Megane vs.

Focus..

Onko täällä onnellisia uuden Meganen tai Focuksen omistajia? Vetäiskö Corolla vertoja näille tai joku samanhintainen kansankärry?

19

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golffi tietysti...

      Et kertonut haetko farkkua. Jos haet niin silloin se neloskopan golffi. Jos et... Sitten en osaa auttaa.

      • ei tälle kaksikolle

        Gof IV farkku on oikea vertailukohta Corolla farmarille mutta ei näille uudemmille malleille kuten Meganelle ja Focukselle.

        Golf IV ja Corolla ovat selvästi vanhentuneita tuotteita. Molemmat ovat todella pieniä, ahtaita ja meluisia. Uusiin verrattuna selvästi peltisen oloisia pikkuautoja minkä kolaritestin tuloskin vahvistaa.

        Tuollainen sopii epävarmoille ostajille jotka antavat naapurin päättää merkin puolestaan eivätkä osaa itse verrata autojen ominaisuuksia.

        Jos auton pitää olla "japanilainen" (eli turkissa tai englannissa tehty) niin sitten mieluummin vaikka Primera jota kaupataan samaan hintaluokkaan.


      • väärin
        ei tälle kaksikolle kirjoitti:

        Gof IV farkku on oikea vertailukohta Corolla farmarille mutta ei näille uudemmille malleille kuten Meganelle ja Focukselle.

        Golf IV ja Corolla ovat selvästi vanhentuneita tuotteita. Molemmat ovat todella pieniä, ahtaita ja meluisia. Uusiin verrattuna selvästi peltisen oloisia pikkuautoja minkä kolaritestin tuloskin vahvistaa.

        Tuollainen sopii epävarmoille ostajille jotka antavat naapurin päättää merkin puolestaan eivätkä osaa itse verrata autojen ominaisuuksia.

        Jos auton pitää olla "japanilainen" (eli turkissa tai englannissa tehty) niin sitten mieluummin vaikka Primera jota kaupataan samaan hintaluokkaan.

        Corolla ja Megane ovat hiljaisia pelejä. Niin oman korvan kuin kaikkien mittaustenkin mukaan. Focus ja Golf IV ovat melkoisia melupesiä. Kooltaan niissö ei juuri ole eroja keskenään. Uusimmat mallit saavat 33-34 pistettä törmäyskokeessa. Ero Corollan 32 pisteeseen on siis vain teoreettinen.


      • Nappe2
        ei tälle kaksikolle kirjoitti:

        Gof IV farkku on oikea vertailukohta Corolla farmarille mutta ei näille uudemmille malleille kuten Meganelle ja Focukselle.

        Golf IV ja Corolla ovat selvästi vanhentuneita tuotteita. Molemmat ovat todella pieniä, ahtaita ja meluisia. Uusiin verrattuna selvästi peltisen oloisia pikkuautoja minkä kolaritestin tuloskin vahvistaa.

        Tuollainen sopii epävarmoille ostajille jotka antavat naapurin päättää merkin puolestaan eivätkä osaa itse verrata autojen ominaisuuksia.

        Jos auton pitää olla "japanilainen" (eli turkissa tai englannissa tehty) niin sitten mieluummin vaikka Primera jota kaupataan samaan hintaluokkaan.

        Tämä sinun mainostamasi Corolla on ollut vertailussa mm. Golf V, nykyinen Focus ja nykyinen Astra kanssa. Vertailussa se tuli sijalle kaksi (Tuulilasi). Vain uusi Golf sai niukasti enemmän pisteitä.


      • Pekka´
        väärin kirjoitti:

        Corolla ja Megane ovat hiljaisia pelejä. Niin oman korvan kuin kaikkien mittaustenkin mukaan. Focus ja Golf IV ovat melkoisia melupesiä. Kooltaan niissö ei juuri ole eroja keskenään. Uusimmat mallit saavat 33-34 pistettä törmäyskokeessa. Ero Corollan 32 pisteeseen on siis vain teoreettinen.

        Corolla ei ole saanut 32 pistettä EuroNCAP:n törmäystesteissä. Oikea pistemäärä on 28 ja tähtiä 4. Nykyinen Corolla on törmäysturvallisuudessa saman arvoinen Golf IV:n kanssa. Golf V, Focus ja Megane ovat aivan eri maata. http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=134


      • oikein!
        Pekka´ kirjoitti:

        Corolla ei ole saanut 32 pistettä EuroNCAP:n törmäystesteissä. Oikea pistemäärä on 28 ja tähtiä 4. Nykyinen Corolla on törmäysturvallisuudessa saman arvoinen Golf IV:n kanssa. Golf V, Focus ja Megane ovat aivan eri maata. http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=134

        Corolla on saanut 28 pistettä ennen faceliftiä. Sen jälkeen siihen on tullut muutoksia 2->8 turvatyynyä ja turvavyöhälyttimet mistä tulevat nuo 4 lisäpistettä.


      • testattu
        oikein! kirjoitti:

        Corolla on saanut 28 pistettä ennen faceliftiä. Sen jälkeen siihen on tullut muutoksia 2->8 turvatyynyä ja turvavyöhälyttimet mistä tulevat nuo 4 lisäpistettä.

        Tuo pitää paikkansa vaikka autoa ei siis ole uudelleen testattu. Uutta testiä ei tehty koska 32 pistettä ei riitä viiteen tähteen. Raja on 33 pistettä.


      • Ei testattu
        oikein! kirjoitti:

        Corolla on saanut 28 pistettä ennen faceliftiä. Sen jälkeen siihen on tullut muutoksia 2->8 turvatyynyä ja turvavyöhälyttimet mistä tulevat nuo 4 lisäpistettä.

        Et voi tietää olisiko Corollan kohdalla sivuturvatyynyt ja turvaverhot tuoneet lisää turvallisuutta (pisteitä), koska autoa ei ole testattu kyseisillä varusteilla, joten turhaa puhetta niiltä osin.
        Turvavyöhälyttimestä taitaa tulla 2 pistettä.

        Mitä tulee Corollan turvatyynyjen määrään, on siitä keskusteltu täällä ennenkin ja todettu se (8 turvatyynyä) mainosmiesten keksinnöksi. Yksikään muu valmistaja ei puhu neljästä turvatyynystä ikkunaturvaverhojen kohdalla vaan kahdesta. Syykin on selvä. Samalla sivulla ne ovat yhtä jöötiä eli yksi tyyny, vaikka suojaavatkin sekä edessä että takana. 8 turvatyynyä ei saa Corollaan rahallakaan toisin kuin Golfiin, johon saa lisävarusteena sivuturvatyynyt myös takaistuimelle.


      • teoriaa
        Ei testattu kirjoitti:

        Et voi tietää olisiko Corollan kohdalla sivuturvatyynyt ja turvaverhot tuoneet lisää turvallisuutta (pisteitä), koska autoa ei ole testattu kyseisillä varusteilla, joten turhaa puhetta niiltä osin.
        Turvavyöhälyttimestä taitaa tulla 2 pistettä.

        Mitä tulee Corollan turvatyynyjen määrään, on siitä keskusteltu täällä ennenkin ja todettu se (8 turvatyynyä) mainosmiesten keksinnöksi. Yksikään muu valmistaja ei puhu neljästä turvatyynystä ikkunaturvaverhojen kohdalla vaan kahdesta. Syykin on selvä. Samalla sivulla ne ovat yhtä jöötiä eli yksi tyyny, vaikka suojaavatkin sekä edessä että takana. 8 turvatyynyä ei saa Corollaan rahallakaan toisin kuin Golfiin, johon saa lisävarusteena sivuturvatyynyt myös takaistuimelle.

        Se että Corolla lasketaan 32 pisteen autoksi on vain teoriaa koska sitä ei ole testattu. Mutta nuo turvatyynyille lasketut kaksi pistettä on kuitenkin 95% varmuudella aivan oikein arvioitu. Mutta olet oikeassa siinä että ilman testiä se on vain teoriaa.


    • 3d eri auto

      Meganen tapauksessa kannattaa muistaa että 3/5d on käytännössä toinen auto kuin farkku/sedan.

      Jälkimmäisissä on selvästi pidempi akseliväli mikä näkyy etenkin sisätiloissa ja myös ajettavuudessa.

      Voin siis kommentoida vain farkkua/sedania mutta 3/5d meganea en ostaisi jos tuon tyyppistä autoa kaipaisin.

      Megane on Focusta selvästi hiljaisempi ja siinä on huomattavasti suurempi tavaratila. Focuksessa on kuitenkin paljon parempi ohjaus vaikka toisaalta kyllä Meganekin menee suoraan jopa uraisilla ja kaltevilla teillä.

      Kummassakin on erittäin hyvä alusta, meganessa ehkä hiukan mukavampi mutta yllättävän kova ranskalaiseksi. Sisätilat tavaratilaa lukuunottamatta ovat molemmissa samaa tasoa eli kaksi aikuista mahtuu mukavasti eteen ja lapset taakse.

      Maine ja jälleenmyyntiarvo on molemmissa samalla tasolla mutta Megane on todennäköisesti huomattavasti paremmin ruostesuojattu kuin Focus vaikka voortin ovet eivät enää pamahdakaan läpiruosteeseen kahdessa vuodessa. Muotoilun saa jokainen itse arvostella.

      PS Bilian huolto on perseestä!

    • Tuollaisissa pikkuautoissa ei ole tänä päivänä mitään eroa. Ihan sama, kumman hankit. Kehitys menee siihen suuntaan, että autot valmistetaan samoista osista ja kohta varmasti kootaan samassa tehtaassa.

      Pikkuautot tuntuvat, näyttävät ja haisevat ihan samalta. Kestävät saman. Kuluttavat saman.

      Osta se, joka lähimmässä liikkeessä on jo sisällä, näin ei tarvitse tilailla eikä odotella.


      Master Eq

      • jospajoo

        Ei olla pikkuautoilla näköjään ajettu sitten 70-luvun. Eroja on näissä jopa enemmän kuin "mersu"-luokassa. Vertailu vaan kannattaa tehdä itse, eikä uskoa naapuria.


      • jospajoo kirjoitti:

        Ei olla pikkuautoilla näköjään ajettu sitten 70-luvun. Eroja on näissä jopa enemmän kuin "mersu"-luokassa. Vertailu vaan kannattaa tehdä itse, eikä uskoa naapuria.

        Aina, kun iskee autokuume ja omaan on ehtinyt kertyä mittariin joku about 50-60 tkm parissa vuodessa, menen autokauppaan.

        Suosittelen tätä muillekin.

        Otan koeajoon jonkun fokuksen tai korollan. Myyjät kiehnää ja nuolee persettä minkä kerkiää, koska luulevat saavansa myytyä oikein VV-TV -mallin tai jonkun GLI:n.

        Sitten ajan pari kertaa korttelin ympäri; yleensä se riittää.

        Noilla kotteroilla ajaminen on sellainen kärsimys, että omaan Volvoon (aiemmin) tai Mersuun (nykyisin) istuminen on valtava nautinto. Katoaa autokuume sen tien, kun huomaa mitä paskaa ihmisille yritetään myydä. Oma tuntuu upouudelta taas seuraavan vuoden, kunnes keväällä tulee autokuume. Sitten voi mennä kokeilemaan jotain mekanea tai astraa.

        Master Eq


      • Aika hyvä!
        MasterEq kirjoitti:

        Aina, kun iskee autokuume ja omaan on ehtinyt kertyä mittariin joku about 50-60 tkm parissa vuodessa, menen autokauppaan.

        Suosittelen tätä muillekin.

