"Iso" moottori?

LOL :D!

Onko muita kohtalotovereita. Saan suuret naurut(veikkaisin että kymmeniä tunteja)vuositasolla lukemalla autolehtiä ja seuraamalla suomalaista mediaa muutenkin. Aina samasta asiasta: Jotain hemmetin 2.4 litrasta konetta Volvossa pidetään "isona" koneena jossa löytyy löylyä ja tuntuu "urheilulliselta"! Tai joku Yaris tehoversio on niin tiukka rataohjus että,kun se koirankoppi on saatu liikkumaan 8 sekuntia 0-100 km/h! Tai kuinka mahtavat väännöt Hyosungiin lisämaksusta saatava 2.7 litranen aito V6 antaa! :D

Itsellä löytyy tallista yhteensä 6 autoa,joista tehottomin on 305 hv Cadillac Seville(noin 7 sekuntia 0-100 km/h automaattina),se on myös ainoa etuveto joukossa. Panee hymyilyttämään suupieliä tämä asenne Suomessa,jossa 2 litranen on jo isolohko ja 250 hv urheiluautotasoa :D Vai että niskavilloja repii kun se Saabi 93 kiihtyy niin hienosti :D Mun pitää tehdä töitä että oman kesäkiesin saa lähtemään niin hitaasti,auttaa vaikka jarrulla siinä sivussa.

Jossain Amerikassahan 2 litraa kuuluu lähinnä moottoripyörien koneisiin ja Saksassakin urheiluauto ei kiihdy 6,5 sekuntia 0-100 km/h vaan 4,5 sekuntia.. On tää vieläkin vaan vanhaa Varsovan liittoa tää meininki mediaa myöten,vai mitä?

38

4278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erte

      Pöpi oot!,,

    • The Truth

      ja surullista on myös katsoa mitä autoja täällä myydään eniten. Kova autoverotus on syyllinen nykytilanteeseen.

    • MOT

      Hulluilla on halvat huvit.

      Että oikein kymmeniä tunteja?

    • suomessa

      ajetaan noilla starttimoottoreilla ja tavataan jostain tuulilasista vääntöarvoja joilla ei ole todellisuuden kanssa juurikaan tekemistä vaan lähinnä numeroita paperilla.

    • tosi tietäjä

      Kun siellä Amerikoissa Oikea Moottori on ollut aina vähintään 5 litrainen, niin nyt Yrjön porukoineen on yritettävä saada niille menovettä Irakista, ja kohta on vuorossa Iran.

      On tämä öljymaiden valtaus niin vanhaa imperialismia aivan perin pohjin. Mutta V-8 emme koskaan luovu, meni sitten vaikka maailman viimeinen bensalitra!

    • olet

      koulusta?
      Mene nyt ihmeessä viilaamaan sitä pappatuntskan isolohkoa sinne pihalle muiden poikien kanssa.
      Kyllä maailma siitä pelastuu.
      On sinulla poika ongelmat, ei voi muuta sanoa.

    • The Rat

      Lue niitä autolehtiä vain kun muita ei ole paikalla, eivät naura (niin paljoa).

      • riitäkään?

        Kun otit herneet nenään niin kysyä sopii että joko se kaduttaa sen tdi-golffi-variantin osto? Eikö potku ja vääntö riitä?


      • The Rat
        riitäkään? kirjoitti:

        Kun otit herneet nenään niin kysyä sopii että joko se kaduttaa sen tdi-golffi-variantin osto? Eikö potku ja vääntö riitä?

        Annoin ihan rehellisen viestin ketjun aloittajalle. Jos nauretaan kun lukee aivan osmoosissa autolehtiä, niin ehkä kannattaisi tehdä sitä ihan omassa rauhassa.

        Volsua minulla ei ole, volkkarin golf tdi:n vääntö ja teho riittävät oikein mainiosti kaikkiin tarpeisiini. Ei kaduta.

        Kummaa muuten että vaikka kiihtyvyys on todella surkea (0-100 siis luokkaa jotain 13 sekuntia), niin aika harva pysyy mukana ihan normaalisti valoista lähdettäessä.


    • että...

      ...se Volvo sillä 2,4-litraisella moottorilla liikkuu kuitenkin paljon liukkaammin kuin se sinun 5-litrainen museokiesisi.

      ...sen Yaris tehoversion litrateho on kolminkertainen sinun muskeliautoosi verrattuna ja silti se kestää paketissa paljon paremmin, paljon vähäisemmällä huollolla.

      ...Sillä Hyosung 2.7 V6:lla on tumpelokin kuski perillä yhtä nopeasti kuin sinä sillä hienolla Sevillellä.

      ...Se 2-litrainen Saab 93 jättää suoralla puolet sinun kuudesta jenkkiraudastasi ja mutkatiellä toisen puolikkaan. Moottori siinä on kooltaan vain kolmannes, tehoa on puolet, mutta suorituskykyä yhtä paljon ja ajettavuutta enemmän.

      Ehkä me emme täällä tarvitse niitä hienoja urheiluautoja, kun meidän ihan tavallisetkin automme tarjoavat vastaavat tai paremmat ominaisuudet.

      • Ihemettä

        Mitä ihmettä teet niin isokokoisilla moottoreilla? Nehän vain saastuttvat ja kuluttavat polttonestettä turhaan. Itse ainakin ostan enintään 1.3 litraisen auton, esim Getz, Yaris tai jokin muu alle 1.3.


      • VERTAILU

        Cadillac STS Elegance 3.6
        - 67 000 euroa
        - 189 kW / 6500 r/min
        - 342 Nm / 3200 r / min
        huippunopeus: 229 km/h
        kiihtyvyys 0-100: 7,4 s.
        keskikulutus 12,4 l / 100 km
        Pituus 499 cm
        Tavaratila 464 l.
        Polttoainesäiliö 66 l.
        Suurin sallittu kattokuorma: 0 kg
        Jarruttoman perävaunun massa: 454 kg

        Saab 95 Aero 2,3
        - 54 000 euroa
        - 184 kW / 5300 r/min
        - 350 Nm / 1800 r / min
        huippunopeus: 250 km/h
        kiihtyvyys 0-100: 6,9 s.
        keskikulutus 8,9 l / 100 km
        Pituus 484 cm
        Tavaratila 500 l.
        Polttoainesäiliö 75 l.
        Suurin sallittu kattokuorma:100kg
        Jarruttoman perävaunun massa: 750 kg

        Yhteenveto: sijoittamalla Saabin hintaan 20 % lisää, saa hienon Cadillacin, joka on kooltaan isompi, mutta ahtaampi; jossa on isompi moottori, mutta sen luonne on kuin Honda Civicissä.

        Valmistaja ei luota joko rakenteisiin tai ajo-ominaisuuksiin.

        Suorituskyky jää pienempimoottoriselle Saabille ja vaikka molemmat ajaisivat rajoitusten mukaan, suoriutuisi Saab nopeammin Helsingistä Kuusamoon, koska Caddya pitää käydä viiden sadan kilometrin välein tankkaamassa.

        No, mistä kukin tykkää. Voihan sitä maksaa lisähintaa nostalgiastakin. Tämä Cattila kun on ominaisuuksiltaan suoraan 70-luvulta.


    • TOTTA TOSI

      Suomessa keskimäärin auton moottorin moottorikoko on 1.8 l..tässä mittakaavassa 2.4l on iso moottori.

    • köyhät inisee

      Arvasihan sen kun kerrot näille Nissan Sunny 1.2 -kuskeille vähän elämän faktoja autoista joilla he eivät pääse ajamaan edes kosteissa unissaan.

      Heti kirvoittui katajaisen kansan riveistä sama itkuinen sävel: "mihin sinä noin isoa konetta, määkin pääsen tällä micralla eteenpäin ja hyvin on toiminu. emmää tarvii ku 120 km/h kulkevan auton ja tää 2 litranen on ihan passeli. mun saapissa on teholitrasuhde kovempi ku sun v12 AMG mersussa(unohtaen että kun toisella on padan alla 500 hv ja toisella 150 niin siinä ei kauheasti kannata inistä paremmasta teholitrasuhteista kun ei sillä ole paskankaan väliä). mun nissani primera on ihan tosi sporttinen mutkateillä (ihan kun tämä primeransa lainalla ostanut sossun vakioasiakas tietäisi mitään oikeasti sporttisuudesta autoissa mutta kun verranto on siitä veljen 20 vuotta vanhasta Hiacesta niin primerakin tuntuu raketilta:D). George bushi on ihan paskapää ku se on riistokapitalisti ja sikapää punaniska (oho, NL kaatui 15 vuotta sitten,ei tarvii hei enää leikkiä kommariperseen nuolijoita,voitte alkaa jo nauttimaan yksityisomistuksesta ja vapaasta markkinataloudesta,jos ei rahat riitä niin älkää silti itkekö tyhjyyttänne menkää vaikka sneppailemaan niillä pikkuautoilla hiekkalaatikolla marxin opit toisessa kädessä). sun seville on ihan paska,siin on 5 litranen kone ja 200 heppaa(ammattitaito loistaa, kyseessä siis 4.6 litrainen 305 hv Northstar), munki Almerassa ois enemmän jos siin ois V8."

      No,köyhälle kaikki on kallista. Nää on niitä samoja paskahousuja jotka saa elämänsä suurimmat kiksit silloin kun Teemu Selänteen miljoonavene karahti karille tai Mika Häkkisen miljoonamersuun kolaroitiin parkkipaikalla. Siitä omasta 1.6 litrasesta perus-riisikinneristä leivotaan mielissä suurta maanteiden kuningasta ja yötunneilla selitetään suomi24:ssa yövartijana kaljavarastossa ajan käytyä pitkäksi sitten sisäisiä tuntoja ja silti palkka ei riitä sen Almeran lainan korkoihinkaan taikka Aravavuokraan..

      Bättre folk, nauttikaamme me niistä hedelmistä joihin meille on annettu mahdollisuus ;) Taidankin käynnistää oman Jaguar V8 (remmiahdettu) ja käydä ajelemassa ihan omaksi iloksi syyscruisailun :)

      • ----

        Näitähän onkin perkule enemmän! Sitä se teettää kun terveydenhuoltopuolelta on leikelty niin kovasti. Vapaana kulkevat kaikenkarvaiset otukset.

        Olis pitäny se rantaruotsi myydä pois jo aikoja sitten. Tai vaikka antaa ilman!


      • jenkkinne....

        Lähetääns mutkaiselle asfalttitielle tai radalle koettamaan sen Sevillen kanssa miten pysyy tiessä kiinni ja kumpi kattelee takavaloja: sun Seville vai mun Yaris T-Sport.


      • iso moottori

        Omasta mielestäni moottorit alkaa 3 litrasta, itse ajelen juuri 3 litran V6 koneella. Tehoa ei ole kuin pari sataa heppaa mutta kyllä silläkin kerkee. Seuraavassa vaiheessa hommaan M5 BMW:n, sillä sitten ehtii paremmin.


      • 3,5L twinturbo
        jenkkinne.... kirjoitti:

        Lähetääns mutkaiselle asfalttitielle tai radalle koettamaan sen Sevillen kanssa miten pysyy tiessä kiinni ja kumpi kattelee takavaloja: sun Seville vai mun Yaris T-Sport.

        Vie se varikses kaltaistensa kulkupelien joukkoon eli sisäcarting-radalle! Tule sä sen kirppus kanssa kokeileen miten katselet harrastechevyni perävaloja ja kaukaa kun lähdetään kokeileen offroadia! Helkkarin pelle!


    • ......

      suomalaisitain

      luulen että kansalaisten kuutiotilavuus keskiarvo suomen henkilöautoissa on n. 1500cm3:n korvilla joten ohan tässä valossa 2400 cm3 kokoinen kone todella ISO

      ei tän nyt pitäis olla niin vaikeeta

    • koneella.....

      Mulla Yariksessa 1,0-kone ja hyvin mennään, motarilla kesällä 140 lasissa ja aina hitaammista ohi, ja valoista useimmiten ekana liikkeelle, edes repimättä. Se on kuskista kiinni, naurattaa monet läskiperseet isokoneisissa pappasedaneissaan jota ei saada liikkeelle joutuisaan. Ja tän 1,0:n etu on sit kanssa tankatessa, kulutus kaupungissa n.6 litraa, repikää isolohkoiset siitä.

      • 3,5L twinturbo

        Pistähän poju se kinneris peltitölkkien keräykseen niin saat siitä 20snt.
        Saahan sen pikkuisen muutamasatakiloisen purnukan kiihtymään mummorollaattoria ripeämminkin muttakun se ajomukavuus on kaukana laadukkaasta oikeasta autosta.
        Lähdeppäs sillä kinnerilläs esimerkiksi kokeileen täysperän ohitusta... hehheee... siinä imussahan se kulkee kohtuu keveästi (mitä nyt pyörteet nakkelee kaistan laidasta laitaan) mutta kun nakkaat vasemmalle kaistalle niin kulku ja varsinkin kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään!
        Vauhtiakaan on turha hakea kinnereillä jättämällä kiihdytysväliä rekkaan koska oikeat autot pyyhkäisevät sinusta ohi heti reilusti puolta pienemmässä välissä kuin sä tarvitsisit ohitukseen.
        Kyllä se on poju niin että OIKEIDEN autojen moottorissa on niitä HEVOSVOIMIA JA VÄÄNTÖÄ eikä pikkuponeja ja pappatunturin "vääntöä" kuten pikku kinnereissä jotka ovat seuraava askel mopon jälkeen kohti oikeaa autoilua....


      • 1,0-kuski
        3,5L twinturbo kirjoitti:

        Pistähän poju se kinneris peltitölkkien keräykseen niin saat siitä 20snt.
        Saahan sen pikkuisen muutamasatakiloisen purnukan kiihtymään mummorollaattoria ripeämminkin muttakun se ajomukavuus on kaukana laadukkaasta oikeasta autosta.
        Lähdeppäs sillä kinnerilläs esimerkiksi kokeileen täysperän ohitusta... hehheee... siinä imussahan se kulkee kohtuu keveästi (mitä nyt pyörteet nakkelee kaistan laidasta laitaan) mutta kun nakkaat vasemmalle kaistalle niin kulku ja varsinkin kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään!
        Vauhtiakaan on turha hakea kinnereillä jättämällä kiihdytysväliä rekkaan koska oikeat autot pyyhkäisevät sinusta ohi heti reilusti puolta pienemmässä välissä kuin sä tarvitsisit ohitukseen.
        Kyllä se on poju niin että OIKEIDEN autojen moottorissa on niitä HEVOSVOIMIA JA VÄÄNTÖÄ eikä pikkuponeja ja pappatunturin "vääntöä" kuten pikku kinnereissä jotka ovat seuraava askel mopon jälkeen kohti oikeaa autoilua....

        Heh. Harmittaako? Pystyn maamme rajoitukset ja sen ylittämistoleranssitkin huomioiden ajamaan vaikka välimatkan Helsinki-Oulu samaan matka-aikaan kuin sinä sillä juopolla vinturpollasi. Ja nykyinen pikkuauto voi olla hauska ajettava, tanakka maantiellä eikä jarppaa ainakaan tuuli pahemmin liikuttele, ei myöskään rekan pyörre. Ja lopuksi otetaan se ajonautinnon kiva osa: tankkaus ja sen hinta. Mulla jää fyrkkaa kivasti vuositasolla vaikkapa ulkomaanreissuun kun sinä vingutat Visaa.


      • RoadWarrior
        1,0-kuski kirjoitti:

        Heh. Harmittaako? Pystyn maamme rajoitukset ja sen ylittämistoleranssitkin huomioiden ajamaan vaikka välimatkan Helsinki-Oulu samaan matka-aikaan kuin sinä sillä juopolla vinturpollasi. Ja nykyinen pikkuauto voi olla hauska ajettava, tanakka maantiellä eikä jarppaa ainakaan tuuli pahemmin liikuttele, ei myöskään rekan pyörre. Ja lopuksi otetaan se ajonautinnon kiva osa: tankkaus ja sen hinta. Mulla jää fyrkkaa kivasti vuositasolla vaikkapa ulkomaanreissuun kun sinä vingutat Visaa.

        "Ja nykyinen pikkuauto voi olla hauska ajettava, tanakka maantiellä eikä jarppaa ainakaan tuuli pahemmin liikuttele, ei myöskään rekan pyörre."

        Hah hah. Pikkuautot ovat kamalia maantiellä ja vielä hirveämpiä moottoritiellä. Yariksessakin on suurimmalla vaihteella 120:n vauhdissa kierroksia lähemmäs 4000. 140 km/h:ssa kierroksia on jo niin paljon, ettei koneen ulvontaa kestä kuunnella. Vaikka kone ei ulvoisikaan, on meteli muuten niin kova, ettei kuule omia ajatuksiakaan. Keskusteleminen takapenkkiläisten kanssa on mahdotonta - tosin mahdotonta se olisi ilman meluakin, koska eihän takapenkille mahdu ketään.

        Mahtaako tuota ritsaa saada edes automaattivaihteistolla? Jos ei, niin sittenhän sillä ei tee kerrassaan mitään. Maantieajo on epämukavaa melun ja tehottomuuden takia, kaupungissa taas palaa hihat vaihteiden vatkaamiseen.

        "Pystyn maamme rajoitukset ja sen ylittämistoleranssitkin huomioiden ajamaan vaikka välimatkan Helsinki-Oulu samaan matka-aikaan kuin sinä sillä juopolla vinturpollasi."

        Enpä usko. 1-litrainen Yaris kun ei oikein ole luotu täysperävaunurekkojen ohitukseen mutkaisella nelostiellä. Jos kyydissä on kuormaa vielä muutama sata kiloa, voi ohitukset unohtaa kokonaan.


      • mennään
        RoadWarrior kirjoitti:

        "Ja nykyinen pikkuauto voi olla hauska ajettava, tanakka maantiellä eikä jarppaa ainakaan tuuli pahemmin liikuttele, ei myöskään rekan pyörre."

        Hah hah. Pikkuautot ovat kamalia maantiellä ja vielä hirveämpiä moottoritiellä. Yariksessakin on suurimmalla vaihteella 120:n vauhdissa kierroksia lähemmäs 4000. 140 km/h:ssa kierroksia on jo niin paljon, ettei koneen ulvontaa kestä kuunnella. Vaikka kone ei ulvoisikaan, on meteli muuten niin kova, ettei kuule omia ajatuksiakaan. Keskusteleminen takapenkkiläisten kanssa on mahdotonta - tosin mahdotonta se olisi ilman meluakin, koska eihän takapenkille mahdu ketään.

        Mahtaako tuota ritsaa saada edes automaattivaihteistolla? Jos ei, niin sittenhän sillä ei tee kerrassaan mitään. Maantieajo on epämukavaa melun ja tehottomuuden takia, kaupungissa taas palaa hihat vaihteiden vatkaamiseen.

        "Pystyn maamme rajoitukset ja sen ylittämistoleranssitkin huomioiden ajamaan vaikka välimatkan Helsinki-Oulu samaan matka-aikaan kuin sinä sillä juopolla vinturpollasi."

        Enpä usko. 1-litrainen Yaris kun ei oikein ole luotu täysperävaunurekkojen ohitukseen mutkaisella nelostiellä. Jos kyydissä on kuormaa vielä muutama sata kiloa, voi ohitukset unohtaa kokonaan.

        Nii'in. Toiset tarvitsevat sen täysperävaunuyhdistelmän ohittamiseen yli 300 hevosvoimaa, toisille riittää vajaa 70. Mitähän se kertoo kuskista?


      • ei kinnerikuski
        mennään kirjoitti:

        Nii'in. Toiset tarvitsevat sen täysperävaunuyhdistelmän ohittamiseen yli 300 hevosvoimaa, toisille riittää vajaa 70. Mitähän se kertoo kuskista?

        No sehän kertoo niistä kuskeista sen että toinen kuski menee toiseen suuntaan kuin toinen! 300hv auton kuski menee samaan suuntaan kuin täysperä kun taas 70hv auton kuski tulee vastaan sitä täysperää ja pystyy ohittamaan sen siten.


      • mika,

        mutta saatko sinä ajamisen iloa? kyl se on hyvä jos saat, mutta kyl minä ainakin jotain muuta kaipaan kuin jonku pikkuauton. vielä olen mopopoika, ja kyl mopollakin pääsee imussa 80 ;D. ja mul on mopossa oikein ylivaihde niinkuin amerikkalaisissa autoissa. ei kone turhaa metelöi reippaassakaan vauhdissa.


    • ei tule

      kun paikat kipeeks kun johonkin yariksen kokoseen koppimopoon koittaa ahtautua eli se nyt on aivan se sama miten tollanen koppiainen kituuttaa itsensä vauhtiin.

      • sopia yhteisesti

        et laitettais muutama palsta lisää. vaik silleen alle 2l/200hv joilla ei ole asiaa moottoriteille ollenkaan. sit 2-3.5l joilla saa ajaa moottoritien oikeaa kaistaa ja sen jälkeen lopuilla saisi käyttää tietä tarpeen mukaan.


    • tosimoottoreista

      Väitän, että jokaisen auton moottori on pieni. Ihan sama montako litraa on tilavuus tai pyttyjen lukumäärä. Oikeista moottoreista aletaan puhumaan kun tehot lasketaan kymmenissä tai sadoissatuhansissa hevosvoimissa ja moottoreiden kuljettaman kulkuneuvon nopeus ilmoitetaan suhteessa äänennopeuteen ;) Kyllä siinä rinnalla on joku V8 täysi vitsi.

      • sopia uhteisesti

        et puhutaan asiassa. ite en ole ollut tekemisissä suurien koneiden kanssa. noi finnjetin koneet on suurimmasta päästä, mut sen verran kiinnostus heräsi et haluisin käydä koittamassa miltä tuntuu. eli laitappa tietoa mis autos on kymmeniä tai satoja tuhansia hevosvoimia nii käväsen koeajolla ihan vaan kokeilemassa.


      • se juttu
        sopia uhteisesti kirjoitti:

        et puhutaan asiassa. ite en ole ollut tekemisissä suurien koneiden kanssa. noi finnjetin koneet on suurimmasta päästä, mut sen verran kiinnostus heräsi et haluisin käydä koittamassa miltä tuntuu. eli laitappa tietoa mis autos on kymmeniä tai satoja tuhansia hevosvoimia nii käväsen koeajolla ihan vaan kokeilemassa.

        Kaikkien autojen mootorit ovat lähempänä ompelukoneiden teholuokkaa kuin 'isojen moottoreiden'.


      • sopia yhteisesti
        se juttu kirjoitti:

        Kaikkien autojen mootorit ovat lähempänä ompelukoneiden teholuokkaa kuin 'isojen moottoreiden'.

        kun yleistä autoilusta on toi aihekin niin pysyttäis ajoneuvokäytössä olevissa koneissa ja tässä tapauksessa vielä henkilöautoissa. kuitenki jos lasketaan henkilöautoon vaikka 6l 4-500hv kone niin ei se suhteessa enään niin pieni ole laivamoottoreihinkaan verrattuna.


    • oikein kunnolla

      kun noi kulutukseen pohjautuvat käyttömaksut tulee voimaan...sitte voit essolla paukutella henkseleitä ja näytellä kavereille kuinka rikas olet että sulla on varaa maksaa näin helvetin isoja käyttömaksuja..lisää sinunlaisia niin saadaan tämän maan valtiontalous kuntoon.

    • Tämän viestiketjun aloittajan ikä on 13. Ainakin henkinen kehitys on pysähtynyt tuolle tasolle.

      Kaikkihan eivät peruskoulun jälkeen hanki edes ammatillista koulutusta. Vilpittömästi kuvittelin, että nykyajan peruskoulussakin jonkinlainen sivistystaso saavutettaisiin. Olen tainnut odottaa liikaa. Aloittaja on siitä elävä esimerkki, pystytettäköön hänelle patsas.

      Tämän alemmas ei voi enää vajota.


      Master Eq

    • Biimsteri

      Otsikon autolla pesee suurimman osan suomalaisesta autokannasta ohituskaistoilla ja liikennevaloissa.
      Vuosien kokemuksella.
      Moni ns. samantehoinen on jäänyt katselemaan perävaloja.
      Bemun hepat ovat todellisia.

      2,8 litraa riittää kun se on oikein tehty.

      • SeppoIisakki

        Sitten kun tulee vähän liukasta, bemu jää kuin tikku paskaan.


      • sekin että
        SeppoIisakki kirjoitti:

        Sitten kun tulee vähän liukasta, bemu jää kuin tikku paskaan.

        meilläkin on nuo kolme lasta ja muutama koira. Talo on arvoltaan 10 kertaa nuo eräät "isot" autot.

        On sitä muutakin menoa ulkomaan matkoineen sun muine kuluineen ja silloin auto hankitaan tarpeen mukaan. Ei siitä kannata hermostua, että jotain vaikkapa Volvoa sanotaan isoksi autoksi. Mitäpä tuosta!

        En minäkään ärsyynny siitä kun jotain pökkelötaloa sanotaan tyylikkääksi, tylsää pihaa sanotaan hienoksi jne.

        Keskiverto ihmistä ei välttämättä koko auto-asia kiinnosta juuri muuten kuin kauppakassina tai töissä käynnin suorittamiseen. Meillä kullakin on omat kiinnostuksen kohteet. Joihinkin asioihin panostetaan enemmän kuin toisiin.

        Nuorena styylasin kundin kanssa, joka värkkäsi autoja yhtenään. Tulista ja totista touhua ja kädet rasvassa koko ajan.
        Ei hänkään enää väsää autoja ja ajelee sillä millä milloinkin huvittaa. Vaihtaa kuulemma vähintään vuoden välein uuteen autoon, ameriikka on jäänyt muistoihin. Sporttiautosta polki moottorin pihalle ja sen jälkeen on siirtynyt vähän toimivampiin vehkeisiin, joihin myös perhe mahtuu ja ovat turvallisesti kyydissä.

        Pitääkö se amerikkalaisuuden hapatus tännekin sotkea. Jumalaa siellä hoetaan ja ollaan niin sliips slaaps kunnes selkäsi käännät.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe