Kiinteistönvälittäjillä

kaupunkijako sekaisin

Nykyisessa asuntojen hintabuumissa kiinteistönvälittäjillä näyttää menevän kaupunginosien rajat sekaisin sillä tavalla, että hyviä alueita pyritään laajentamaan ja väittämään, että kyseinen myynnissä oleva asunto sijaitsee itse asiassa tällä paremmalla alueella.

Muun muassa olen huomannut seuraavia:

1. Punavuoressa sijaitsevaa asuntoa myytiin Eirana, koska ikkunasta näkyi Eiraan

2. Taka-Töölöä on väitetty useasti Keski-Töölöksi tai jopa Etu-Töölöksi.

3. Ullanlinnan asuntoja yritetään vääntää Eiraksi tai Kaivopuistoksi

4. Loppuhuipentumana, Kalliota olen joskus kuullut myytävän Itä-Töölönä

Varsinaisia vitsiniekkoja nuo kiinteistönvälittäjät.

Oikeat kaupunginosien väliset rajat voi tarkistaa Helsingin kaupungin sivuilta!

31

2341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinteistövälittelijä

Ehitä tarkastoo missee joku paekka sijaetsoo

• huomannut

rajat tuntuvat olevan varsin häilyviä ja usein tahtoo se halvempi alue muuttua kalliimmaksi.
        Enpä ole koskaan nähnyt käyvän toisinpäin. Mikähän siinä oikein on? Eiväthän kiinteistönvälittäjät sitä tarkoituksella tee...eiväthän?

• missä menee
        huomannut kirjoitti:

rajat tuntuvat olevan varsin häilyviä ja usein tahtoo se halvempi alue muuttua kalliimmaksi.
        Enpä ole koskaan nähnyt käyvän toisinpäin. Mikähän siinä oikein on? Eiväthän kiinteistönvälittäjät sitä tarkoituksella tee...eiväthän?

Itse olen seuraillut lähinnä Töölön kämppien myynti-ilmoituksia ja itsekään en minä ainakaan tiedä missä menee Keski- ja Taka-Töölön raja. Etu-Töölöhän kait rajautuu Hesperiankatuihin, mutta mitä aluetta on Keski-Töölö...? Sen ymmärrän, että se lienee alkaa Hesperiankadusta pohjoiseen, mutta minne päättyy...Töölön kirjaston kohdille vaiko minne? On kuitenkin aika paljon enempi Taka-Töölöä esimerkiksi Kajanuksenkadun seutu kuin vaikkapa Töölön sairaalan ja Töölöntorin seudun alueet.
        Tietääkö kuka näistä rajoista?

Kallio Itä-Töölönä oli kyllä paras, hih ;))!

• erottaa Keski- ja Taka-Töölön
        missä menee kirjoitti:

Itse olen seuraillut lähinnä Töölön kämppien myynti-ilmoituksia ja itsekään en minä ainakaan tiedä missä menee Keski- ja Taka-Töölön raja. Etu-Töölöhän kait rajautuu Hesperiankatuihin, mutta mitä aluetta on Keski-Töölö...? Sen ymmärrän, että se lienee alkaa Hesperiankadusta pohjoiseen, mutta minne päättyy...Töölön kirjaston kohdille vaiko minne? On kuitenkin aika paljon enempi Taka-Töölöä esimerkiksi Kajanuksenkadun seutu kuin vaikkapa Töölön sairaalan ja Töölöntorin seudun alueet.
        Tietääkö kuka näistä rajoista?

Kallio Itä-Töölönä oli kyllä paras, hih ;))!

Sibeliuksenkatu erottaa Keski- ja Taka-Töölön, Keski-Töölön.

Etu-Töölön ja Keski-Töölön puolestaan jakaa Hesperian kadun puisto, eli Eteläinen-Hesperiankatu on vielä Etu-Töölöä, kun Taas Pohjoinen-Hesperiankatu on jo Keski-Töölöä.

Eiran ja Ullanlinnan erottaa sitten Laivurinkatu, vaikka mm. Pietarinkadun itäisintä päätyä tarjotaan usein Eirana. Räikeimpänä esimerrkinä Eiraksi muuttuminen on tapahtunut Munkkisaaren ja Hernesaaren katujen kohdalla.

• Joona-
        erottaa Keski- ja Taka-Töölön kirjoitti:

Sibeliuksenkatu erottaa Keski- ja Taka-Töölön, Keski-Töölön.

Etu-Töölön ja Keski-Töölön puolestaan jakaa Hesperian kadun puisto, eli Eteläinen-Hesperiankatu on vielä Etu-Töölöä, kun Taas Pohjoinen-Hesperiankatu on jo Keski-Töölöä.

Eiran ja Ullanlinnan erottaa sitten Laivurinkatu, vaikka mm. Pietarinkadun itäisintä päätyä tarjotaan usein Eirana. Räikeimpänä esimerrkinä Eiraksi muuttuminen on tapahtunut Munkkisaaren ja Hernesaaren katujen kohdalla.

Keski Töölöä ei virallisessa aluejaossa ole lainkaan. Etu-Töölön ja Taka-Töölön raja kulkee Hesperiankadun puistossa. Keski-Töölöä löytyy Googlella hakemalla lähinnä asuntoilmoituksissa. Todennäköisesti nuo kaikki asunnot ovat virallisesti Taka-Töölössä.

• seuraavia katuja väitetään
        Joona- kirjoitti:

Keski Töölöä ei virallisessa aluejaossa ole lainkaan. Etu-Töölön ja Taka-Töölön raja kulkee Hesperiankadun puistossa. Keski-Töölöä löytyy Googlella hakemalla lähinnä asuntoilmoituksissa. Todennäköisesti nuo kaikki asunnot ovat virallisesti Taka-Töölössä.

Esimerkiksi seuraavilla Keski- tai Taka-Töölössä sijaitsevia asuntoja asuntovälittäjät yrittävät myydä Etu-Töölönä;

- Töölönkatu (Pohjoisen-Hesperian kadun pohjoinen puoli)
        - Töölöntorinkatu
        - Döbelininkatu
        - Välskärinkatu
        - Tykistönkatu

Haluan korostaa, että kyseiset kadun ovat todella laatu-osoitteita, mutta KIINTEISTÖVÄLITTÄJIEN MORAALI on jotenkin niin käsittämätön, että yritetään väittää jotain sellaista mikä ei ole totta, eli näissä tapauksisa väitetään mm. näiden katujen kuuluvan Etu-Töölöön - OIKEASTI POSTINUMERO KERTOO ERON!!

• kertoo eron
        seuraavia katuja väitetään kirjoitti:

Esimerkiksi seuraavilla Keski- tai Taka-Töölössä sijaitsevia asuntoja asuntovälittäjät yrittävät myydä Etu-Töölönä;

- Töölönkatu (Pohjoisen-Hesperian kadun pohjoinen puoli)
        - Töölöntorinkatu
        - Döbelininkatu
        - Välskärinkatu
        - Tykistönkatu

Haluan korostaa, että kyseiset kadun ovat todella laatu-osoitteita, mutta KIINTEISTÖVÄLITTÄJIEN MORAALI on jotenkin niin käsittämätön, että yritetään väittää jotain sellaista mikä ei ole totta, eli näissä tapauksisa väitetään mm. näiden katujen kuuluvan Etu-Töölöön - OIKEASTI POSTINUMERO KERTOO ERON!!

Näinhän se on, että 00100 on Etu-Töölöä ja 00250 ja 00260 Taka-Töölöä. Itä-Töölön postinumerot alkavatkin sitten 005** ;)

• ...

Itse olen ainakin huomannut, että Jakomäki luetaan usein Itä-Helsinkiin, vaikka eikö kyseinen kaupunginosa ole nimenomaan pohjoista?

• Joona-

Jakomäki kuuluu virallisesti koilliseen suurpiiriin, johon kuuluvat myös Latokartanon, Malmin, Pukinmäen, Suutarilan ja Puistolan peruspiirit.

Itä-Helsingiksi lasketaan useimmiten kaakkoinen (Kulosaari, Herttoniemi, Laajasalo) ja itäinen (Vartiokylä, Myllypuro, Mellunkylä, Vuosaari) suurpiiri.

• Oili-Omena
        Joona- kirjoitti:

Jakomäki kuuluu virallisesti koilliseen suurpiiriin, johon kuuluvat myös Latokartanon, Malmin, Pukinmäen, Suutarilan ja Puistolan peruspiirit.

Itä-Helsingiksi lasketaan useimmiten kaakkoinen (Kulosaari, Herttoniemi, Laajasalo) ja itäinen (Vartiokylä, Myllypuro, Mellunkylä, Vuosaari) suurpiiri.

Ihmetyttää kyllä, miten niin moni kuvittelee Kulosaaren, Herttoniemen ja Laajasalon kuuluvan ITÄ-Helsinkiin.

• Joona-
        Oili-Omena kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä, miten niin moni kuvittelee Kulosaaren, Herttoniemen ja Laajasalon kuuluvan ITÄ-Helsinkiin.

Itä-Helsinki ei ole virallissesti mikään alue, mutta termi tarkoittaa yleisesti vakiintuneessa käytössä kaakkoista ja itäistä suurpiiriä. Itä-Helsingin voi myös mieltää metron kantakaupungin ulkopuolisen osuuden tai Itäväylän välittömäksi vaikutusalueeksi. Lähes kaikki tuntemani kulosaarelaiset, laajasalolaiset ja herttoniemeläiset mieltävät itsensä itä-helsinkiläisiksi.

Käsittääkseni lähinnä kulosaarelaisista löytyy vähemmistö, joka ei miellä omaa kaupunginosaansa Itä-Helsingin osaksi. Tähän lienee osasyynä Itä-Helsingin huono maine. Itä-Helsinki tuo ulkopaikkakuntalaistenkin mieleen ensin Kontulan kaltaiset betonilähiöt eikä Tammisalon tai Marjaniemen kaltaisia vauraita omakotialueita. Itä-Helsingin kaupunkirakenne on hyvin vaihtelevaa, mikä on myös vahvuus.

• Not for me
        Joona- kirjoitti:

Itä-Helsinki ei ole virallissesti mikään alue, mutta termi tarkoittaa yleisesti vakiintuneessa käytössä kaakkoista ja itäistä suurpiiriä. Itä-Helsingin voi myös mieltää metron kantakaupungin ulkopuolisen osuuden tai Itäväylän välittömäksi vaikutusalueeksi. Lähes kaikki tuntemani kulosaarelaiset, laajasalolaiset ja herttoniemeläiset mieltävät itsensä itä-helsinkiläisiksi.

Käsittääkseni lähinnä kulosaarelaisista löytyy vähemmistö, joka ei miellä omaa kaupunginosaansa Itä-Helsingin osaksi. Tähän lienee osasyynä Itä-Helsingin huono maine. Itä-Helsinki tuo ulkopaikkakuntalaistenkin mieleen ensin Kontulan kaltaiset betonilähiöt eikä Tammisalon tai Marjaniemen kaltaisia vauraita omakotialueita. Itä-Helsingin kaupunkirakenne on hyvin vaihtelevaa, mikä on myös vahvuus.

Hertsikassa vuosia asuneena en tosiaan tunne itseäni Itä-Helsinkiläiseksi. Olen aina ajatellut, että itä alkaa Itäkeskuksen kulmilta..tääkin on makuasia.

• Joona-
        Not for me kirjoitti:

Hertsikassa vuosia asuneena en tosiaan tunne itseäni Itä-Helsinkiläiseksi. Olen aina ajatellut, että itä alkaa Itäkeskuksen kulmilta..tääkin on makuasia.

Makuasiahan se on, mutta on lähinnä säälittävää väitää, ettei Herttoniemi ole Itä-Helsinkiä, kun suurin osa suomalaisista mieltää Itä-Helsingin alkamaan Kulosaaren sillasta.

• itä-Helsinkiä
        Joona- kirjoitti:

Makuasiahan se on, mutta on lähinnä säälittävää väitää, ettei Herttoniemi ole Itä-Helsinkiä, kun suurin osa suomalaisista mieltää Itä-Helsingin alkamaan Kulosaaren sillasta.

Toki Herttoniemi on Itä-Helsinkiä, kuka muuta edes voisi väittää. Ainakin keskustassa asuvan näkökulmasta itä-Helsinki alkaa jo heti itäväylän alettua tai no ainakin heti Kulosaaren jälkeen. Herttoniemi on minusta yksi tärkeä keskus itä-Helsingissä, muita ovat esim. Itis ja Vuosaari.

• puoli on itä-Helsinkiä
        itä-Helsinkiä kirjoitti:

Toki Herttoniemi on Itä-Helsinkiä, kuka muuta edes voisi väittää. Ainakin keskustassa asuvan näkökulmasta itä-Helsinki alkaa jo heti itäväylän alettua tai no ainakin heti Kulosaaren jälkeen. Herttoniemi on minusta yksi tärkeä keskus itä-Helsingissä, muita ovat esim. Itis ja Vuosaari.

Todellisuudessa Mannerheimintien itäinen puoli on itä-Helsinkiä, eli huonoa aluetta!

Kaikki Stockmannista pohjoiseen taas on puolestaan pohjois-Helsinkiä.

Ullanlinnalainen tuumii - meillä täälläpäin asuu ihmisiä, jotka eivät mielellään tosiaan lähde Stockmannin tavarataloa pohjoisemmaksi!

• Etu-Töölöläinen
        puoli on itä-Helsinkiä kirjoitti:

Todellisuudessa Mannerheimintien itäinen puoli on itä-Helsinkiä, eli huonoa aluetta!

Kaikki Stockmannista pohjoiseen taas on puolestaan pohjois-Helsinkiä.

Ullanlinnalainen tuumii - meillä täälläpäin asuu ihmisiä, jotka eivät mielellään tosiaan lähde Stockmannin tavarataloa pohjoisemmaksi!

Tiedän tuon ilmiön, että Ullanlinnan vinkkelistä noin, mutta itse asun Etu-Töölössä nykyisin ja melkein olin jo ostamassa kämppää Rööperistä, mutta nykyisestä on paljon lyhyempi matka keskustaan ja paremmat kulkuyhteydet joka paikkaan. Ei millään pahalla, mutta se Punavuori- Ullanlinna -alue on hiukkasen syrjässä. Toki Ullanlinna muutoin asuinalueena todella viehättävä, varsinkin tietyt kadut siellä.

• aluetta
        Etu-Töölöläinen kirjoitti:

Tiedän tuon ilmiön, että Ullanlinnan vinkkelistä noin, mutta itse asun Etu-Töölössä nykyisin ja melkein olin jo ostamassa kämppää Rööperistä, mutta nykyisestä on paljon lyhyempi matka keskustaan ja paremmat kulkuyhteydet joka paikkaan. Ei millään pahalla, mutta se Punavuori- Ullanlinna -alue on hiukkasen syrjässä. Toki Ullanlinna muutoin asuinalueena todella viehättävä, varsinkin tietyt kadut siellä.

Etu-Töölö on tosi jees aluetta - sijaitsee Mannerheimintien läntisellä puolella ja kantakaupungissa, eli ole huoleti!

• gnsjgrnsij
        itä-Helsinkiä kirjoitti:

sen kertoo. 008x0- ja 009x0-alueet ovat Itä-Helsinkiä.

• totta...
        Joona- kirjoitti:

asun länsi-herttoniemessä ja oletan asuvani itä-helsingissä. en ole kotoisin helsingistä.. ja oletin/oletan että itä-helsinkiin mennään kun mennään metrolla kohden itää jne.

• Joona-
        gnsjgrnsij kirjoitti:

sen kertoo. 008x0- ja 009x0-alueet ovat Itä-Helsinkiä.

Kulosaari kuuluu samaan suurpiiriin noiden 008x0 alueiden kanssa vaikka 00570 postinumerona onkin. Eli Itä-Helsingin postinumeroja ovat tuo 00570 ja 00800-00990.

• Anonyymi
        Etu-Töölöläinen kirjoitti:

Ullanlinna syrjässä? Sieltähän kävelee ydinkeskustaan 10 minuutissa.

• gjnwjughbi

Välittäjien mielestä Hakaniemi päättyy Helsinginkatuun. Siitä pohjoiseen alkaa luonnollisesti Kallio käsittäen alueet jotka tunnettiin ennen Alppilana ja Sörkkana.

• mitä kusetusta

Jumalauta mitä kusetusta kiinteistönvälittäjiltä -

itse täällä pääkaupungissa jo yli 15 vuotta asuneena tiedän eri kaupunginosien rajat, mutta ajatelkaas jos esimerkiksi joku muuttaa muualta Suomesta tänne pääkaupunkiin ja ostaa asunnon, jonka kiinteistönvälittäjä kusettaa sijaitsevan "paremmassa" kaupunginosassa kuin se todellisuudessa sijaitsee!

• ett loppujen
        mitä kusetusta kirjoitti:

Jumalauta mitä kusetusta kiinteistönvälittäjiltä -

itse täällä pääkaupungissa jo yli 15 vuotta asuneena tiedän eri kaupunginosien rajat, mutta ajatelkaas jos esimerkiksi joku muuttaa muualta Suomesta tänne pääkaupunkiin ja ostaa asunnon, jonka kiinteistönvälittäjä kusettaa sijaitsevan "paremmassa" kaupunginosassa kuin se todellisuudessa sijaitsee!

lopuks bondeltä muuttavat pääsevät valitsemaan paljon järkevämmin ja edullisemmin kämppiä ja vielä isommasta määrästä, kun eivät tiedä, mitkä stadissa ovat ns.arvostettuja alueita/osoitteita.
        Useinhan aluejako on hemmetin keinotekoista ja vain mielikuvahommaa.
        Ei nyt Jakikseen tartte ehkä muuttaa, mut onks esim. Kaivarin, Eiran ja vaikkapa Ullanlinnan hinnat ihan kohdallaan hei?
        Siis mikä maksaa - ite asuisin mielummin vaikka Tölikässä.

• pellep
        ett loppujen kirjoitti:

lopuks bondeltä muuttavat pääsevät valitsemaan paljon järkevämmin ja edullisemmin kämppiä ja vielä isommasta määrästä, kun eivät tiedä, mitkä stadissa ovat ns.arvostettuja alueita/osoitteita.
        Useinhan aluejako on hemmetin keinotekoista ja vain mielikuvahommaa.
        Ei nyt Jakikseen tartte ehkä muuttaa, mut onks esim. Kaivarin, Eiran ja vaikkapa Ullanlinnan hinnat ihan kohdallaan hei?
        Siis mikä maksaa - ite asuisin mielummin vaikka Tölikässä.

Musta ainakin tuntuu, että akselilla Töölö, Krunikka, Rööperi, Kamppi, Ullanlinna, Eira ja katajanokka maksaa pienimmätkin luukut alkaen 100 000 egeä, oli kunto ja koko mitä tahansa!! Samoin, jos etsii vuokrayksiötä em. alueilta ei juurikaan alle 500 euron mitään saa, jälleen kunnosta huolimatta.

• pellep

Kuuluuko muuten Hesarin seutu eli sen varrella olevat talot Kallioon vai Harjuun? Molempia käytetään kiint.välitysilmoituksissa. Toki ehkä Kallio myy paremmin, ainakin ulkopaikkakuntalaisille. Heille monille Harju on aivan tuntematon nimi. Miten muutenkin rajat menee Kalliossa? Onko "oikea" Kallio rajattu jotenkin vai´kuuluuko siihen koko helahoito Pitkänsillan lopusta aina Alppiharjun pohjoisosaan?

• rjihnirg

On rajana lännemmässä. Idemmässä kurvi on kuitenkin Sörkan keskusta Hesarin molemmin puolin. Etelässä Kallio rajoittunee Hakaniemen toriin. Sitten esim. Merihaka on harmaata aluetta (pun intended). Olen kuullut että se lasketaan Sörkkaan, Hakaniemeen ja Kallioon. Mikä näistä sitten on totta, jos mikään, en tiedä.

• hnirgnui
        rjihnirg kirjoitti:

On rajana lännemmässä. Idemmässä kurvi on kuitenkin Sörkan keskusta Hesarin molemmin puolin. Etelässä Kallio rajoittunee Hakaniemen toriin. Sitten esim. Merihaka on harmaata aluetta (pun intended). Olen kuullut että se lasketaan Sörkkaan, Hakaniemeen ja Kallioon. Mikä näistä sitten on totta, jos mikään, en tiedä.

Tein haun etuovi.com palvelulla ja pistin alueen rajaukseksi "Helsinki, etelä". Ja eikös sieltä tule Kivihakaa, Arabianrantaa ja Pasilaa. Minulle Etelä-Helsinki on Esplanadista etelään.

• asunnonostaja
        hnirgnui kirjoitti:

Tein haun etuovi.com palvelulla ja pistin alueen rajaukseksi "Helsinki, etelä". Ja eikös sieltä tule Kivihakaa, Arabianrantaa ja Pasilaa. Minulle Etelä-Helsinki on Esplanadista etelään.

Etelä-Helsinkiin minusta lasketaan koko kantakaupunki alkaen Kalliosta ja Taka-Töölöstä etelään päin. Jos sinulle Etelä-Helsinki on vain Espan etelänpuoleinen osa, niin milläs nimellä sitten kutsuisit esim. Kamppia, Töölöä, Kalliota...? Eiväthän ne nyt mitään keski-Helsinkiäkään ole..

• on Helsingin niemi
        asunnonostaja kirjoitti:

Etelä-Helsinkiin minusta lasketaan koko kantakaupunki alkaen Kalliosta ja Taka-Töölöstä etelään päin. Jos sinulle Etelä-Helsinki on vain Espan etelänpuoleinen osa, niin milläs nimellä sitten kutsuisit esim. Kamppia, Töölöä, Kalliota...? Eiväthän ne nyt mitään keski-Helsinkiäkään ole..

Niin sanottuun Kanta-Helsingin niemeen kuuluu, Kruununhaka, Katajanokka, Kaartinkaupunki, Ullanlinna, Kaivopuisto, Eira, Munkkisaari, Punavuori, Kamppi, Ruoholahti, Etu-Töölö, Töölö ja Taka-Töölö

• Joona-

Kallio on peruspiiri, jonka osa-alueita ovat Siltasaari, Linjat, Torkkelinmäki ja Sörnäinen.

Siltasaaren rajat kulkevat reittiä: Siltavuoren salmi, Kaisaniemen lahti, Eläintarhan lahti, Porthaninrinne, Toinen linja, Hämeentie, Näkinkuja ja Sörnäisten rantatien itäpuolen kautta rantaan.

Linjojen rajat kulkevat reittiä:

Eläintarhan lahti, Töölön lahti, Helsinginkatu, Kaarlenkatu, Viides linja, Hämeentie, Toinen linja, Porthaninrinne.

Torkkelinmäen rajat: Helsinginkatu, Hämeentie, Viides linja, Kaarlenkatu.

Sörnäisten rajat: Hakaniemen silta, Näkinkunja, Hämeentie, Helsinginkatu, Junatie, Sörnäistenkatu, Työpajankatu, Vanha talvitie, Hermannin rantatie, josta viheralueen reunaa myötäillen mereen.

Helsinginkatu on siis koko matkallaan Kallion rajana. Pohjoispuolella on Alppiharjun peruspiiri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3597
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2637
    4. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      92
      2353
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      257
      2184
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      43
      1922
    8. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1769
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1491
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1418
    Aihe