        Otan koeajoon jonkun fokuksen tai korollan. Myyjät kiehnää ja nuolee persettä minkä kerkiää, koska luulevat saavansa myytyä oikein VV-TV -mallin tai jonkun GLI:n.

        Sitten ajan pari kertaa korttelin ympäri; yleensä se riittää.

        Noilla kotteroilla ajaminen on sellainen kärsimys, että omaan Volvoon (aiemmin) tai Mersuun (nykyisin) istuminen on valtava nautinto. Katoaa autokuume sen tien, kun huomaa mitä paskaa ihmisille yritetään myydä. Oma tuntuu upouudelta taas seuraavan vuoden, kunnes keväällä tulee autokuume. Sitten voi mennä kokeilemaan jotain mekanea tai astraa.

        Master Eq

        Haen sedania -luultavasti Megane, kun en asu Bilia-kaupungissakaan. Tampereella volkkarin huolto epäilyttää. Mersuun ei varaa. Auto tulisi pitkäaikaiseen käyttöön.


      • Ei ei!
        MasterEq kirjoitti:

        Aina, kun iskee autokuume ja omaan on ehtinyt kertyä mittariin joku about 50-60 tkm parissa vuodessa, menen autokauppaan.

        Suosittelen tätä muillekin.

        Otan koeajoon jonkun fokuksen tai korollan. Myyjät kiehnää ja nuolee persettä minkä kerkiää, koska luulevat saavansa myytyä oikein VV-TV -mallin tai jonkun GLI:n.

        Sitten ajan pari kertaa korttelin ympäri; yleensä se riittää.

        Noilla kotteroilla ajaminen on sellainen kärsimys, että omaan Volvoon (aiemmin) tai Mersuun (nykyisin) istuminen on valtava nautinto. Katoaa autokuume sen tien, kun huomaa mitä paskaa ihmisille yritetään myydä. Oma tuntuu upouudelta taas seuraavan vuoden, kunnes keväällä tulee autokuume. Sitten voi mennä kokeilemaan jotain mekanea tai astraa.

        Master Eq

        En KOSKAAN osta enää käytettyä Mersua, karvaat kokemukset E-sarjan mesestä vm-00 220 CDI automaatti eli Väyrysestä. Ruoste raiskasi, automaattiloota hajosi ja laturin (nestejäähdytteinen) uusiminen maksoi n. 1000 euroa.

        Kysyjä kysyi tuon hintaluokan autoista. Mersua ei tuossa hintaluokassa uutena saa, A-sarjan kökkerökin on kalliimpi eikä se edes mukavuudeltaan ole mersu. Käytetty vastaavanhintainen Mersu ei todellakaan ole vaihtoehto kokemukseni mukaan uudelle Focus/Golf-luokan autolle! Jos haluaa ajaa uudella, takuut omaavalla autolla eikä rääkätyllä ex-työkalulla, ei valinnanvaikeutta ole. Ja se vanhempi imagoauto on muutoinkin armotta jo vanhanaikainen, uudemmat pienemmät mallit hakkaavat esim. takapotku-Mesen ajettavuudessa reilusti.


      • Ei ei! kirjoitti:

        En KOSKAAN osta enää käytettyä Mersua, karvaat kokemukset E-sarjan mesestä vm-00 220 CDI automaatti eli Väyrysestä. Ruoste raiskasi, automaattiloota hajosi ja laturin (nestejäähdytteinen) uusiminen maksoi n. 1000 euroa.

        Kysyjä kysyi tuon hintaluokan autoista. Mersua ei tuossa hintaluokassa uutena saa, A-sarjan kökkerökin on kalliimpi eikä se edes mukavuudeltaan ole mersu. Käytetty vastaavanhintainen Mersu ei todellakaan ole vaihtoehto kokemukseni mukaan uudelle Focus/Golf-luokan autolle! Jos haluaa ajaa uudella, takuut omaavalla autolla eikä rääkätyllä ex-työkalulla, ei valinnanvaikeutta ole. Ja se vanhempi imagoauto on muutoinkin armotta jo vanhanaikainen, uudemmat pienemmät mallit hakkaavat esim. takapotku-Mesen ajettavuudessa reilusti.

        En suositellut käytetyn hankkimista, kerroin, että pikkuautot ovat kaikki yhtä ja samaa.

        Oma Mersuni on käytetty, kyllä. Olen itse käyttänyt sitä uudesta asti ja takuuta on vielä voimassa. Korjaamolla ei ole käyty, yksi määräaikaishuolto on tehty.

        Käyttämättömiä autoja on kovin vähän liikenteessä.


        Master Eq


      • Tilaa pitää olla

        "Tuollaisissa pikkuautoissa ei ole tänä päivänä mitään eroa."

        No tuo nyt on sen sortin potaskaa, että siitä tulee ihan varmasti uusi nettilegenda. Nykyajan pikkuautoissa on iso ero toisiinsa nähden. Niin on isoissakin. Kannattaa koeajaa kokeeksi edes muutama, ettei päästele näppäimistään ihan mitä tahansa. Juuri nuo alussa mainitut Megane ja Focus ovat niin luonteeltaan, ajoltaan kuin muiltakin ominaisuuksiltaan melko lailla erilaisia.

        Viime talvena testailin noita molempia ja erot olivat selvät. Megane putosi jo alkumetreillä, Focusta ajattelin seuraavaksi autoksi. Ostinkin Mondeon. Testailin myös muita autoja, ja voihan vihannes, että oli eroja. Joitain autoja en ostaisi uutena edes puoleen hintaan, sillä niissä ei oltu pitkää kuljettajaa ajateltu juuri lainkaan. Entäs kuljettajan takana istuvaa? Pelkkää tuskaa pitemmän päälle!

        Autolehtien joukkovertailuja lukemalla saat vähällä vaivalla varsin selvän kuvan autojen eroista ja ajettavuudesta.


      • mikä äijjä!
        MasterEq kirjoitti:

        Aina, kun iskee autokuume ja omaan on ehtinyt kertyä mittariin joku about 50-60 tkm parissa vuodessa, menen autokauppaan.

        Suosittelen tätä muillekin.

        Otan koeajoon jonkun fokuksen tai korollan. Myyjät kiehnää ja nuolee persettä minkä kerkiää, koska luulevat saavansa myytyä oikein VV-TV -mallin tai jonkun GLI:n.

        Sitten ajan pari kertaa korttelin ympäri; yleensä se riittää.

        Noilla kotteroilla ajaminen on sellainen kärsimys, että omaan Volvoon (aiemmin) tai Mersuun (nykyisin) istuminen on valtava nautinto. Katoaa autokuume sen tien, kun huomaa mitä paskaa ihmisille yritetään myydä. Oma tuntuu upouudelta taas seuraavan vuoden, kunnes keväällä tulee autokuume. Sitten voi mennä kokeilemaan jotain mekanea tai astraa.

        Master Eq

        saatana sitä ja saatana tätä...
        Taidat olla vain satanisti pelle


    • Golf.....

      Ostappa kerralla VW Golf V-koppainen, uudella 140 hv:n 1.4 TSI-koneella. Saat erittäin suorituskykyisen ja silti pihin auton, pitkät huoltovälit, laatuviimeistely, ison laatuauton jämäkkyys, erinomainen ajettavuus, konstailemattoman tyylikäs ja aikaa kestävä ulkonäkö, korroosiosuojaus, jälleenmyyntiarvo huippua.

      Unohda ranskalaiset romut, ne ovat hyviä vain nakkikioskilta ja Mäkkäristä ostettuina, kokemusta on. Unohda Focuskin, vaikka sekin on vetareita ja oviruosteita lukuunottamatta huomattavasti renua parempi. Osta kerralla se Golf niin olet vielä vuoden-kahdenkin omistamisen jälkeen tyytyväinen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe