Asunnottomuus keskittyy isoihin kaupunkeihin

Suomi24toimitus

Tiistaina vietetään yhdeksättä kertaa Asunnottomien yötä. Suomessa asunnottomia on noin 7500, ja heistä pääkaupunkiseudulla elää yli puolet. Asunnottomien määrä on laskussa.

Lue lisää Helsingin Sanomista:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Asunnottomuus keskittyy pääkaupunkiseudulle/1135222367742

Miten asunnottomien yötä vietetään kotipaikkakunnallasi? Miten asunnottomuusongelmaan tulisi etsiä ratkaisua? Pitäisikö Suomessa tehdä päätös asunnottomuuden poistamiseksi kokonaan?

153

14616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoihin

      kaupunkeihin?

      • hiton pieni

        kylä savolaisineen. Aikoinaanhan savolaisten Amerikkana pidettiin Kotkaa, mutta yhtä kulttuuriköyhiä paskaläjiä.
        Hesa on muuten raumalaisten pakkosiirroilla aikoinaan asuttama ja silloin se kait olikin edistuyksellinen kaupunki. Nykyään kait joitain vihreitä hihhuleita ja lesboja ja somaleita?


      • Somalia kylmempi

        vaan. Epäinhimillinen valtio toisinaan mikä on huolestuttava asia. Hyvinvointi valtio, jossa kaikilla ihmisillä ei ole kattoa päänsä päällä.


      • ei se ole NL
        Somalia kylmempi kirjoitti:

        vaan. Epäinhimillinen valtio toisinaan mikä on huolestuttava asia. Hyvinvointi valtio, jossa kaikilla ihmisillä ei ole kattoa päänsä päällä.

        Neuvostoliitto, vaikka ihmisten perusturva olisi katettu valtion varoista. Neuvostoliitosta eiole paljon hyvää sanottavaa ainoa asia taitaa olla että mitä olen kuullut oliko se niin, että kaikilla ihmisillä oli asunto. En oikein usko sitäkään. Se oli diktatuuri ja sellaisena pysyy eikä oikeudenmukaisuus ole diktatuurin kaava vaan kähmintä.


      • putosin penkiltä
        Somalia kylmempi kirjoitti:

        vaan. Epäinhimillinen valtio toisinaan mikä on huolestuttava asia. Hyvinvointi valtio, jossa kaikilla ihmisillä ei ole kattoa päänsä päällä.

        tänään katsoessani televisiota. Että joku raukka saa asua kauppakassissa. Ei helevetti. Roskis tai kauppakassi. Olot ovat aivan järjettömän epäinhimilliset, eivät ihmisen olot. Miten joku voi suunnitella sellaista juttua. Onko tämä maa ihan hullu?


      • Nimetön
        Somalia kylmempi kirjoitti:

        vaan. Epäinhimillinen valtio toisinaan mikä on huolestuttava asia. Hyvinvointi valtio, jossa kaikilla ihmisillä ei ole kattoa päänsä päällä.

        Somalia tai Sudan...? Luulin noita paikkoja nyt vähän rankemmiksi... välillä mietityttää, mihin asti olis mentävä, että herrasväelle kelpaisi.


      • sironta
        Nimetön kirjoitti:

        Somalia tai Sudan...? Luulin noita paikkoja nyt vähän rankemmiksi... välillä mietityttää, mihin asti olis mentävä, että herrasväelle kelpaisi.

        Olin just tänään kattomassa meininkiä Tampereen keskutorilla ja hui h*lvetti oli kylmä! Joonas Lepistö siellä oli jakamassa pullaa ja kahvia sekä
        kertomassa ihmisille faktoja Suomen asunnottomuudesta. Tuli siinä mieleen että ei kyllä ole hääppöstä olla ulkona öitä kun siellä on jo nyt niin kylmät yöt!
        Onhan niitä ihmisiä valitettavasti kuollutki pakkaseen...

        Ja edelliseen viestiin:

        Ei se tee Suomen asunnottomista yhtään sen vähäarvoisempia vaikka heitä on vähemmän kuin esim.Somaliassa. Täällä on sata kertaa kylmempi kuin siellä!


      • Bamse
        ei se ole NL kirjoitti:

        Neuvostoliitto, vaikka ihmisten perusturva olisi katettu valtion varoista. Neuvostoliitosta eiole paljon hyvää sanottavaa ainoa asia taitaa olla että mitä olen kuullut oliko se niin, että kaikilla ihmisillä oli asunto. En oikein usko sitäkään. Se oli diktatuuri ja sellaisena pysyy eikä oikeudenmukaisuus ole diktatuurin kaava vaan kähmintä.

        Ratkaisu tähän ongelmaan tulee kyllä talvella kuin tulee pakkasta! Sitäpaitsi valtio voisi sioittaa ne verorahat opintotuen korottamiseen, mielummin kuin asunnotomille alkoholisteille. Miettikää vähän hyvät ihmiset! ketkä on tämän maan tulevaisuutta ketä tulevaisuudessa tulee maksaa veroa millä valtio kustantaa mm teidän eläkkeet ja kaikki muut asiat??? Spurgut tai Opiskeliat?


      • ja tilaa
        Somalia kylmempi kirjoitti:

        vaan. Epäinhimillinen valtio toisinaan mikä on huolestuttava asia. Hyvinvointi valtio, jossa kaikilla ihmisillä ei ole kattoa päänsä päällä.

        huvittavaa että on asunnottomia ja samaan aikaan suomessa puretaan kerrostaloja koska ei ole asukkaita.
        Jos jeppe juo ja menettää asuntonsa niin kenellä on vastuu jos yömaja ei kelpaa?


      • ministeri
        Somalia kylmempi kirjoitti:

        vaan. Epäinhimillinen valtio toisinaan mikä on huolestuttava asia. Hyvinvointi valtio, jossa kaikilla ihmisillä ei ole kattoa päänsä päällä.

        minä ostan eirasta itselleni ja lapsilleni omat asunnot,en ymmärrä tätä asunnottomuus asiaa,taitaa olla satua ja propagandaa koko juttu,eikö hotellissa sitten voi väliaikaisesti asua..


      • ovat
        Bamse kirjoitti:

        Ratkaisu tähän ongelmaan tulee kyllä talvella kuin tulee pakkasta! Sitäpaitsi valtio voisi sioittaa ne verorahat opintotuen korottamiseen, mielummin kuin asunnotomille alkoholisteille. Miettikää vähän hyvät ihmiset! ketkä on tämän maan tulevaisuutta ketä tulevaisuudessa tulee maksaa veroa millä valtio kustantaa mm teidän eläkkeet ja kaikki muut asiat??? Spurgut tai Opiskeliat?

        http://www.anarkismi.net/kapis/25asunnot.htm


      • rahaa???
        ministeri kirjoitti:

        minä ostan eirasta itselleni ja lapsilleni omat asunnot,en ymmärrä tätä asunnottomuus asiaa,taitaa olla satua ja propagandaa koko juttu,eikö hotellissa sitten voi väliaikaisesti asua..

        No joo tämä menee ylitse. Olen työssä käynyt yli 30 vuotta maksanut itse kustannukseni. Mutta ei ehkä täällä kannata repostella halla... tavallisilla ihmisillä ei ole varaa ostaa lapsille asuntoja mm Eirasta saatikka edes maalta. Kyllä jokaisen pitää oppia itse elämään ja ansaitsemaan rahat omiin kuluihin ettei kulta lusikka suussa eletä. Hotellit ovat p...kalliita hätäavuksi eikä valtio tule vastaan. Ps minulla asunto yms kaikki ok. Silti asunnottomuus on suurelta osin itse aiheutettua todellakin... juodaan rahat... yms


      • Arska
        hiton pieni kirjoitti:

        kylä savolaisineen. Aikoinaanhan savolaisten Amerikkana pidettiin Kotkaa, mutta yhtä kulttuuriköyhiä paskaläjiä.
        Hesa on muuten raumalaisten pakkosiirroilla aikoinaan asuttama ja silloin se kait olikin edistuyksellinen kaupunki. Nykyään kait joitain vihreitä hihhuleita ja lesboja ja somaleita?

        Moni näistä asunnottomista lienee laitapuolen kulkija. Eikö nämä voitaisi kerätä johonkin kuolevaan muuttotappiokaupunkiin eläkettään juopottelemaan? Niissähän on hyviä tyhjiä asuntoja joita puretaan kun ylläpito tulee liian kalliiksi. Näihin voitaisiin viedä myös ne rappioalkoholistit, joilla on sossun maksama vuokra-asunto kasvukeskusessa jossa on työvoimapulaa asuntopulan takia. Vaan tuskimpa tämä toteutuu, koska kuntien välinen yhteistyö ei toimi.


      • kotka !!!
        hiton pieni kirjoitti:

        kylä savolaisineen. Aikoinaanhan savolaisten Amerikkana pidettiin Kotkaa, mutta yhtä kulttuuriköyhiä paskaläjiä.
        Hesa on muuten raumalaisten pakkosiirroilla aikoinaan asuttama ja silloin se kait olikin edistuyksellinen kaupunki. Nykyään kait joitain vihreitä hihhuleita ja lesboja ja somaleita?

        kotka on kyllä kulttuuriköyhä p-läjä, ihan tosi. mutta minut pakkosiirrettiin tänne turusta.


      • Anonyymi
        Somalia kylmempi kirjoitti:

        vaan. Epäinhimillinen valtio toisinaan mikä on huolestuttava asia. Hyvinvointi valtio, jossa kaikilla ihmisillä ei ole kattoa päänsä päällä.

        Hyvinvointi valtio on suomi mamuja kohtaan. Mamut saa heti asunnon. Onko värillä väliä. Vai onko mamuilla eri säännöt. Ilmankos rasismi leviää. Miten aina saavat kaiken mitä tarviivat. Vähitellen alkaa vituttaa


      • Anonyymi
        putosin penkiltä kirjoitti:

        tänään katsoessani televisiota. Että joku raukka saa asua kauppakassissa. Ei helevetti. Roskis tai kauppakassi. Olot ovat aivan järjettömän epäinhimilliset, eivät ihmisen olot. Miten joku voi suunnitella sellaista juttua. Onko tämä maa ihan hullu?

        Suomalaiset kärsii mutta mamut pääsee jonon ohi. Että silleen.


      • Anonyymi
        Arska kirjoitti:

        Moni näistä asunnottomista lienee laitapuolen kulkija. Eikö nämä voitaisi kerätä johonkin kuolevaan muuttotappiokaupunkiin eläkettään juopottelemaan? Niissähän on hyviä tyhjiä asuntoja joita puretaan kun ylläpito tulee liian kalliiksi. Näihin voitaisiin viedä myös ne rappioalkoholistit, joilla on sossun maksama vuokra-asunto kasvukeskusessa jossa on työvoimapulaa asuntopulan takia. Vaan tuskimpa tämä toteutuu, koska kuntien välinen yhteistyö ei toimi.

        Ja samaan kyytiin mamut joilla ei ole muuta tekemistä kuin loisia päivät ostareissa. Vai onko siellä kotoutus menossa


    • poistetaan?

      taitaa suuri osa asunnottomuudesta olla itseaiheutettua. jos ryyppää rahat, jättää vuokrat maksamatta ja häiriköi naapureita, niin pihallehan sitä kämpästä lentää.

      • 20 vuotta jo mennyt

        silloin kun kotoa pois muutin, niin olen ollut ilman vakinaista osoitetta. Ilman asuntoa en kyllä ole :)
        Ikuna ei stadi mulle ole asuntoa myöntänyt vaikka olen absolutisti. Enkä ole myöskään väkivaltainen
        vaan ihan työssä käyvä suomalainen.


      • helpolla..
        20 vuotta jo mennyt kirjoitti:

        silloin kun kotoa pois muutin, niin olen ollut ilman vakinaista osoitetta. Ilman asuntoa en kyllä ole :)
        Ikuna ei stadi mulle ole asuntoa myöntänyt vaikka olen absolutisti. Enkä ole myöskään väkivaltainen
        vaan ihan työssä käyvä suomalainen.

        minulla on asunnonsaannista ihan erilaisia kokemuksia. olen aina saanut vuokra-asunnon helposti. jopa helsingistä sain vajaassa parissa kuukaudessa.

        eli kyllä sen asunnon saa jos asiat hoitaa kunnolla. noh, itse en ole aina hoitanut ja silti olen kämpän saanut :)


      • 20 vuotta jo mennyt kirjoitti:

        silloin kun kotoa pois muutin, niin olen ollut ilman vakinaista osoitetta. Ilman asuntoa en kyllä ole :)
        Ikuna ei stadi mulle ole asuntoa myöntänyt vaikka olen absolutisti. Enkä ole myöskään väkivaltainen
        vaan ihan työssä käyvä suomalainen.

        Jos olet ollut Helsigin kaupungin vuokra asuntojonossa, niin se pitää aina muistaaksein vuoden välein uusia se asuntohakemus.


      • myöntänyt?
        20 vuotta jo mennyt kirjoitti:

        silloin kun kotoa pois muutin, niin olen ollut ilman vakinaista osoitetta. Ilman asuntoa en kyllä ole :)
        Ikuna ei stadi mulle ole asuntoa myöntänyt vaikka olen absolutisti. Enkä ole myöskään väkivaltainen
        vaan ihan työssä käyvä suomalainen.

        Etkö tiedä miten asunto hommataan?
        http://www.oikotie.fi/aptsearch_forsale?exit=search

        Asuntoja on niin ettei paskalle taivu ja silti joku ei vaan osaa. (oO)


      • ja asunnottomia 7500
        myöntänyt? kirjoitti:

        Etkö tiedä miten asunto hommataan?
        http://www.oikotie.fi/aptsearch_forsale?exit=search

        Asuntoja on niin ettei paskalle taivu ja silti joku ei vaan osaa. (oO)

        niin että kaikki noi 7500 asunnotonta ei vaan osaa?
        Vai mikä sun pointtis on? ja kyllä tiedän miten asunto hommataan mutta tiedätkö sinä miten välttyä tulemasta nolatuksi? Et näköjään kun tommosta kyselet.

        Katsos hullu saa olla muttei tyhmä. Capiche?


      • vitun vellihousu
        myöntänyt? kirjoitti:

        Etkö tiedä miten asunto hommataan?
        http://www.oikotie.fi/aptsearch_forsale?exit=search

        Asuntoja on niin ettei paskalle taivu ja silti joku ei vaan osaa. (oO)

        Se on helppo hommailla niitä kämppiä jollain vanhempien perintörahoilla tai muulla ansiottomasti saadulla pääomalla. Ostas muutama kämppä ja paa ne vuokralle, otat hyvän hinnan niistä.


      • sironta

        Ei kaikki asunnottomat ole itse saattaneet itseään siihen asemaan esim.ryyppäämällä! Mullakin on yks kaveri joka opiskelee yliopistossa, mutta hänellä ei ole asuntoa ollut yli kuukauteen vaikka onkin sitä hakenut!!


      • niin muutkin
        vitun vellihousu kirjoitti:

        Se on helppo hommailla niitä kämppiä jollain vanhempien perintörahoilla tai muulla ansiottomasti saadulla pääomalla. Ostas muutama kämppä ja paa ne vuokralle, otat hyvän hinnan niistä.

        no on kumma jos ei takuuvuokrarahaa saa edes pankista. vuokra-asuntoja löytyy kyllä.


      • clara
        niin muutkin kirjoitti:

        no on kumma jos ei takuuvuokrarahaa saa edes pankista. vuokra-asuntoja löytyy kyllä.

        Oletko miettinyt ettei kaikilla vältämättä ole mahdollisuus hakea asuntoa tai vuokratakuuta pankista jos on luottotiedot mennyt.


      • läheltä katsonut

        Juuri näin samaa mieltä 100% olen.
        Mietin uutisten jälkeen ihan samaa ja aina olen kannassani pysynyt. Sitten vielä tämä työttmyys onhan töitä kunhan haluaa tehdä tai edes yritää toki esim siivoustyö on alhaisesti palkattu. Silti he pärjäävät ja maksavat itse kulunsa ja saavat tukia tarpeen mukaisesti. Tärkeintä on mielestäni yrittäminen ja saavat sosiaalista kanssa käymistä ja eläkemaksua jokainen kerää edes osittain itse. NOSTAN HATTUA HEILLE sieltä olen itsekkin lähtenyt ja alalla edelleen.


      • Anonyymi

        Mamut jättää vuokrat maksamatta mutta sossu maksaa rästit. Näin ovelia ovat loiseläjät eivät ota vastuuta. Suomipoika ulos ei sossu maksa rästejä väri vaikuttaa


      • Anonyymi
        helpolla.. kirjoitti:

        minulla on asunnonsaannista ihan erilaisia kokemuksia. olen aina saanut vuokra-asunnon helposti. jopa helsingistä sain vajaassa parissa kuukaudessa.

        eli kyllä sen asunnon saa jos asiat hoitaa kunnolla. noh, itse en ole aina hoitanut ja silti olen kämpän saanut :)

        jos on rahaa ja luottotiedot kunnossa- vakituiset tulot-

        niin helppoa on.

        kaikilla kun ei suomi-fasismissa ole tuota mahdollisuutta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17154150/asunnottomien-viikko--asunnottomuuskaupunki-helsingin-kaupunginjohto-ei-kommentoi-mitaan


      • Anonyymi
        myöntänyt? kirjoitti:

        Etkö tiedä miten asunto hommataan?
        http://www.oikotie.fi/aptsearch_forsale?exit=search

        Asuntoja on niin ettei paskalle taivu ja silti joku ei vaan osaa. (oO)

        LUOTTOTIEDOTTOMILLEO NUO VUOKRATAAN...?

        Miksi asumisesta edes pitäis maksaa-

        asunot on perusoikeus ihmisoikeus.

        valtion tehtävä taata asunnot, työt, jne kaikille


    • asunnottomia täällä

      keskellä korpea. Koirallani ja kissallani on aina paikka. Lähimpään naapuriin yli 21 km ja veneitse osa. Pontikka tippuu aina kun on tarvis ja agregaatti käy välttämättömyyksiin. On tässä lääniä metsän eläintentenkin rauhassa edes jossain elellä, sillä pyytäjät tietäjät luvattomasti tilusilleni saapuessaan saavansa hieman luodikkaan vastaanoton.
      Kaupasta ei oikeastaan tarvitse muuta kuin sokeria ja suolaa. Kyllä näillä olen kummasti pärjäillyt.

      • Ihan oikein oot tehnyt

        Kun tuollaisen paikan valinnut-vai saanut? Noin minäkin kohta teen. Ei täällä pääkaupunkiseudulla kukaan normaali ihminen viihdy,vaikka asunto onkin.
        Sen verran oon minäkin korpimaita kolunnut,että tiedän tän kaupunkiseudun autuudet-eli niitä ei täällä ole-täällä ei ole yhtään mitään sellaiselle ihmiselle joka syvällisemmin ajattelee asioita. Pelkkää paskaa jauhetaan päättäjätasollakin päivästä päivään. Puhutaan asunnottomuudesta-sitä ei ole-on vain tyhjiä isoja huoneistoja odottamassa arvon-nousua. Siis asunnoista ei ole pulaa-se on rikkaiden ja asioista päättävien korvien välissä.Kaikilla pakolaisilla on asunto-miksi ei ole Suomalaisilla Suomessa? Voi pyhä jysäys näiden asioista päättävien kanssa.


    • Tulenkantajanaiset

      http://muukkonen.blog-city.com/asunnottomien_y.htm

      "Tänään tiistaina vietetään valtakunnallista asunnottomien yötä. Tulia ja kynttilöitä sytytetään useissa kaupungeissa ja paikkakunnilla.

      Tulenkantajanaiset osallistuvat kyseiseen tapahtumaan Turussa. Päivystämme Elokololla klo 18-22.00. Tarjoilemme kahvia ja pullaa. Lisäksi jaamme kasvishernekeittoa ulkotulien loimussa Turun kauppatorilla klo 20.00. alkaen.

      Tule ja osallistu sinäkin! Nähdään torilla!"

    • tietäjä*

      asunnottomia on oikeasti moninkertainen määrä tuohon viralliseen lukuun verrattuna.

    • ,.,.,.,.

      Todennäköisesti häädetty kunnan asunnosta, niin miksi pitäisi sääliä paskasakkia? Parempi olisi kaasukammio kaikille osapuolille.

      • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

        Sinähän olet vähän jokapuolella tuputtamassa milloin kaasukammiota ja milloin mitäkin yhteisiin ongelmiin, sinä olet suoraan sanottuna typerä provo tai itsekäs paska, joka edestään vielä löytää.


      • "rupusakkia"

        ollessani haaveilin jos joku armahtaisi ja raahaisi kaasukammioon minut.
        Palkka oli minimaalisen pieni. Sain tuttavan kautta
        asuttavakseni pienen ullakkokopperon vanhasta omakotitalosta. Sateella vuosi vesi katosta läpi.
        Öljykaminalla yrittelin lämmitellä hataraa koppia.
        Kylmä vesi sentään tuli hanasta. Yhdellä keittolevyllä lämmittelin hernerokan.
        Talviaamut jäätäviä. Kohmeessa työhön, siellä kyllä raataessa lämpeni luut.

        Nykyään toivon että asunnottomille suotaisiin edes
        tämänkaltainen asunto. Olisi seinät ympärillä ja
        edes pieni turvallisuudentunne.

        Toivossa on hyvää elää??


    • RIKAS SUOMI

      Työvoimapulaa kaikkea ölyttömiä valheita vain syötetään Ylestä sossudemareiden johdolla ja ulkomailta ollaan haalimassa väkeä pilvin pimein ja köyhät asuu siltojen alla ja metsissä.
      SOSSUDEMARIT KÄHMII KEPULEIDEN KANSSA KAIKEN

      • tavalla, tai

        karkotetaan pois äänestämästä perussuomalaisia. Kyllähän somali nopsasti tilanteen korjaa innovaatioineen ja motiiveineen.


      • äänestäneet

        kokoomusta


      • hyvä nyt sorsia
        äänestäneet kirjoitti:

        kokoomusta

        Hyvin sanottu.Niin mitäköhän sen jälkeen samaiset heput olisivat sanoneet?. :-)


      • Mika35
        äänestäneet kirjoitti:

        kokoomusta

        Asunnottomat taitavat olla suurimmalta osin juuri Linnasta päässeitä,eivät ne niitä vankeja siellä loputtomiin kestä katella..Pitäisi varmaan perustaa samaslaisia"slummeja"kuten tuolla amerikassa on.


      • Vasempi parempi
        äänestäneet kirjoitti:

        kokoomusta

        Aivan oikeessa olet...ois varmaan pitänyt äänestää kokoomusta, nehän vuokraa virolaisille huorillekkin kämppiä maksua vastaan toki mutta ei rahallista!


    • suomalaiset kärsivät

      Aika huvittavaa, että pakolaiset, mamut ym. elelevät leveästi esim. Vuosaaressa, Pikkuhuopalahdessa ja muualla uusissa isoissa asunnoissa kun samaan aikaan suomalaisia on tuhansia kodittomina. :D

      • mitenkään huvittavaa,

        kun joutuu päivästä toiseen näitä kulttuurinrikastuttajia kohtaamaan.
        Varsinkin suomalaiset naiset ovat entistä enemmän jallitettavissa heidän osaltaan.


      • totuus toiselta laidalta

        mutta harva esim Somaliasta tullut muslimi rällästää kännissä ja juo rahansa. Useinmiten he ovat kunnon kansalaisia, monet työelämässä ja maksavat myös veroja.

        Näin joskus dokumentin asunnottomista jotka saatuaan kaupungilta asunnon, eivät halunneet asua siellä vaan mieluummin asuivat metsässä majassa. Siellähän oli kavereita ja sai juopotella rauhassa. Turha muutenkaan syyttää maahanmuuttajia kaikesta.


    • olla

      toinenkin mokoma tyhjiä asuntoja mutta kun niitä ei voi edes puoli ilmaiseksi kenellekkään antaa vaan täytyy ottaa se viimeinenkin ropo.

    • Köyhä, mutta kotona

      Jotenkin vaan ihmetyttää, mikseivät nämä asunnottomat voi muuttaa johonkin, jossa heillä on varaa asua. Itselläni ei ole varaa muuttaa pääkaupinkiseudulle, joten en muuta. Työttömyysraha on kuitenkin aika suuri ja työttömillä on myös oikeus asumistukeen. Luulisi siis, ettei asuminen ole Suomessa kiinni edes siitä oletko töissä vai et. Opiskelijat saavat opintotukia paljon vähemmän ja heistäkin suurin osa asuu jossakin.. Järjen käyttö on sallittua!

      • somalit eivät

        voisi muuttaa takaisin kotimaahansa täältä raiskailemasta, pahoinpitelemästä ja rikoksia laidasta laitaan tekemästä?
        Nythän Somalia on entistäkin turvallisempi valtio, kun islamistit keräävät ovelta ovelle pois aseita ja noudattavat sharia-lakia.


      • mutta kela
        somalit eivät kirjoitti:

        voisi muuttaa takaisin kotimaahansa täältä raiskailemasta, pahoinpitelemästä ja rikoksia laidasta laitaan tekemästä?
        Nythän Somalia on entistäkin turvallisempi valtio, kun islamistit keräävät ovelta ovelle pois aseita ja noudattavat sharia-lakia.

        ei maksa hanikkaa Somaliaan ja olisi liian työlästä tulla Suomeen täyttelemään lappuja. Jos ne läpyskät voisi täyttää netin kautta vaikka ulkomailta niin tilanne helpottuisi oleellisesti.


    • todellakin

      KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! On todella paljon vapaita kämppiä mut sattumalta yhdelläkin määrätyllä paikkakunnalla on sellanen ihminen jakamassa kämppiä naamavärkin perusteella!!! kumma homma et jokaselle olis kyllä kämppä...

    • kansan ääni ylläpito
      • sivusto.

        Aloituskirjoituksen tekijä ei osannut oikeinkirjoitusta, ei pisteitä, pilkkuja...

        Ja sisältö, missä se oli?


      • jkhhjkhuji
        sivusto. kirjoitti:

        Aloituskirjoituksen tekijä ei osannut oikeinkirjoitusta, ei pisteitä, pilkkuja...

        Ja sisältö, missä se oli?

        Eikä mikään äidinkielenkoe. Siinä sulle pilkkuja ja pisteitä......................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


    • Meija

      Hei!

      Minun mielestäni kyseinen asunnottomuuspolitiikka on ihmiskunnianloukkausta ja myös syrjintää. Osaksihan tietysti kyseiseen asunnottomuuteen voi olla syynä kannattavuuden perusta. Rikkailla kuitenkin on rahaa ja yhteiskunnallakin on varoja jopa tuhlata virheellisyyteen.
      Asunnottomien varat ei missään nimessä voi riittää kustantamaan itselleen yöpymispaikkaa kuukauden joka yö, koska muutkin elinkustannukset ovat huomioitava.
      Toivoisin sydämestäni, että varalliset ja pankkilainojen saajat älkää enään kiusatko vaan rakentakaa asuntoja, vaikka Sipooseen.
      Erityisesti haluaisin vielä kertoa, että asunnoton välttämättä itsestään aina ei ole huonotapainen vaan taloustilanteensa vuoksi julkisen vaikuttavuuden typeryyksillä ja huonoilla tavoilla inhimillistä toimintaa kohtaan joutuvat useasti myös pakonomaisena käyttäytymään kyseisellä pikkuvirheen tekevänä.Yleensä pikkuvirheestä kasvaa aika nopeasti isovirhe.
      Siinäpäs sitä mietittävää. Asuntoja kaikille!

    • heitä kaks euroo,anna ruokaan.

      niitä on Suomi pullollaan.monissa muuttotappio kunnissa puretaan kunnan vuokrataloja kun se tulee halvemmaksi kuin niiden tyhjien asuntojen ylläpito.että ei muuta kun kimpsut ja kampsut kasaan ja omaan kotiin.taitaa vaan monelle asunnottomalle esim.se ryyppyrinki merkitä enemmän kuin oma asunto ja sitä kautta vaikka uusi elämä.

    • Heti ja tehokas

      Pääkaupunkiseudulla on asunnoissa varmasti enemmän muualta tulleita pakolaisia ja muita rikastuttajia kuin aitoja valkoisia suomalaisia.

      Heitetään nämä tarpeettomat loiset huitsin helvettiin täältä ja jokainen asunnoton saa asunnon.

      Suomi ensin, Suomi suomalaisille.

      • kemisti

        aivan niin..turhat ulkolaiset pois ja suomalaisille kodit..sit vasta..voi miettiä ulkolaisia tänne. ohan se kumma omas kotimaassa ei saa kämppää, mut jos ois musta ni heti tulis.


      • Näin on näreet

        Tämmöistä meillä Suomessa. Asuntoja on tyhlilläänkin-ja jos ne asutetaan,niin pakolaisilla-ei omilla kansalaisilla. Ulospäin Suomi näyttää,että "meillä on varaa" ottaa pakolaisia-ja eikun tänne vaan. Ollaan olevinaan niin "humanitäärisiä" Miksei tämä "humanitäärisyys" kohtaa Suomalaisia ja Suomalaisia asunnon tarvitsijoita,mutta kyllä ulkomaalaisia ja mitä kauempaa sen parempi.


      • äänestää
        kemisti kirjoitti:

        aivan niin..turhat ulkolaiset pois ja suomalaisille kodit..sit vasta..voi miettiä ulkolaisia tänne. ohan se kumma omas kotimaassa ei saa kämppää, mut jos ois musta ni heti tulis.

        sosialisteja, sillä he ovat syystä tai toisesta kiinnostuneita lompakkosi paksuudesta ja toleranssirajastasi.


      • Asullinen

        Kyllä jokainen asunnoton saa asunnon, jos vain haluaa. Ongelma nyt lähinnä on siinä, ettei siellä asunnossa oikein pysty asumaan ja vuokrat jää maksamatta.

        Vaikka kaikki ulkomaalaiset lähtisivät tästä maasta, ei ne 7500 asunnotonta niihin vapautuviin kämppiin ryntäisi. Koska Suomessa on varmasti asuntoja reilusti yli 7500 asukkaalle tyhjillään jo nyt.


      • Valtio vuokranmaksajana

        on paljon varmempi kuin joku pätkäduunari.

        Joten asunnot ulkomaalaisille!


    • Näitä riittää!

      Tilastoista pois olevia asunnottomia (siis yleensä vasten tahtoaan muiden nurkissa roikkujia) lienee
      vajaa 100 000, talvisin sossu pakkomajoittaa, että
      ei olla ihan selkeästi kuin venäjällä...yönsä jossain viettävä tai oikeastaan osoite riittää!

      Työttömiähän on vain reilu 200 000, vaikka vuositasolla määrä on yli 700 000 ja sossu että
      työkkäri tietysti pakkotyöllistää, ettei olla ihan kuin venäjällä...tunnin kuukaudessa työtätekevä laskettaneen työlliseksi!

      Että näin, lähteitä on useita.

    • mtre

      kyl on ihme homma kun ei suomalaisille saada asuntoja mutta kyllä tonne maailmalle sitä rahaa löytyy miljoona tolkulla heti kun siä sotahommissa muut tuhoo maat ja mannut..kyl ensin täytys saada oman maan asiat kuntoon ennenkun sitä rahaa muualle jaetaan..on tää ihmeellinen Pinokkiolandia,no onnex on koht vaalit tulos,vaik eihän siin loppuviimex eroo ole ketä omaannapaansa tuijottavaa äänestää.

      • niin jotta

        annetaan ääni sellaiselle henkilölle jolle ei normaalisti annettaisi. Henkilölle joka lupaa etsiä asunnottomille asuntoja eli unohdetaan sosiaali demokraatit , kokoomus , keskusta , jne...Etsitään puolue jotka ovat vain ja ainoastaan pienen ihmisen puolella. kuinka moni on valmis lähtemään mukaan...En usko ettei monikaan vaan on pakko äänestää jotain suurta puoluetta.Turha sitten on itkeä täällä jotta sossut vie kaiken jos ei ole valmis tekemään jotain parannusta asian suhteen.


      • tehdäänkin!
        niin jotta kirjoitti:

        annetaan ääni sellaiselle henkilölle jolle ei normaalisti annettaisi. Henkilölle joka lupaa etsiä asunnottomille asuntoja eli unohdetaan sosiaali demokraatit , kokoomus , keskusta , jne...Etsitään puolue jotka ovat vain ja ainoastaan pienen ihmisen puolella. kuinka moni on valmis lähtemään mukaan...En usko ettei monikaan vaan on pakko äänestää jotain suurta puoluetta.Turha sitten on itkeä täällä jotta sossut vie kaiken jos ei ole valmis tekemään jotain parannusta asian suhteen.

        Oon aatellu ihan samaa... tai oikeastaan sillä tavalla, että ei kannata samoja aina äänestää eduskuntaan... Itse olen aina äänestänyt jotakuta sellaista, joka on itseasiassa ollut ihan "uusi naama", ja tietenkään ikinä niistä ehdokkaista kukaan ei ole päässyt eduskuntaan. Näistä äänestämistäni henkilöistä jokainen on tuntunut sellaiselta, jolla arvomaailma on lähinnä omaani, ja niillä on mielestäni ollut jotain näyttöäkin asiasta!

        Aion muuten jatkossakin äänestää jotakuta sellaista, joka ei välttämättä eduskuntaan pääse, mutta sitten voinkin "hyvällä omallatunnolla" arvostella nykyisiä päättäjiä, kerta olen kuitenkin itse äänestänyt ja yrittänyt saada asioihin muutosta!


      • mukaan tuleva
        tehdäänkin! kirjoitti:

        Oon aatellu ihan samaa... tai oikeastaan sillä tavalla, että ei kannata samoja aina äänestää eduskuntaan... Itse olen aina äänestänyt jotakuta sellaista, joka on itseasiassa ollut ihan "uusi naama", ja tietenkään ikinä niistä ehdokkaista kukaan ei ole päässyt eduskuntaan. Näistä äänestämistäni henkilöistä jokainen on tuntunut sellaiselta, jolla arvomaailma on lähinnä omaani, ja niillä on mielestäni ollut jotain näyttöäkin asiasta!

        Aion muuten jatkossakin äänestää jotakuta sellaista, joka ei välttämättä eduskuntaan pääse, mutta sitten voinkin "hyvällä omallatunnolla" arvostella nykyisiä päättäjiä, kerta olen kuitenkin itse äänestänyt ja yrittänyt saada asioihin muutosta!

        ja ei kun sanoista tekoihin. äänestetään seuraavalla kerralla jotain sellaista/henkilöä ja puoluetta jota ei aiemmin koskaan olla äänestetty ja ehdottomasti pienen ihmisenpuolella olevaa!!.


    • ilman omaa syytä

      Järjestelmä mätä! Kokemusta 12 vuotta ilman tervettä, allergiselle ihmiselle sopivaa asuntoa. Asntojen homeista allergisoitunut ihminen on koditon, niin kauan kun kykenee hankkimaan omistusasunnon ja poistamaan itse asunnon riskitekijät. Viranomaisilla ei ole rohkeutta tai tahtoa tehdä loppua asunto-ongelmista varsinkaan homeongelmista.Tavarat 12 vuotta pahvilaatikoissa ja invalidisoivat terveysongelmat ja terveyden menetys ei kosketa virkamiehiä. Valehtelevaa virkamiestä puolustaa toinen valehteleva virkamies, jolle ei ole tärkeää kuin oma joka kuukausi tilille napsahtava palkka. Viis siitä, mikä inhimillinen tragedia ongelmakierteeseen joutuneelle virkamiesten välinpitämättömyys aiheuttaa. Karsea esimerkki MOTISSA esitetty vanhusten kodin menetys eilen gryndereiden alta. SANATON SYDÄMETTÖMYYDEN EDESSÄ.

      • joukko on syntynyt

        Tänne suloiseen Suomeen on tulossa uusi asunnottomien joukko. Asumisterveysongelmaiset, joille ei todellakaan meinaa enää löytyä tervettä asumusta. Olisi aika Helin ja Astma- ja Allergiayhdistyksen alkaa rakentamaan terveitä asuntoja. Uusien asuntojen muovimatto ja muut kemikaalipäästöt sekä jo valmiiksi rakennusvaiheessa kastuneet villa, jotka on lyöty sinne seinien väliin ovat pilanneet hyvät asunnot meiltä sairastuneilta. HALUAMME TERVEITÄ TUKIASUNTOJA, niikuin muillakin sairasryhmillä on.


    • tätä puolta paljon nähnyt

      Mietitäänpäs ensin mistä tuo luku koostuu? mitä asunnottomuus OIKEASTI tarkoittaa ?
      Jos tässä maassa todella on noin paljon ihmisiä täysin vailla asuntoa, niin eiköhän niihin oikein kompastelisi enemmän..
      ja mietitäänpäs sitä kuinka moni heistä on asunnottomuutensa aiheuttanut AIVAN itse?
      On ongelmia, on maata kaatavia tragedioita joista juontuu ongelmia..tottakai. Mutta, mietitääs hetki sitäkin, kuinkahan montaa näistä asunnottomistä yhteiskunta on jollakin lailla yrittänyt auttaa.. Siitähän voisi oikein tehdä kyselyn.
      Tuskin kovin moni voi sanoa että minulle on sossusta tai muusta vastaavasta virastosta sanottu heti alussa että mene ulos pakkaseen kuolemaan, me emme aio auttaa..
      Miksi joku on vuosia asunnoton..kyllä siihen syitä löytyy!! moniakin, mutta kyllä voi sormella osoittaa asunnotonta itseäänkin..

    • kysykääpäs

      siltä asuntoa!

    • pienenpienenpienipieni

      Ei asunnottomuus tarkoita sitä , että ryyppää ja tuhlaa rahansa.Asunnottomaksi voi joutua ihminen,joka kärsii mielenterveysongelmista, eikä sen takia voi hoitaa asioitaan.Asunnoton voi olla tavallinen ihminen , joka on joutunut työttömäksi tai jonkin muun kriisin takia rahaton.
      Tyhjiä asuntoja kyllä löytyy, mutta joskus tarvitaan ns. tukihenkilöitä kriisi tilanteessa.
      On myös olemassa vapaaehtoisia asunnottomia,jotka eivät enää jaksa byrokratian rattaissa.
      Ei kannattaisi leimata asunnottomia juopoiksi ym. koska koskaan ei voi tietää minkälainen kriisi omalle kohdalle osuu ja voimat ei riitäkään asioiden hoitamiseen.

      • puolestapuhuja

        Niinpä,osuvasti kirjoitit pienen,pieni.Olen ollut esim.tukihenkilönä ihmiselle,joka asunnoton ja mielenterveysongelmainen.Välttämättä kaikkien henkiset voimat ei riitä tässä kovassa maailmassa.
        Yksi seikka mitä mietin asunnottomien kannalta olisi se,että,jos asunnoton on työtön ja muualta muuttanut,niin oma kunta/kaupunki ottaisivat heidät vastaan.Niin tämä,asunnoton ja työtön pääsisi omille juurilleen takaisin ja ei rasittaisi toista ns.vierasta kuntaa/kaupunkia.
        Mietin,mitä itse tekisin samassa tilanteessa ja kuinka toimisin....en jaksaisi kauan aikaa,olla kuin "eläin" ulkorakennusten tai rappukäytävien asukkina ja jokaisen silmätikkuna,syrjittävänä.Tuntuu todella kauhealta,että asuntoja ei löydy.Hmmm..


    • Choco

      Kaikki työttömät maahanmuuttajat ja pakolaiset takaisin omaan maahansa tai jonkin muun valtion helmoihin. Suomen asunnottomille vapautuvista asunnoista uusi koti. Sen jälkeen jos tilaa jää voi pakolaisia taas päästää suomeen..

      • sasaffas

        että joku piikittävä narkkari kavereineen, tai kirveen kanssa heiluva mielenterveyspotilas survotaan siihen sun seinänaapuriksi? Ei niiden paikka ole omassa asunnossa vaan jossain hoitokodissa.


      • Choco
        sasaffas kirjoitti:

        että joku piikittävä narkkari kavereineen, tai kirveen kanssa heiluva mielenterveyspotilas survotaan siihen sun seinänaapuriksi? Ei niiden paikka ole omassa asunnossa vaan jossain hoitokodissa.

        Ei kaikki asunnottomat oo narkkareita tai juoppoja! Ne jotka tarvitsee hoitoa, niin niiden tulisi sitä saada. On myös "normaaleja" ihmisiä vailla kotia!!ja oli mitä oli, niin suomessa pitäisi kyetä järjestään katto jokaisen SUOMALAISEN pään päälle.. hyysätäänhän täällä noita muualta tulleitakin..


    • voi voi

      voi voi näitä elämä päähän potkineita poloisia. näistäki varmana kaikki on alkoholisoituneita puleja. heille pitäisi sanua että kuka käski ajaa ihtesä tuohon jamaa!!! onneksi on talvitulossa se vähentää juoppoja!!! ei minunkaa ole tarvinut alkaa viinan kanssa läträämää siihe malliin ettei pystyisi edes kattua pään päälle hommaamaa!!! ja jos kerran yhteis kunta on niin huolissaa näistä puleista, järjestäkää keräy ja rakentakaa heille talot!!! mun puolesta nää tenut saa kärsiä vaa.. ei täällä kukaa mitää ilmaseksi saa!!!

      • iinu_*

        hyi ku mä von pahoin ku luin sun viestin!! ota nyt järki käteen ja etsi elämääs vähä empatiaa!! minä sytytin kynttilän asunnottomien yön takia, myös rahallisesti tuen mm. keräyksien merkeissä.


      • kjhglkhjlkhj

        Voi vittu kun ihmisen pitää olla tyhmä! Ammu itses ja tee Suomen kansalle palvelus. Tai opettele edes kirjottamaan, vitun onneton. Sulle pitäis työntää tappi perseeseen että hukkuisit omaan paskaas!!


      • auttaja___
        kjhglkhjlkhj kirjoitti:

        Voi vittu kun ihmisen pitää olla tyhmä! Ammu itses ja tee Suomen kansalle palvelus. Tai opettele edes kirjottamaan, vitun onneton. Sulle pitäis työntää tappi perseeseen että hukkuisit omaan paskaas!!

        sun on parasta lopettaa tommonen paskan jauhaminen! aattele ittes noitten ihmisten tilalle joeilla ei oo kotia tai mitään! saisit hävetä ihan hirveesti jos tommotteita puhut!! Kaikilla ihmisillä on oikeus saada koti jossa asua elämä hyvin loppuun asti! itse autan kaikkia aina kun pystyn! toisilla on varaa millä mallätä mutta toisilla ei oo es sen verran että sais syötävää vaatteita tai saatika sitten kotia!!!
        aatelkaa ihmiset ittenne niitten kodittomien tilalle!!!


      • pelle positiivi
        kjhglkhjlkhj kirjoitti:

        Voi vittu kun ihmisen pitää olla tyhmä! Ammu itses ja tee Suomen kansalle palvelus. Tai opettele edes kirjottamaan, vitun onneton. Sulle pitäis työntää tappi perseeseen että hukkuisit omaan paskaas!!

        ketä nu jotku kodittomat juopot kiinnostaa??? ottakaa ne kotionne jos niistä nii välitätte ja antakaa ruoakaa ja rahaa!!!


      • iinu_*
        kjhglkhjlkhj kirjoitti:

        Voi vittu kun ihmisen pitää olla tyhmä! Ammu itses ja tee Suomen kansalle palvelus. Tai opettele edes kirjottamaan, vitun onneton. Sulle pitäis työntää tappi perseeseen että hukkuisit omaan paskaas!!

        taidat olla aika kypsä itsees. ei normaali ihminen muuten noin ajattele!!


      • jvbkgbk
        auttaja___ kirjoitti:

        sun on parasta lopettaa tommonen paskan jauhaminen! aattele ittes noitten ihmisten tilalle joeilla ei oo kotia tai mitään! saisit hävetä ihan hirveesti jos tommotteita puhut!! Kaikilla ihmisillä on oikeus saada koti jossa asua elämä hyvin loppuun asti! itse autan kaikkia aina kun pystyn! toisilla on varaa millä mallätä mutta toisilla ei oo es sen verran että sais syötävää vaatteita tai saatika sitten kotia!!!
        aatelkaa ihmiset ittenne niitten kodittomien tilalle!!!

        Nyt taitaa viestit tulla väärälle häähäälle:) olen täysin samaa mieltä kanssasi ja viestini oli tarkoitettu tolle ensimmäiselle häähäälle. Eli pikkasen ylöspäin kiitos.


      • sitkiä yrittäjä
        iinu_* kirjoitti:

        taidat olla aika kypsä itsees. ei normaali ihminen muuten noin ajattele!!

        nekö ne on kunnon ihmisi jotka ryyppää ja joutuu asumaa ulkosalla ku ei sossusta saadut rahat riitä ku viinaa... mä en kanssa ala säälimää niitä kun ne ite on ajanu ihtesä toho jamaa!!! maailma on kova paikka itse olen sen huomannut..
        jokainen on oman onnensa seppä.osa saa maholisuuden jo vanhempien avulla ja suurin osa joutuu aloittamaa tyhjästä!! jos kerta olet näin huolissaa alkkiksista ota lainaa ja rakenna niille talo!!! mua ei ole lyöny mikää maaha eikä lyö!!! mä voin auttaa hädässä olevia vain kun ne ite ensin yrittää tosissaa!! onneksi ite asun semmosessa paikassa jossa näitä pellejä ei näy!!!


    • faktaa ei tunteilua

      Suomessa ei ole yhtään todellista asunnotonta. Kaikille järjestyy asunto niin halutessa. Eri asia jos halutaan ilmaiseksi 200 neliön kattohuoneiston Eirasta, niin se onnistuu parhaiten kovalla työn teolla, perinnöllä, kovalla lainalla tai lottovoitolla.

      "Asunnottomat" pitäisi tilastoida mieluummin moniongelmaisiksi, sillä siitä tässä on kyse. Hoitopaikkoja päihdeongelmaisille ja suljettuja elämänhallinta laitoksia lisää.

      Itse olen paperinpyörittäjä virkamies ja keskustelen päivittäin kymmenien "asunnottomien" kanssa. Eivät he ole asunnottomia! Asuvat edelleen kotonaan vanhempien pihvilautasen äärellä ja nukkuvat isossa Hästensin-sängyssään. Tilastoiminen asunnottomaksi on vaan heidän "viksu" tapa saada muutama kymppi enemmän sosiaalitoimiston luukulta. Poste restanten he tarkistavat kerran kuussa jos shoppailultaan ehtivät. Ja jos eivät välit ole kunnossa sukulaisiin niin tyttö-mies/nais-poika ystävillään he asuvat.
      Asunnottomien YÖ!? PAH mitä shittii hyvinvointiyhteiskunnan kansalaiset yrittävät toilailla? Menkää kaikki Kalkuttaan tai Nairobin slummeihin katsomaan oikeita asunnottomia.

      • asukas

        Ilmankos suomalaisista osa on asunnottomia, kun noin pässejä virkamiehiä loisii virastoissa tekemättä mitään. Menisit sinäkin vitun mikkihiiri kunnon töihin niin ei vituttais noin paljon. Lupaan ostaa sulle hamekangasta, kun vaan kerrot minne sen lähettää! Onneton.


      • juopporeksi

        Oletko tyhmä tai tosipaska sokea. Vai päivittäin p nahkatuolissa ja pyörität papereita, nautit suorastaan siitä. Juuri sunkaltaisten takia on asunnottomia tässä maassa. Tule ulos ja mene katsomaan. Päihdeongelma on sairaus, siitä ei ihminen pääse eroon omin päin. Ja siksi ei saa ketään luokitella johonkin X-luokkaan. Ihminen TARVITSEE KATON JA ASUNNON, kodin.Se ei kuulu toisille- mitä hän siellä tekee- joku panee naista, toine keittää pontikka, kolmas tyhjentää mäyristä. Se on KOTI, missä jokainen tekee mitä mieli tekee.
        SINÄ- HYVÄKÄS, OLET häpeäksi, että sinusta tulis se ...isti ja olist pensan alla ilman asuntoa- sitten vasta ymmärrät elämää.


      • papereitas

        mutta elä tuu vahingossakaan vastaan noiden aivoitusten kans,,,katso peiliin ja yritä ymmärtää maailman menoa,,,ei kaikilla ole työtä ja asuntoa


    • tondiko?

      kaikialla sama asia. ihmiset eivät ole koditomia he ovat paikatomia vain. ei ole paikkaa elää kun on pakko sopia systeemille vaikka jos ei halua tai vaikka jos ei voi esim filosofisesti tai kun omisteta oma tontia. aidossa demokraatisessa 100% ihmisistä sopivat samaan kompromissiin. ja keslustellaan niin kauan kuin tarvitsee. nykyään vain bisnes hallitsee meidän elämämme. vielä kerran. kuka voi sitten muuttaa asiaa? politikot itse eivät. Paitsi yrittäjät-polittikot tai osakkeiden-omistajat-politikot. haluavatko antaa mahdollisuutta toisille elää nuin kuin haluavat. eivät tietysti, heidän täytyy saada hyviä tuloksia.

    • se on

      huomattavasti suurempi, suuri osa elää sukulaisten ja tuttavien nurkissa...

    • -----------

      Suomessa on hyvin hyvin vähän oikeita asunnottomia. Sen sijaan tuhansia ihmisiä jotka eivät kykene itsenäisesti omassa asunnossa asumaan vaikka heille sitä tarjottaisiin. Yleensähän asunnottomuus ja alkoholismi/huumeriippuvuus/mielenterveysongelmat/heikkolahjaisuus tai kaikki neljä yhdessä kulkee käsi kädessä. Suomessahan riittää kunnan tönöjä tyhjillään melkein joka kylässä kunhan vain pääkaupunkiseudulta vähän eteemmälle lähtee. Siispä jos halutaan asunnottomat pois kaduilta niin tälle porukalle pitäis jonkinnäköisiä huoltokoti perustaa lisää ja paljon. Mielellään vielä jonnekin muualle kuin pääkaupunkiseudulle.

      • yazmine

        sinunlaisesi ihmiset pitäisi päästää päiviltä!Tuollaiset Kpäiset tekstit eivät palvele ketään.


      • -------------
        yazmine kirjoitti:

        sinunlaisesi ihmiset pitäisi päästää päiviltä!Tuollaiset Kpäiset tekstit eivät palvele ketään.

        Ei kun kaikki asunnottomat ovat rehtejä kansalaisia jotka ovat joutuneet asunnottomaksi yhteiskunnan julmuuden vuoksi. Niinkö?
        Niin kuin huomasit, en yleistänyt että kaikki kuuluvat samaan kastiin mutta sanoin että suuri osa. Sitäpaitsi nyt ei olla missään vitun venäjällä jossa ihmisille saa ladella tappouhkauksia heidän mielipiteidensä takia.


    • ???????????????

      7500 asunnotonta ei kylla ole kovin paljon jos suomessa on 5minjooonaa ihmista ja risat.

      • Joa_kristina

        Mutta silti se on ihan LIIKAAA !!!!!! 7500 on aivan liikaa


      • maassa joka on
        Joa_kristina kirjoitti:

        Mutta silti se on ihan LIIKAAA !!!!!! 7500 on aivan liikaa

        HYVINVOINTIVALTIO, VOI VIDDU!


    • oona

      Tämä on kansalaisoikeus=oma asunto, tai edes katto pään päällä.Missä on siinä se IHMISOIKEUS? Kyllä on melua Venäjän asioista ja ihmisoikeuksista, mutta omassa maassa- on ihmiset kuin karjaa- ilman kattoa pään päällä- ja olemme sentään kylmä maa. Vai laki? Ei luonollisesta asiasta (katto pään päällä) tarvitse lakia.Pitääkö olla laki myös hengittämisestä? Yhtä selvä on myös asuntoasia.Kyllä otetaan muualta tänne ihmisiä,mutta OMAN MAAN KANSALAISET ON ILMAN ASUNTOA!!!

      • ihuna99

        puhut asiaa!


      • ihuna99 kirjoitti:

        puhut asiaa!

        Tehkää rikoksia niin saatte katon ilmaseks valtiolta ei se nii vaikeeta pankkia vaa ryöstämään mars mars


    • huolehtia

      oman kansan asunnot kuntoon ja sitten otetaan muista maista muuttavia. Ihanahan se on ihmisiä auttaa, mutta mieluiten laitettaisiin oma maa kuntoon millon auttamisvoima myös muille olisi suurempi!

    • Nimetön

      On se kumma, kun koteja tehdään maahanmuuttajille mielin määrin. MUTTA ei sitten suomalaisille kodittomille, ei mitenkään rasistesesti, mutta olis jo aikat ehdä ne kodit suomalaisille kodittomille.

      • -qwerty-

        heroiininarkkareille ja puliukoille ensimmäiseksi asunnot vaikka sun naapuristasi. Siinä ne saa rellestää ja ryöstellä, eikä pihalle saa heittää kun niistä tulee taas asunnottomia joille on logiikkasi mukaan saatava asunto. Katsotaan sitten kuinka pitkään itse asut samassa talossa.
        Tiedän, että tarkoitat hyvää, mutta edes vähän realismia.


      • asunnoton

        Tuovat keskiluokkaa muualta, tosin eivät ehkä täkäläisen mittapuun mukaan.
        Asuntoja on kyllä. Minulle ei ole neljään (4) vuoteen suostunut sosiaalitoimisto vuokraa maksamaan, koskaan en ole jättänyt maksamatta, välillä olen ollut töissäkin (jonkin tonnin kuussa hommmissa joista ei verojen jälkeen mitään jää) jne.
        Olen hajottanut arviolta 200-300 ikkunaa rappukäytävästä, (ensin hajottaa, odottaa puoli tuntia, sitten menee sisään) kiinni jäänyt kahdesti(asukkaat tulleet). Ei ole auttanut asunnonsaannissa, vaikka valehtelevat lehdissä että poliisiasemilla on sosiaalityöntekijät jne.

        Ei ole mielenterveysongelmia, vaikka asunnoton olen, ei muusta varastamisesta kuin sinisen lenkin varastamisesta tuomioita jne.
        Ei ole alkoliongelmaa enkä ole koskaan mitään laitonta huumetta koittanutkaan, enkä tupakoi. (Tupakoin 18-40 vuotiaana, lopetin.)

        Se on sama homma kuin "huutava työvoimapula" - paskapuhetta nämä asunnottomien ongelmat, suurin osa muista tapaamistani on ollut ihan järjissään ja keskimääräistä vähemmän juovia, narkkareille en ole jutellut.


      • faktaa ei tunteilua

        Menikö tämä taas pakolaiskeskusteluksi?

        Suomen valtiolla on tuo 7500 tyhjää kohtuuhintaista asuntoa(saman verran kuin asunnottomia). Ja Valtio on tarjonnut näitä asuntoja "asunnottomille". Ei ketään voi pakottaa syömään loputtomiin, kyllä se itsestä lähtee.

        Huolehtikaa toisistanne, perheestänne entisistä naapureistanne jotka ovat asunnottomia! Niin minäkin olen tehnyt ja auttanut hankkimaan sen kämpän!

        Mutta nyt näyttää ettei näillä 7500-6500=1000(vähennetty ne jotka eivät halua oikeasti kämppää, ehkä boheemiuden tai muun aatteen takia). Niin näillä tuhannella ei vaan ole ketään ystävää potkimassa persuksiin tai tarjoamassa olkapäätä mihin itkeä.

        Marginaali ongelma kuitenkin joka on helposti hoidettavissa kun eduskuntaan asioitamme päättämään valitaan oikeat ihmistet?
        Miksi äänestättä esim. Kokoomusta, Demareita tai Keskustaa joka vaaleissa vaikka haluatte jotakin konkreettista muutosta esimerkiksi asunnottomuuteen? Miksi Toni Halme saa Stadissa 13000ääntä?

        Te olette kaikki inisijät tyytyväisiä ettekä oikeasti edes halua muuutosta. Kunhan omatuntoanne yritätte puhdistaa teennäisellä huolella. Hakekaa kadulta asunnoton ja viekää se teille saunomaan ja tarjotkaa puhtaat valkeat lakanat kunnes hän saa asiat taas raiteille?
        Ei ei ei! tekopyhyyttä minä vaan näen.


    • mot

      Soi Espoossa häätö-blues.

      • kansalainen 2

        ... juu oli karmeeta kusetusta, valtion puolelta

        vois olla parasta että suomen presidentit ottais kantaa tuohon häätöön ...

        "törkeetä kotirauhan rikkomista"
        "oletko sinä seuraava? "


    • suomen slummi

      järjestäs kaupunki vaikka ison kerros talon
      missä sais asua kaikki kodittomat ja katuväki
      ei paljon maksas rahat menee ihan muuhun paskaan,,
      vr makasiini voisi olla hyvä paikka rakentaa kerros talo niin näkis eduskunta porukka vähän missä mennään..

    • kansalainen 2

      Ei kun lappiin vaan siellä on asuntoja tyhjillään
      Kemissäkin on kokonainen kortteli tyhjillään

    • Justjoo Lahesta

      Olen sitä mieltä että asunnottomuus on oma valinta. Niin kuin moni muukin vastaava esim. juopot-, narkkarit ja muutkin sosiaalivarojamme hyväksikäyttävä henkilö.

      Tavallisten työssäkäyvien vero markoista ne menee. Sekä mikä hauskinta ne jotka haluaa tehdä töitä enemmän niin niitä rangaistaan suuremmalla veroprosentilla. Miten veroprosentin nosto liittyy mitenkään yhteiskunnan hyvinvointiin?

      Miksi verotus ei voisi olla esim:

      Verot tällä esimerkki henkilöllä 26%

      Siitä menisi valtiollisiin menoihin 10%

      Ja loput 16% päätettäisiin rastiruutuun periaatteella mihinkä osa alueesseen haluaa laittaa ja kuinka paljon, omista tuloistaan?

      Kumma juttu että opiskelioita ja lapsi perheitä rokotetaan. Nämä muutama mustalammas joukossamme, saa ison osan meidän varoja loppujen lopuksi.

      En ymmärrä, eikä moni muukaan ymmärrä. Mutta tämä on niin sanotun hyvin vointi yhteiskunnan yksi haittapuolista.

      Mutta tämä on vain kestettävä, siinä missä poliitikoiden itse nostamat palkat sekä monien kymmenien tuhansien eurojen "eu kokous reissut" meidän laskuumme.


      Ei muuta voi sanoa kuin huh huh!

      • Suomalaiset

        OLen sitä mieltä,että suomalaiset ovat omassa maassaan täysin alistettuja.Tämä kaukana hyvinvointi valtiosta!
        Kansan pitää alkaa uskaltaa pitää puoliaan,noita alistajiaan kohtaan.JOKAISELLA ON OIKEUS ASUNTOON JA INHIMILLISEEN TOIMEEN TULOON JA INHIMILLISEEN KOHTELUUN MYÖS TERVEYSKESKUKSISSA.
        Kenellä on oikeus sanoa,että sinä et tarvi kunnon asuntoa tai inhimillistä toimeentuloa tai että sun tultava tuolla ja tuolla "armopalalla"toimeen?????JOKAINEN IHMINEN ON YHTÄ ARVOKAS JA TARVII MYÖS OIKEUDENMUKAISEN,INHIMILLISEN ELÄMISEN.ILMAN,ETTÄ JOKA HETKI JOUTUU MIETTIMÄÄN,MISTÄ SAA "HYVINVOINTIVALTIOSSA"TÄNÄ PÄIVÄNÄ ELÄMISEENSÄ KAIKEN EDES VÄLTTÄMÄTTÖMIMPÄÄNKÄÄN.
        Suomalaiset päättäjät omilla typerillä päätöksillään huonontavat entisestään heikoimpien asemaa.LIIAN SUURIA TULOEROJA MAASSAMME!LIIAN AHNEITA, VUOSI VUODELTA, ENEMMIN JA ENEMMIN!IHMISISTÄ TULLUT KUIN SUSIA TOISIAAN KOHTAAN.HEIKOIMMAT POLJETAAN MAANRAKOON,ETTÄ SAADAAN OMA HYVINTOINTI KORKEEMMALLE JA KORKEEMMALLE VUOSI VUODELTA!SURULLISTA MENOA TODELLA!!!!
        NYT OLISI PÄÄTTÄJIEN MUISTETTAVA,MITEN SAKKEUS TULI PUUSTA ALAS JA KATUI MITÄ OLI TEHNYT KANSALLE.TÄMÄ MAA KAIPAA,HUUTAA SAMAA RAKKAUTTA,KUIN JESEUS VOI ANTAA!SELLAISTA VÄLITTÄMISTÄ JA RAKKAUTTA,ETTÄ JOKAINEN LÄHIMMÄINEN NÄHDÄÄN IHMISENÄ,ARVOKKAANA IHMISENÄ.
        RAKASTAKAAMME LÄHIMMÄISIÄMME KUIN ITSEÄMME.


      • Ns, kunnollinen asunnon omi...
        Suomalaiset kirjoitti:

        OLen sitä mieltä,että suomalaiset ovat omassa maassaan täysin alistettuja.Tämä kaukana hyvinvointi valtiosta!
        Kansan pitää alkaa uskaltaa pitää puoliaan,noita alistajiaan kohtaan.JOKAISELLA ON OIKEUS ASUNTOON JA INHIMILLISEEN TOIMEEN TULOON JA INHIMILLISEEN KOHTELUUN MYÖS TERVEYSKESKUKSISSA.
        Kenellä on oikeus sanoa,että sinä et tarvi kunnon asuntoa tai inhimillistä toimeentuloa tai että sun tultava tuolla ja tuolla "armopalalla"toimeen?????JOKAINEN IHMINEN ON YHTÄ ARVOKAS JA TARVII MYÖS OIKEUDENMUKAISEN,INHIMILLISEN ELÄMISEN.ILMAN,ETTÄ JOKA HETKI JOUTUU MIETTIMÄÄN,MISTÄ SAA "HYVINVOINTIVALTIOSSA"TÄNÄ PÄIVÄNÄ ELÄMISEENSÄ KAIKEN EDES VÄLTTÄMÄTTÖMIMPÄÄNKÄÄN.
        Suomalaiset päättäjät omilla typerillä päätöksillään huonontavat entisestään heikoimpien asemaa.LIIAN SUURIA TULOEROJA MAASSAMME!LIIAN AHNEITA, VUOSI VUODELTA, ENEMMIN JA ENEMMIN!IHMISISTÄ TULLUT KUIN SUSIA TOISIAAN KOHTAAN.HEIKOIMMAT POLJETAAN MAANRAKOON,ETTÄ SAADAAN OMA HYVINTOINTI KORKEEMMALLE JA KORKEEMMALLE VUOSI VUODELTA!SURULLISTA MENOA TODELLA!!!!
        NYT OLISI PÄÄTTÄJIEN MUISTETTAVA,MITEN SAKKEUS TULI PUUSTA ALAS JA KATUI MITÄ OLI TEHNYT KANSALLE.TÄMÄ MAA KAIPAA,HUUTAA SAMAA RAKKAUTTA,KUIN JESEUS VOI ANTAA!SELLAISTA VÄLITTÄMISTÄ JA RAKKAUTTA,ETTÄ JOKAINEN LÄHIMMÄINEN NÄHDÄÄN IHMISENÄ,ARVOKKAANA IHMISENÄ.
        RAKASTAKAAMME LÄHIMMÄISIÄMME KUIN ITSEÄMME.

        7500 on vähän, mutta ihan liikaa! Vähän siinä mielessä, että kyllä tuolle määrälle on asuntoja. Kipiti kapiti talkoot pystyyn ja talvimimajoja enshätään rakentamaan, kunnostamaan ja vaikka kansalaiskeräyksellä lämpimiä vaatteita, puhtaita patjoja ja peittoja keräämään. Niitä riittää. Älköön kukaan paleltuko ensi talvena! Tiedän, etteivät kaikki halua ja/tai uskalla asua yhteismajoituksissa, mutta tällekin hätäratkaisu. Olivatpa asunnottomat mielenterveys- päihde tai sosiaaliongelmaisia, heille on saatava apua.

        Suomi on pieni maa. Jos tarkkaan syynätään, niin eiköhän sieltä asunnottomista jokaiselle löydy joku sukuklainen. Kehtaammeko jättää heidät pulaan. Yhteisvastuuta! Ei yksilön ja viraston niskaan kaikkea kuormaa, koska sitä ei kukaan jaksa yksin kantaa. Kantakaamme kaikki kortemme kekoon muutenkin kuin verorahoin.

        Vetoan teihin kanssakulkijat! Kukaan ei ole yäysin rikkeetön enkä usko, että sydämetönkään.


      • JustJoo Lahesta
        Suomalaiset kirjoitti:

        OLen sitä mieltä,että suomalaiset ovat omassa maassaan täysin alistettuja.Tämä kaukana hyvinvointi valtiosta!
        Kansan pitää alkaa uskaltaa pitää puoliaan,noita alistajiaan kohtaan.JOKAISELLA ON OIKEUS ASUNTOON JA INHIMILLISEEN TOIMEEN TULOON JA INHIMILLISEEN KOHTELUUN MYÖS TERVEYSKESKUKSISSA.
        Kenellä on oikeus sanoa,että sinä et tarvi kunnon asuntoa tai inhimillistä toimeentuloa tai että sun tultava tuolla ja tuolla "armopalalla"toimeen?????JOKAINEN IHMINEN ON YHTÄ ARVOKAS JA TARVII MYÖS OIKEUDENMUKAISEN,INHIMILLISEN ELÄMISEN.ILMAN,ETTÄ JOKA HETKI JOUTUU MIETTIMÄÄN,MISTÄ SAA "HYVINVOINTIVALTIOSSA"TÄNÄ PÄIVÄNÄ ELÄMISEENSÄ KAIKEN EDES VÄLTTÄMÄTTÖMIMPÄÄNKÄÄN.
        Suomalaiset päättäjät omilla typerillä päätöksillään huonontavat entisestään heikoimpien asemaa.LIIAN SUURIA TULOEROJA MAASSAMME!LIIAN AHNEITA, VUOSI VUODELTA, ENEMMIN JA ENEMMIN!IHMISISTÄ TULLUT KUIN SUSIA TOISIAAN KOHTAAN.HEIKOIMMAT POLJETAAN MAANRAKOON,ETTÄ SAADAAN OMA HYVINTOINTI KORKEEMMALLE JA KORKEEMMALLE VUOSI VUODELTA!SURULLISTA MENOA TODELLA!!!!
        NYT OLISI PÄÄTTÄJIEN MUISTETTAVA,MITEN SAKKEUS TULI PUUSTA ALAS JA KATUI MITÄ OLI TEHNYT KANSALLE.TÄMÄ MAA KAIPAA,HUUTAA SAMAA RAKKAUTTA,KUIN JESEUS VOI ANTAA!SELLAISTA VÄLITTÄMISTÄ JA RAKKAUTTA,ETTÄ JOKAINEN LÄHIMMÄINEN NÄHDÄÄN IHMISENÄ,ARVOKKAANA IHMISENÄ.
        RAKASTAKAAMME LÄHIMMÄISIÄMME KUIN ITSEÄMME.

        Menkööt sitten paikkaamaan töyttömyys lukuja.


      • JustJoo Lahesta
        Ns, kunnollinen asunnon omi... kirjoitti:

        7500 on vähän, mutta ihan liikaa! Vähän siinä mielessä, että kyllä tuolle määrälle on asuntoja. Kipiti kapiti talkoot pystyyn ja talvimimajoja enshätään rakentamaan, kunnostamaan ja vaikka kansalaiskeräyksellä lämpimiä vaatteita, puhtaita patjoja ja peittoja keräämään. Niitä riittää. Älköön kukaan paleltuko ensi talvena! Tiedän, etteivät kaikki halua ja/tai uskalla asua yhteismajoituksissa, mutta tällekin hätäratkaisu. Olivatpa asunnottomat mielenterveys- päihde tai sosiaaliongelmaisia, heille on saatava apua.

        Suomi on pieni maa. Jos tarkkaan syynätään, niin eiköhän sieltä asunnottomista jokaiselle löydy joku sukuklainen. Kehtaammeko jättää heidät pulaan. Yhteisvastuuta! Ei yksilön ja viraston niskaan kaikkea kuormaa, koska sitä ei kukaan jaksa yksin kantaa. Kantakaamme kaikki kortemme kekoon muutenkin kuin verorahoin.

        Vetoan teihin kanssakulkijat! Kukaan ei ole yäysin rikkeetön enkä usko, että sydämetönkään.

        Mikäli sukulaiseni olisi asunnoton en ottaisi sitä huostaani.

        Sanoisin että mene töihin.


    • ismolavi

      Linnassa on pippalot taas 6.12.
      Rahaa siihen uppoaa tuhottomasti.
      ne ihmiset jotka päättävät esimerkiksi asunnoista kokoontuvat siellä shamppanjalasien ääressä. Pannaan asunnottomaksi koko porukka ja katsotaan miten maa "makaa".

    • kamikaze 33

      koska on ihmisiä jotka ei suostu karjaksi kuten me muut. Mehän tehdään just niin ku sanotaan ja kulutetaan just sitä mitä "Ne" haluaa ja ollaan sitten tosi lainkuuliaisia ihmisiä. Jos laskut on tunninkin myöhässä niin sydäri on lähellä. Töissä ollaan 07.50 vaikka vois mennä 8-8.15. ja sitten mennään kotiin Sellon kautta ja ostetaan just niitä kamoja ku "ne" haluaa ja sitten mennään kotiin ja katotaan telkkua; niin ja tietty ollaa maksettu tv-lupa, turha tulla kysymäänkään. Nussitaan klo 21.50-22.00 ja sitten aamulla taas sama rundi. Kas ku ollaan karjaa ja tehdään kaikki just niin ku "ne" haluaa.

      • kipupisteeseen

        näin se menee ;)


      • Asullinen

        Asunnottomat ovat siis valinneet osansa liihotella ilman seiniä ja kattoa, vapaina kuin taivaan linnut. Ihan hyvä niin.

        En muuten ymmärrä ketkä ovat "ne", jotka pakottavat sinut kuvaamaasi oravanpyörään.


      • -kake-

        Itse pidän niitä elämän rutiineina, joiden suorittaminen pitää mielen tyytyväisenä ja elämän balanssissa. Olin täysin hakoteillä joskus työttömänä kun ei ollut mitään mihin mennä eikä mitään mistä tulla.
        Ihmisen perustarpeita on kuitenkin pysyvyys ja yleensä rutiinit tuo sitä pysyvyyttä.


      • kamikaze 33
        -kake- kirjoitti:

        Itse pidän niitä elämän rutiineina, joiden suorittaminen pitää mielen tyytyväisenä ja elämän balanssissa. Olin täysin hakoteillä joskus työttömänä kun ei ollut mitään mihin mennä eikä mitään mistä tulla.
        Ihmisen perustarpeita on kuitenkin pysyvyys ja yleensä rutiinit tuo sitä pysyvyyttä.

        on tyytyväinen, eiväthän kaikki voi olla välkkyjä.


      • kamikaze 33
        Asullinen kirjoitti:

        Asunnottomat ovat siis valinneet osansa liihotella ilman seiniä ja kattoa, vapaina kuin taivaan linnut. Ihan hyvä niin.

        En muuten ymmärrä ketkä ovat "ne", jotka pakottavat sinut kuvaamaasi oravanpyörään.

        polla? No eihän kaikilla voi olla älyä.


      • kamikaze 33
        Asullinen kirjoitti:

        Asunnottomat ovat siis valinneet osansa liihotella ilman seiniä ja kattoa, vapaina kuin taivaan linnut. Ihan hyvä niin.

        En muuten ymmärrä ketkä ovat "ne", jotka pakottavat sinut kuvaamaasi oravanpyörään.

        Eli oletko tosissasi? Etkö ymmärrä vai etkö halua ymmärtää? No ehkä joskus...


    • kunniallinen-jos-pystyisin

      Tätä maata väitetään sivistysvaltioksi, demokratiaksi, kilpailukykyiseksi, ja kuulemma taloudella menee kovemmin kuin koskaan.

      Vielä moni näistä asunnottomista oli aikoinaan rintamalla kädessään joku rimpula, jota aseeksi väitettiin. Ja jos karkuun olisit lähtenyt, niin hyvin todennäköinen löytö olisi ollut oman puolen kuula päästä!

      Meillä on säilynyt toistaiseksi melko hyvä yhteiskuntarauha, mutta jos nykyinen politiikka jatkuu, saattavat asiat muuttua, ja dramaattisestikin. Ei tätä pelleilyä pahalla katso pelkästään nämä onnettomimmat!

      • muutosta tulossa

        hyvinvoivien ihmisten "lintukoto" ei Suomessakaan kestä enään kauan. Ja sen ne tietää itsekin - hälytyslaitteiden myynti on huipussaan. Kyllä meilläkin rupeaa tapahtumaan. Tavallinen kansa alkaa olla aika kyllästynyttä nykyiseen menoon.
        Hallitusherroilta ei saa kysyä "tuliko taloa rakennettua vähän epävirallisesti ?".
        Kyllä Suomalainenkin tarttuu asioihin kun tarpeeksi ärsytetään ja silloin on leikki kaukana.


      • Nimetön
        muutosta tulossa kirjoitti:

        hyvinvoivien ihmisten "lintukoto" ei Suomessakaan kestä enään kauan. Ja sen ne tietää itsekin - hälytyslaitteiden myynti on huipussaan. Kyllä meilläkin rupeaa tapahtumaan. Tavallinen kansa alkaa olla aika kyllästynyttä nykyiseen menoon.
        Hallitusherroilta ei saa kysyä "tuliko taloa rakennettua vähän epävirallisesti ?".
        Kyllä Suomalainenkin tarttuu asioihin kun tarpeeksi ärsytetään ja silloin on leikki kaukana.

        Moi,
        olemme täsmälleen samaa mieltä (ainakin siitä mitä kirjoitit). Ja sekin juttu, että nyt mietitään, että pitäisi julkaista tiedot siitä, kenellä on TV-lupamaksu hoidettuna. Tämä sai alkunsa siitä, että eräs Ruotsin potkut saanut ministeri (ynnä muun lisäksi) ei ollut sitä maksanut.

        Nyt sitten kaikkein heikoimmassa asemassa olevia aletaan tv-lupa-asiallakin jahdata. Ja tietysti ennen sitä jokainen 'isokenkäinen' maksamaton nyt sen maksaa, ja vaikka miten monelta vuodelta takautuvasti, niin asia ei tässä maassa helposti julkisuuteen tule.

        Erityisesti minua kiinnostaa 90-luvun (varsinkin sen alun) lamaan liittyvät kysymykset. Esimerkiksi Mauno Koivisto etunenässä (ja Erkki Liikanen, nykyinen Suomen pankin pääjohtaja, Rolf Kullberg, Iiro Viinanen ym.) riemurinnoin sallivat pankkien oikein tyrkyttämällä tyrkyttää valuuttamääräisiä luottoja kansalla. Mitenkäs kävi. Eräänä päivänä n. klo 13:00 tuli joku ylimääräinen uutislähetys, jossa hra Viinanen vakuutti, että Suomen markkaa ei missään olosuhteissa devalvoida. Eikä mennyt montaa tuntia siitä, kun se devalvoitiin (ja myöhemmin sitten 'kellumaan').

        Tämä devalvointi heitti kymmenet tuhannet ihmiset (plus perheet) ikuiseen perikatoon. Monet tekivät jopa itsemurhan ja useat ampuivat ennen sitä vaimonsa ja lapsensa. Kun markan arvo alani, niin sen velan määrä (lainasta ja valuutoista riippuen) saattoi jopa kolminkertaistua! Ja kun pikkufirman lainan vakuutena oli esim omistajan asunto, joka kattoi sen alkuperäisen velan, niin nyt olisi yht'äkkiä pitänyt löytyä esim pari asuntoa lisää vakuudeksi.

        Ja eduskunta antoi pankeille täysin avoimen valtakirjan, eli että (veronmaksajien) rahaa tulee niin paljon kuin tarvitsette (pankkijärjestelmän romahtamininen olisi toki ollut kaikkien kannalta katastrofi, ainakin joksikin aikaa; jenkeissä niiden kyllä annettiin kaatua, jos eivät omillaan pystyssä pysyneet). Sen eduskunnan päätöksen tarkoitus oli kuitenkin se, että asiat voitaisiin hoitaa mahdollisimman siististi. Todellisuudessa kuitenkin tapahtui niin, että pankinjohtajat myivät ne kiinnitetyt asunnot ym. kavereilleen pilkkahintaan (ja tuskin jäivät itsekään hyötyä vaille näistä toimista).

        Miksi näitä asioita ei ole koskaan tutkittu. Siksikö, että pitäisi rakentaa parikymmentä isoa vankilaa lisää, niille 'isokenkäisille'? Tai miksi ei ole tutkittu, moniko ministeri tai muu sisäpiiriläinen 'sattumalta' vaihtoi valuuttalainansa markkalainaksi just ennen devalvaatiota. Ja nämä pellet (ja vain osa asian osallisista) kantavat ns. poliittista vastuuta tekosistaan. Mitähän se mahtaa tarkoittaa?

        Mielestäni tässä on tehty isoja rikoksia, runsaasti ihmishenkiä vaatineita (mutta niitä tilastoja ei jostaan syystä ole koskaan julkaistu), rahallisesti miljardeja miljardien perään ja koko loppuelämänaikaista velkavankeutta kymmenille tuhansille; ja aivan vaan mukamas lain ja oikeuden mukaisesti.

        Ja ne ehkä suunnilleen 50 äijää, jotka pitäisi laittaa vastuuseen, entistä turpeampana porskuttavat. Olemmeko me, tämä kansa, 'vähän' liiankin sinisilmäisiä?

        - Tero


    • virkamies eihenkilö kotaist...

      Tasavallan Henkisesti Köyhät Virkamiehet Hylännen kansan.Erkaantuneet märätietosesti.
      Syy varallisuus.
      HYLÄNNET ITSENSÄ JA LÄHIMÄISENSÄ.
      Laitostuneet tasavallan virkamiehet hurahtaneet.
      Valta ja valta plikiytymät.

      Voi kun olis Veikko Venamo.Kunia Hälle.

      Vanhentunut virkamies laki Vallalla 1918. Voimasa Ilman Henkilökohtaista Vastuuta Vastaavat Vain laitoksesta Ja työ ajoista palkka kunnat/kaupungit/Valtio. Virka plikkiytymät.Ilman Henkilökohtaista vastuuta Erkaantuneet kansasta .
      Nyt
      Laitostuneet jakavat Tasavalan .
      1. jono 2.jono 3. jono .4. jono 5. jono
      6.jono Köyhäin Jono. 7. jono Et kuulu minnekkään Köyhäin kuningas veikko kuoli.Kuniotus.

      Unohdettu Kansan tasavaltainen Ihminen.Tieto taidon usio hölmöläiset Hyväksyvät Tilan Kallupeja tehdään Kansa Köyhyydessä .Tekemättä mitään.
      Sielut palaa Rakaus ja viha.Akresio ja väkivalta.
      Aina joku palaa.

      Eläkkeet 600-1500 euroa.

      Ja arvokas työ historia.

      Missä Arvostus

      Nyt henkinen köyhälistö

      JA LAPSET ILMAN LAKIA.

      Mihin mahan viedään turvaan.



      Asunotomat asia korjattava heti.
      esitys uusi Laki pika laki.

      LAKIIN KIRJATAVA ASUNTO OSOITE. HETI

      Ilman asunto oisoiteta irtolainen.

      Kaikille Suomesta on löydytävä asunto

      Valtion takuulla.

    • ............

      Ehdottomasti asunnottomuus tulisi poistaa, se on tärkeää. Ainakin tarjoamalla vaihtoehtoisia asuntoja, väkisin ei tietenkään tyrkytetä.

    • yxnallekarhu

      Kaikille köyhille 1000e/kk kansalais palkka kyllä asunnottomat hävii.
      Ai miten se maksetaan:300 milj.e toimeentulotukirahoja jää käyttämättä vuosittain.
      Ja osa sos.virkailioita voidaan siirtää muihin tarpeellisempiin töihin.
      Kyse ei ole kuin varojen uudelleen kohdentamisesta,ja hyvästä tahdosta.

      • ,.,.,.,.,

        Sama kuin pienipalkkaiselle tai puolet sitä mitä keskituloinen saa ilman työntekoa? Mulla on parempi idea miksei vaikka ammuta kaikki yhteiskunnallisesti hyödyttömät ja vasemmistolaiset siinä samalla.


      • ,.,.,.,.,.,

        Todennäköisesti potkittu pois kunnanasunnosta monista syistä, eivät tee töitä ja eivätkä niitä halua ja ei kiinnosta muu kuin ryyppääminen ja/tai aineet.


      • Pasi35
        ,.,.,.,., kirjoitti:

        Sama kuin pienipalkkaiselle tai puolet sitä mitä keskituloinen saa ilman työntekoa? Mulla on parempi idea miksei vaikka ammuta kaikki yhteiskunnallisesti hyödyttömät ja vasemmistolaiset siinä samalla.

        Eräs kuuluisa legenda(Aadolf Hitler)oli myös samaa mieltä.Eli kaikki elinkelvoton ja ei toivotut puhdistettava saastuttamasta maatamme,ja nehän ovat myös turvallisuusriski.


      • yxnallekarhu
        ,.,.,.,.,., kirjoitti:

        Todennäköisesti potkittu pois kunnanasunnosta monista syistä, eivät tee töitä ja eivätkä niitä halua ja ei kiinnosta muu kuin ryyppääminen ja/tai aineet.

        miten ois eläkeläisille ja invaliideille
        ja työmarkkinatuki kireämmäksi Tanskan malliin?


      • yxnallekarhu
        ,.,.,.,., kirjoitti:

        Sama kuin pienipalkkaiselle tai puolet sitä mitä keskituloinen saa ilman työntekoa? Mulla on parempi idea miksei vaikka ammuta kaikki yhteiskunnallisesti hyödyttömät ja vasemmistolaiset siinä samalla.

        että kaikki eivät ole omasta syystään köyhiä.
        Mene hoitoon!
        Miten on Eläkeläiset,invaliidit ja muut vastaavat.
        Juopot ja narkomaanit tappais itsensä(luonnollinen poistuma)
        Mutta mitä sanot esim.syntymä invaliidille,pure puuta vai?
        Työkkäri raha kireämmälle,ja lintsarit töihin,jotka siihen pystyy.Mutta elämisen arvoinen elämä,jotka eivät työhön pysty.
        Katso,Tanskan mallia.


      • kjghlkhglkh
        ,.,.,.,., kirjoitti:

        Sama kuin pienipalkkaiselle tai puolet sitä mitä keskituloinen saa ilman työntekoa? Mulla on parempi idea miksei vaikka ammuta kaikki yhteiskunnallisesti hyödyttömät ja vasemmistolaiset siinä samalla.

        Mitä jos vaikka tulisit sanomaan ton vaikka päin naamaa niin nähtäis kuinka sulla vois kakki tulla pöksyyn. Sut pitäis ampua, saatanan nuija.


    • Juntti

      Eikö suomen perustuslaistakin löydy sellainen pykälä kuin"heitteillejättö",siinä tapauksessahan valtio rikkoo lakia,jonka on itse säätänyt.Ja valtio silloin olisi vastuussa korjata asia.

    • vaa aatteiden puolest

      asunnottomatki saisi jonkun paikan jos poliitikot vähentäis palkkojaa eikä vaa nostais niitä, koska mitä ne tekee asunnottomien hyväksi? ei mitää. me pulliaiset hoidetaa seki eikä me luvata hoitaa toisin ku turhat poliitikot. lupaa taivaan ja maan mutta mitää ei näytä tapahtuvan.

    • TASAVALLASSA

      MIKSI TSAARILAINEN VALTA TASAVALLASSA

      KANSA HALINNNASSA VIRKAMIES LAILLA
      ILMAN HENKILÖKOHHTAISTA VASTUUTA VASTATAAN VAIN TEHTÄVÄSTÄ JA LAITOKSESTA.

      MIKSI AJATTELU ONKO NÄIN.

      10 KERTAINEN.PALKA N 10.000 EUROA
      9.KERTAINEN
      8 KERTAINEN
      7 KERTAINEN
      6 KERTAINEN
      5 KERTAINEN
      4 KERTAINEN
      3 KERTAINEN
      2 KERTAINEN
      1.KERTAINEN PALKA N 1000 EUROA (yksinkertainen)

      Nyt kertyy jonot.

      1 jono 2 jono 3 jono 4 jono 5 jono
      6.jono Köyhäin jono 7 jono et kuulu minekkään.

      Missä uusio Hölmölisten maa viime Sota sain ihmiset pyrkimään hyvään .Nyt on sivilisattio sota.

      Kuka ottaa talous mahdin haltuuun yksinkertaiselta kansalta.
      Teolissus nöyriin maihin.

      Luulemme olevamme ykkösiä Kaikesa .
      Olemmeko Ykkösiä jo Köyhäin ja lasten laitomuudesta.

      Lapsella ei lakia pitäisi olla Polisi viran Omainen Paikalla sopimuksia Kirjoitaissa .
      Nyt kahdella nimellä tuhotaan Lapsen oikeus tasavaltaan.
      Menetää kansalais oikeuden.

      AINA KIRJOITUS VAIHEESSA POLISI VIRANOMAINEN
      PAIKALLA.
      Takamaan Lapsen elin okeuden Tasavallan lakiin.
      LAISSA SUURI LAPSEN KOKOINEN AUKKO LAPSEN OIKEUSTURVA.

      ASUNOTTOMAT

      JA

      LAPSET

      KIREESTI TEKOJA.

    • yxnallekarhu

      Suomalaiset on niin aivovammasia,kade ihmisiä,ettei täällä mikään parane ennen kuin se sattuu omalle kohdalle.
      Kaikki köyhät,ja asunnottomat ovat muka vaan juoppoja,ja narkomaaneja.Siipeliöistä puhumattakaan.
      NE IHAN OIKEAT KÖYHÄT,eläkeläiset,invaliidit.
      MITÄ JOS SE OLISI SINUN ISÄ TAI ÄITI.
      Puuttuisitko asiaan?
      Katso miten TANSKA hoitaa asian!

    • asunnottoman kanssa

      itseasiassa olin työnipuolesta asunnottomien ihmisten kassa tekemisissä ja he itse kertoivat, että monella se asunnottomuus on valinta. Monet asunnottomat ihmiset valitsevat tilanteensa ja ovat jopa jollain kummallisella tavalla tyytyväisiä tilanteeseensa. Monelle on tarjottu asuntoa, mutta joko lyhyen kokeilun tai ilman kokeiluakaan he valitsevat katokseen taivaan. Suomessa kukaan ei jää kodittomaksi. Suomessa on hyvin paljon asuntoja esim Sininauhaliitto tai Katulähetys tarjoaa hyvän asunnon vaikka aluksi soluasunto tai jotain, mutta valintojahan on tunnetusti koko elämä täys!

    • kerran asunnoton...

      mä olen ollut kaksi kertaa asunnoton.Ensimmäisellä kerralla , kun erosin miehestäni,joka ei suostunut lähtemään asunnostamme.Olin kaksi kuukautta asunnoton, työssä käyvä kuitenkin.Sitten minulle ilmoitettiin sos.toimistosta, että menetän lapseni , jos olen asunnoton. Asuin äitini kodissa sen 2:den kk:n ajan silloin.Sain asunnon ja takuuvuokra rahat lainasin sukulaiseltani.Olin siis asunnoton.
      Toisella kerralla olin melkein asunnoton tänä kesänä.Edelleen yh-äiti 3 :lle lapselle.Asumistuen vuositarkastuksen yhteydessä asumistuet oli Kelasta laitettu 9 v. vanhalle tilille,en tiennyt mitään siitä.Yhden kk:den vuokra oli myöhässä,joten seuraavaksi tuli häätölappu ovesta sisään.Jonka ulosottomies ojensi lapsilleni käteen.
      No asiaa alettiin selvittämään, rahat saatiin vanhalta pankkitililtä ulos ja vuokranantajalle,ja sosiaalitoimisto maksoi yhden rästivuokran.
      Kerroin tämän siksi , että ei tarvitse olla juoppo,narkkari,tyhmä tai hullu jos tällaista sattuu.Joku muukin voi mokata sioita, eikä vuokralainen itse.

      • pelle positiivi

        se on tietenkin rankkaa kun ei saa asuntoa mistään. mutta kun olit asunnoton ja työssä käyvä,ni saitha toki palkkaa? miten se ei riittänyt vuokraan?? ja mikset hommannut asuntoa jostain muualta? kun itse muutin 16v kotua asuin 2kk vuokralla ja rakennutin/rakensin oman omakotitalon. siitä on jo 3v ja elämä hymyilee:) mä en ymmärrä miksei jokainen pysty samaan. itsekki jouduin raatamaa aamusta iltaa että onnistuin koulutki jäi ku ei ollut aikaa opiskella.. huom: enkä saanu vanhemmilta muutako lämmintä kättä.. sitä kää mä en tajua miksi asua vuokralla rahat menee täysin hukkaa. itse maksan lainaa 450ekk ja se loppuu aikanaan.vuokraa saa maksaa hautaa asti..eikä ole sentinkää edestä omaisuutta asunnosta..


      • pienenpienenpienipieni
        pelle positiivi kirjoitti:

        se on tietenkin rankkaa kun ei saa asuntoa mistään. mutta kun olit asunnoton ja työssä käyvä,ni saitha toki palkkaa? miten se ei riittänyt vuokraan?? ja mikset hommannut asuntoa jostain muualta? kun itse muutin 16v kotua asuin 2kk vuokralla ja rakennutin/rakensin oman omakotitalon. siitä on jo 3v ja elämä hymyilee:) mä en ymmärrä miksei jokainen pysty samaan. itsekki jouduin raatamaa aamusta iltaa että onnistuin koulutki jäi ku ei ollut aikaa opiskella.. huom: enkä saanu vanhemmilta muutako lämmintä kättä.. sitä kää mä en tajua miksi asua vuokralla rahat menee täysin hukkaa. itse maksan lainaa 450ekk ja se loppuu aikanaan.vuokraa saa maksaa hautaa asti..eikä ole sentinkää edestä omaisuutta asunnosta..

        Hei sä
        Mä olin työllistetty nuorten työpajalle,palkka oli mitä oli.Avioero vireillä,ei vielä elatusmaksu asiatkaan kunnossa.sitä mä vain tarkoitin, että tilanteet voivat kriisin takia muuttua hetkessä,eikä ole osannut varautua elämän tilanteiden muutoksiin.Esim. mun mieheni sai hermoromahduksen avioeron yhteydessä, eikä mistään yhteistyöstä tullut mitään.meillä oli vielä jakamatonta omaisuuttakin , joten mulla oli muka omaisuutta,joka oli oikeastaan pelkkää pankin lainaa.
        Hah,rakennappa siinä tilanteessa omakotitalo!Hah!2 ja 3 vuotiaiden lasten kanssa ja työpäivät päälle....hahaha!!


      • jaa
        pienenpienenpienipieni kirjoitti:

        Hei sä
        Mä olin työllistetty nuorten työpajalle,palkka oli mitä oli.Avioero vireillä,ei vielä elatusmaksu asiatkaan kunnossa.sitä mä vain tarkoitin, että tilanteet voivat kriisin takia muuttua hetkessä,eikä ole osannut varautua elämän tilanteiden muutoksiin.Esim. mun mieheni sai hermoromahduksen avioeron yhteydessä, eikä mistään yhteistyöstä tullut mitään.meillä oli vielä jakamatonta omaisuuttakin , joten mulla oli muka omaisuutta,joka oli oikeastaan pelkkää pankin lainaa.
        Hah,rakennappa siinä tilanteessa omakotitalo!Hah!2 ja 3 vuotiaiden lasten kanssa ja työpäivät päälle....hahaha!!

        no kuka käski mennä minimi palkkasee työhön? kuka käski erota!!! eli ajoit ihtes tohon tilanteesee!!! luulis ihmisen ajattelevan vähä edes lapsiaan,ookko koskaaa ajattellu miltä niistä tuntuu? mun tulevien lasten ei sentää tarvi viettää öitään toisten nurkissa vaa omassa kodissa!!!


      • sama
        jaa kirjoitti:

        no kuka käski mennä minimi palkkasee työhön? kuka käski erota!!! eli ajoit ihtes tohon tilanteesee!!! luulis ihmisen ajattelevan vähä edes lapsiaan,ookko koskaaa ajattellu miltä niistä tuntuu? mun tulevien lasten ei sentää tarvi viettää öitään toisten nurkissa vaa omassa kodissa!!!

        hah,tostahan on jo 12 vuotta aikaa.Mun lapset voi oikein hyvin, ja en todellakaan eronnut kenenkään käskystä...syyt ei kuulu kellekään.ilmeisesti oot itte niin nuori, että voit puhua sun tulevista lapsistas,pilvilinnatkin hajoaa joskus ..
        toivon, että sun elämäs menee hyvin kaikesta huolimatta, ettet joudu kokee samaa.
        muuten,asuimme äitini luona sen 2 kk:tta,jonka kesti saada asunto.


    • JoMo

      Suomalaiset! Suomella on viela toivoa tehda konkreettisesti jotain asialle!!! Asun Ranskassa jossa on 3 000 000 asunnotonta. Myos taman maan eduskunnan taytyy tehda paatoksia taman asian hoitamiseksi. Harmi vaan etta resurssit eivat koskaan voi riittaa asian muuttamiselle! Suomalaiset! Lisaa solidarisuutta naille 7500 kodittomalle! Toivoa viela on!

    • mies22

      olen ihmeessäni siittä ku täällä niin moni on huolissaan näistä elämäänsä kyllästyneistä juopoista..

      jos kerta tunnette sääliä näitä kohtaa ottakaa ne kotiinne asumaa ja elättäkää heidät,tai kerätkää rahaa ja rakentakaaheille lämpimät tilat.. luulenpa että teijänki mieli muuttuu se jälkee!!! sääli on sairautta... jokainen aikunen on pärjättävä omillaan!!!

      • ,.,.,.,.,

        Tekopyhät vammaiset täällä hurskastelee eivät itse ole yhtään mitään tekemässä asiassa kunhan valittavat. Suurin perseaukisista on täyttä paskaa, paitsi jokin pienivähemmistö konkurssiin menneitä yrittäjiä joiden kohtalo on ihan oikein näiden vammaisten mielessä täällä kerta jotain saatanan punikkeja tämä paikka.


    • Arvelisin, että Suomessa on tuhansittain tyhjiä asuntoja. En tosin tarkoita varakkaitten omistamia tyhjiä sijoitusasuntoja (varakkaat ihmiset ovat kokemuksieni mukaan kaikkein tarkimpia ja piheimpiä auttamaan läheisiään, joten siistä syystä ed. huom.)- vaan aivan tavallisia vähän vanhempia sekä puu- että kivitaloja, joita näkyy olevan todella paljon tyhjillään ainakin täällä Porin seudulla.

      Oletan, että näin on myös monella muulla paikkakunnalla. Eikö voitaisi perustaa tässä yhdistysten luvatussa maassa yhdistys, joka ottaisi omakseen asunnottomien asian ja hoitaisi yhteydet omistaviin tahoihin ja huolehtisi yhteistakauksella, että asunnoton henkilö pääsisi asuntoon käsiksi ja takauksella voitaisiin tarvittaessa auttaa henkilöä rahapulan tullessa. Srk-kunnat, Martat, Lionsit, ym. ym. monet mukaan. Lisäksi yksityiset isolla kampanjalla mukaan.

    • Arvelisin, että Suomessa on tuhansittain tyhjiä asuntoja. En tosin tarkoita varakkaitten omistamia tyhjiä sijoitusasuntoja (varakkaat ihmiset ovat kokemuksieni mukaan kaikkein tarkimpia ja piheimpiä auttamaan läheisiään, joten siistä syystä ed. huom.)- vaan aivan tavallisia vähän vanhempia sekä puu- että kivitaloja, joita näkyy olevan todella paljon tyhjillään ainakin täällä Porin seudulla.

      Oletan, että näin on myös monella muulla paikkakunnalla. Eikö voitaisi perustaa tässä yhdistysten luvatussa maassa yhdistys, joka ottaisi omakseen asunnottomien asian ja hoitaisi yhteydet omistaviin tahoihin ja huolehtisi yhteistakauksella, että asunnoton henkilö pääsisi asuntoon käsiksi ja takauksella voitaisiin tarvittaessa auttaa henkilöä rahapulan tullessa. Srk-kunnat, Martat, Lionsit, ym. ym. monet mukaan. Lisäksi yksityiset isolla kampanjalla mukaan.

    • nazitzi

      säästyis verorahoja

    • peti

      Kaikille halukkaille työikäisille ja suht.koht raittiina oleville pitäisi osoittaa asunto omasta kotikunnastaan missä on kirjoilla.Koska täältä turvapaikkaa hakevatkin jotka ovat varattomia ovat saaneet katon päänsä päälle sama suomalaisille. Ja toimeentulotuki maksaisi alkuun vuokran ja sängyn ym. mitä elämisen alkuun tarvitaan. Työkkäriin vain ilmottautumaan niin kyllä sitten olisi parempi mahdollisuus päästä esim. töihin johonkin kun on osoite missä asuu. Eihän se välttämättä tarvitse olla yksiö onhan sellaisia paikkoja jossa on omat huoneet, ja valikoitaisiin tavallisia ei juoppoja ihmisiä. Spurguja ei kyllä väkisin kukaan sillan alta saa liikkeelle, heille olisi parempi että olisi jonkinlainen pakkohoito systeemi jossa olisi kevyttä askartelua ulkoilua ja ruoka ja asunto, juopolla ei ole itse voimia irtautua huumeestaan.

      • ELÄKKEELLÄ

        KUKA/TAI MIKÄ TAHO AUTTAA ELÄKELÄISTÄ, JOLLA ELÄKE JUST NORMIEN KÖYHYYSRAJAN KOHDALLA,(ELÄMINEN EI MENE NORMIEN MUKAAN,KUIN ITSELLÄ PALJON SAIRASKULUJA,MUTTA EI AUTA,KUIN YRITTÄÄ MAKSAA VAIN KAIKKI TUNNOLLISESTI)JOLLA ALAIKÄINEN 11V.LAPSI HOIDETTAVANA?
        KOKO AJAN PUHUTAAN LAPSIPERHEISTÄ,ELÄKELÄISISTÄ,OPISKELIJOISTA,SAIRAISTA YM..MUTTA VIEL EN OLE KENENKÄÄN KUULLUT PUHUVAN MINUN TYYLISISTÄ VÄLIIN PUTOAJISTA,JOILLA ELÄKE..(PIENI)JA LAPSI HUOLLETTAVANA.118EURON ELATUSAPU JA LAPSILISÄ MENEE MELKEIN JOKE KUUKAUSI ELÄMISEEN.MISTÄ HOMMAAT LAPSELLE JOTAIN HARRASTUSTA,KUN KAIKKI JÄSENMAKSUT, TARVIKKEET MAKSAA MALTAITA TÄNÄPÄIVÄNÄ.KIRPPUTOREILTA OSTAN JOS MITÄ LÖYTYY.
        KOSKAAN EI OLE VARAA MENNÄ,EDES SUKULAISILLE,KUN ASUVAT TOISELLAPUOLELLA SUOMEE TAI MITÄÄN MUUTA ILOA MEILLE.ONNEKSI LUONNOSSA KÄVELY VIEL ILMAISTA.KOHTA SIITÄKIN VARMAAN VEROA TARVII MAKSAA.TELEVISION JOUDUN SULKEMAAN,KUN DIXIBOX TARVII.EI VARAT RIITÄ.MUTTA HERRAT VAIN PORSKUTTAA KUIN EI MITÄÄN.SAIN SENTÄS 6 EURON KOROTUKSEN ELATUSMAKSUUN.PYÖRRYTTÄÄ OIKEIN.
        KUN OLIN TERVE TEIN TÖITÄ,VAIKKA MITÄ.AINA OTIN TYÖN KUIN TYÖN VASTAAN.NYT KUN OLEN "YHTEISKUNTA KELVOTON""HYÖDYTÖN"EI KUKAAN AUTA.
        IHMETTELEN MITEN KAUAN SUOMALAISTEN PINNA KESTÄÄ TÄTÄ KÖYHIEN KYYKYTTÄMISTÄ.PS..ENNEN OLIN KESKITULOINEN,NYT KÖYHÄ.
        LISÄÄ OTETAAN ULKOMAILTA IHMISIÄ JA HEILLE LÖYTYY ASUNTO ILMAN MITÄÄN TAKUITA.JA USEIN UUSISTA TALOISTA VIEL.VUOSIA ITSE ETSINYT HALVEMPAA ASUNTOA KAUPUNGILTA SIIS (STADISTA)MUTTA EI VAIN OLE ASUNTOA SAATU MEILLE.YKSI OLI TARJOUS,TALOSTA MISSÄ KAPAKKA ALAKERRASSA.KUKA NORMAALI ÄITI SEMMOISEEN MENIS LAPSEN KANSSA.ITSE EN JUO ,EN POLTA.KUIN PÄRETTÄ JOSKUS:)
        SUOMALAISET ÄLKÄÄ HYVÄKSYKÖ SINISILMÄISESTI ENÄÄ TÄTÄ RIKKAIDEN YLIVALTAA.MEILLÄKIN ON IHMISOIKEUDET.
        TOIVON,ETTÄ SE PÄIVÄ TULIS PIAN,JOLLOIN JOKAINEN SAA PALKKANSA,MINKÄ ON HEIKKOIMMILLE TEHNYT.JA NOSTANEET OMAT TARPEENSA ENSIMMÄISIKSI.
        HÄVETKÄÄ ISOKENKÄISET.(KYLLÄ SIEL FIKSUJAKIN,MUTTA HEIDÄTKIN HILJENNETÄÄN JOS POIKKEAA MASSASTA)NÄIN MEILLÄ "HYVINVOINTIVALTIOSSA"!
        NIM..VÄSYNYT ELÄKELÄINEN/YKSINHUOLTAJA


    • 80 prosenttia asunnottomista on muuten miehiä. Tätä on tasa-arvo Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe