Työssäkäyviltä kortti pois!

ego-vehree

Ja työsuhde-bussiliput kouraan!
Aivan kestämätöntä luonnon ja ilmaston kannalta kun on kilometrien autojonot joka päivä aamuin illoin ja joka lootassa istuu yksi ukko tai akka nenäänsä kaivelemassa.

Joukkoliikenteeseen mars, niin helpottuisi käsiin räjähtävä ylipaino-ongelmakin kun omin jaloinkin joutuisi ihraista persettään välillä hilaamaan johonkin.

22

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdotuksessa ei ole mitään huonoa.

      Itselläni on 75 kilometrin työmatka, ja kuljen joka tapauksessa joulu- ja tammikuun julkisilla, muuten omalla.

      Kansanterveys ja kansantalous hyötyisivät, samoin yksityisen omalle terveydelle voisi pieni liikunta olla hyväksi.

      Kannatan. Kannatan myös alempana ollutta ehdotusta sosiaalipummien ajokorttien peruuttamisesta, samasta syystä.


      Master Eq

      • ei hattumpaa

        ja vielä kun saatais kaikilta eläkeläisiltä ja opiskelijoilta (voitais tietysti luokitella työttömiksi) hyvällä syyllä kortit pois niin olispa teillä tilaa.


      • Viherpiiperöinen

        Minulla on työmatkaa vain 60km. Julkisilla pääsee hyvin: bussilla ensin tunti parinkymmenen kilsan päähän, jossa vaihto toiseen bussiin. Sitten pääsee tuolla autolla parikymmentä kilometriä ja jälleen pitää vaihtaa. Tässä vaiheessä pitää siirtyä koulubussin kyytiin. Tällä pääsee jo 10km päähän työpaikasta, tuo loppumatka hoituu kävellen. Iltavuoroon pitää mennä taksilla, mutta mitäpä tuosta, kun tienaan kuitenkin lähes 1700€ kuukaudessa! Työmatkaan kuluu bussinvaihtoineen ja odotteluyineen sekä reilun puolentoista tunnin kävelyineen n. 5 tuntia/sivu. Iltavuoroviikot menevät hieman miinuksen puolelle rahallisesti, mutta on se vaan kivaa kun maailma pelastuu tuholta toimintani ansiosta!


    • on ihan hyvä

      mutta toimii vain siellä Ruuhka-Suomessa.

      Esim. minä joutuisin lopettamaan työt täällä
      Itä-Suomessa.
      Lähimmälle bussipysäkille on 37 kilometriä ja
      siinäkin menee vain yksi bussi aamuin, toinen illoin.
      Jos vielä karaisisin luontoni ja kävelisin tai pyöräilisin bussille
      (!) niin ylitöiden sattuessa olisi kotimatkaa 79 km.

    • bensaraa työttömille

      Tietullit voimaan ja kortit pois työssäkäyviltä. Tulee työttömille tilaa haeskella työpaikkoja . Parisataa myös työttömille bensaraa.

      • ilman muuta!

        Samalla voitaisiin myös määrätä autot siirrettäväksi työssäkäyviltä työttömille, sillä mitäpä autolla tekee, jos ei ole korttiakaan.

        Kun työtön on sitten viimein löytänyt töitä, niin häneltä otetaan kortti pois ja auto siirtyy seuraavan työttömän käytettäväksi.

        Puhtaamman maailman puolesta!


      • työtön.
        ilman muuta! kirjoitti:

        Samalla voitaisiin myös määrätä autot siirrettäväksi työssäkäyviltä työttömille, sillä mitäpä autolla tekee, jos ei ole korttiakaan.

        Kun työtön on sitten viimein löytänyt töitä, niin häneltä otetaan kortti pois ja auto siirtyy seuraavan työttömän käytettäväksi.

        Puhtaamman maailman puolesta!

        Mulla menee kävellen 10 minsaa duunimatkaan, julkisilla menee kauemmin. Ajan kuitenkin autolla, koska joskus saattaa sataa kotiinpäin tullessa tai tuulla tai tulla räntää. Eipähän tartte talvitakkiakaan töissä käydessä, kun tuo lämppäri kaukosäädöllä.

        Mutta saahan tuon joku työtön ostaa työnhakumatkoja varten. Sen olen laskenut, että jos pelkät duunimatkat ajaisin niin taksilla pääsis halvemmalla, sillä arvonalennus on melkoinen kuluerä. Sitten ei tarttis korttiakaan.


      • Työttömiä!
        ilman muuta! kirjoitti:

        Samalla voitaisiin myös määrätä autot siirrettäväksi työssäkäyviltä työttömille, sillä mitäpä autolla tekee, jos ei ole korttiakaan.

        Kun työtön on sitten viimein löytänyt töitä, niin häneltä otetaan kortti pois ja auto siirtyy seuraavan työttömän käytettäväksi.

        Puhtaamman maailman puolesta!

        Kukaan teistä ei haluaisi löytää työtä koska sitten ei olisi autoa ja kukaan teistä ei haluaisi olla ilman autoa.


    • duuniin

      Mitäs sitten tehdään kun yleisiäkulkuneuvoja ei ole työmatkatarpeisiin. Kaivetaanko sukset naftaliinista ja hiihdetään töihin kesät talvet.
      Kyllä teillä helsikiläisillä ( muut lähiseudut) on hivenen rajoittuneet mielipiteet. Suomi on suuri maa ja asioita ei voi yleistää. Tässä huomaa kuinka typeriä olette! Nimittäin täällä maalla ei ole samaa ongelmaa.

      • ego-vehree

        Se on kurjempi juttu se. Kannattaa muuttaa pääkaupunkiseudulle tai lähemmäs työpaikkaa. Te maalaiset olette itsekästä ja typerää väkeä, kun haluatte itsepintaisesti asua siellä kehitysalueen ulkorajoilla. Tuosta tyhmyydestä saa sitten maksaa kovan hinnan, kunhan autoilu kielletään tai tehdään mahdottomaksi veroja nostamalla. Suomi olisi paljon parempi paikka asua, jos kaikki asutus olisi keskitetty kehä-kolmosen sisäpuolelle!


      • tänne vaan
        ego-vehree kirjoitti:

        Se on kurjempi juttu se. Kannattaa muuttaa pääkaupunkiseudulle tai lähemmäs työpaikkaa. Te maalaiset olette itsekästä ja typerää väkeä, kun haluatte itsepintaisesti asua siellä kehitysalueen ulkorajoilla. Tuosta tyhmyydestä saa sitten maksaa kovan hinnan, kunhan autoilu kielletään tai tehdään mahdottomaksi veroja nostamalla. Suomi olisi paljon parempi paikka asua, jos kaikki asutus olisi keskitetty kehä-kolmosen sisäpuolelle!

        kaikki kehä III: n sisäpuolelle, niin on fiksu slummi valmis. Siinäpä sinulle parempaa Suomea.
        No muuttapahan ne, joilla on varaa, avarammille mannuille.
        Omalta kohdalta paikka on jo valmiina, päivämäärää ei vielä lyötynä lukkoon.


    • vihreä mies

      Itse kuljen 7 km matkan töihin pyörällä, satoi tai paistoi. Hiukan v*tuttaa kun aamulla on valoissa about 100metrin jonot ja työkaverit joilla on matkaa 1-2 km istuu perseet penkissä siellä tööttäilemässä. Mikäköhän siinä on että ihmiset on niin laiskoja, ja suurin osa ala/ylä asteikäisistäkin kuljetetaan lyhyitä matkoja kotoa kouluun autolla..Itse kuljen autolla vaan pitkät matkat,enkä aja ikinä turhaan ja olen ammatiltani vieläpä autoasentaja!!

    • Omalla autolla

      Hyvähän se on urputtaa silloin kun itsellä pyöräily tai julkinen käy.
      Omalla autolla työmatkani on alle 30 min / sivu ja julkisilla n. 2 tuntia sivu pari vaihtoa!
      Suostuistko sinä istumaan bussissa ja sateisilla pysäkeillä 4 tuntia joka arkipäivä?

      • ego-vehree

        Kannattaisiko vaihtaa työpaikka tai muuttaa lähemmäs nykyistä? Siinä sinulle erittäin yksinkertainen ratkaisu ongelmaasi. Eikä tuo pari tuntia bussilla töihin ole sekään paha juttu, itselläni menee joka päivä 1h 45min suuntaansa työmatkaan (35km bussilla ja junalla 3 vaihtoa), eikä harmita yhtään!


      • bussivuoroja olisi

        jos matkustajia olisi tarpeeksi! Eli aika monelta kylältä/ taajaman osalta kannattaisi ajaa juuri se suorin työpaikalle vievä reitti jos 65-70% nykyisistä autonkäyttäjistä siirtyisi bussin käyttäjäksi. Kaikki muu on sitä sanahelinäksikin sanottua omaa helppouden tavoittelua. Mutta jos kehtaa laskea kaikki kulut todellisten menojen mukaan, yhden ei koskaan kannata istua omaan autoon etenkään kylmällä säällä! Kaikki muut kulkemismuodot ovat halvempia, eli siitä ALKAA PERHEEN TALOUDELLINEN NOUSU!


      • Omalla autolla
        ego-vehree kirjoitti:

        Kannattaisiko vaihtaa työpaikka tai muuttaa lähemmäs nykyistä? Siinä sinulle erittäin yksinkertainen ratkaisu ongelmaasi. Eikä tuo pari tuntia bussilla töihin ole sekään paha juttu, itselläni menee joka päivä 1h 45min suuntaansa työmatkaan (35km bussilla ja junalla 3 vaihtoa), eikä harmita yhtään!

        1. Olen erikoisasiantuntija omalla erittäin kapealla alallani. En saa vastaavaa työtä muualta.

        2. Muutin kerran lähemmän työpaikkaa. Vähän myöhemmin työpaikkani muutti kauas minusta. (Silloin olin vielä sinkku.) Työnantajani on ollut koko ajan sama.

        3. Jos nyt muutamme lähelle työpaikkaani, niin silloin vaimoni työmatka vastaavasti kasvaa vastaavalla määrällä.

        4. En halua pois nykyiseltä kotiseudultani. Ystäväni ja harrastukseni ja muutkin sidokseni ovat täällä. Myöskään muu perhe ei halua muuttaa.

        5. Miksi minun pitäisi uhrautua luonnon puolesta, kun samaan aikaan satoja miljoonia muita autoja tupruttaa enemmän tai vähemmän turhaan.


      • Omalla autolla
        bussivuoroja olisi kirjoitti:

        jos matkustajia olisi tarpeeksi! Eli aika monelta kylältä/ taajaman osalta kannattaisi ajaa juuri se suorin työpaikalle vievä reitti jos 65-70% nykyisistä autonkäyttäjistä siirtyisi bussin käyttäjäksi. Kaikki muu on sitä sanahelinäksikin sanottua omaa helppouden tavoittelua. Mutta jos kehtaa laskea kaikki kulut todellisten menojen mukaan, yhden ei koskaan kannata istua omaan autoon etenkään kylmällä säällä! Kaikki muut kulkemismuodot ovat halvempia, eli siitä ALKAA PERHEEN TALOUDELLINEN NOUSU!

        Onko elämä pelkästään rahan perässä juoksemista? Perheemme talous on erittäin hyvä. Ei ole mitään tarvetta uhrata aikaansa bussissa ja pysäkeillä istumiseen vain rahan säästämiseksi. Rahaa voi aina hankkia lisää, elinaikaa ei. Käytän säästyneen ajan mieluummin muuhun elämiseen kuin bussissa istumiseen.

        Halpuudestakin voi olla eri mieltä jos se auto on kuitenkin hankituu: Pääomakulut, vakuutukset jne ovat kuitenkin olemassa. Ainoa säästö on bensan säästö.

        Pitkillä matkoilla ulkoilman lämpötilalla ei ole niin kovin suurta merkitystä auton kokonaisenergiankulutuksen kannalta.

        PS. Miksiköhän minä virheiden arvojen kannattaja puolustelen yksityisautoilua täällä? Ehkä siksi että en ole pelkkä idealisti, olen myös realisti.


      • ego-vehree
        Omalla autolla kirjoitti:

        1. Olen erikoisasiantuntija omalla erittäin kapealla alallani. En saa vastaavaa työtä muualta.

        2. Muutin kerran lähemmän työpaikkaa. Vähän myöhemmin työpaikkani muutti kauas minusta. (Silloin olin vielä sinkku.) Työnantajani on ollut koko ajan sama.

        3. Jos nyt muutamme lähelle työpaikkaani, niin silloin vaimoni työmatka vastaavasti kasvaa vastaavalla määrällä.

        4. En halua pois nykyiseltä kotiseudultani. Ystäväni ja harrastukseni ja muutkin sidokseni ovat täällä. Myöskään muu perhe ei halua muuttaa.

        5. Miksi minun pitäisi uhrautua luonnon puolesta, kun samaan aikaan satoja miljoonia muita autoja tupruttaa enemmän tai vähemmän turhaan.

        1. Olen erikoisasiantuntija omalla erittäin kapealla alallani. En saa vastaavaa työtä muualta.

        Vaihda alaa, tai muuta lähemmäs työpaikkaa.

        2. Muutin kerran lähemmän työpaikkaa. Vähän myöhemmin työpaikkani muutti kauas minusta. (Silloin olin vielä sinkku.) Työnantajani on ollut koko ajan sama.

        Muuta uudelleen, tai vaihda työpaikkaa.

        3. Jos nyt muutamme lähelle työpaikkaani, niin silloin vaimoni työmatka vastaavasti kasvaa vastaavalla määrällä.

        Vaimosi voi vaihtaa työpaikkaa.

        4. En halua pois nykyiseltä kotiseudultani. Ystäväni ja harrastukseni ja muutkin sidokseni ovat täällä. Myöskään muu perhe ei halua muuttaa.

        Äärimmäistä itsekkyyttä "MINÄ en halua..." Kotiseutu on siellä missä asut. Hanki siis uusi kotiseutu. Sieltä löytyy myös uusia ystäviä ja harrastuksia. Perheesi ymmärtänee nämä asia paremmin kuin sinä, eli eivätköhän he muuta mukana.

        5. Miksi minun pitäisi uhrautua luonnon puolesta, kun samaan aikaan satoja miljoonia muita autoja tupruttaa enemmän tai vähemmän turhaan.

        Siksi, että saastutat mielettömästi itsekkäällä toiminnallasi. Toimi NYT kun ei vielä ole liian myöhäistä. Perustelusi olivat äärimmäisen heikkoja ja asiat helposti järjestettävissä. Itsekkyys on sinun tapauksessasi ainoa syy oman auton käyttämiseen.


      • Omalla autolla
        ego-vehree kirjoitti:

        1. Olen erikoisasiantuntija omalla erittäin kapealla alallani. En saa vastaavaa työtä muualta.

        Vaihda alaa, tai muuta lähemmäs työpaikkaa.

        2. Muutin kerran lähemmän työpaikkaa. Vähän myöhemmin työpaikkani muutti kauas minusta. (Silloin olin vielä sinkku.) Työnantajani on ollut koko ajan sama.

        Muuta uudelleen, tai vaihda työpaikkaa.

        3. Jos nyt muutamme lähelle työpaikkaani, niin silloin vaimoni työmatka vastaavasti kasvaa vastaavalla määrällä.

        Vaimosi voi vaihtaa työpaikkaa.

        4. En halua pois nykyiseltä kotiseudultani. Ystäväni ja harrastukseni ja muutkin sidokseni ovat täällä. Myöskään muu perhe ei halua muuttaa.

        Äärimmäistä itsekkyyttä "MINÄ en halua..." Kotiseutu on siellä missä asut. Hanki siis uusi kotiseutu. Sieltä löytyy myös uusia ystäviä ja harrastuksia. Perheesi ymmärtänee nämä asia paremmin kuin sinä, eli eivätköhän he muuta mukana.

        5. Miksi minun pitäisi uhrautua luonnon puolesta, kun samaan aikaan satoja miljoonia muita autoja tupruttaa enemmän tai vähemmän turhaan.

        Siksi, että saastutat mielettömästi itsekkäällä toiminnallasi. Toimi NYT kun ei vielä ole liian myöhäistä. Perustelusi olivat äärimmäisen heikkoja ja asiat helposti järjestettävissä. Itsekkyys on sinun tapauksessasi ainoa syy oman auton käyttämiseen.

        > Vaihda alaa, tai muuta lähemmäs työpaikkaa.

        En vaihda. Seuraava vaihe on eläkkeelle meno. Ja sitä seuraava se että kulje lyhyetkin matkat autolla, kun ikää alkaa tulla tarpeeksi.

        > Muuta uudelleen, tai vaihda työpaikkaa.

        En suostu. Kohtuuton vaatimus.

        > Vaimosi voi vaihtaa työpaikkaa.

        Ja sinä voit aloittaa luontaistaloudessa elämisen. Jollekin kaupan kassoille työpaikan vaihto on pikku juttu, ei kaikille.

        > Äärimmäistä itsekkyyttä "MINÄ en halua..." Kotiseutu on siellä missä asut. Hanki siis uusi kotiseutu. Sieltä löytyy myös uusia ystäviä ja harrastuksia.

        Mustalaiselle kotiseutu on siellä missä milloinkin on, ei mulle.
        Hanki sinä esim. uusi vanha äiti josta pitää pitää huolta. Tai uusi vaimo, kun kaiken voi vaihtaa niin helposti.

        > Perheesi ymmärtänee nämä asia paremmin kuin sinä, eli eivätköhän he muuta mukana.

        Sinähän sen tiedät. Kaikkein joustavin tässä muuttoasiassa olisin minä vaikka minäkin vastustan. Muutosta on ollut kyllä puhetta.



        > Siksi, että saastutat mielettömästi itsekkäällä toiminnallasi.

        Saastutan koska olen niin paha. Teen sen vain itsekkäistä syitä. En esim. sen takia että perheelle jäisi enemmän aikaa eikä kaikki aika menisi bussissa.

        Jos lopetan yksityisautoilun, niin kaikki muutkin lopettavat, ja sitten maailma pelastuu.

        > Toimi NYT kun ei vielä ole liian myöhäistä. Perustelusi olivat äärimmäisen heikkoja ja asiat helposti järjestettävissä. Itsekkyys on sinun tapauksessasi ainoa syy oman auton käyttämiseen.

        Toinen syy on realismi, joka sinulta puuttuu. Olet idealisti, et realisti.


      • Omalla autolla
        ego-vehree kirjoitti:

        1. Olen erikoisasiantuntija omalla erittäin kapealla alallani. En saa vastaavaa työtä muualta.

        Vaihda alaa, tai muuta lähemmäs työpaikkaa.

        2. Muutin kerran lähemmän työpaikkaa. Vähän myöhemmin työpaikkani muutti kauas minusta. (Silloin olin vielä sinkku.) Työnantajani on ollut koko ajan sama.

        Muuta uudelleen, tai vaihda työpaikkaa.

        3. Jos nyt muutamme lähelle työpaikkaani, niin silloin vaimoni työmatka vastaavasti kasvaa vastaavalla määrällä.

        Vaimosi voi vaihtaa työpaikkaa.

        4. En halua pois nykyiseltä kotiseudultani. Ystäväni ja harrastukseni ja muutkin sidokseni ovat täällä. Myöskään muu perhe ei halua muuttaa.

        Äärimmäistä itsekkyyttä "MINÄ en halua..." Kotiseutu on siellä missä asut. Hanki siis uusi kotiseutu. Sieltä löytyy myös uusia ystäviä ja harrastuksia. Perheesi ymmärtänee nämä asia paremmin kuin sinä, eli eivätköhän he muuta mukana.

        5. Miksi minun pitäisi uhrautua luonnon puolesta, kun samaan aikaan satoja miljoonia muita autoja tupruttaa enemmän tai vähemmän turhaan.

        Siksi, että saastutat mielettömästi itsekkäällä toiminnallasi. Toimi NYT kun ei vielä ole liian myöhäistä. Perustelusi olivat äärimmäisen heikkoja ja asiat helposti järjestettävissä. Itsekkyys on sinun tapauksessasi ainoa syy oman auton käyttämiseen.

        Koska käytän autoa ja et pidä siitä, niin sen takia olen "vai" asiantuntija tietämättä edes mistä alasta on kysymys.

        Asut talossa joka lämmitetään öljyllä tms saastuttavalla tavalla.
        Voisit kantaa oman kortesi kekoon muuttamalla vaikka Afrikkaan, jolloin asuntoasi ei enää tarvitsisi lämmittää öljyllä.

        Vaimosi voisi myöskin muuttaa sinne.

        Jos et halua niin annan vastauksen sinulle sinun omilla sanoillasi:

        "Äärimmäistä itsekkyyttä 'MINÄ en halua...' Kotiseutu on siellä missä asut. Hanki siis uusi kotiseutu. Sieltä löytyy myös uusia ystäviä ja harrastuksia. Perheesi ymmärtänee nämä asia paremmin kuin sinä, eli eivätköhän he muuta mukana."

        Mutta miksi sinun pitäisi uhrautua luonnon puolesta ja muuttaa paikkaan jossa asuntosi lämmittäminen ei saastuta.

        "Siksi, että saastutat mielettömästi itsekkäällä toiminnallasi. Toimi NYT kun ei vielä ole liian myöhäistä. Perustelusi olivat äärimmäisen heikkoja ja asiat helposti järjestettävissä. Itsekkyys on sinun tapauksessasi ainoa syy Suomessa asumisen lämmitetyn asunnon käyttämiseen."


      • virheellisen
        Omalla autolla kirjoitti:

        Onko elämä pelkästään rahan perässä juoksemista? Perheemme talous on erittäin hyvä. Ei ole mitään tarvetta uhrata aikaansa bussissa ja pysäkeillä istumiseen vain rahan säästämiseksi. Rahaa voi aina hankkia lisää, elinaikaa ei. Käytän säästyneen ajan mieluummin muuhun elämiseen kuin bussissa istumiseen.

        Halpuudestakin voi olla eri mieltä jos se auto on kuitenkin hankituu: Pääomakulut, vakuutukset jne ovat kuitenkin olemassa. Ainoa säästö on bensan säästö.

        Pitkillä matkoilla ulkoilman lämpötilalla ei ole niin kovin suurta merkitystä auton kokonaisenergiankulutuksen kannalta.

        PS. Miksiköhän minä virheiden arvojen kannattaja puolustelen yksityisautoilua täällä? Ehkä siksi että en ole pelkkä idealisti, olen myös realisti.

        ratkaisun johtaneen seuraavan sukupolven ongelmiin. Noilla argumenteilla en viitsisi lapsilleni kehua olleeni ratkaisemassa asioita heidän puolestaan. On se varmaan nyt mukavaa ja tuudittautumisen tuntua, mutta paljon pitää muuttua ennenkuin siitä tulee kestävää elämänmuotoa.


      • Omalla autolla
        virheellisen kirjoitti:

        ratkaisun johtaneen seuraavan sukupolven ongelmiin. Noilla argumenteilla en viitsisi lapsilleni kehua olleeni ratkaisemassa asioita heidän puolestaan. On se varmaan nyt mukavaa ja tuudittautumisen tuntua, mutta paljon pitää muuttua ennenkuin siitä tulee kestävää elämänmuotoa.

        Yksityisautoilu on ympäristöongelma, sen myönnän. Mutta mitä sille voisi oikeasti tehdä? Yhden ihmisen päätös ei paljoa paina. Ei edes yhden kaupungin päätös.

        Tarvitaan isoja muutoksia yhteiskuntarakenteessa, työelämässä tai polttoainetekniikassa jotta ongelma ratkeaisi. Mieluiten kaikissa niissä.

        Ja yksityisautoilu kiellettäisiin kokonaan, niin nykymuotoinen yhteiskunta romahtaisi. Jos ei kiellettäisi kokonaan, niin keillä olisi oikeus yksityisautoiluun? Kuka sen päättäsi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe