Hinta alimmillaan ja silti taas nostettiin

arhölälö

Miksi hintaa taas nostettiin, jos kerran taloussivuilla lukee öljyn hinnan olevan nyt alimmillaan.
???

7

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viikonloppu on tulossa ja se tarkoittaa että myynti kasvaa.

      Markkinatalous jyrää.

      Ei menoveden myynti mitään hyväntekeväisyyttä ole.

    • sdfkjgfkljgdfjgk

      Teboil nosti hintaa ensin. Venäjän öljyn hinta on nousussa Politskotskajan murhasta nousseen kohun vuoksi ja koht kaukasialla räiskyy taas. Muut öljy-yhtiöt nostavat hintaa iloisesti perässä.

      • Autoilija maksaa

        ja markkinatalous ei jyrää Suomen bensa-/energiamarkkinoilla. Siksi hinta nousee vaikka raaka-ainehinnat laskevat. Oikea hintataso pitäisi olla noin 1,15 jos ei olisi kartelleja.


      • ...yhtä asiantuntevaa kuin ...
        Autoilija maksaa kirjoitti:

        ja markkinatalous ei jyrää Suomen bensa-/energiamarkkinoilla. Siksi hinta nousee vaikka raaka-ainehinnat laskevat. Oikea hintataso pitäisi olla noin 1,15 jos ei olisi kartelleja.

        ...IL:n "Miksi bensan hinta ei laske?" artikkelin kuun vaihteessa:
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609295177849_uu.shtml

        Ensireaktio mullakin oli että "perkele!". Mutta hetken mietittyä tuli epäilys tekstiin.

        Ensinnäkin BENSAN maailmanmarkkinahinta on ERI ASIA kuin RAAKAÖLJYN maailmanmarkkinahinta. Ellen väärin muista talouselämän tai vastaavan nettisivuilta näkee molemmat ja ne kulkevat välillä eri suuntiin.

        Mutta kuitenkin, parikymmentä minuuttia googlea ja tulos:
        http://www.okkl.fi/files/260_HinnatjaverotSuomessa.pdf
        sivu 7: "raakaöljy- ja jalostuskustannukset" ovat vain 25% bensan kokonaishinnasta, loppujen ollessa lähestulkoon vain veroja, yhtiöiden katteiden (eli "jakelukustannukset") ollessa noin silmämääräisesti n. 7-10 sentin luokkaa.

        Nyt sitten laskurilla http://pjh.iki.fi/pavero.php voi kuka tahansa laskea kulloisenkin bensahinnan VEROTTOMAN hinnan, joka IL:n em. artikkelin hinnasta 1,375 on n. 54 senttiä. Siinä siis sekä "maailmanmarkkinahinta" että yhtiöiden "jakelukustannukset" (siis katteet). Jos siis katteet on 10 senttiä, niin maailmanmarkkinahinnan osuus on 44 senttiä. Täten vaikka maailmanmarkkinahinnat putoisivat 20% niin vaikutus lopulliseen kuluttajan maksamaan hintaan on VAIN n. 5% ILMAN että yhtiöt repisivät yhtään enempää katetta.

        Siis ymmärtäkää hyvä ihmiset, että vaikka bensan maailmanmarkkinahinta olisi VAIN 1 senttiä per litra, ja yhtiöt ottaisivat edellen 10 sentin katetta, niin lopullinen VEROLLINEN hinta kuluttajille olisi silti n. 85 senttiä per litra, kiitos verotuksen ((0,01(raaka-aine jalostus) 0,10(jakelukustannukset) 0,59(kiinteät verot))*1,22(alv)) = 0,854 EUR/litra

        ...mutta ei se mitään, syytelkää vain bensayhtiöitä kartelleista (tietämättömyyshän on autuasta), vaikka ne on ne meidän vaaleilla valitut saatanan ääliöt jotka repivät rahaa meiltä polttoaineiden sikamaisten verojen muodossa.

        Ja samoilta ÖKKL-sivuilta muuten käypi ilmi kuinka VITUSTI valtio nyhtää nykyään enemmän veroa autoilijoilta kuin esim. 10 vuotta sitten, mutta saako esim. teiden hoito yhtään sen enemmän rahaa?

        Sen sijaan että tuon em. artikkelin toimittaja soittelee Shellille ja ST1:lle, niin hänen olisi pitänyt soittaa Heinäluomalle!

        Otappa asioista ees vähän selvää ja kohdista valitukset sinne minne ne kuuluu!

        Toivoopi;
        "Vituttaa verot"


      • dslkjdslkfjdslkdfs
        Autoilija maksaa kirjoitti:

        ja markkinatalous ei jyrää Suomen bensa-/energiamarkkinoilla. Siksi hinta nousee vaikka raaka-ainehinnat laskevat. Oikea hintataso pitäisi olla noin 1,15 jos ei olisi kartelleja.

        Eihän siinä mitän kartelleja ole, vaan nesteen monopoli! Kaikki suomen raakabensa tulee nesteen jalostamolta!


      • hoksasin jo ajat sitten
        ...yhtä asiantuntevaa kuin ... kirjoitti:

        ...IL:n "Miksi bensan hinta ei laske?" artikkelin kuun vaihteessa:
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609295177849_uu.shtml

        Ensireaktio mullakin oli että "perkele!". Mutta hetken mietittyä tuli epäilys tekstiin.

        Ensinnäkin BENSAN maailmanmarkkinahinta on ERI ASIA kuin RAAKAÖLJYN maailmanmarkkinahinta. Ellen väärin muista talouselämän tai vastaavan nettisivuilta näkee molemmat ja ne kulkevat välillä eri suuntiin.

        Mutta kuitenkin, parikymmentä minuuttia googlea ja tulos:
        http://www.okkl.fi/files/260_HinnatjaverotSuomessa.pdf
        sivu 7: "raakaöljy- ja jalostuskustannukset" ovat vain 25% bensan kokonaishinnasta, loppujen ollessa lähestulkoon vain veroja, yhtiöiden katteiden (eli "jakelukustannukset") ollessa noin silmämääräisesti n. 7-10 sentin luokkaa.

        Nyt sitten laskurilla http://pjh.iki.fi/pavero.php voi kuka tahansa laskea kulloisenkin bensahinnan VEROTTOMAN hinnan, joka IL:n em. artikkelin hinnasta 1,375 on n. 54 senttiä. Siinä siis sekä "maailmanmarkkinahinta" että yhtiöiden "jakelukustannukset" (siis katteet). Jos siis katteet on 10 senttiä, niin maailmanmarkkinahinnan osuus on 44 senttiä. Täten vaikka maailmanmarkkinahinnat putoisivat 20% niin vaikutus lopulliseen kuluttajan maksamaan hintaan on VAIN n. 5% ILMAN että yhtiöt repisivät yhtään enempää katetta.

        Siis ymmärtäkää hyvä ihmiset, että vaikka bensan maailmanmarkkinahinta olisi VAIN 1 senttiä per litra, ja yhtiöt ottaisivat edellen 10 sentin katetta, niin lopullinen VEROLLINEN hinta kuluttajille olisi silti n. 85 senttiä per litra, kiitos verotuksen ((0,01(raaka-aine jalostus) 0,10(jakelukustannukset) 0,59(kiinteät verot))*1,22(alv)) = 0,854 EUR/litra

        ...mutta ei se mitään, syytelkää vain bensayhtiöitä kartelleista (tietämättömyyshän on autuasta), vaikka ne on ne meidän vaaleilla valitut saatanan ääliöt jotka repivät rahaa meiltä polttoaineiden sikamaisten verojen muodossa.

        Ja samoilta ÖKKL-sivuilta muuten käypi ilmi kuinka VITUSTI valtio nyhtää nykyään enemmän veroa autoilijoilta kuin esim. 10 vuotta sitten, mutta saako esim. teiden hoito yhtään sen enemmän rahaa?

        Sen sijaan että tuon em. artikkelin toimittaja soittelee Shellille ja ST1:lle, niin hänen olisi pitänyt soittaa Heinäluomalle!

        Otappa asioista ees vähän selvää ja kohdista valitukset sinne minne ne kuuluu!

        Toivoopi;
        "Vituttaa verot"

        Bensan hinta on eri asia kuin raakaöljyn silloin, kun raakaöljyn hinta laskee tai on laskussa. Kun raakaöljyn hinta on nousussa, se onkin sama asia kuin bensan hinta. Yksinkertaista, eikö totta?


    • Anonyymi

      Eläkeläisille polttoaineesta annettava alennusta koska on pakko omistaa auto, että pääsee asioille kun julkinen liikenne ei kulje kaikkialle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      145
      4053
    2. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

      eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      55
      3464
    3. Miksi eristäydyt?

      Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      214
      2840
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

      Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      38
      2712
    5. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      29
      2570
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

      Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      49
      2166
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

      :) 😛😆😱
      Ikävä
      128
      1687
    8. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

      Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      37
      1676
    9. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

      Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1629
    10. Mikä vimma on Suomeen saada datakeskuksia?

      Eihän se tuo suomalaisille montaa työpaikkaa, tuskin edes rakennusvaiheessa rakentajat kaikki suomalaisia. Miksi tänne e
      Maailman menoa
      105
      1310
    Aihe