Kuinka paljon asuntolainaa?

Asunnon ostaja

Kuinka paljon olette ottaneet asuntoon lainaa? Kuinka paljon on ollut alkupääomaa? Mitä muita vakuuksia on tarvittu? Ja paljonko asunto on maksanut? Minkä kokoinen se on ja missä päin Suomea?

12

4330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Remuu

      Otettiin 140000€ ja alkupääomaa oli n. 60000€. Talo on lainan vakuutena. Rakennettin talo, maksoi 200000€. Asunnon koko on 170m2 ja pk-seudulla asustellaan. Lainaa on jäljellä 118000€ ja lyhennetään sitä 1050€/kk. Perheen bruttotulot on n. 70000€/vuosi. Lainaa jäljellä n. 10 vuotta, ainakin. Ensiasunto, jonka arvo on nyt 320000€ asunnonvälittäjän mukaan.

    • lukuja....

      Että galluppia...no...

      Vuonna 2000 400000mk lainaa, omaa oli 300000mk, maksoi siis 700000mk. Ei muita vakuuksia.

      Talo on 200 neliötä, hieno ja hienolla paikalla (vaikka itse sanonkin) ja sitä on rempattu asumisaikana ja otettiin lisää lainaa 40000e, kokonaislainaa nyt 75000e. Talon hinta lienee nyt noin >200000e (vaikka en kyllä aio myydä). Sijainti 150km Helsingistä :D

    • Tampre

      Lainaa otettiin 135 000, alkupääomaa oli 15 000 (riitti just käsirahaksi), vakuudeksi 70% asunnon hinnasta 15% valtion takaus kaksi henkilötakaajaa (joiden taattavaksi ei paljoa jäänyt).

      Asunnon toteutunut hinta oli 150 000, asuinpinta-ala 70 neliötä, sijainti ~2,5 Km keskustasta ja kyseessä on rivitalo-osake. Kaksio. Rakennettu vuonna 1990 ja pintaremontoitu vuonna 2005.

      • Lahdesta2

        Lahden ydinkeskustasta 81m2 täysin rempattu 150keur yht. hintaa. Lainaa 115 tuhatta, ei aloituskustannuksia, valtion takausta eikä henkilötakaajia ja 0,3% marginaali. Meidän 2 hengen taloudessa myös 70 tuhannen brutto vuodessa. 26 vuotiaina lyhennyksiä katottiin kans että tonni kuussa maksetaan, osa asunnon hinnasta on rahoitusvastikkeessa vielä.

        Ei ahista.


    • pikkulaina

      Asunnon ostin kun sain opiskelut loppuun ja töitä. Alkupääomaa oli opiskeluajan töillä ja pörssikeinottelulla tienattuna 25000 euroa ja täydensin sen runsaan 10000 euron lainalla. Tuolla summalla sai asuinpaikkakunnallani pienehkön kaksion keskustasta eikä ymmärrettävästi ollut lisävakuuksien tarvetta.

      45 neliötä riittää yksin asuvalle mukavasti ja kaikki palvelut ovat lähituntumassa. Asunnon arvo lienee nyt noin 50000 euroa ja velkaa on vielä muutama tuhat. Paikkakunta on kohtuullisen kokoinen kaupunki kaukana Helsingistä.

    • tarmo

      reilusti; n 240 0000.Otettiin 250 000 reilu vuosi sitten.Omaa rahaa ei ollut; 15 % valtiontakauksella , ei muuta vakuutta.Arvo on tällä hetkellä n 340000 välittäjän mukaan.Tulot n 80000/vuosi brutto.Nettotulot n 5000/kk, asumiseen menee n 2000/kk.Asunto Helsingin keskustassa ja n 100 m2.

    • MarjaM.

      Meillä lainaa 166 000 erkkiä, asunto alle 40 km Helsingin keskustasta, noin 290 m2 omakotitalo. Käypä arvo noin 400-500 k erkkiä. Lyhennys kuussa 1200, on ajateltu, että kiritään vuodessa pari ylimääräistä lyhennystä, halutaan päästä lainasta eroon 10 vuodessa;=) Nettotulot noin 5-6,5 tonnia/kk.

    • d**

      Asunnon hinta oli 165 000 euroa, lainaa 150 000 euroa. Osalla lainasta on valtiontakaus ja lisävakuutena parin tonnin täytepantti, jonka olisi ehkä loppupeleissä voinut neuvotella poiskin.

    • ovella...

      -Lainaa otettiin 20 000 euroa,jäljellä n.18 000.
      Käsirahaan käytettiin 5000 e. eli 62 neliön hyväkuntoinen kaksio maksoi 25 000.Sijaitsee kaupungin keskustassa lähellä palveluita n.250km Helsingistä.Nyt vuokralla.Ostettu asunto riitti takuuksi.Ensimmäinen yhteinen omistusasunto,johon mahdollisesti muutamme lähivuosina eläkkeellä.Nykyiset asumiskulut n.600e./kk.(ASo).-Yht.nettotulot n.2000e./kk =eläke ja toisen palkkatulo.

      • velkaa---...on

        Treelta 40km ..rv-pääty maksoi:75e----velkaa nyt 64e.Lyhennys 500e/kk


    • ijdijidjg

      ... 65 donnia. otettiin aikoinaan vähän päälle 100 donnia. Asunto n. 175 talleineen ok-talo Varsinaisessa Suomessa. Arvo 250 keur.

    • Ei myynnissä

      Lainaa 32 000e ja omarahoitusosuus 46 000e v.2002 ostettuun ensiasuntoon. Talo oli lainan panttina. Laina-aika oli 3,5 v. Laina on jo maksettu pois. Asuntona on 120 neliön hyväkuntoinen tiilitalo arvostetulla asuinalueella lähellä keskustaa 20 000 asukkaan pikkukaupungissa etelä-Suomessa. Vuosituloni ovat n.28 000e/v. Nyt pienten korjausten jälkeen talon arvo on kiinteistövälittäjän mukaan 135 000.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe