Mikä ihme Kaurismäen tarkoitus elokuvassa oli, kun oli sotkenut kuvaukseen mukaan "kiiltäviä" 50-luvun autoja ja muuta vanhaa rekvisiittaa sekä ihan upouutta 90- ja 2000 luvun tavaraa.
Elokuvassa oli muutenkin viljalti epäloogisuuksia ja latteuksia, jotka vähintäänkin hymähdyttivät ja harmittivat.
Tyylilleen uskollisena dialogi eteni kuten aina ennenkin: tuletko kahville, - tulen jne.
Kyllähän elokuvan katsoi (arvosana 8-), mutta en voi kuin ihmetellä, että mitä näyttelemistä tarvitaan kivikasvoisuuteen, vähäeleisyyteen ja jokseenkin monotoniseen ääneen.
Mies vailla menneisyyttä
3
333
Vastaukset
- Hb
Kaurismäki lienee noudattanut omia menetelmiään tossa aika hienossa elokuvassa. Sinäkin annoit 8- joten pidät sitä hyvänä.
Huomasitko, että tossa elokuvassa näyteltiin kuin Kaurismäen elokuvissa aiemminkin?
Huomasitko, että elokuva käsitteli vakaviakin asioita?
Huomasitko, että mukana oli hyvin toimiva HUUMORI?
Eipä tästä enempää, hyvä elokuva jota suosittelen kaikille. Omat pisteeni taisi olla jotain **** .
Eipä tästä enempää. - Skrabang
Minä lähden siitä, että jokainen taiteilija, joka luo uuden tyylisuunnan, on nero. Aivan siitä riippumatta, pidänkö tuosta tyylisuunnasta vai en...
Ja Kaurismäki on kiistämättä luonut uuden tyylisuunnan, jonka näkyvimpiä tuntomerkkejä on juuri tuo "kaurismäkeläinen dialogi". Voidaan myös puhua kaurismäkeläisestä tunnelmasta, kaurismäkeläisestä eleettömyydestä jne.
Jäljittelijöitä on taidemaailma täynnä. Mutta yrittäkääpä luoda jotain uutta! Moniko suomalainen elokuvaohjaaja on luonut oman tyylin, sellaisen tyylin, jonka jokainen tunnistaa?- Hb
Aivan, hatunnosto sille, että herra K on kyennyt luomaan oman tyylinsä ja pysynyt sille uskollisena. Konemaiset repliikit eivät häiritse yhtään kun tietää katsovansa Kaurismäen elokuvaa. "Kaurismäkeläinen dialogi" on just erinomainen esimerkki ohjaajan omasta tyylistä.
Mies vailla menneisyyttä on mun mielestä ainakin elämys ja ehdottomasti parasta Kaurismäkeä mitä nähnyt olen. Saa nähdä palkitaanko se tänään Jussilla, Gaala tulee neloselta klo 21:00.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1142758EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje291341- 1021197
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621007Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta366997Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133958- 56855
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22683- 40678
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta110632