä likaantuminen, niitä saisi pestä joka toinen päivä kuivalla kelilläkin. Pölykapseli ei siihenkään juuri reagoi. Ja ainakin omassa autossani joutuu talvialuvanteille laittamaan eri kiinnityspultit, sekin lisää monimutkaisuutta. Aikoinaan peltivanteet sekä kesä-että talvipyörissä ja samat pultit, oli helppoa ja nopeaa tuo renkaan vaihto. Lisäksi nuo ison tuumakoon aluvanteella olevat renkaat ovat perhanan painavia ja isoja kannella renkaanvaihtoaikana ja talon säilytyskomeroon sopimiseen tulee kohta vaikeuksia kun tuumakoot kasvaa koko ajan.
Itse en näe niissä mitään oleellista hyötyä, en edes ulkonäössä verrattuna nätttiin kapselisarjaan, ne ovat noiden bisnes-markkinamiesten vouhotuksia rahojen saamiseksi hurahtaneilta autoilijoilta...- Aluminium
On aluvanteiden vika kun niissä on eri pultit kuin peltivanteissa - voi jesus mikä mäntti. Miksi käytät sitten niitä peltivanteita talvella - eikö rahat riittänyt ostaa vastaavia vanteita talveksi?
Ja miksi ostat auton missä on 17" vanteet jos ne ovat epämielyttävät - ei paskaa ole pakko ostaa jos ei siitä pidä :)
Vanteiden paino riippuu niiden laadustakin, halvat yleensä ovat painavia. Useimmat laadukkaat aluvanteet ovatkin sitten kevyempiä kuin vastaavan kokoiset peltivanteet - tosin suuremmat aluvanteet ovat usein leveämpiä kuin vastaavan tuumakoon peltivanteet, joten suurempi paino selittyy sillä. Mutta harvoin halvalla saa hyvää vanteissakaan.
Eipä ole aluvanteiden puhdistus ollut mitenkään vaikeata ainakaan itselle. Ihan automaattipesuri ne tuntuu pesevän riittävän hyvään kuntoon ja vahaus pari kertaa vuodessa pitää vanteet omasta mielestäni hyvässä kunnossa.
Mutta sitten se, että onko noista aluvanteista jotain hyötyä on toinen juttu. Omasta mielestäni ei, mutta eipä noista haittaakaan ole. Vakionakin vielä olivat molemmissa autoissani, niin mitäs niitä peltisiinkään vaihtamaan. - Automiekkonen
Aluminium kirjoitti:
On aluvanteiden vika kun niissä on eri pultit kuin peltivanteissa - voi jesus mikä mäntti. Miksi käytät sitten niitä peltivanteita talvella - eikö rahat riittänyt ostaa vastaavia vanteita talveksi?
Ja miksi ostat auton missä on 17" vanteet jos ne ovat epämielyttävät - ei paskaa ole pakko ostaa jos ei siitä pidä :)
Vanteiden paino riippuu niiden laadustakin, halvat yleensä ovat painavia. Useimmat laadukkaat aluvanteet ovatkin sitten kevyempiä kuin vastaavan kokoiset peltivanteet - tosin suuremmat aluvanteet ovat usein leveämpiä kuin vastaavan tuumakoon peltivanteet, joten suurempi paino selittyy sillä. Mutta harvoin halvalla saa hyvää vanteissakaan.
Eipä ole aluvanteiden puhdistus ollut mitenkään vaikeata ainakaan itselle. Ihan automaattipesuri ne tuntuu pesevän riittävän hyvään kuntoon ja vahaus pari kertaa vuodessa pitää vanteet omasta mielestäni hyvässä kunnossa.
Mutta sitten se, että onko noista aluvanteista jotain hyötyä on toinen juttu. Omasta mielestäni ei, mutta eipä noista haittaakaan ole. Vakionakin vielä olivat molemmissa autoissani, niin mitäs niitä peltisiinkään vaihtamaan.No ei niistä sen enempää hyötyä ole, mutta onpahan vähän paremman näköiset. Eli turha niitä on ruveta millään parantuneilla ajo-ominaisuuksilla markkinoimaan.
Osaan aluvanteista tulee ne samat pultit/mutterit mitä auton omissa peltivanteissakin on.
Ja jos ei tulekaan, niin se ei hidasta sitä renkaanvaihtoa YHTÄÄN, jos siinä on eri pultit/mutterit.
Mitään kauhean tiheitä aluja en ottaisi, koska ne on hankalat pitää puhtaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078893
- 936800
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656550Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345441Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo664863- 553541
- 503375
- 513132
- 562932
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512916