Venäjällä kuoli 33000 liikenteessä

Viki

Viime vuonna 33000 kuollutta Venäjän maantieliikenteessä, siis lähes 80 kertaa Suomen määrä, Venäjällä on asukkaita 28 kertaa enemmän kuin Suomessa (fakta) ja autoja 15 kertaa enemmän kuin Suomessa (mutu).

Tieliikenne on siis Venäjällä ainaskin neljä kertaa vaarallisempaa kuin meillä.

Suomalainen liikenne on turvallista koska autoilijoiden liikennekäyttäytyminen (-kulttuuri) on hyvä ja teiden kunto on hyvä.

Hyvä me! On nautinto ajaa teidän muiden rauhallisten, toiset huomioon ottavien suomalaisten autokuskien kanssa!

8

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venäjälläkin ajanut

Unohtuiko maan koko tyystin. Montako kertaa Suomen pinta-ala sisältyy Venäjän pinta-alaan?
      Hitlerkin luuli, että kun hän valloittaa Moskovan on koko Venäjä vallattu. Reppana ei tiennyt, että Venäjä alkaa Uralilta.
      Suomemen ja Venäjän teitä ei voi verratakaan keskenään, ihme että pääsevät yleensä liikkumaan niillä kinttupoluilla. Moskovasta etelään on kyllä hyvääkin tietä. Suomessa olisi raatoja pitkin teitä, jos Hesan tiet aurattaisiin Venäjän malliin.
      Eipä silti, kyllä Suomessa on kiva ajaa, kunhan noi, joiden päätä vanne puristaa malttaisivat mielensä.

• Viki

Niin, miten asukastiheys korreloi liikenteen turvallisuuteen? Kumpi on vaarallisempi, Lapissa vai kehäkolmosen sisäpuolella ajettu kilometri???

• Kyselijä
        Viki kirjoitti:

Niin, miten asukastiheys korreloi liikenteen turvallisuuteen? Kumpi on vaarallisempi, Lapissa vai kehäkolmosen sisäpuolella ajettu kilometri???

Valtaosa onnettomuuksista taitaa tapahtua nimenomaan liikenteessä eikä yksinajaessa. Aika usein liikennettä on eniten siellä missä asuu eniten ihmisiä, eikö?

Ei tarvita ihan insinöörilogiikkaakaan päättelemään, että jos on ihmisiä tiheässä ja heillä on autoja seurauksena on paljon liikennettä ja ruuhkassa ajaminen on vaarallisempaa kuin yksinään keskellä ei mitään. Teiden kunto on sitten toinen juttu puhumattakaan asenteista ja ajotaidosta.

• wisser

ja mitähän se maan koko siihen onnettomuusmäärään vaikuttaa??
        Se, että tiet ovat huonoja, ei suinkaan aiheuta paljon onnettomuuksia, vaan se, että ihmiset eivät halua sopeuttaa nopeuttaan oikeaksi olosuhteisiin, taitoihin ja ajoneuvon kuntoon nähden.
        samanlaiset tiet suomessa = onnettomuuksia olisi ehkä vain puolet enemmän kuin nyt.

Vanha sanonta kertoo, että venäläisellä ei koskaan ole kiire mihinkään, paitsi liikenteessä!!
        Eiköhän tähän lauseeseen kiteydy jo kaikki oleellinen.

• Venäjälläkin ajanut
        wisser kirjoitti:

ja mitähän se maan koko siihen onnettomuusmäärään vaikuttaa??
        Se, että tiet ovat huonoja, ei suinkaan aiheuta paljon onnettomuuksia, vaan se, että ihmiset eivät halua sopeuttaa nopeuttaan oikeaksi olosuhteisiin, taitoihin ja ajoneuvon kuntoon nähden.
        samanlaiset tiet suomessa = onnettomuuksia olisi ehkä vain puolet enemmän kuin nyt.

Vanha sanonta kertoo, että venäläisellä ei koskaan ole kiire mihinkään, paitsi liikenteessä!!
        Eiköhän tähän lauseeseen kiteydy jo kaikki oleellinen.

olen itse ollut seuraamassa venäläista ajokorttitutkintoa, ja voin sanoa, että ei oikein vastaa suomalaista.
        Venäläinen luulee osaavansa ajaa ja kun hän on hakemassa autoa Saksasta, niin aivan sama nopeus jatkuu Vaalimaalta Moskovaan ja vielä sieltä vaikka Rostockiin. Olen ollut toteamassa kolmen uudehkon MB:n ojaan ajoa ja täydellistä tuhoutumista vain sen takia, kun ei ole osattu yhtään vähentää nopeutta. Välimatkaa autojen "särkemisessä" oli muutama sata metriä. Eli Suomessa on hyvät tiet, hyvä ajokoe ja kiva ajaa.

• seweri

10 vuotta Venäjällä asuneena ja siellä päivittäin liikenteessä mukana olleena voin sanoa, että onnettomuuksiin on syynä asenteen ja moraalin puute. 90-luvulla voimakkaasti autoistuneessa maassa ei ole minkäänlaista liikennekulttuuria vaan teillä on vahvemman,suuremman ja rikkaamman oikeus. Näistä voisi kertoa esimerkkejä loputtomiin. Tähän eivät myöskään Venäjän 43000 GAI:n miliisiä halua/uskalla vaikuttaa, vaan he tarkkailevat ja sakottavat tekaistuilla syytteillä ladoilla ja mosseilla körötteleviä karvahattupäisiä köyhiä, joille ei ole mahdollista vastustaa tätä mielivaltaa.
      Varsinkin Moskovassa tämä näkyy räikeimmin. Isot mustat tummalasiset autot kiitävät toistasataa muun liikenteen joukossa piittaamatta mistään liikennesäännöistä. Köyhät kyykkyyn ja kuula kalloon,jolla on jotain vastaansanomista. Siitä se kulttuuri on myös tarttunut muihin nousukkaisiin ja öykkäreihin. Uusia ja käytettyjä länsiautoja rahdataan maahan suuria määriä, joilla ajetaan niin kovaa kuin päästään. On arvioitu, että n.20% venäläisistä autoilijoista on aina kännissä, ajokortin voi ostaa kuka tahansa n. 500 euron hinnalla (kuten kaikki muutkin luvat ja todistukset). Se jolla on rahaa,on valtaa ja sen pitää näkyä - varsinkin liikenteessä. Venäläiseen kulttuuriin ei kuulu matalan profiilin hiljainen hissuttelu.
      Teiden kunto on suurkaupungeissa ja pääteillä kohtalainen, mutta sivuteillä ja syrjäseuduillä
      pääsääntöisesti ala-arvoinen. Talvikelit ja kesärenkaat tuovat aina oman lisämausteensa tähän soppaan.

• Viki

Tuossa oli kyllä tärkeimmät pointit, olen minäkin viimesen vuosikymmenen aikana autoillut Venäjällä, pari, kolmesataatuhatta kilsaa kuoppaista tietä. Sillä matkalla olen nähnyt useita tuoreita raatoja tien penkalla tai litistyneenä latukan romuun.

Onhan Suomessakin idioottimaisia keskaria heiluttelevia uhoilijoita liikenteessä, ja näillä keskustelupalstoilla vielä virtuaalisia liikennehäirikköjä. Heille tuo idän hiekkalaatikko olisi sopiva harjoituskenttä, pääsisivät vertaiseensa toimintaympäristöön. Siellä tosin kannattaa katsoa kelle keskariaan vilauttaa, olen nähnyt pari autokuskia nyrkkitappelussa keskellä vilkasliikenteistä 4-kaistaista katua pikku peltikolarin jälkeen ja sen kuinka nopeasti liikennevaloissa pysähtyneestä autosta saadaan tuumakkaisilla harjateräksillä hakattua kaikki lasit ja lamput säpäleiksi. Jännää???

• Kapa

tähän asti vastanneista on koskaan ajanut venäjällä ? en ihmettele tilastoja yhtään ja suurin syy ei todellakaan ole teiden huono kunto. ja jos olette huomanneet, kuolonkolarit (siis autojen väliset) eivät satu huonoilla teillä, koska siellä ajetaan hiljaa, hyvillä teillä sen sijaan tapahtuu. ei se vauhti sinänsä tapa, mutta äkkipysäys on kovasta vauhdista rajumpi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7968
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3812
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1240
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1033
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      810
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe