Voikukkien myrkyttäminen

Peccy

ja muidenkin rikkaruohojen.
Käytin kesällä Toxan-nimistä myrkkyä voikukille. Annostelin myrkyn veteen ja kaatelin sitä voikukille. Ei ne siihen kuolleet.

Ajattelen vaan, että onkohan se RoundUp parempaa. Se on kyllä kalliimpaa, mutta jos se olisi tehokkaampaa.
Sitä voisi käyttää myös pensasaidan alle. Se ei tapa pensasaitaa vaan pelkästään rikkaruohot.

Vai tappaako?

25

4422

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen!!

myrkytä luontoa!!! Sitäpaitsi joudut helvettiin jos myrkytät Luojan luomia!!! Kaikilla kukilla on oikeus kukkia!

• raakkuna1

Voi sentään, kun Voikukat tekee mielen niin iloiseksi vihreällä nurmikolla.

• Kunnon myrkkyä !

Noi hömppä "myrkyt" tappaa vasta viikon päästä, vaikka kunnon myrkytkin tapaa nykyään hitaasti, koska imeytyvät lehtien kautta. Pitää olla kuivaa ilma. maatalouskaupoista löytyy kunnon myrkkyjä ja ovat riittoisia 30l astia on mulla kestänyt vuosia vaikka olen hävittänyt rantamailta herhaareja pajuja..raivaamalla nuo vain yltyvät !

• MYRKYTYS AINOA KEINO
        Kunnon myrkkyä ! kirjoitti:

Noi hömppä "myrkyt" tappaa vasta viikon päästä, vaikka kunnon myrkytkin tapaa nykyään hitaasti, koska imeytyvät lehtien kautta. Pitää olla kuivaa ilma. maatalouskaupoista löytyy kunnon myrkkyjä ja ovat riittoisia 30l astia on mulla kestänyt vuosia vaikka olen hävittänyt rantamailta herhaareja pajuja..raivaamalla nuo vain yltyvät !

Tilasin netistä myös 30l myrkkypurkin ja sitä laimennetaan 1:10..hyvää ainetta.

Nykyaikainen myrkytön kasvimyrkky ! Ei edes kalat kuole sillä, vaikuttaa vain kasveihin.

Tosin huomasin myös hyttysten vähentyneen, voi olla, että lätäköissä olevat toukat eivät siitä tykkää ??

• Minkän valitsisi
        raakkuna1 kirjoitti:

Voi sentään, kun Voikukat tekee mielen niin iloiseksi vihreällä nurmikolla.

Ne jopa tuovat iloa kaikille nurmikonleikkaajille, jotka eivät käytä myrkkyjä, Tämä kaunis voikukka osaa väistää parhaatkin leikkurit ja kasvaa jopa kolmen sentin varteen,siitä vaan pölisemään. Mie en enää kehtaa nahkaa olisi seitsemääm, vaan ei yhtään sydäntä.

• sinulle!

Katsoin profiiliasi ja yllätyksekseni löysin Grustnij:n viestin. Se olikin siirretty, salalitto palstalle. Heh

• Olisi tehokasta, mutta valitepas oikea palsta aiheelle.

• Peccy

tämä voikukkien myrkyttäminen.
        Nimenomaan tälle palstalle.

Jotta palsta rauhoittuisi keskusteluista.

• Peccy kirjoitti:

mutta ne voikukat kyllä kuolee tehokkaasti.

• voi kukkia
        Peccy kirjoitti:

Palstan rikkaruohot ei kuole

• näin tein

rikkaruohot...

• mansikkakangas

toinen varma konsti. Kiehuva vesi tappaa kyllä kaiken muunkin.

• kokenut hortonomi

Kaiva voikukan juuri kokonaan lapiolla esille, pui sille nyrkkiä ja laita kivelle kuivumaan. Kun se on kuivunut niin vie se ongelmajätelaitoksen poltto-osastolle.
      Kyllälähtee!

• Suosittelen muilleki
    • voi olla että

postiluukustasi saattaa tulla jauhekirjeitä mikäli noin näen sinut tekevän .

• Kiitos kauhiasti

Amfetamiiniako lähetät minulle ?

• Miksei
        Kiitos kauhiasti kirjoitti:

Amfetamiiniako lähetät minulle ?

Älä miulle, mutta maistuisi.

• Pro Voikukka liike

> Voikukkien myrkyttäminen ja muidenkin rikkaruohojen. Käytin kesällä Toxan-
      > nimistä myrkkyä voikukille.

Kaikenlaisille voikukan myrkyttäjille pitäisi antaa sakkoja tai 30 pv ehdonalainen tuomio tuollaisesta rikollisesta ja luonnonvastaisesta teostansa.

Voikukka on ehdottomasti yksi suosikkikukistani Suomen luonnossa. Tienvarret helottavat kaikkein kauneimmillaan, kirkkaan keltaisena juuri näinä muutamina toukokuun päivinä.

Eipä äkkiä tule mieleen mitään kauniimpaa ja elinvoimaisempaa näkyä Suomen luonnossa kuin teiden varret keltaisena peittävä kukkiva voikukkameri.

Jos nykyisen mallista voikukkaa ei itsekseen esiintyisi villinä luonnossa, niin ihmisten pitäisi koettaa sellainen kasvilajike kehittää. Ihan vaan Suomen kevään iloksi.

Voikukka sinnittelee vaikka millaisessa savikossa taikka tienvarren sorakkossa ja betoninkappaleiden ja tiesuolan saasteiden joukossa. Sieltä se vaan ihmisten torjuntayrityksistä huolimatta vuosi toisensa jälkeen jaksaa työntää keltaisen kukkamerensä esille.

Voikukkaa sanotaan usein rikkaruohoksi, joka se tietenkin jossain mielessä onkin. Mutta eipä se pääkaupunkiseudun kehäteillä keltään leipää suusta vie. Tai keltään leipäviljelysten vuodentuottoa alenna.
      Siksi kaikenlaiset voikukkien myrkyttämisjutut on aivan sairasta, vauhkojen nurmikkopiipertäjien touhua.

Voikukan kasvun ja kukinnan voimakkuus ja elinvoima, pohjoisen kevään ja kesän vimman airuena toimiminen ansaitsisi meillä paremminkin toisen kansalliskukan aseman.
      .

• Eteiseen kukkia

Kokeilin viedä tyttöystävälle oikein komean kimpun noita kehuttuja voikukkia. Hienon näköinen oli pullea keltainen kimppu kädessä. Kaupasta en ole koskaan raaskinut noin montaa kukkaa ostaa kerralla.

Käski lyhyesti vaan laittaa ne eteiseen muoviämpäriin. Jos tosiaan haluan ne säilyttää. Nyt en ole aivan varma että tykkäsko se lopulta tuosta hienosta kukkapuskasta vai ei. Hyvännäköinen se kimppu on ämpärissäkin.

• Vihreä peukku

Tehoaisiko se taloyhtiön nurmikoilla seisoskeleviin somaleihin. Onko joku yrittänyt? Kokemuksia, pliis?

• Zykloonia

Alun perin Zyklon-B syaanikaasu jota saksalaiset alkoivat käyttää keskitysleireissään oli tarkoitettu kotitalouden yleismyrkyksi, muun muassa koiperhosten torjuntaan vaatekomeroissa.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Zyklon_B

Tuollaisen pienikokoisen avatun purkin kun jätti komeroon, niin koiperhosilla ei ollut mitään toivoa selvitä. Pieninä annoksina Zyklon-B oli ihmiselle vaaratonta. Kun annoskokoa lisää, ja ainesosia konsentroi, niin mikä tahansa myrkky alkaa tappaa myös ihmisiä.

• 13

Voikukka on terveellistä, eikun keräämään ravinnoksi. Kunhan ei tienvarresta tai jostain myrkytetyn pellon laidalta :)

• allaway

Löysin ostamani huvilan kätköistä vanhaa myrkkyä, jonka nimeä en tässä nyt muista, mutta olen sillä myrkyttänyt villiintyneitä kuusentaimia, isoja pajuja, ukonputkia vai mitä ne nyt olivatkaan ja kaikkea mistä en ole pitänyt.
      Kyllä nyt on tontti siisti.

• Parhaat myrkyt

Vanhoista kannuista löytyvät tuntemattomat ikivanhat myrkyt on kaikkein parhaita.

Niillä kokeilemalla voi saada kaikenlaista isoakin tavaraa nurin. Naapurin pihatammista lähtien, ja hullut koiratkin menee samalla jos alkaa maasta maistelemaan.

• ☠☠☠Ddt☠☠☠

Minä taas löysin entisen kaupan varastosta laatikoittain sodan aikaista tai ainakin lähes niin vanhaa täystuhoa. Mitähän sillä saisi hengitä? Tavaraa on kilotolkulla.
      Taidan kokeilla levittää tontin täyteen sitä, kun lähden kesälomamatkalle. Saapa nähdä onko pensaissa kirvoja ja nurkissa muurahaisia?
      Ei taida olla kellään kokemusta, että mitä se tekee nurmikolle?
      Ei se kyllä haittaa vaikka kuolisikin. En minä niin innokas ole sitä leikkaamaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe