Liberaalit fanaattisia sosialismin

vihaajia

Saisinko kysyä, että jos kerran olette olevinanne niin liberaaleja ja suvaitsevia, miksi tuomitsette niin kovasti vasemmiston ja ammattiliitot? Eikö liberalismi jo määritelmänkin mukaan tarkoita että jokainen saa äänestää ja järjestäytyä miten haluaa, vai onko teillä jokin ihan oma määritelmänne liberalismille?

9

2138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään tai ketään

      koska jokaisella on/tulisi olla oikeus valita! Liberalismi on suvaitsevaista vapautta, joka kunnioittaa toisten valintoja: Immanuel Kant valistusfilosofi -perehdy häneen myös (sen Carl Marxin lisäksi)
      :)

      • vapautenne Milton Friedmanin

        teokseen "Vapaus valita"


      • sivusta sisään

      • blogoblogo
        vapautenne Milton Friedmanin kirjoitti:

        teokseen "Vapaus valita"

        On paljon hyviä kirjoja. Suosittelen esim:
        -M.Friedman: Vapaus valita
        -Friedrich Hayek: Constitution of Liberty (ei suom)
        -Ayn Rand: Atlas Shrugged (ei suom)
        -Johan Norberg: Globaalin kapitalismin puolustus
        jne..


      • .....
        blogoblogo kirjoitti:

        On paljon hyviä kirjoja. Suosittelen esim:
        -M.Friedman: Vapaus valita
        -Friedrich Hayek: Constitution of Liberty (ei suom)
        -Ayn Rand: Atlas Shrugged (ei suom)
        -Johan Norberg: Globaalin kapitalismin puolustus
        jne..

        Tuossa on linkki Norbergin tekemään ohjelmaan..

        http://video.google.com/videoplay?docid=5633239795464137680


      • o.h.i.a.l
        blogoblogo kirjoitti:

        On paljon hyviä kirjoja. Suosittelen esim:
        -M.Friedman: Vapaus valita
        -Friedrich Hayek: Constitution of Liberty (ei suom)
        -Ayn Rand: Atlas Shrugged (ei suom)
        -Johan Norberg: Globaalin kapitalismin puolustus
        jne..

        Johan Norberg - När människan skapade världen (ei suomennettu)
        Pekkarinen & Sutela - Avain kansantaloustieteeseen

        Laitoin tuon kauppiksen helppotajuisen perusopuksen listaan, koska mielestäni suurin osa liberalismin vastustamisesta kumpuaa tietämättömyydestä. Talouden perustoimintaa tunnetaan vähän tai ei lainkaan.
        Hyvänä esimerkkinä keynesiläisyys, joka on kumottu täysin o matemaattisellakin tasolla monetaristien kuten Friedman toimesta. Silti sellaiselle pitkällä tähtäimellä todistetusti erittäin tuhoisalle talouspolitiikalle löytyy tukijoita erityisesti vasemmiston piiristä.


    • o.h.i.a.l

      - vasemmisto on luonnollinen päävastustaja politiikassa, koska se pyrkii täysin päinvastaiseen
      - ammattiliitoilla on laissa taattu erikoisasema ja etuoikeuksia muihin järjestöihin nähden kuten kirkolla. tämä rikkoo yhtä liberalismin pääperiaatteista eli "kenelläkään ei pidä olla etuoikeuksia, on vain oikeuksia"

      Muuten saa järjestäytyä miten haluaa, mutta ammmattiliittojen etuudet on kumottava jotta ne olisivat järjestöjä järjestöjen joukossa eikä lähes valtiollinen instituutti. Äänestää saat miten lystäät, koita kuitenkin ajatella ennen sitä.

    • ???

      Sä voisit varmaan yksilöidä noita syytöksiäsi. Kuka tuominnut, missä, miten, milloin?
      Toisaalta eipä liberalismi sitä tarkoita, että mulla ei voisi ola mielipiteitä tai mun pitäisi rakastaa kaikkia.

    • humaaneja.

      Tavoiteohjelmassa luki että he eivät verottaisi alle 1000 euron tuloja lainkaan.

      Nykyhallitus verottaa.

      Kumpi siis on humaanimpi?


      Sosialismia tuleekin vihata kun se kehtaa tuhat euroa ansaitsevalta vielä viedä osan pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe