aivan IHANAA

jacaranda

Aika synkkiä nuo muutamat keskusteluavaukset. Onko lähetystyö noin halveksuttavaa kuin millaisen kuvan saa muutamien viestien sisällöistä? Onko tarpeen halveksia toisen työtä, jota hän saattaa tehdä puhtaasti auttamisen halusta? Miten suhtaudutte lähetystyöhön? Voisitteko kertoa jotain hyviä asioita?

8

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeba

Jos pakanat ilman Jeesuksesta kuulemista pääsevät taivaaseen tekojensa mukaan ja Jeesuksesta kuulemisen jälkeen tekojen mukaa Jeesuksen uskomisen mukaan niin:
      SEHÄN ON IHAN KAUHEA VÄÄRYYS MENNÄ KERTOMAAN. Tilannehan huononee huomattavasti heille.

Kiitos että sain kertoa totuuden.

• luukasa vls

Nyt on matkalla joku väärinkäsitys...
        Ei kukaan (en ainakaan mä) pääse taivaasseen hyvin elämällä... kyllä se pieleen menee! En mä koskaan ansaitsisi tietäni sinne! Yksin Uskolla jumalaan sitä taivaaseen mennään... Ei sitä rangaistuksen kärsittyä taivaaseen mennää! Luottaminen jeesukseen tarkoittaa että pyydetään anteeksi ja armon takia sitä taivaaseen menään (ei sit kun rankut on kärsitty!!) Ei me niin hyviä olla ett ollaan rankulla vähän aikaan ja sit sieltä mennään taivaaseen!
        En tiiä ett saitko mun pointin,... mut ainakin yritin selittää...

• Jeesukseen saa
        luukasa vls kirjoitti:

Ei kukaan (en ainakaan mä) pääse taivaasseen hyvin elämällä... kyllä se pieleen menee! En mä koskaan ansaitsisi tietäni sinne! Yksin Uskolla jumalaan sitä taivaaseen mennään... Ei sitä rangaistuksen kärsittyä taivaaseen mennää! Luottaminen jeesukseen tarkoittaa että pyydetään anteeksi ja armon takia sitä taivaaseen menään (ei sit kun rankut on kärsitty!!) Ei me niin hyviä olla ett ollaan rankulla vähän aikaan ja sit sieltä mennään taivaaseen!

synnit anteeksi, sen tehdä voi vain veri Jeesuksen.

• skeba
        luukasa vls kirjoitti:

En saanut pointtiasi. Koska kirjoitukseni perustui ajatukseen, että pakanan joka ei ole kuullut Jeesukseta on päästävä taivaaseen jollain muulla tavalla.

Enkä ole tuota itse keksinyt, vaan se on kristinuskon opetuksissa.

(Itse en usko kristinuskoon millään tavalla.)

• Vapaakirkkolainen
        skeba kirjoitti:

En saanut pointtiasi. Koska kirjoitukseni perustui ajatukseen, että pakanan joka ei ole kuullut Jeesukseta on päästävä taivaaseen jollain muulla tavalla.

Enkä ole tuota itse keksinyt, vaan se on kristinuskon opetuksissa.

(Itse en usko kristinuskoon millään tavalla.)

auttaa: katso ens Pietarin kirje olikos se 3 luku. ainakin se kirje, mut mie meen nukkuu, on myöhä.

• Nimetön

lähetyssaarnaajalla on valtaosa ihmisistä saanut alkunsa

• yläilmakehä

Eikös se ole aika typerää, kun lähetystyötä tekevät kääntävät esim. Papua-Uusi-Guineassa kristinuskoon monia heimoja, joille on helppo kertoa kaikkea paskaa pelastuksesta ja paremmasta elämästä kuoleman jälkeen, kun he uskovat joka tapauksessa kaiken sellaisen (sama pätee myös Islamiin). Lähetystyötä tekevät niin kovasti painottavat, että he eivät vahingoita käännytettävien kulttuuria, mutta eivätkö he tiedä, että uskonto on näille käännytettäville heimoille sidoksissa melkeimpä jokaiseen arkipäivän tekemiseen ja koko elämään yleensä, ja kun nämä heimot sitten käännytetään kristinuskoon, he luopuvat vanhoista lauluistaan, rituaaleistaan, juhlistaan ja muista perinteisistä tavoistaa. Tällä tavoin lähetystyöntekijät yksipuolistavat ja tuhoavat kulttuureita ja vuosituhansien aikana kehittyneet arvokkaat, ainutlaatuiset perinteet ja kulttuurit tuhoutuvat tai ainakin rappeutuvat ikiajoiksi. Miettikääpä tätä...

• Vapaakirkkolainen

Tein kerran neljä päivää putkeen jonkun aikaa ovilähetystyötä kotimaassa. Aikaa ei mennyt paljon päivässä ja miellä oli lista avaavia kysymyksiä, jotka pistivät pohtimaan asioita. Kolmantenana iltana en pitänyt yhtään siitä toisin kuin aikaisemmin. Mutta viimeisenä päivänä suorastaan nautin siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe