Hinta alimmillaan ja silti taas nostettiin

arhölälö

Miksi hintaa taas nostettiin, jos kerran taloussivuilla lukee öljyn hinnan olevan nyt alimmillaan.
???

7

807

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viikonloppu on tulossa ja se tarkoittaa että myynti kasvaa.

      Markkinatalous jyrää.

      Ei menoveden myynti mitään hyväntekeväisyyttä ole.

    • sdfkjgfkljgdfjgk

      Teboil nosti hintaa ensin. Venäjän öljyn hinta on nousussa Politskotskajan murhasta nousseen kohun vuoksi ja koht kaukasialla räiskyy taas. Muut öljy-yhtiöt nostavat hintaa iloisesti perässä.

      • Autoilija maksaa

        ja markkinatalous ei jyrää Suomen bensa-/energiamarkkinoilla. Siksi hinta nousee vaikka raaka-ainehinnat laskevat. Oikea hintataso pitäisi olla noin 1,15 jos ei olisi kartelleja.


      • ...yhtä asiantuntevaa kuin ...
        Autoilija maksaa kirjoitti:

        ja markkinatalous ei jyrää Suomen bensa-/energiamarkkinoilla. Siksi hinta nousee vaikka raaka-ainehinnat laskevat. Oikea hintataso pitäisi olla noin 1,15 jos ei olisi kartelleja.

        ...IL:n "Miksi bensan hinta ei laske?" artikkelin kuun vaihteessa:
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609295177849_uu.shtml

        Ensireaktio mullakin oli että "perkele!". Mutta hetken mietittyä tuli epäilys tekstiin.

        Ensinnäkin BENSAN maailmanmarkkinahinta on ERI ASIA kuin RAAKAÖLJYN maailmanmarkkinahinta. Ellen väärin muista talouselämän tai vastaavan nettisivuilta näkee molemmat ja ne kulkevat välillä eri suuntiin.

        Mutta kuitenkin, parikymmentä minuuttia googlea ja tulos:
        http://www.okkl.fi/files/260_HinnatjaverotSuomessa.pdf
        sivu 7: "raakaöljy- ja jalostuskustannukset" ovat vain 25% bensan kokonaishinnasta, loppujen ollessa lähestulkoon vain veroja, yhtiöiden katteiden (eli "jakelukustannukset") ollessa noin silmämääräisesti n. 7-10 sentin luokkaa.

        Nyt sitten laskurilla http://pjh.iki.fi/pavero.php voi kuka tahansa laskea kulloisenkin bensahinnan VEROTTOMAN hinnan, joka IL:n em. artikkelin hinnasta 1,375 on n. 54 senttiä. Siinä siis sekä "maailmanmarkkinahinta" että yhtiöiden "jakelukustannukset" (siis katteet). Jos siis katteet on 10 senttiä, niin maailmanmarkkinahinnan osuus on 44 senttiä. Täten vaikka maailmanmarkkinahinnat putoisivat 20% niin vaikutus lopulliseen kuluttajan maksamaan hintaan on VAIN n. 5% ILMAN että yhtiöt repisivät yhtään enempää katetta.

        Siis ymmärtäkää hyvä ihmiset, että vaikka bensan maailmanmarkkinahinta olisi VAIN 1 senttiä per litra, ja yhtiöt ottaisivat edellen 10 sentin katetta, niin lopullinen VEROLLINEN hinta kuluttajille olisi silti n. 85 senttiä per litra, kiitos verotuksen ((0,01(raaka-aine jalostus) 0,10(jakelukustannukset) 0,59(kiinteät verot))*1,22(alv)) = 0,854 EUR/litra

        ...mutta ei se mitään, syytelkää vain bensayhtiöitä kartelleista (tietämättömyyshän on autuasta), vaikka ne on ne meidän vaaleilla valitut saatanan ääliöt jotka repivät rahaa meiltä polttoaineiden sikamaisten verojen muodossa.

        Ja samoilta ÖKKL-sivuilta muuten käypi ilmi kuinka VITUSTI valtio nyhtää nykyään enemmän veroa autoilijoilta kuin esim. 10 vuotta sitten, mutta saako esim. teiden hoito yhtään sen enemmän rahaa?

        Sen sijaan että tuon em. artikkelin toimittaja soittelee Shellille ja ST1:lle, niin hänen olisi pitänyt soittaa Heinäluomalle!

        Otappa asioista ees vähän selvää ja kohdista valitukset sinne minne ne kuuluu!

        Toivoopi;
        "Vituttaa verot"


      • dslkjdslkfjdslkdfs
        Autoilija maksaa kirjoitti:

        ja markkinatalous ei jyrää Suomen bensa-/energiamarkkinoilla. Siksi hinta nousee vaikka raaka-ainehinnat laskevat. Oikea hintataso pitäisi olla noin 1,15 jos ei olisi kartelleja.

        Eihän siinä mitän kartelleja ole, vaan nesteen monopoli! Kaikki suomen raakabensa tulee nesteen jalostamolta!


      • hoksasin jo ajat sitten
        ...yhtä asiantuntevaa kuin ... kirjoitti:

        ...IL:n "Miksi bensan hinta ei laske?" artikkelin kuun vaihteessa:
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609295177849_uu.shtml

        Ensireaktio mullakin oli että "perkele!". Mutta hetken mietittyä tuli epäilys tekstiin.

        Ensinnäkin BENSAN maailmanmarkkinahinta on ERI ASIA kuin RAAKAÖLJYN maailmanmarkkinahinta. Ellen väärin muista talouselämän tai vastaavan nettisivuilta näkee molemmat ja ne kulkevat välillä eri suuntiin.

        Mutta kuitenkin, parikymmentä minuuttia googlea ja tulos:
        http://www.okkl.fi/files/260_HinnatjaverotSuomessa.pdf
        sivu 7: "raakaöljy- ja jalostuskustannukset" ovat vain 25% bensan kokonaishinnasta, loppujen ollessa lähestulkoon vain veroja, yhtiöiden katteiden (eli "jakelukustannukset") ollessa noin silmämääräisesti n. 7-10 sentin luokkaa.

        Nyt sitten laskurilla http://pjh.iki.fi/pavero.php voi kuka tahansa laskea kulloisenkin bensahinnan VEROTTOMAN hinnan, joka IL:n em. artikkelin hinnasta 1,375 on n. 54 senttiä. Siinä siis sekä "maailmanmarkkinahinta" että yhtiöiden "jakelukustannukset" (siis katteet). Jos siis katteet on 10 senttiä, niin maailmanmarkkinahinnan osuus on 44 senttiä. Täten vaikka maailmanmarkkinahinnat putoisivat 20% niin vaikutus lopulliseen kuluttajan maksamaan hintaan on VAIN n. 5% ILMAN että yhtiöt repisivät yhtään enempää katetta.

        Siis ymmärtäkää hyvä ihmiset, että vaikka bensan maailmanmarkkinahinta olisi VAIN 1 senttiä per litra, ja yhtiöt ottaisivat edellen 10 sentin katetta, niin lopullinen VEROLLINEN hinta kuluttajille olisi silti n. 85 senttiä per litra, kiitos verotuksen ((0,01(raaka-aine jalostus) 0,10(jakelukustannukset) 0,59(kiinteät verot))*1,22(alv)) = 0,854 EUR/litra

        ...mutta ei se mitään, syytelkää vain bensayhtiöitä kartelleista (tietämättömyyshän on autuasta), vaikka ne on ne meidän vaaleilla valitut saatanan ääliöt jotka repivät rahaa meiltä polttoaineiden sikamaisten verojen muodossa.

        Ja samoilta ÖKKL-sivuilta muuten käypi ilmi kuinka VITUSTI valtio nyhtää nykyään enemmän veroa autoilijoilta kuin esim. 10 vuotta sitten, mutta saako esim. teiden hoito yhtään sen enemmän rahaa?

        Sen sijaan että tuon em. artikkelin toimittaja soittelee Shellille ja ST1:lle, niin hänen olisi pitänyt soittaa Heinäluomalle!

        Otappa asioista ees vähän selvää ja kohdista valitukset sinne minne ne kuuluu!

        Toivoopi;
        "Vituttaa verot"

        Bensan hinta on eri asia kuin raakaöljyn silloin, kun raakaöljyn hinta laskee tai on laskussa. Kun raakaöljyn hinta on nousussa, se onkin sama asia kuin bensan hinta. Yksinkertaista, eikö totta?


    • Anonyymi

      Eläkeläisille polttoaineesta annettava alennusta koska on pakko omistaa auto, että pääsee asioille kun julkinen liikenne ei kulje kaikkialle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä ikävöit?

      Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2046
    2. Et saa mua ikinä

      Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1382
    3. Ammuskelua taas

      Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1330
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

      Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      28
      1282
    5. Päivämääriä

      Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      67
      1206
    6. Introverttinä osastolla

      Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1018
    7. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      88
      941
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

      Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      53
      868
    9. 121
      777
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

      Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      766
    Aihe