Säästölippaan avain

Nimetön

Mistä saisi perinteisen säästölippaan avaimen? Ja mitä maksaa? Mummolla oli sellainen kun olin kakara. Löytyykö sellaisen kuva tai mitat jostain internetistä? Itse en löydä.. Mitä eri nimiä on säästölippaille, kun ei oikein raksuta?

11

19078

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auki

minä rovelsin semmoisen vanhan 80-luvun säästöpankin possun auki linkkarilla

• Nimetön

ne uudemmat aukeavat ihan miten vain, niissä on vain yksi liikkuva osa. vanhoja, varsinkin niitä jotka eivät ole läpinäkyviä, on vaikea avata rikkomatta.

• Nimetön

• avaimella
        Nimetön kirjoitti:

http://kuvax.net/i/8342_vanhanmallinen_lukko.jpg tämä tapaus nyt on vielä helppo läpinäkyvänä, mutta huomaa että tuota on avattu muutaman kerran. ;)

teollisuuden koneiden sähkökaapeissa ja logiikan ohjauslaatikoiden luukuissa taitaa olla tuon näköisiä lukkoja, ehkä samanlainen avain kävisi noihinkin?

• Avata
        Nimetön kirjoitti:

http://kuvax.net/i/8342_vanhanmallinen_lukko.jpg tämä tapaus nyt on vielä helppo läpinäkyvänä, mutta huomaa että tuota on avattu muutaman kerran. ;)

taittele vaikka paksusta rautalangasta sopiva avain. Tosta kuvastahan selkeesti näkee mitä pitää vääntää ja minne että lukko aukeaisi.
        Tai tee matellilevyn palasesta avain sahaamalla. Tostahan on helppo kaiki mitat ottaa.

Tuskin sähkökaappien ym. avaimet sopii. Isompia ovat.

• avain possuun
        Avata kirjoitti:

taittele vaikka paksusta rautalangasta sopiva avain. Tosta kuvastahan selkeesti näkee mitä pitää vääntää ja minne että lukko aukeaisi.
        Tai tee matellilevyn palasesta avain sahaamalla. Tostahan on helppo kaiki mitat ottaa.

Tuskin sähkökaappien ym. avaimet sopii. Isompia ovat.

joudun työssäni käyttämään avainta, joten sain sellaisen pankista.

• jiikoo62

10 min, pikkuinen metallin pala ja smirkkeli niin sen tekee. Nimimerkillä just sen tein ...

• lasse29

Kuvaa ei ikävä kyllä enää näy lukosta, samanmoinen varmaan itselläkin kyseessä ja pitäisi kehittää minkälainen avain pitäisi smirkkelöidä että saisi avaimen tehtyä tuollaiseen vanhan aikaiseen lukkoon.

Kyseessä hieman samannäköinen säästölipas.
      https://www.wanhaelias.fi/tuote/arpakuutio-saastolipas/

• Quatermash
    • sdkljfdskjkslflsfs

Vasaralla possu vaan palasiksi ja rahat liiveihin.

• Anonyymi

Jos ei ihan täynnä (katso tyhjästä possusta mallia) niin rahansyöttöaukosta esim veitsellä vänkää kieltä niin saa helposti auki👍. Piti pojan possu tyhjentää ylimääräisistä legoista ennen pankkiin vientiä😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57